تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799007024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصریح کنعانی: کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی تعلق دارد


واضح آرشیو وب فارسی::

در نشست خبری اولین روزهای سال جدید، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، این حمله را به عنوان یک عملیات دفاعی مشروع ایران برای حفاظت از خود توصیف کرد. ناصر کنعانی بیان کرد که ایران یک قدرت مقتدر و امنیت‌بخش است و قبل از اقدام نظامی، از راه‌های دیپلماتیک برای انتقال هشدارها استفاده کرده بود. این عملیات، به اعتقاد وی، برای حفاظت از خود و دفاع از حقوق ذاتی ایران انجام شده بود.



در نشست خبری اخیر، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره عملیات ایران در مقابل رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که اقدامات ایران در برابر هدف‌های نظامی متناسب و ضروری بوده است. او انتظار دارد که آمریکا واکنش مسئولانه و متناسبی نشان دهد و به جای انتخاب الفاظ نامناسب، عمل منطقی و متعهد ایران را قدردانی کند.

وی تأکید کرد که توصیه ایران به حامیان رژیم صهیونیستی این است که اقدام مسئولانه و متناسب ایران را قدردانی کنند و از افزایش تنش‌ها پرهیز کنند، زیرا این موضوع می‌تواند منجر به شرایط ناپسندتری برای همه شود.

همچنین، اظهاراتی درباره ادعاهایی در مورد مشارکت اردن در ردگیری موشک‌های ایران و احضار کارشناسان ایران توسط اردن نیز داشته است. او از مسئولان مربوطه اردن درباره این مسائل منتظر اظهار نظر رسمی است و بیان کرد که تهران به حفظ امنیت و ثبات منطقه متعهد است.

از دیدگاه یک مقام دیپلماتیک ایرانی، اقدام ایران در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری آن در سوریه باید مورد تأیید و حمایت کشورهای منطقه، عربی و اسلامی قرار گیرد. این مقام بیان کرد که اردن به عنوان یکی از کشورهایی که طی سال‌ها از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحت تأثیر قرار گرفته است، باید این اقدام مشروع ایران را حمایت کند.

وی از روابط دوستانه ایران و اردن سخن گفت و بیان کرد که تماس‌های مکرری بین مقامات دو کشور وجود دارد و گفت‌وگوهای مثبتی درباره مقابله با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. امیدوار است که این گفت‌وگوها و تبادلات میان دو کشور برای حفظ صلح و امنیت در منطقه ادامه پیدا کند.

در مورد نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی، بیان شد که این نشست برای رژیم صهیونیستی هیچ دستاورد سیاسی نداشته است.

در پایان، درباره بازگشایی مجدد سفارت آذربایجان در تهران اظهار شد که تدابیری برای این امر انجام شده و هیئت دیپلماتیک آذربایجان برای بررسی شرایط بازگشایی این سفارتخانه به تهران سفر کرده‌اند.

با پایان دوره خدمت سفیر ایران در آذربایجان، فرآیند انتخاب یک سفیر جدید در حال انجام است. درباره معرفی سفیر جدید ایران در باکو، بیان شده است که این فرآیند در حال انجام و پیگیری است.

در مورد سفر پیشنهادی رییس‌جمهور به پاکستان و گزارش‌های مربوط به آن در رسانه‌های پاکستانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار کرد: دعوتی از طرف پاکستان برای سفر رییس‌جمهور به این کشور صورت گرفته است و توافق برای انجام این سفر به وقوع پیوسته است. زمینه‌سازی برای این سفر در حال انجام است و تاریخ قطعی انجام آن به زودی اعلام خواهد شد.

در مورد سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار کرد: اطلاعی در مورد این سفر و برنامه آن در دست نیست، اما در چارچوب همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این سفر ممکن است انجام شود.

در جواب به سوالاتی درباره نظرات اخیر رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و توجیه برجام، اظهاراتی انجام شد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار کرد که اظهارات جدید گروسی بیشتر از جنبه‌های سیاسی بوده و به کمک برجام نمی‌شود. او انتظار دارد که گروسی به عنوان مدیر آژانس، با توجه به مسئولیت خود، به رفتارهای مسئولانه و همکاری‌های متعهدانه ایران با آژانس توجه کند.

سخنگوی ادامه داد و گفت: برجام دارای مکانیسم‌های خاص خود است که باید رعایت شود.

درباره توقیف یک کشتی در تنگه هرمز و ادعای تعلق آن به رژیم صهیونیستی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: ایران توجه ویژه‌ای به ترددهای در تنگه هرمز دارد و همواره سعی می‌کند از نقض حاکمیت خود در این منطقه جلوگیری کند. اما در عین حال، ایران از آزادی کشتیرانی بر اساس قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند.

در پایان، سخنگوی به بررسی موضوع تعلق کشتی به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: موضوع تعلق کشتی به این رژیم محرز است ولی تصمیم نهایی در این باره پس از بررسی‌های لازم توسط مراجع مربوطه اتخاذ خواهد شد. همچنین، سخنگوی بیان کرد که ایران درباره حقوق اتباع و مسائل کنسولی همواره با رعایت مقررات بین‌المللی عمل کرده و کارکنان و خدمه کشتی توقیف شده نیز از این نگاه انسانی بهره‌مند خواهند بود.

در یک نشست خبری که تقریباً ۸۰ دقیقه طول کشید، سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد سفر اخیر وزیر خارجه به عمان و اظهارات امیرعبداللهیان درباره پیشنهادهای سلطان عمان در مذاکرات رفع تحریم‌ها پاسخ داد. او گفت که عمان یکی از کشورهایی بوده که نقش مثبتی در مذاکرات رفع تحریم‌ها داشته است و سلطان عمان نیز پیشنهادهایی در این زمینه داشته و تلاش‌های مثبت خود را در این راستا ادامه می‌دهد.

همچنین، او افزود که مذاکرات خوبی بین ایران و عمان در سطوح مختلف انجام شده و در سفر اخیر آقای امیرعبداللهیان به عمان، این موضوع نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دیپلمات ارشد ایران ادامه داد و گفت: تماس‌ها و مذاکرات در سطح مذاکره‌کنندگان ایران با دیگر طرف‌های مرتبط، چه در اتحادیه اروپا و چه از طریق واسطه‌ها با سایر طرف‌ها، ادامه دارد.

وی همچنین تأکید کرد که ایران به استفاده از میز مذاکره و دیپلماسی برای حفظ حقوق خود پایبند است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن