تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798236911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش سفر هيات تجاري اتاق تهران به باكوتلاش براي حل مشكل گمركي و بانكي ايران و آذربايجان/ دو برابر شدن مبادلات تجاري تا سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش سفر هيات تجاري اتاق تهران به باكوتلاش براي حل مشكل گمركي و بانكي ايران و آذربايجان/ دو برابر شدن مبادلات تجاري تا سال آينده
در سفر هيئت تجاري اتاق تهران به كشور آذربايجان بر حل مشكلات گمركي و بانكي بين ايران و آذربايجان تاكيد شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگاني تهران، در تداوم زمينه‌سازي و بسترسازي براي توسعه اقتصادي كشور در بخش خصوصي و گسترش همكاري‌ به ويژه با كشورهاي همسايه اين بار جمهوري آذربايجان و شهر باكو مدنظر فعالان اقتصادي اتاق تهران قرار گرفت و گروهي از فعالان اقتصادي به سرپرستي يحيي آل‌اسحاق به اين كشور سفر كردند، تا جاده‌صاف‌كن راه پر مانع توسعه مبادلات تجاري و مراودات اقتصادي بين دو كشور باشند.

اين هيات تجاري سي نفره اتاق تهران كه غروب دوشنبه گذشته به باكو سفر كرده بود پس از سه روز نشست‌ها و مذاكرات فشرده در آخرين ساعات روز پنج شنبه به تهران بازگشت.

علاوه بر اين كه هيات تجاري اتاق تهران در باكو ديدارهاي متعددي با هلدينگ‌هاي قدرتمند اقتصادي آذربايجان، شركت‌ها و فعالان بخش خصوصي اين كشور برگزار كرد.

يحيي آل‌اسحاق نيز چندين ديدار با مسئولان ارشد و افراد بانفوذ اين كشور از جمله كمال‌الدين حيدر اف وزير حوادث غيرمترقبه، نيازي صفر اف معاون وزير اقتصاد و صنايع و زياد صمدزاده نماينده و رئيس كميسيون اقتصادي مجلس ملي آذربايجان داشت و براي يافتن راهكارهايي بجهت حل مشكلات و موانع موجود در حوزه‌هاي مختلف مذاكره و گفت‌وگو كرد.

*امضاي تفاهم‌نامه با كنفدارسيون ملي كارفرمايي آذربايجان

اولين ميزبان رسمي هيات تجاري ايراني محمد موسي‌يف رئيس‌ كنفدارسيون ملي سازمان‌هاي كارفرمايي آذربايجان و اعضاي تشكل بزرگش بودند كه در هتل پارك‌اين باكو در دو نوبت صبح و بعدازظهر پذيراي فعالان اقتصادي ايراني بودند و در حوزه‌هاي مختلف تجاري و صنعتي گفت‌وگو و مذاكره داشتند.

در اين ديدار تفاهم‌نامه‌اي بين اتاق تهران و اين كنفدراسيون به امضاي يحيي آل‌اسحاق و محمد موسي‌يف رسيد كه بر تداوم و تشديد همكاري دو تشكل به ويژه در بخش اطلاع‌رساني از پروژه‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي دو كشور به فعالان بخش خصوصي و ارسال هيات‌هاي تجاري تاكيد ويژه‌اي داشت. اين تشكل هم‌چنين با تشكل همتاي خود در ايران يعني كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارفرمايي ايران نيز تفاهم‌نامه‌اي به امضا رساند. محمد عطارديان دبير اين كانون در هيات تجاري اتاق تهران حضور داشت و با همتايان آذري خود براي پيگيري برنامه‌هاي تشكلي خود ديدار و گفت‌وگو كرد.

*ديدارهاي اقتصادي آل‌اسحاق در آذربايجان

يحيي آل‌اسحاق رئيس هيات تجاري اتاق تهران به باكو علاوه بر اين ديدارهاي جمعي مذاكراتي نيز با مسئولان ارشد دولت و پارلمان ملي آذربايجان داشت.

كمال‌الدين حيدر اف وزير حوادث غيرمترقبه كه يكي از مديران تجاري بانفوذ در اين كشور است در ديدار با آل‌اسحاق با اظهار خشنودي از توسعه روابط با ايران قول داد به موانع گمركي و تجاري بين دو كشور توجه ويژه‌اي داشته باشد و با برگزاري نشست‌هاي با مسئولان گمرك اين كشور زمينه تسهيل مراودات تجاري بين دو كشور را فراهم آورد. حيدر اف دراين ديدار به مكانيزه شدن كامل و بازرسي دقيق امور جاري گمرك در آذربايجان توسط خودش اشاره كرد و تعهد داد كه با هرگونه تخلف از جمله رشوه‌گيري در گمرك از فعالان اقتصادي برخورد كامل مي‌كند. او در مورد اين دغدغه فعالان اقتصادي ايران به سيستم جديد كنترل گمركات آذربايجان اشاره و تاكيد داشت اين مشكلات در آذربايجان برطرف شده است.

او هم چنين اعلام كرد در اواخر زمستان و پيش از تعطيلات نوروزي به ايران خواهد آمد تا با مسئولان بازرگاني و صنعت ايران براي توسعه روابط اقتصادي گفت‌وگو كند.

يحيي آل‌اسحاق نيز با اشاره به ظرفيت‌هاي كنوني اقتصادي ايران از اين سفر استقبال كرد و از حيدر اف خواست تا در سفر خود حتما هياتي تجاري نيز به ايران بياورد تا مذاكراتي مستقيم با فعالان بخش خصوصي ايران داشته باشند.

در اين ديدار هم‌چنين بر توسعه گردشگري در حوزه‌هاي سلامت، زيارتي و سياحتي نيز تاكيد و مقرر شد زمينه ايجاد پروازهاي بيشتر از باكو به شهرهاي مهم ايران از جمله مشهد و اصفهان پيگيري شود.

معاون وزير اقتصاد و صنايع ديگر ميزبان يحيي آل‌اسحاق در محل اين وزراتخانه بود كه با توضيحاتي كامل در مورد جهش‌هاي اقتصادي يك دهه اخير آذربايجان در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي از آمادگي كامل باكو براي توسعه روابط تجاري با ايران خبر داد.

نيازي صفر اف با اشاره به آمادگي بنادر و گمركات آذربايجان براي نقل و انتقال كالا و خدمات از فعالان اقتصادي ايراني خواست تا توجه بيشتري به بازار آذربايجان داشته باشند.

او هم‌چنين آذربايجان را پايگاهي براي ارتباط ايران با بازار كشورهاي مشترك‌المنافع خواند و به يحيي آل‌اسحاق قول داد اين كشور زمينه صدور كالاهاي ايراني به بازار كشورهاي استقلال يافته از شوروي سابق را فراهم كند.

اما يكي از مهمترين ديدارها و مذاكرات يحيي آل‌اسحاق در پارلمان ملي آذربايجان رخ داد.

جايي كه رئيس اتاق تهران به ديدار رئيس كميته اقتصادي مجلس ملي آذربايجان رفت، تا در مورد قوانين و مقررات تجاري و از جمله برخي تعرفه‌هاي بالا در تجارت با اين نماينده پارلمان ديدار كند. در اين ديدار كه رئيس كميته دوستي ايران و آذربايجان نيز حاضر بود مقرر شد دو طرف با شناسايي كامل مشكلات و موانع پيش‌روي فعالان اقتصادي دو كشور سعي در يافتن راهكارهاي مناسب باشند.

از اين جمله مي‌توان به خبر رئيس كميته اقتصادي مجلس ملي آذربايجان در مورد طرحي جديد براي كاهش تعرفه‌هاي تجاري خبر داد كه حدود دو هفته قبل به مجلس ارسال شده و قرار است به زودي در صحن مجلس مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار گيرد.

هم‌چنين محمدرضا بختياري معاون امور بين‌الملل اتاق تهران نيز در اين ديدارها با اشاره به وضعيت صدور ويزا براي رفت‌وآمد فعالان بازرگاني دو كشور اشاره كرد و از همكاري خوب سفارت ايران با فعالان اقتصادي آذري گفت.

او با تاكيد بر اين كه سفارت آذربايجان بايد تسهيلاتي در صدور ويزا براي فعالان بازرگاني ايراني فراهم كند به كار خوب سفارت ايران در باكو اشاره كرد كه در حال حاضر بدون صدور رواديد اجازه سفر اتباع آذري به ايران را فراهم كرده و آنها به راحتي مي‌توانند به ايران مسافرت كنند.

در مقابل گلايه مسئولان هيات تجاري ايران كه چندين مرتبه به گوش مسئولان ارشد جمهوري آذربايجان رسانده شد مساله صدور رواديدهاي كوتاه‌مدت 10 روزه و يكماهه بود.

يحيي آل‌اسحاق در اين رابطه با تاكيد بر اين كه اين مدت براي انجام امور اقتصادي و بازرگاني بسيار اندك است از وزرا و نمايندگان پارلمان آذربايجان خواست تا نسبت به حذف رواديد براي سفر اتباع ايران به آذربايجان اقدام كنند.

از جمله در حوزه‌هاي نساجي و صدور محصولات نساجي ايراني به آذربايجان، اجراي پروژه‌هاي مشترك ساختماني در دو كشور، صدور خدمات فني و مهندسي، بررسي اجراي طرح‌هاي مشترك پتروشيمي در آذربايجان براي توليد محصولات جديد، همكاري در صدور محصولات كشاورزي و صنايع غذايي، بررسي بازار براي صدور مصالح ساختماني به ويژه سيمان كه در آذربايجان تقاضاي بالايي دارد، تامين مواد اوليه از آذربايجان براي توليد كاغذ و چوب و ارسال مواد مكمل غذايي براي دام و طيور خبرهايي از رسيدن به تفاهم و بعضا قرارداد بين اعضاي هيات ايران و طرف‌هاي آذربايجاني خبر داده شد.

در پايان اين ديدار نيز يحيي آل‌اسحاق در يك كنفرانس مطبوعاتي شركت كرد و دستاوردهاي اين سفر را براي دو كشور بسيار ارزشمند خواند.

رئيس اتاق تهران در اين كنفرانس خبري ابراز اميدواري كرد كه با توافقات حاصل شده و اراده‌اي كه براي تسهيل روابط و برداشتن موانع احتمالي وجود دارد تا پايان سال 2014 مبادلات 532 ميليون دلاري فعلي بين ايران و آذربايجان حداقل به يك ميليارد دلار بالغ شود.

انتهاي پيام/ب

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن