تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798146433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هتاکی کنید حتی به حضرت زهرا (س)؛ جایزه بگیرید! +تصاویر | آخرین اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: هتاکی کنید حتی به حضرت زهرا (س)؛ جایزه بگیرید! +تصاویر

توسط مسئولین فرهنگی دولت تدبیر و امید


سارا متقی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی پیش از این در فضای مجازی با اعلام تنفر نسبت به جمهوری اسلامی و استهزای دختر سردار سلیمانی به قیاس بین حضرت صدیقه طاهره(س) با فرح دیبا همسر پهلوی ملعون پرداخته بود.
جهان نیوز: حواشی مدیریت مدعیان تدبیر تمام نشدنی است. هرچند بعد از کوچ اجباری علی جنتی و پایان مدیریت صالحی امیری در وزارت ارشاد اندکی ازحواشی این وزارتخانه کاسته شده بود اما خبر روز گذشته بار دیگر عمق فاجعه مدیران مدعی تدبیر را به صدر اخبار رسانه ها آورد.

صبح جمعه برگزیدگان بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شعر فجر، با داوری غلامرضا طریقی (دبیر بخش ویژه)، سعید بیابانکی (دبیر این دوره از جشنواره شعر فجر)، آرش شفاعی، مرتضی کاردر و صابر ساده معرفی شدند که نام سارا متقی از رشت در میان پنج برگزیده این بخش دیده می‌شود.
 
سارا متقی در کنار شاعرانی از افغانستان، فسا، کرمانشاه، تهران و فرخ‌شهر به عنوان برگزیده بخش ویژه معرفی شده که او به عنوان شاعر فعال در فضای مجازی، نظرات ساختارشکنانه‌ای در خصوص جمهوری اسلامی، حضرت زهرا سلام‌الله علیها و سردار سلیمانی دارد.

سارا متقی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی پیش از این در فضای مجازی با اعلام تنفر نسبت به جمهوری اسلامی و استهزای دختر سردار سلیمانی به قیاس بین حضرت صدیقه طاهره(س) با فرح دیبا همسر پهلوی ملعون پرداخته بود.

او سال گذشته در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و روز مادر متنی منتشر کرد و در آن از بی‌ارزش بودن این روز نوشت: «مادرم دوست داره مث خیلیاتون بیام بگم مادر روزت مبارک. اما واقعیتش اینه که این روز برای من ارزشی نداره چون فاطمه بنت محمد برای من فاطمه بنت محمد و یک شخصیت دینی تاریخیه که برای پژوهشگران این حوزه ارزش مطالعه داره ... پذیرش روز مادر و پدر بر اساس میلاد فاطمه و علی از سوی دینداران امر پسندیده و نیکیه اما از سوی کسانی که چنین اعتقادی ندارن تناقضه و این تناقض ها ما رو پیش نمی‌ بره و در قدم اول پیشرفت اجتماعی ما منوط بر دوری از تضادها و تناقض‌های ریز و درشته»




از سویی دیگر وی به صراحت در صفحه شخصی اش ضمن اعلام تنفر از جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع ضدانقلابی و توهین آمیز را گرفته که در کمال تعجب همه این موارد از چشم مسئولین جشنوار شعر فجر دور مانده و در اظهارات خصمانه توئیتری اش نسبت به کشورش، انقلاب و حتی مذهب مردمش نه تنها دست کمی از دشمنانی چون ترامپ ندارد بلکه در برخی توهین های بی شرمانه از امسال وی هم پیش گرفته است.

















به جای شاعر هتاک، کل بخش جوان جشنواره شعر فجر را حذف کردند!
روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، شامگاه جمعه پس از انتقاد گسترده رسانه‌ها به انتخاب سارا متقی، شاعر هتاک به عنوان یکی از شاعران برگزیده بخش ویژه، اعلام کرد: بخش ویژه شعر جوان جشنواره شعر فجر در فرصتی دیگر برگزار می‌شود. بنابراین، بخش جنبی جشنواره شعر فجر (ویژه شعر جوان) در مراسم اختتامیه دوره چهاردهم شعر فجر برگزار نخواهد شد.

به گفته دبیر اجرایی این جشنواره، نظر به ابهامات مطرح‌شده درباره این بخش، بخش ویژه شعر جوان پس از بررسی‌های لازم در فرصت دیگری برگزار خواهد شد.

مهدی قزلی تأکید کرد: مراسم اختتامیه با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات محلی طبق برنامه اعلام‌شده در سالن سینما هلال زاهدان در روز شنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

گفته می‌شود این تصمیم با نظر مستقیم محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتقاد گسترده رسانه‌ها اتخاذ شده است.

تصمیم برای حذف این بخش، نشان می‌دهد اراده‌ای برای کنار گذاشتن شاعر هتاک، وجود نداشته و دست‌اندرکاران جشنواره به جای این کار، تصمیم به حذف بخش جوان گرفته‌اند؛ در حالی که برگزیدگان این بخش هم‌اکنون در زاهدان به سر می‌برند و قرار است مراسم جشنواره، عصر فردا در این شهر برگزار شود.

کمیسیون فرهنگی مجلس به موضوع ورود خواهد کرد
حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص برنده شدن این شاعر هتاک از چهاردهمین جشنواره شعر فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی راه دانا؛ گفت: ما شاهد بودیم چندی قبل که حدود 14 نفر از کسانی که در سینما فیلم و در تلویزیون سریال بازی می کنند، خانم و آقا به قول معروف سلبریتی ها یک مرتبه در شرایطی که تشییع پیکر سردار بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد، در این ایام و بعد از افتادن هواپیمای اوکراینی به میدان آمدند و تلویزیون و جشنواره فجر را تحریم کردند، به تعبیری  از این دو عرصه فرهنگی خروج کردند.

وی افزود: این حرکت بسیار نامیمون بود و البته خیلی هم به این ها حمله شد و صحبت های زیادی هم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت شد.

سالک در مجلس اظهار داشت: داستان این شاعر هتاک جای تعجب دارد، باید از مدیریت جشنواره شعر فجر سوال کرد که در این شرایط چنین کسی را به روی صحنه آوردن و به او جایزه دادن با این نوع تفکری که دارد را چگونه می شود تحمل کرد؟

وی در ادامه افزود: این موضوعی است که احتمالا در کمیسیون فرهنگی هم مطرح می شود و از وزیر سوال می شود که داستان این مسئله چیست و چرا این گونه تقدیری از چنین افرادی که چنین اندیشه های منحرفی دارند به عمل می آید، این چیزی است که بعد از تشکیل کمیسیون فرهنگی در مجلس مطرح می شود.
حجت الاسلام احمد سالک در پایان گفت: ما سال گذشته هم در جشنواره های فجر شاهد برخی حرکات نامیمون بودیم و امسال هم شاهد هستیم، این در حالی است که این مدیران قبل از برگزاری جشنواره ها به کمیسیون فرهنگی مجلس می آیند و قول می دهند که همه چیز را کامل کنترل می کنند، در نهایت باید عرض کنم که چنین اتفاقاتی از نظر ما محکوم است.

شرایط پیش آمده نشان می دهد که اوضاع کنونی نتیجه ترکیب ولنگاری فرهنگی با ولنگاری مدیریتی است. شاعر هتاکی که قطعا قوه قضائیه باید برای رفتارهای هتاکانه او تشکیل پرونده بدهد یک روز بعد از شهادت حضرت زهرا(س)، از جشنواره شعر فجری که مرتبط با انقلاب اسلامی است، از دستان مبارک(!) وزیر ارشاد  جایزه می گیرد.

انقلاب و نظامی که رهبرانش تنها الگوی زن را فاطمه زهرا(س) می دانند ولی برخی مسئولان بی کفایت یک وزارتخانه و یک جشنواره آن جایزه را به فرد هتاک آن شخصیت والا تقدیم می کننند. فردی که حتی با بزرگترین عامل امنیت این کشور یعنی حاج قاسم سلیمانی مقابله می کند و برای جاسوسی به نام کاووسی سیدامامی اشک تمساح می ریزد.



شنبه, 12 بهمن 1398 ساعت 12:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن