تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798165053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمه های مورد نیاز برای یک مجتمع مسکونی


واضح آرشیو وب فارسی::

وقتی مهاجرت مردم از روستاها به شهرها شدت گرفت، کم کم فضا برای زندگی در شهر محدودتر شد و منجر به ظهور مجتمع های مسکونی شد. جایی که با بلند مرتبه سازی توانستند تعداد زیادی واحد مسکونی را در زمینی به مساحت کم احداث کنند و دغدغه های مسکن جامعه شهری را تا حدی پوشش دهند. اما همین زندگی شهری منجر به ایجاد حقوق متقابل و یا دغدغه ها و نگرانی های مشترک شد. حقوقی که می بایست به آن احترام گذاشت. حتی قانون تملک آپارتمان ها هم در ایران سالهاست که تدوین شده است و طبق آن می توان به موضوع آپارتمان نشینی و قوانین آن و همچنین روابط بین مستأجر و موجر را تبیین کرد.



در این بین نقش صنعت بیمه، این است که با ارائه بیمه نامه هایی بتواند این بخش از دغدغه های مردم را تحت پوشش قرار دهد. در این مطلب قصد داریم به این دغدغه ها پرداخته و بیمه نامه ای را هم که مناسب این نوع نگرانی و خطر هست را به شما معرفی کنیم.

حوادث آسانسور

طبق قانون اگر حین استفاده از آسانسور اتفاقی برای استفاده کننده بیافتد، مالک ساختمان می بایست خسارت را که شامل دیه یا هزینه های درمانی برای برطرف شدن جراحت باشد را بپردازد. بنابراین اگر در مجتمع مسکونی زندگی می کنید، هیئت مدیره یا مدیر ساختمان موظف هستند که بیمه آسانسور را خریداری کنند. در بیمه مسئولیت آسانسور خسارت های وارده به افرادی را که از آسانسور وارد می شود تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه آتش سوزی

در اینجا لازم است که ماده 14 قانون تملک آپارتمان ها را به شما یادآوری کنیم: «مدیر ساختمان موظف است که بنای ساختمان را در مقابل آتش سوزی بیمه نماید. در صورتی که ساختمان تحت پوشش بیمه نباشد و آتش سوزی اتفاق بیافتد، مدیر ساختمان موظف به جبران خسارت خواهد بود.»

بنابراین طبق این قانون، یکی از الزامات هر مجتمع مسکونی خرید بیمه آتش سوزی است. البته اگر ساکنین و اعضای مجتمع موافق باشند می توانند به جز آتش سوزی، خطر زلزله را هم به بیمه نامه اضافه نمایند. یا اینکه اثاثیه واحدها را هم به بیمه نامه آتش سوزی خود اضافه نمایند.

یکی از نکات مهم در بیمه آتش سوزی مجتمع های مسکونی این است که حتی اگر شخصی، واحد مسکونی خودش را هم بیمه کرده باشد باز هم می بایست حق بیمه آتش سوزی سهم خود را بپردازد، چرا که مشاعات و تأسیسات عمومی ساختمان هم جزو بیمه آتش سوزی مجتمع است.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارگران

همانطور که می دانید طبق قانون وقتی شما شخصی را به عنوان کارگر (هرچند روزمزد) به کار می گیرید، مسئول حوادثی هستید که احتمال دارد در حین کار برایش پیش بیاید. بنابراین لازم است که به این موضوع فکر کرده و از بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان استفاده نمایید. در این بیمه نامه شما می توانید به صورت بی نام افرادی که به عنوان سرایدار، نگهبان، نظافتچی یا تعمیرکار استخدام می کنید، تحت پوشش قرار داده و در صورتی که حادثه ای در حین کار آن ها رخ دهد، شرکت بیمه مسئول جبران خسارت خواهد بود.

در نظر داشته باشید که اگر بیمه هایی که معرفی شد را تهیه نکنید، مسئولیت از شما ساقط نخواهد شد. چرا که این مسائل قانونی هستند و هیچ چیز بالاتر از قانون نیست. حتی اکثریت اعضای مجتمع مسکونی شما کتباً هم بنویسند که نیاز به خرید بیمه آتش سوزی ندارند، باز هم شما می بایست این بیمه نامه را تهیه کنید. چرا که قانون صراحتاً مدیر ساختمان را موظف کرده است. از طرف دیگر انتخاب هایی که شما به عنوان مدیر مجتمع دارید باعث سود و یا ضرر کلیه واحدها خواهد شد. بنابراین لازم است که با یک مشاور بیمه در این زمینه مشورت کنید و با مقایسه قیمت بین بیمه نامه های مختلف، آن بیمه نامه ای که بهترین شرایط را برای مجتمع شما دارد برگزینید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 440]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن