تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798103135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به بخش برق در برنامه وزیر پیشنهادی نیرو


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نگاهی به بخش برق در برنامه وزیر پیشنهادی نیرو
عصر ایران- در آستانه اخذ رأی اعتماد برای رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو این نوشته را یکی ار کاربران که خود کارشناس صنعت برق و حوزه انرژی است ارسال داشته است:

پایان جنگ دوم جهانی و آغاز برنامه توسعه در کشورهای اروپایی ، در کنار افزایش جمعیت و شتاب روزافزون تکنولوژی ، نیاز به انرژی ، بخصوص انرژی الکتریکی را هر روز گسترده تر و محسوس تر کرد.

شاید در ابتدا کمتر کسی به لزوم تعادل اقتصادی هزینه و سرمایه و همچنین تبعات زیست محیطی روش های سنتی تولید برق توجه داشت ، اما دو شوک نفتی دهه هفتاد میلادی ، به همراه آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی در تولید برق بر محیط زیست و تبعات ناشی از تغییر اقلیم ، صورت بندی جدید تکنولوژی تولید انرژی الکتریکی و مسائل زیست محیطی را به دغدغه های اصلی این مفهوم تبدیل کرد.

آنچه از اواخر دهه هفتاد میلادی مدنظر سیاست گذاران انرژی در کشورها قرار گرفت ، حرکت به سوی انرژی های پاک ، افزایش راندمان نیروگاهی و البته در کنار آن ، مدیریت مصرف انرژی الکتریکی بود.

در این میان ، موضوعی که به سرعت خود را نمایان کرد و به یکی از مسائل اساسی اقتصاد انرژی تبدیل شد ، لزوم سرمایه گذاری در این بخش و به تبع آن یافتن منابعی برای سرمایه گذاری بود ، به گونه ای که هم تامین انرژی پاک و قابل دست رس ، با قیمت مناسب را تضمین کند و هم متضمن حضور و تمایل سرمایه گذاران برای ورود به این بخش باشد.

هر چند کشور ما با 77 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در رتبه چهاردهم بین المللی و نخست منطقه قرار دارد رشد مصرف برق و بالابودن شدت انرژی ، راندمان پایین نیروگاه ها در مقایسه با فناوری روز دنیا ، عدم اصلاح تعرفه فروش و انشعاب برق متناسب با نرخ تورم ، عدم تخصیص منابع عمومی برای برای ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در شبکه انتقال و فوق توزیع و انباشت حجم بدهی های صنعت برق به تولید کنندگان بخش خصوصی و پیمانکاران ، اقتصاد انرژی الکتریکی را با چالش های جدی مواجه کرده است.

از همین رهگذر می توان به اهمیت فزاینده جذب سرمایه در این بخش در کنار بهبود فضای کسب و کار و گسترش خصوصی سازی و همچنین ارتقا و توسعه مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف ، اهمیت ویژه به توسعه و بازسازی شبکه های فرسوده انتقال و توزیع ، افزایش راندمان نیروگاه ها و کاهش تلفات برق ، افزایش صادرات برق به کشورهای همسایه و حمایت موثر از تولید داخل دربخشهای مختلف صنعت برق و حمایت از تولید داخل پی برد که می تواند راهگشای مشکلاتی باشد که هم اکنون گریبان گیر صنعت برق در بخش های گوناگون است.

نیک بختانه بخش برق در برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو از اشراف او بر مباحث انرژی و برنامه ریزی حداقل به لحاظ نظری مدون و به سامان در این بخش است.

در این برنامه چالش های صنعت برق دیده شده و بهبود فضای کسب و کار از طریق توسعه خصوصی سازی ، گسترش مشارکت و ارتقای توان مندی های بخش خصوصی و توسعه بازارهای رقابتی ، افزایش معاملات در بورس انرژی و گسترش سهم معاملات دوجانبه برق در بازار ، از اولویت های راه کارهای ارتقای صنعت برق در نظر گرفته شده است.

همچنین تاکید بر بهره برداری 20 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در کنار افزایش تولید برق تجدید پذیر به 4 هزار مگاوات ، تک رقمی کردن تلفات در شبکه توزیع،بهبود شاخصهای بهره وری و قابلیت اطمینان شبکه و توسعه هوشمند سازی شبکه برق کشور و ایجاد ارزش افزوده ازطریق ارائه خدمات مخابراتی و انتقال دیتا ، از جمله مواردی است که در برنامه درنظر گرفته شده و فعالان صنعت برق امیدوارند تحقق یابد.

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - 26 October 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن