تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798126064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با لوازم یدکی خودرو


واضح آرشیو وب فارسی::

امروزه خرید لوازم یدکی خودرو و خرید باطری به دلیل وجود انواع خودروی شخصی، به منظور رسیدگی به امور روزانه ماشین ها انجام می پذیرد برای آن که بتوانید از ماشین خود محافظت کنید باید سقف پارکینگ خود را ایزوگام کنید تا در فصول بارندگی، رطوبت موجود به بدنه ماشین آسیب نرساند. با وجود این تعداد از خودرو و استفاده بیشتر افراد از آن ها بهتر است تا آن ها یک شناخت اجمالی از لوازم یدکی خودرو داشته باشند. داشتن دانش فنی از خودرو فقط مختص تعمیرکاران یا فروشندگان لوازم یدکی نیست. وجود دانشی هر چند جزئی در مورد قطعات و لوازم یدکی خودرو یک روزی مفید بوده و در شرایط حساس برای صاحب خودرو کمک کننده است. برای آن که بتوانید قطعه مورد نظر را به راحتی از فروشنده لوازم یدکی خریداری کنید، کافی است شماره فنی قطعه را بدانید. ولی در هر صورت هر قطعه یک نام و مشخصات به خصوصی دارد که علاقه مندان و فعالان در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو بایستی با آن ها آشنا باشند. در ادامه به معرفی برخی از قطعات ماشین می پردازیم تا شما با این محصولات آشنایی پیدا کنید. 



با خودرو آسیب دیده چه کنیم؟

 

وقتی که خودروی شما دچار نقص فنی شده و برای برطرف کردن آن به مکانیک مراجعه می کنید، احتمال دارد مکانیک بعد از بررسی و عیب یابی خودروی تان به شما بگوید که بعضی از قطعات وسیله نقیله تان می بایستی تعویض گردند، امکان دارد اسم قطعاتی مانند آلترناتور، پلوس، میل سوپاپ و یا کالیپر برای شما آشنا باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بفضی از بااهمیت ترین قطعات اتومبیل را که در مکانیکی با آن ها برخورد خواهید داشت را به شما معرفی نماییم. افرادی هم که به بحث مکانیکی و قطعات خودرو علاقه مند هستند می توانند تا پایان این نوشتار همراه ما باشند.



معرفی یونیت کنترل سیستم ABS

سیستم ضد بلوکه‌ ترمز و گاها سیستم ضد قفل ترمز که اختصارا به آن سیستم ABS نیز گفته می شود، برعهده این سیستم است تا از قفل شدن چرخ ها در زمان ترمز گیری جلوگیری کند. بنابراین پایداری بیشتری به خودرو داده می شود و در زمان ترمزگیری امنیت و ثبات خودرو تامین می شود. در واقع یونیت کنترل ABS مغز این سیستم بوده که با اطلاعاتی که دریافت می نماید فرمان فعال شدن ABS را ارسال می کند. این سیستم بر اساس اطلاعاتی که به آن داده می شود، تصمیم به عمل کردن ABS می گیرد. این اطلاعات عبارت هستند از در اختیار داشتن سرعت چرخ ها و دانستن فشار ترمز. این سیستم با کمک سرعت گردش چرخ می تواند تعیین کند که چرخ قفل شده است یا خیر، و اگر قفل شدن چرخ را تشخیص دهد باز و بسته نمودن متناوب سوپاپ برگشتی را در دستور کار قرار می دهد.

با یونیت ABS آسیب دیده باید چه کنیم؟

 

اگر یونیت ABS دچار ایرادی شود چراغ نارنجی یا زرد رنگ ABS که در نشان دهنده اتومبیل تعبیه شده روشن خواهد شد. هر چند که به طور معمول یونیت کنترل آخرین قطعه ای است که معیوب می گردد و اکثرا سنسور سرعت چرخ و یا سنسور فشار ترمز احتیاج به عوض کردن دارند. در هر صورت چنان چه یونیت ABS خودرو دچار ایراداتی گردد باید به این موضوع توجه کنید که این یونیت ارزش زیادی داشته و هزینه‌ زیادی را بابت تعویض آن می بایستی پرداخت کنید.



معرفی کمپرسور کولر اتومبیل

رایج ترین ایرادی که در سیستم کولر خودرو به وجود می آید، نشت کردن مدار کولر است. چنان چه بعد از بررسی نشتی اطمینان یافتید که نشتی در مدار کولر وجود ندارد ولی با این حال هم چنان کولر خودرو عملکرد مناسبی را نداشت در این صورت بهتر است علل این ایراد را در کمپرسور بجویید. اکثر کمپرسورها یک کلاچ دارند که در زمان نیاز کمپسور را درگیر می کند و در زمانی که به آن احتیاجی نداشت کمپرسور را غیر فعال می نماید. چنان چه مقاومت و ماندگاری این کلاچ به پایان رسیده باشد آن گاه می‌تواند موجب غیرفعال شدن عملکرد کمپرسور گردد. هم چنین در صورتی که در قطعات داخلی کمپرسور مشکلاتی به وجود آمده باشد موجب می گردد که کمپرسور فشار کافی را اعمال ننماید و افت فشار عاملی است تا باعث عدم فعالیت سیستم کولر شود. در هر صورت چنان چه هر کدام از این ایرادات برای کمپرسور اتومبیل تان به وجود آمد، بهتر است تا خودروی تان را به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه نشان دهید.

معرفی آلترناتور یا دینام اتومبیل

آلترناتور یا دینام عهده دار فراهم کردن انرژی الکتریکی جهت شارژ کردن باتری خودرو است، آلترناتور نیروی مورد نیاز خود را با کمک یک تسمه دریافت می نماید که این تسمه نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ دریافت می کند.



جمع بندی

بسیاری از افراد پس از مدتی استفاده از ماشین خود نیاز پیدا می کنند، که قطعات مستهلک آن را تعویض کنند. خرید لوازم یدکی خودرو و خرید باطری می تواند به شما کمک کند، تا در مسافت های طولانی به علت خرابی ماشین خود در خیابان ها نمانید. سایت نیازیتو برای افرادی که نیاز به لوازم یدکی خودرو دارند تدابیری اندیشیده است تا به وسیله آن بتوانند تمام خدماتی که در این رابطه ارائه می شود را به صورت کامل و جامع دریافت کنند. هم چنین خدمات دیگری مانند خرید باطری و ایزوگام نیز جزء خدمات وسیعی است که این سایت ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی niazito.com مراجعه کنید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن