تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798001366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به مجموعه تلويزيوني در حال پخش آواي باران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نگاهي به مجموعه تلويزيوني در حال پخش "آواي باران"
مجموعه تلويزيوني "آواي باران" كه اين روزها از شبكه سه سيما در حال پخش است، كاري از گروه اجتماعي اين شبكه است كه به تهيه كنندگي محمد هاشمي اصل و كارگرداني حسين سهيلي زاده تهيه و توليد شده است.


به گزارش حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران،‌مجموعه تلويزيوني "آواي باران" كه اين روزها از شبكه سه سيما در حال پخش است، كاري از گروه اجتماعي اين شبكه است كه به تهيه كنندگي محمد هاشمي اصل و كارگرداني حسين سهيلي زاده تهيه و توليد شده است. آواي باران داستان زندگي تاجري ثروتمند به نام طاهاست كه در اثر يك ورشكستگي مالي دچار مشكلاتي خانوادگي مي شود و زندگي او با تغييراتي همراه مي‌گردد.

پخش اين مجموعه تلويزيوني از شنبه 16آذرماه آغاز شد و به نظر مي رسد تا به حال توانسته است جايگاه مناسبي درميان مخاطبان خود پيدا كند. اين سريال گذشته از ماجراي اصلي، قصه هايي را در بر مي گيرد كه در همين قسمت هاي ابتدايي گره هايي اساسي و پيچيده را در كار ايجاد كرده اند و يكي از اصول مهم فيلمنامه نويسي كه همانا گام دومش پس از مقدمه چيني گره افكني است به خوبي در اين سريال صورت گرفته است.

مجموعه تلويزيوني "آواي باران" داراي 40 قسمت 40 دقيقه اي است و داستان هاي آن در دو فاز زماني دهه 70 و زمان حاضر روايت مي شود. تعداد قسمت هاي اين سريال گذشته از پيام ها و مفاهيمي كه دربردارد، خود فرصتي براي شخصيت پردازي و بسط و توسعه ماجراهاي فيلمنامه است. از اين رو بيننده با يكسري داستان هاي بدون نتيجه و بي فرجام رو به رو نيست يا با رويدادهايي در طول سريال مواجه نمي شود كه طرح شده اما سربسته باقي مي‌مانند.

همچنين به نظر مي رسد اين سريال از ريتم خوبي هم برخوردار است و و رويدادها پركشش به نظر مي‌رسند.

گذشته از اين به نظر مي رسد در زمينه انتخاب بازيگران گزينش ها به گونه اي بوده است كه اكثر بازيگران از نظر ميانگين سني به دو فاز زماني ميميك و چهره نزديكي داشته باشند.

مجموعه تلويزيوني "آواي باران"همچنين داراي مضموني اجتماعي است و به يكي از معضلات جامعه اشاره اي نسبتا مسقيم دارد. اشاره اي كه گذشته از آن كه در طول داستان زير ذره بين نقد قرار گرفته است، توانسته تا حد زيادي شفاف و روشن مساله كار كودكان و كار خيابان را مورد بررسي قرار دهد و يكسري واقعيت ها را در اين زمينه پيش چشم مخاطب بنشاند. مجموعه تلويزيوني آواي باران همچنين سعي دارد تا قصه ها را به طور موازي و با سهمي اگر نه يكسان اما لازم پيش ببرد. به اين معني كه داستان در عين روايت هاي مستقل و مجزاي خود در نقطه اي به يكديگر گره خورده و همين در هم تنيدگي باعث جذابيت شان مي‌شود.

اين سريال همچون ديگر آثار سهيلي زاده برخواسته از بطن جامعه است و مسائلي را مورد تاكيد قرار مي دهد كه بسياري از افراد در زندگي روزمره با آن دست و پنجه نرم مي كنند يا دغدغه شان است.
آواي باران همچنين سريال هايي با تصاوير و نماهاي هنرمندانه است و قاب بندي ها، چيدمان تصاوير و تدوين كار فرم و ساختاري جذاب را براي خروجي و نتيجه نهايي سريال به دنبال داشته است.

سريال "آواي باران" همچنين از بازيگراني بهره مي برد كه هريك در حوزه تلويزيون و بعضا سينما چهره هستند و همين گذشته از كيفيت بازي و توانمندي اجرايي شان تاثير زيادي بر جلب توجه بيننده دارد. يكي ديگر از ويژگي هاي اين سريال كه البته بيشتر به كارگردان و هوشمندي اش در انتخاب بازيگران بر مي گردد. حضور آنان در قالب نقش ها و ايفاي كاراكترهايي است كه تا حد زيادي از نقش هاي قبلي شان فاصله داشته است و اين حضور مي تواند نوعي فاصله گرفتن آن ها از كليشه هايي باشد كه يا پيش از اين به دام آن گرفتار آمده اند يا آفت اين كليشه شدن را نزديك دانسته‌اند.

و در پايان مي توان به عامه پسندي و گروه مخاطبان سريال اشاره كرد و به اين نكته تاكيد ورزيد كه بر اساس گفته هاي كارگردان مجموعه آواي باران فيلمنامه نگاهي كلي وعام به مشكلات اجتماعي دارد. بنابراين مي توان همه گروه ها و اقشار جامعه را در شكل گيري اين آسيب، دامن زدن به آن سهيم دانست.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن