تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798217565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عالمي كه ۱۱۳ سال پيش از توليد ملي حمايت كرد | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: نخستين كنگره بزرگداشت آيت‌الله سيدابوالقاسم نجفي دهكردي با حضور نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و...

به گزارش تراز ،نخستين كنگره بزرگداشت آيت‌الله سيدابوالقاسم نجفي دهكردي با حضور نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام‌جمعه شهركرد، نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري، مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، استاندار، مسئولان، خانواده شهدا، روحانيان و عموم مردم اين استان در فرهنگسراي شهركرد برگزار شد. در اين مراسم از طرح مستند تلويزيوني آيت‌الله دهكردي و تمبر يادبود و تنديس ايشان رونمايي شد. همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري از تشكيل دبيرخانه دائمي فقاهت و مرجعيت در استان خبر داد.آيت‌الله سيدابوالقاسم نجفي‌دهكردي از فقهاي شيعه در قرن چهاردهم قمري در دهكرد (شهركرد) بود كه تحصيلاتش را در اصفهان آغاز و در عراق تكميل كرد. وي از 37 سالگي در مدرسه صدر اصفهان به تدريس و فتوا مشغول شد و ميرزا حبيب‌الله رشتي از استادان وي بود. او خود نيز شاگرداني تربيت كرد و آثاري چون منبرالوسيله و لمعات در شرح دعاي سمات از او بر جاي مانده است. آيت‌الله سيدابوالقاسم دهكردي در شب ششم شوال سال 1352 هجري به ديدار حق شتافت و پيكر اين عالم رباني و مجتهد زمانه در تخت فولاد اصفهان به خاك سپرده شد.
 
آيت‌الله دهكردي فقيهي مجاهد و بيگانه‌ستيز
در نخستين كنگره بزرگداشت آيت‌الله سيدابوالقاسم نجفي‌دهكردي كه با حضور مسئولان، علما و عموم مردم برگزار شد، نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري آيت‌الله دهكردي را فقيهي مجاهد، متعهد، بصير، متعبد، بيگانه‌ستيز و درون‌نگر معرفي كرد و گفت: آثار بسيار فاخري از وي به يادگار مانده كه بايد اين آثار چاپ شوند تا در اختيار عموم قرار گيرند.حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام، با تأكيد بر اينكه برگزاري اين كنگره بزرگداشت، آرزوي شش ساله از بدو ورودش به استان تاكنون بوده است، گفت: برگزاري چنين اجلاسي براي آن است تا همگي سر سفره عالمان ديني و فقهاي بزرگي همچون آيت الله دهكردي بنشينيم و كسب فيض كنيم.  وي با اشاره به پيشينه شكل‌گيري اين كنگره اظهار كرد: هر ساله ششم شوال كه سالروز ارتحال آيت‌الله دهكردي است، به تشريح جايگاه اين عالم وارسته در خطبه‌هاي نماز جمعه مي‌پرداختيم اما به اين نتيجه رسيديم كه تنها پرداختن به جايگاه رفيع اين فقيه مجاهد در خطبه‌هاي نماز جمعه كفايت نمي‌كند، به همين دليل در شوراي فرهنگ عمومي تصميم بر اين گرفته شد كه اين ايام به نام هفته فقه و فقاهت نامگذاري شود تا بتوان با برگزاري كنگره‌هاي مختلف به معرفي چهره‌هاي ديني استان بپردازيم. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمين نكونام با تأكيد بر اينكه همه ساله بايد در چنين ايامي ياد و منش بزرگان و مفاخر ديني استان گرامي داشته شود، ابراز كرد: مرحوم آيت‌الله دهكردي يكي از مراجع بنام و مفاخر فقهي و ديني اين استان است كه بايد به خوبي معرفي شود.
 
صيانت از معارف ناب اسلام مديون فقاهت و مرجعيت
نماينده مردم استان چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري نيز در اين كنگره با تأكيد بر اينكه خدمات روحانيت به ويژه مرجعيت در طول تاريخ از زواياي مختلف قابل طرح و بيان است، ابراز كرد: علم امانت الهي است؛ قطعاً امانت بزرگ بايد نزد انسان‌هاي بزرگ به امانت گذاشته شود.   آيت‌الله عليرضا اسلاميان، عظمت عالم و فقيه ديني را غيرقابل انكار دانست و تصريح كرد: به يقين هر چه امانت بزرگتر باشد، دستبرد به آن نيز بيشتر است.  وي نقش روحانيت و مرجعيت ديني در طول تاريخ را حراست و صيانت از اسلام بيان كرد و افزود: ما معتقد هستيم مسيحيت و يهوديت دين خدا هستند اما مطالب تورات و انجيل امروز شرم‌آورند چراكه دچار تحريف شده‌اند و اين نشان مي‌دهد يك مرجعيت باتقوا و تحصيلكرده در اين اديان براي صيانت و حراست از ماهيت كتب آسماني وجود نداشته است. 
مجتهدي روي منبر
پخش پيام تصويري حضرت آيت‌الله سبحاني نيز از نكات برجسته اين كنگره بود كه ايشان درباره شخصيت والاي آيت‌الله دهكردي گفت: آيت‌الله نجفي دهكردي با وجود اينكه مرجع تقليد بود، به منبر نيز مي‌پرداخت و اين وجه تمايز وي با ساير مراجع تقليد زمان خود بود.  وي در بخشي از اين پيام با تأكيد بر اينكه فقها دژهاي اسلام هستند، تصريح كرد: فقها دين را در مقابل انحراف دشمنان حفظ مي‌كنند همانطور كه دژبان اجازه نفوذ دشمن به داخل شهر را نمي‌دهد.  اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه وقتي فقيهي دار فاني را وداع مي‌گويد در اسلام فاجعه‌اي رخ مي‌دهد كه قابل جبران نيست، اظهار كرد: وقتي فقيهي مي‌ميرد نه تنها فرشتگان و زمين بلكه آسمان نيز در فراق اين عالم اشك مي‌ريزد.  حضرت آيت‌الله سبحاني با اشاره به اينكه در كتاب طبقات الفقها به نگارش شرح حال آيت‌الله دهكردي پرداخته است، ابراز كرد: وجه تمايز آيت الله دهكردي با ساير مراجع تقليد در اين بود كه ايشان هم مقام قلم داشت و هم اهل بيان بود كه به ندرت در بين مراجع اتفاق مي‌افتد.  اين مرجع تقليد با تأكيد بر اينكه بايد در دانشگاه مركزي استان چهارمحال و بختياري غرفه‌اي براي آثار آيت‌الله دهكردي در نظر گرفته شود، گفت: متأسفانه استان آن چنان كه بايد در سطح كشور شناخته شده نيست؛ بايد از ظرفيت علما و فقها براي شناساندن اين استان نهايت بهره برده شود. 
عالمي كه ۱۱۳ سال پيش از توليد ملي حمايت كرد
قاسم سليماني، استاندار چهارمحال و بختياري نيز در اين كنگره با اشاره به اينكه نقش شوراي فرهنگ عمومي استان در برگزاري مراسمات فرهنگي و ديني غيرقابل انكار است، ابراز كرد: بحمدالله در سال گذشته نيز كنگره بزرگداشت شهداي استان با هدف معرفي نقش تيپ سرافراز قمر بني هاشم(ع) و مردم در دوران دفاع مقدس برگزار شد كه آثار و نتايجش هنوز هم ادامه دارد.
 
وي با تأكيد بر اينكه بايد چهره‌ها و مفاخر استان شناسايي و به مردم معرفي شوند، اظهار كرد: نقش روحانيت ديني در طول تاريخ غيرقابل انكار است.سليماني با اشاره به اينكه شكل‌گيري انقلاب اسلامي نيز مرهون رشادت‌هاي روحانيت است، تصريح كرد: پيشنهاد مي‌شود دفتر پژوهش و تحقيقات در زمينه معرفي علما، روحانيت، هنرمندان، سرداران، نويسندگان و در يك كلام مفاخر استان، در استانداري تشكيل شود تا به جد پيگير امور باشد.
 
نماينده عالي دولت در استان چهارمحال و بختياري به اقدام بديع اين عالم وارسته در انتشار بيانيه‌اي در راستاي حمايت از توليدات داخلي اشاره كرد و گفت: ايشان 113 سال گذشته به همراه 14 نفر ديگر از علماي تراز اول كشور اقدام به انتشار يك بيانيه مي‌كند و در آن بيانيه به استفاده مردم از كاغذ و توليدات داخلي تأكيد دارد كه اين همان نياز امروز كشور است.اين مقام مسئول با تشريح بندهاي اين بيانيه تصريح كرد: آيت‌الله دهكردي و علمايي كه بيانيه آن زمان را امضا كردند به فكر تغيير سبك زندگي مردم بودند. آنها مردم را از نوشتن روي كاغذ خارجي منع كردند و از مردم خواستند براي كفن ميت از پارچه ايراني استفاده كنند، در مهماني‌ها ولخرج نباشند و با افراد معتاد ارتباط نداشته باشند.  در پايان اين مراسم از طرح مستند تلويزيوني آيت‌الله دهكردي و تمبر يادبود و تنديس ايشان، با حضور مسئولان ارشد استان چهارمحال و بختياري، برخي از علماي اصفهان و نجف اشرف و عموم مردم در ميدان آيت الله دهكردي شهركرد رونمايي شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام، نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در آيين رونمايي از اين تنديس كه پس از برگزاري باشكوه نخستين كنگره بزرگداشت آيت‌الله دهكردي صورت گرفت، از تشكيل دبيرخانه دائمي فقاهت و مرجعيت در استان خبر داد و گفت: با تحقق اين امر معرفي چهره‌هاي فقهي و علمي استان با جديت بيشتري پيگيري مي‌شود.


منبع: جوان

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 18 تير 1396 - 11:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن