تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798608236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرگیجه کارگردان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سرگیجه کارگردان، راهکار بلیت نیم‌بها، سمند در راه مانده، وعده نیمه‌کاره، "ماه عسل" تصنعی، خانواده رادیو جوانی و حساسیت به کلمه "رسیدن" از حاشیه‌های پررنگ فرهنگ و هنر هفته گذشته بودند. به گزارش خبرنگار مهر، محمد زرین دست کارگردانی که فیلم "سرگیجه" را بر اکران سینماها دارد از زمان نمایش فیلم خود اظهار نظرهای جالبی درباره خودش و فیلم دارد که بی اختیار مخاطب فیلم دیده را دچار تردید می کند که یا نسخه دیگری از فیلم را دیده یا اینکه زرین دست به اشتباه درباره فیلم دیگری حرف می زند. این فیلمساز درباره برخورد مخاطبان با فیلم گفته: "خیلی دوست دارم فیلمم در گیشه موفق شود، اما آنچه بیش از فروش برایم اهمیت دارد درک آن از سوی مخاطب است." در این میان تأکید فیلمساز بر اهمیت درک شدن فیلم از سوی مخاطب به نوعی نگرانی او از درک نشدن و در واقع مطرح کردن چنین فرضیه ای است که اگر فیلم بازخورد و فروش خوبی پیدا نکند به دلیل درک نشدن از سوی مخاطب است که به نظر اظهار نظری بسیار هوشمندانه است. کمی بعد زرین دست این روند را به گونه ای دیگر پی می گیرد: "البته من توقع بیشتری از استقبال مخاطب داشتم ولی به نظرم فیلم زمان مناسبی اکران نشده است. همزمانی با ماه رمضان از یک طرف و پخش فوتبال و سریال های پرمخاطب از طرف دیگر باعث می شود مردم چندان میلی به سینما رفتن نداشته باشند." به نظر می آید راهکار پیشنهادی این فیلمساز که در لابلای حرف هایش عنوان شده لغو پخش مجموعه های ماه رمضانی و فوتبال های ایرانی و خارجی است تا از فیلم "سرگیجه" استقبال شود. محمد زرین دست البته این فیلمساز به بازار جهانی هم نگاه خاصی دارد و حضور خودش در نقش اول را در فروش فیلم موثر می داند: "اکثر مردم دنیا من را به چهره می شناسند و حضورم در فیلم به فروش آن کمک می کند. آخرین بار که در فستیوال کن بودم، خیلی ها از فیلم جدیدم می پرسیدند." اظهار نظر در این خصوص را به عهده مخاطب می گذاریم. اما معلوم نیست چرا وی در ادامه تیشه به ریشه خودش و فیلم زده و گفته: "می خواستم فیلمی ماندگار و قابل بحث بسازم. فیلمی که هویت، آرزو، دیانت، عشق و ... انسان ها را به تصویر بکشد. فکر می کنم فیلم در ذهن همه مردم می ماند. مثل "کازابلانکا"، "دزد دوچرخه" و بسیاری از فیلم های مطرح و خاطره انگیز دنیا." در انتها زرین دست حجت را تمام می کند و با عنوان یک مطلب نسخه فیلم را نپیچیده تجویز می کند: "اگر دوستان در هیئت انتخاب بر اساس رابطه عمل نکنند و "سرگیجه" را به اسکار بفرستند، صد درصد شانس حضور در بین پنج نامزد بهترین فیلم خارجی را دارد!" قضاوت با کسانی که سرگیجه دارند، نه ... با کسانی که "سرگیجه" را دیده اند. * کارگردان فیلم "قصه دل ها" اما برخورد واقع بینانه تری دارد و استقبال عالی مخاطبان از فیلمش در اصفهان و شیراز را دلیلی بر فروش خوب فیلم در تهران دانسته است. او در ادامه موضوع فیلم خود را با توجه به نام آن فقط عاشقانه نمی داند: "فیلم داستان بیکاری جوان های تحصیلکرده ای است که برای یافتن کار مجبور می شوند مثل کارگر کار کنند. ما 140 هزار تحصیلکرده بیکار داریم و این نشان می دهد تمام معضلات ما از بیکاری است." هوشنگ درویش پور درباره چگونگی ارتباط فیلم با مردم و موفقیت در گیشه معتقد است: "ما دنبال کسب آمار فروش بالا نیستیم بلکه می خواهیم مخاطب فیلم مان بیشتر شود (پیدا کنید تفاوت این دو را) و شخصاً حاضرم بلیت نیم بها در اختیار مخاطب قرار دهم تا تماشاگر بیشتری فیلم را ببیند." با مشخص شدن رابطه بین بالارفتن مخاطب نه فروش فیلم یک سئوال مطرح می شود که درویش پور اگر به استقبال مخاطب از فیلمش در شهرستان ها اطمینان دارد راهکار بلیت نیم بها دیگر چه حکایتی است؟ به خصوص که او معتقد است: "این فیلم با تماشاگر روراست است و تملق و ریا در آن دیده نمی شود تا بخواهد مخاطب را جذب کند." * در خبرهای هفته گذشته آمده بود که برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر هنوز سمندهای خود را دریافت نکرده اند. در حالی که در مراسم اختتامیه جشنواره فجر اعلام شد به تعدادی از برگزیدگان بخش مسابقه سینمای ایران از طرف ایران خودرو سمند اهدا می شود اما هنوز این وعده عملی نشده است. سمند در راه مانده تاکنون به رغم تماس های مکرر برخی از این برندگان با دفتر جشنواره به نظر می آید تکلیف این خودروها مشخص نشده و هیچ یک از برندگان موفق به دریافت سمند خود نشده اند. قرار بود این خودروها روز ولادت حضرت علی (ع) تحویل داده شوند که به مرور به اعیاد دیگر موکول شد و ... این در حالی ست که شرکت سایپا (اسپانسر تعداد دیگری از برگزیدگان جشنواره) به تعهد خود عمل کرده و در سالروز تولد حضرت علی (ع) خودرو پراید را به برخی از برگزیدگان تحویل داده است. دفتر جشنواره فیلم فجر نیز منتظر پاسخ هیئت مدیره ایران خودرو برای تعیین زمان دقیق تحویل خودروهای مذکور است. * دبیر شورای معارف سیما یک روز قبل از آغاز ماه رمضان اعلام کرد آگهی های تبلیغاتی پیش و میان مجموعه های ماه رمضانی دو تغییر عمده در این یک ماه دارد. تغییر اول کاهش زمان این تبلیغات است که سال گذشته پیش و میان مجموعه "صاحبدلان" رکوردشکنی زمانی کرد. تغییر دوم در خصوص هماهنگی و تناسب آگهی های تبلیغاتی پخش شده با فضای و حال و هوای ماه رمضان است. با گذشت 10 روز از ماه رمضان و پخش مجموعه های مناسبتی وعده های مدیران رسانه ملی قابل بررسی و تحلیل است. هفته گذشته بیشترین طول مدت زمان تبلیغات پیش از شروع مجموعه ها 10 دقیقه بود که قبل از "یک وجب خاک" روی آنتن رفت. سایر شبکه ها هم بین دو و چهار دقیقه آگهی بازرگانی پیش از پخش مجموعه های ماه رمضان داشته اند. در خصوص آگهی های میان مجموعه ها هم شبکه پنج زیر یک دقیقه و بقیه شبکه ها بین 3-2 دقیقه آگهی داشته اند. اما با وجود خوش قولی مدیران در این خصوص وعده دوم عملی نشده و توجه خاصی به همخوانی مضامین آگهی های پخش شده بین مجموعه ها با این ماه مبارک نشده است. تصورش را بکنید که در جای حساسی از "اغماء"، "میوه ممنوعه" و ... آگهی بانک و کالاهای تجاری پخش می شود! * درباره حاشیه های برنامه پیش از افطار "ماه عسل" شبکه سه هفته گذشته گفتیم و این هفته به نحوه حضور مهمانان تازه مسلمان در این برنامه می پردازیم. در دو برنامه حضور خانم های خارجی تازه مسلمان عرصه خوبی برای هنرنمایی مجری توانای این برنامه فراهم کرد. طوری که هر دو بار با درخواست از مهمانان برای خواندن سوره حمد واکنشی یکسان داشت و به قول معروف چشم هایش تر شد! جالب اینکه احسان علیخانی با وجود تسلط بر چنین هنرنمایی بازیگری چون حسین محجوب را به تصنعی بودن متهم می کند. او در برنامه ای که این بازیگر سینما مهمان بود پس از دادن عکس یادگاری که برنامه از محجوب گرفته بود، عنوان کرد که عکس خیلی تصنعی شده، اما در انتها جمله قصار خود را که اصلاً تصنعی نبود ادا کرد: "همیشه دلم می خواست سرم را روی زانوهای آقای محجوب بگذارم و به قصه هایش گوش بدهم!" * برنامه پیش از افطار شبکه دو با نام "شوق دریا" در بخش های مختلف با سه مجری اجرا می شود. یکی از این مجریان یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و جوان رادیو جوان است. البته اصلاً فکر نکنید که حضور یک مدیر رادیو جوانی موجب می شود این برنامه به نوعی بدل به نسخه تصویری رادیو جوان یا محفلی برای گرد هم آمدن خانواده رادیو جوان شود! این مجری در یکی از برنامه های هفته گذشته برای پرداختن به مبحث فلسفه هنر و معنویت از شهرام گیل آبادی دعوت به عمل آورد که به گونه ای سهوی مدیر رادیو جوان است ... مجری دیگر این برنامه هم به طور کاملاً اتفاقی محمد نصرآبادی است که چندی پیش قائم مقام مدیر رادیو جوان بوده و در حال حاضر کارشناس ـ مجری برنامه "تسنیم" رادیو جوان است! اصلاً فکر بد نکنید. * کارگردان فیلم سینمایی "توفیق اجباری" قبل از جشن خانه سینما درباره احتمال رسیدن این فیلم به جشن گفته بود: "از عبارت (رسیدن) خوشم نمی آید. فکر می کنم شرایطی سخت تر از رساندن فیلم "روز سوم" به جشنواره فیلم فجر سال گذشته وجود ندارد. پس آماده شدن این فیلم برای جشن خانه سینما قطعی است." کات ... جشن خانه سینما 20 شهریورماه برگزار شد و "توفیق اجباری" در این رقابت حضور نداشت و یا به گفته بهتر (نرسید). بهتر است محمدحسین لطیفی یا سلیقه خود را در استفاده از کلمات کاربردی تغییر دهد یا اینکه خودش به خودش اعتراف کند که "روز سوم" به این دلیل به جشنواره فیلم فجر رسید چون باید می رسید نه به خاطر خوش نیامدن او از عبارت (رسیدن).




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 575]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن