تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798233450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرشته طائرپور برای «شهرزاد» نوشت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فرشته طائرپور برای «شهرزاد» نوشت


هفتمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد امروز 20 مردادماه در 32 صفحه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سریال شهرزاد، هفتمین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از فرشته طائرپوردرباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره، اینفوگرافی مردان در آینه شهرزاد، گفت‌وگو با علیرضا نسائی (مدیر برنامه ریزی)، شهرزاد از نگاه ۱۰ فیلمبردار، نقد سحر عصر آزاد، بررسی عشق در شهرزاد،  بازتاب اخبار سریال در رسانه‌ها، نظر اهالی رسانه حوزه ادبیات،عکس‌نوشته‌هایی از قسمت هفتم و همچنين عکس‌هایی از قسمت آينده ديده می‌شود. 

در یادداشت فرشته طائرپور که در ابتدای اين شماره درج شده، آمده است:

«باید در عرض و طول عمرت، حظّی از عشق برده باشی، یا رنجی از جدایی و جوری از جفا کشیده باشی، یا حسرت و هراس همه این ها به جانت افتاده باشد، تا یک سریال خوب را بپسندی و مشتاق و معتاد به تماشایش شوی؛

باید در کودکی توی خانه ات تلویزیون آمده باشد و در نوجوانی به طلسم تماشای سریال های خوب خارجی و ایرانی گرفتار شده باشی تا کشف تفاوت های ذاتی سینما و سریال، تورا به درک درستی از لذت تماشا رسانده باشد و ماه ها برای دیدن هر قسمت یک سریال، یک هفته انتظار بکشی؛

باید توقع ات را از زبان جذاب و موجز و پرهیجان سینما در روایت قصه های غریب و غیرمتعارف روی پرده بزرگ، و انتظارت را از زبان دلنشین و مفصل گو و هم طپش با زندگی واقعی سریال معلوم کرده باشی، تا با حوصله برای شناخت شخصیت های دائمی و گذرای یک سریال به خودت مهلت بدهی و کنجکاو سرنوشت شان توی قاب کوچک تلویزیون یا مونیتور کامپیوترت بشوی؛   
 
باید رسانه ملی کشورت دوره ای طولانی در ایجاد انواع روابط عاطفی و اخلاقی و هنری، عاجز و الکن شده باشد و زبان سریال گویش بیش از همه زبان های دیگرش به لکنت و هجو افتاده باشد، تا تو رفتن به سوپرمارکت سر کوچه ات را برای خرید قسمت-قسمت یک سریال، به تعویض بی نتیجه کانال های آن ترجیح بدهی.  

برای امثال من که هنوز می توانند سوار بر اسب قصه، به مکاشفه گذشته های ناشناخته بروند و "حال" خود و دیگران را در آن جستجو کنند و بیابند، برای امثال من که هر روزه با افسوس شاهد کم رمقی جوانان سرزمینمان در تجربه عشق های شورانگیز و پایمردی های عاشقانه هستند،

برای امثال من که چهره واضح و بی پرده سیاست را اولین بار در سال 57 در کوچه و خیابان شهرشان دیده اند و سپس به صرافت دلدادگی های نیمه کاره و قربانی شده لای چرخ های سیاست در دهه های سی و چهل افتاده و دلشان برای همه شهرزادها و شیرین ها و آذرهای پشت دیوارهای کوتاه و بلند، تپیده است؛ برای امثال من که در میان مردان این روزگار، نه قبادی می یابند، نه فرهادی... اما بجایش در میان زنان این دوران، ده ها شهرزاد و آذر و شیرین می شناسند که این بار خود در کار ویرانی روح یکدیگرند، برای امثال من که در دیارِ بایدها و شرط و مشروط های بالا زندگی می کنند، "شهرزاد"، بمثابه یک تنفس مصنوعی بود در هوای سنگین و بی نسیم رسانه ملی، که علائم حیات را در ذائقه انواع مختلف مخاطب، به بروز واداشت.

آثار سریالی حسن فتحی، بدون استثنا، اینگونه بوده اند. شلوغیِ دلنشینی داشته اند از آمد و رفت شخصیت هایی که یا آشنا هستند و یا از آشنایی با آنها خرسند و سرگرم می شویم...و لحظاتی تاثیرگذار از جدل هایی که منطق و ادبیات زنگار بسته مخاطب را جلا می دهد.

خطوط قصه های موازی و متقاطع، روابط ساده و پیچیده شخصیت ها، تعلیق های نفس-بر در بزنگاه های عشق و انتقام... و البته بازی های ستاره ساز، عیار درستی را در معجون سریال های فتحی دارند.

فتحی کارش را خوب بلد است، آغاز نیکو و تداومی رو به ارتقا...با غافلگیری های بموقع و اوج و فرودهای برآمده از عشق و نفرت، رنج و لذت...همه در بستر سنت و سیاست.

سریال های فتحی، مانند همه سریال های خوب انگلیسی، مدام گره شان کورتر و گشودن گره هایشان دشوارتر می شود.

لذا فصل دوم "شهرزاد" نیز در رعایت این رسم، نمی تواند آسان به کار خود ادامه دهد و به دستاوردهایی مشابه فصل اول اکتفا کند؛ فتحی خودش توقع مخاطب را بالا برده و قله رفیعی را برای صعود ماجراهایش انتخاب کرده...امید که باز موفق باشد.

...و در پایان، انصاف حکم می کند که به متن ممتاز نویسنده، تولید حرفه ای سریال و پخش منظم آن در گستره ای بی نیاز از فعالیت بازار قاچاق اشاره کنم.»

هفته نامه مجازی شهرزاد از طریق سایت و کانال رسمی این سریال قابل دانلود است. قسمت هشتم شهرزاد دوشنبه 23 مرداد عرضه می شود.


تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - 11 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن