تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798542057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران بهره‌وری در برنامه ششم با شاخص کمی ارائه می‌شود/ بهره‌وری منفی ۳ درصدی سال‌های گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس سازمان ملی بهره وری ایران
بهره‌وری در برنامه ششم با شاخص کمی ارائه می‌شود/ بهره‌وری منفی ۳ درصدی سال‌های گذشته
رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: بهره وری در برنامه ششم توسعه همراه با ارائه شاخص های کمی خواهد بود.

خبرگزاری فارس: بهره‌وری در برنامه ششم با شاخص کمی ارائه می‌شود/ بهره‌وری منفی ۳ درصدی سال‌های گذشته



به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رؤیا طباطبایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران امروز در نشست خبری با اشاره به موضوع بهره‌وری اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی ایران و جهانی که رقابت‌پذیری را مشکل کرده تنها راه برای دستیابی به رشد اقتصادی و کاهش قیمت مواد اولیه ارتقای بهره‌وری محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه نسبت ستانده به داده تعریف بهره‌وری است، گفت: همچنین در قسمت‌هایی که خدمات عمومی وجود دارد، از دستاوردها و شاخص‌های به دست آمده آن استفاده می‌‌کنیم.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری افزود: همچنین بهره‌وری ترکیب از کارایی و اثربخشی است که باید مورد توجه همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط قرار گیرد.
طباطبایی با اشاره به لایحه طرح جامع ملی بهره‌وری تصریح کرد: هنوز این لایحه در هیأت وزیران مطرح نشده و فقط در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در بند 27 بودجه 94 مستقیم به موضوع بهره‌وری اشاره شده است، تأکید کرد: پرداخت 2 درصد اعتبارات بودجه‌ای دستگاه‌ها از طریق بهره‌وری طبق برنامه پنجم بوده که البته فعلاًَ اجرایی نشده است.
به گفته رئیس سازمان ملی بهره‌وری از سال 79 تا 83 متوسط رشد بهره‌وری 1.74 درصد، از سال 84 تا 89 متوسط رشد 1.63 درصد و همچنین سال 90 تا 92 این رقم منفی 3.53 بوده است که ارزیابی نامناسب تلقی می‌شود.
وی افزود: یک صنعت به دلیل تحریم‌ها برای تأمین تجهیزات و امکانات با کمبودها روبه‌رو بوده و بسیاری از سرمایه‌ها بلااستفاده مانده در این 3 سال بیشترین لطمه مربوط به بهره‌وری سرمایه است.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه وضعیت بهره‌وری در کشور خیلی نامطلوب تلقی نمی‌شود، به شاخص‌های این موضوع پرداخت و عنوان کرد: مسئله رقابت‌پذیری، کیفیت نیروی انسانی، فرهنگ‌سازی و کارآفرینی از جمله این شاخص‌ها بوده، البته در کنار آن بهره‌وری براساس معیارهای بومی همان کشورها سنجیده می‌شود و در کنار آن برای محاسبات یک رویه مشترک براساس این شاخص‌ها سنجیده می‌شود. طباطبایی حرکت بهره‌وری و نهادینه شدن ان را دو موضوع بسیار مهم تلقی کرد و گفت: بسیاری از کشورها رشد قابل قبولی داشتند و در زمینه حرکت بهره‌وری از سال 2000 تا 2005 میان کشورهای آسیایی در رتبه هفتم قرار داریم و از سال 2005 تا 2015 نیز همین رتبه محسوب شده است و در حال حاضر حرکت بهره‌وری در کشور نهادینه شده است.
به گفته رئیس سازمان ملی بهره‌وری با طرح این سؤال که اگر همه تحریم‌ها نیز برداشته شود می‌توان به بهره‌وری رسید، عنوان کرد: در حال حاضر در زمینه بهره‌وری باید جدی‌تر عمل کنیم و دستگاه‌های دولتی و خصوصی و مردم بسیار تأثیرگذار هستند تجلی بهره‌وری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد و باید ورد جدی به این عرصه داشت، زیرا این سیاست‌ها شاخص‌ترین مباحث بهره‌وری و اقتصاد هستند.
وی گفت: تا زمانی که اثر بهره‌وری دیده نشود، صرف ارائه آمار فایده‌ای ندارد و قانون در زمینه بهره‌وری کم نداریم اما درست انجام دادن آنها بسیار مهم است و نواقص بسیاری در اجرا وجود دارد علاوه بر آن مدیریت صحیح نیز بسیار مهم است.
وی یکی از شاخص‌ها را در کشورهای اروپایی تولید کالا از سوی نیروی انسانی در 8 ساعت کار دانست و گفت: این شاخص در مقایسه با کشورهای صنعتی جالب نیست اما موضوع رشد بهره‌وری نیز مهم بوده و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
طباطبایی ادامه داد: در حال حاضر شوراهای برنامه‌ریزی از سوی همه دستگا‌های اجرایی تشکیل شده و همه آنها چالش‌های بهره‌وری خود را برشمردند و تا زمانی که سیاست‌های کلی برنامه ششم از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ نشود نمی‌توان به جزئیات برنامه ششم در زمینه بهره‌وری اشاره کرد البته قبل از این جلسات بسیار متعددی برگزار شده است.
وی با تأکید براینکه در برنامه ششم رشد بهره‌وری تعیین و تکلیف خواهد شد و ارقام آن ذکر می‌شود، گفت: فرهنگ بهره‌وری مقوله بسیار مهمی است که برای شناساندن آن بدون کمک رسانه توفیقی ندارد و برای مدیریت زمان، صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی صحیح اقدام کرد.
وی از جمله برنامه‌های اقدام شده را همکاری با وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، به‌روزرسانی سایت بهره‌وری و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی بهره‌وری دانست و یادآور شد: صداوسیما باید برای بهره‌وری سهم بیشتری داشته باشد.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری در پایان به موضوع ماجرای هدر رفت منابع و پایین بودن بهره‌وری در صنعت غذایی اشاره کرد و گفت: به برنامه‌ای دعوت شدم که ناهار کاری وجود داشت که مشاهده کردم سوپ در ظرف‌های نان به شکل کاسه برای حاضران آورده شد که بسیار از این کار تعجب کردم، زیرا این موضوع بسیار ناکارآمد است. با وجود آنکه کمبود و بحران آب داریم و جو و نان به کشور وارد می‌شود چگونه به خود اجازه می‌دهیم که به این شکل هدر رفت منابع وجود داشته باشد و در نهایت این نان دور ریخته و یا احتمالاً خوراک دام می‌شود.
به گزارش فارس‌ از جمله برنامه‌های بهره‌وری در روزهای آتی، نواخته شدن زنگ بهره‌وری با حضور رئیس سازمان و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه شاهد روشنگر (فردا) برگزار می‌شود، انتشار آگهی بزرگداشت روز بهره‌وری، حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 و نیز آغاز دومین دوره مسابقه نقاشی کودک و نوجوان و آغاز مسابقه عکاسی شهروندی با موضوع بهره‌وری سبز است.
انتهای پیام/ب

94/02/28 - 13:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن