تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798110674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقی‌ ها تعرفه خرید لبنیات ایرانی را 2.5 برابر کردند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: عراقی‌ ها تعرفه خرید لبنیات ایرانی را 2.5 برابر کردند
در این میان بیشترین صادرات به گروه ماست، دوغ و کفیر اختصاص دارد که سهمی معادل ۵۶.۲۱ درصد در صادرات لبنیات را به خود اختصاص داده و با ۱۲۴ هزار و ۴۰۲ تن در صدر اقلام لبنی صادراتی قرار گرفته است و پس از آن انواع شیر و خامه، انواع پنیر و شیر خشک بیشترین صادرات لبنیات را داشته‌اند.
در حالی که عراق با سهم بیش از ۸۰ درصدی، بزرگترین مشتری محصولات لبنی ایران به شمار می‌رود برای دومین بار تعرفه صادرات این محصولات ایران را تا ۴۰ درصد افزایش داد که به گفته یکی از مسئولان وزارت کشاورزی این تعرفه گذاری سیاسی بوده و باید مسئولان وزارت خارجه مانند گذشته نسبت به حل این مشکل اقدام کنند. به گزارش ایسنا، طی شش ماهه نخست امسال ۲۲۱ هزار و ۳۱۰ تن انواع محصولات لبنی از جمله پنیر، آب پنیر، دوغ، خامه، شیر خشک، شیر، کره و روغن‌های مشتق از شیر به ارزش ۳۸۴ میلیون و ۱۶۰ هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده است که نسبت به همین بازه زمانی سال گذشته ۳.۹۶ درصد از نظر وزنی و ۲۴.۵۸ درصد از نظر ارزشی رشد را نشان می‌دهد. در این میان بیشترین صادرات به گروه ماست، دوغ و کفیر اختصاص دارد که سهمی معادل ۵۶.۲۱ درصد در صادرات لبنیات را به خود اختصاص داده و با ۱۲۴ هزار و ۴۰۲ تن در صدر اقلام لبنی صادراتی قرار گرفته است و پس از آن انواع شیر و خامه، انواع پنیر و شیر خشک بیشترین صادرات لبنیات را داشته‌اند. اما در این میان عراق همواره نخستین و بزرگ‌ترین مشتری محصولات کشاورزی به ویژه لبنیات ایران بوده که طی سال‌های گذشته سهمی بیش از ۸۰ درصد در این بازار را از آن خود کرده است، این در حالی است که عراق به تازگی با وضع تعرفه‌های سنگین برای لبنیات ایران کار را بر تاجران ایرانی سخت کرده است. چرا که به گفته رضا باکری- دبیر انجمن صنایع لبنی - همچنین در این باره اعلام کرد که عراقی‌ها تعرفه واردات لبنیات از ایران را افزایش داده بودند و در حال حاضر نیز تعرفه واردات ماست از پنج به ۲۵ درصد و نیز تعرفه واردات شیر و خامه را از پنج به ۱۵ رسانده‌ بوند که اکنون این تعرفه به ۴۰ درصد رسیده است. وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه عرب بین خودشان تعرفه ندارند و محصولاتی که از مصر و عربستان وارد بازار عراق می‌شود مشمول تعرفه نیست و فقط ترکیه باقی می‌ماند که آن را هم باید دید پیمان تجاری با این کشور بسته شده است یا نه، بنابراین با وضع یک‌جانبه و یک‌طرفه این‌گونه تعرفه‌ها، قیمت محصولات لبنی ایران در بازار عراق تا حد بسیاری افزایش یافته و توان رقابت را از دست می‌دهد. البته یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این باره به ایسنا گـفت: این کشور همسایه برای دومین بار است که تعرفه‌های سنگینی برای محصولات لبنی ایران وضع می‌کند تا در رقابت با دیگر تاجران لبنیات منطقه که عمدتا کشورهای عربی هستند، ایرانی‌ها نتوانند در بازار باقی بمانند و امروز به نظر می‌رسد که وضع این تعرفه‌ها بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد. وی افزود: وزارت امور خارجه بهتر است هرچه سریع‌تر با همتایان عراقی خود وارد مذاکره شوند تا بتوانند مانند گذشته هرچه سریع‌تر این تعرفه‌ها را به حالت اول خود بازگردانند. این مدیر ارشد وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: عراق همواره بزرگ‌ترین و نخستین مشتری انواع محصولات کشاورزی ایران به ویژه محصولات لبنی بوده است که حتی دو کارخانه تولیدکننده ایرانی در این کشور اقدام به احداث واحد تولیدی کرده‌اند که نشان‌دهنده روابط تنگاتنگ دو کشور از نظر اقتصادی به ویژه در این حوزه بوده است، بنابراین امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکلات رفع شود.

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 30 October 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن