تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798138536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتمام عملیات اجرایی خطوط جایگزین انتقال خطوط نفت از فراز سدهای کارون 3 و 4


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اتمام عملیات اجرایی خطوط جایگزین انتقال خطوط نفت از فراز سدهای کارون 3 و 4
خبرگزاری فارس: اتمام عملیات اجرایی خطوط جایگزین انتقال خطوط نفت از فراز سدهای کارون 3 و 4
مجری طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4 شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: عملیات اجرایی طرح خطوط جایگزین انتقال نفت از فراز سدهای کارون 3 و 4 با نصب آخرین قطعه پل در اوایل پاییز سال جاری به اتمام می‌رسد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، رامین شیروی در این باره گفت: در صورت اتمام تست‌های نهایی دو عملگر و تأیید توسط شرکت نفت تا اوایل پاییز 95، عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت نفت قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به آبگیری سد کارون 4، بخشی از خطوط نفت و گاز جنوب به شمال کشور به طول 4.5 کیلومتر زیر آب می‌رفت که شرکت آب و نیرو بعد از هماهنگی با شرکت نفت، متعهد شد در قالب طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4، خطوط لوله نفت جایگزینی را احداث کند.
وی افزود: علاوه بر احداث دو خط لوله جایگزین 30 اینچ نفت و 8 اینچ گاز به طول 13.5 کیلومتر که از روی دریاچه سد کارون 4 و از روی پل می‌گذرد، 2 خط لوله دیگر در کنار خطوط لوله قدیمی به طول 4.5 کیلومتر در بستر دریاچه کارون 4 به عنوان خطوط لوله انتقال Bypass ساخته شده است.
مجری طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4 بیان داشت: این خط انتقال نفت که یک سوم نفت مورد نیاز انتقالی از جنوب به شمال کشور را تأمین می‌کند، از ایستگاه مارون جنوب روزانه حدود 550 هزار بشکه نفت را به پالایشگاه‌های اصفهان، تبریز و تهران منتقل می‌کند که خود نشان از اهمیت بالای این خط انتقال نفت برای وزارت نفت و کشور دارد، بنابراین در اجرای پروژه احداث خطوط جایگزین نفت و گاز به نحوی عملیات اجرایی انجام گرفت که انتقال نفت جنوب به شمال کشور مختل نشود.
وی ادامه داد: نتایج حاصل از مذاکرات با شرکت نفت منجر به احداث مسیر جایگزینی به طول 13.5 کیلومتر و ساخت یک دستگاه پل برای عبور از روی دریاچه سد کارون 4 بدون قطع خطوط نفت و گاز در طی مراحل ساخت شد. همچنین شرکت آب و نیرو به عنوان کارفرمای خطوط انتقالی جایگزین از زیر و روی دریاچه تمامی عملیات اجرایی از جمله نحوه قرار گیری لوله‌ها در بستر خاک، ترانشه برداری، حفاظت از ترانشه‌های مشرف بر مسیر خط لوله، انواع جوش و انواع تست‌ها و غیره را مطابق با استانداردهای شرکت نفت انجام داد.
مجری طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4 در خصوص مشخصات پل نفت عنوان کرد: این پل کابلی دارای 380 متر طول، 210 متر طول دهانهٔ میانی، 9.2 متر عرض، 78 متر ارتفاع پیلان ها و 1900 تن وزن می‌باشد و در حال حاضر جزو پل‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود که در فصول جابجایی عشایر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: برای ساخت این پل و انتقال خط لوله حجم بسیار زیادی عملیات سنگ‌برداری و ترانشه برداری انجام گرفته و در حدود 19 کیلومتر راه دسترسی احداث شده است.
شیروی ضمن تأکید بر اخذ مجوز پدافند غیرعامل و پایداری پل در مقابل هرگونه خطرات احتمالی؛ در خصوص نیروی انسانی به کار گرفته شده در پروژه تصریح کرد: در اوج فعالیت اجرایی این پروژه حدود 400 نفر که اغلب از نیروهای بومی منطقه بوده‌اند، به صورت مستقیم در کارگاه مشغول به کار بوده‌اند.
وی با بیان اینکه پل نفت در حال حاضر 98.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: عرشه پل و کابل‌ها نصب شده و هندریل ها در حال نصب هستند و ارتباط بین دو ساحل برقرار شده است.
مجری طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4؛ صعوبت دسترسی به محل احداث پروژه برای انتقال تجهیزات و قطعات و نیروی انسانی، محدودیت زمان اجرای فونداسیون و پیلون‌ها به علت بالا آمدن سطح آب دریاچه در بیشتر فصول سال و عدم تخصیص به موقع نقدینگی و اعتبارات را از مهم‌ترین مشکلات این پروژه نام برد.
وی افزود: به‌رغم تلاش‌های فراوان مسئولان برای تأمین اعتبارات در سه سال گذشته، متأسفانه حداقل اعتبارات به این طرح اختصاص داده شد و تا به امروز تخصیص اعتبار از محل منابع عمومی در سال 95 صفر بوده است. همچنین جهت ساخت پروژه پل و خط انتقال حدود 100 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز بوده که تا کنون 80 میلیارد تومان آن تأمین و هزینه شده است.
طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4، حدود 148 کیلومتر راه، هشت دستگاه پل به طول 2148 متر و 17 رشته تونل به طول 6083 متر را در دست اجرا دارد که تا امروز بخش اعظمی از آن به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است. انتهای پیام/ک

95/05/16 :: 13:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن