تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798234014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگردان «ماجرای نیمروز»: از روز اول دنبال توليد اثري درجه يك بوديم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: کارگردان «ماجرای نیمروز»: از روز اول دنبال توليد اثري درجه يك بوديم
مراسم قدرداني و تجليل از سازندگان فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز» بهترين فيلم سي و پنجمين جشنواره فجر با حضور تهيه‌كننده، كارگردان، بازيگران و ساير عوامل فيلم در تالار جلسات حوزه هنري برگزار شد.
نویسنده : جواد محرمي 


مراسم قدرداني و تجليل از سازندگان فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز» بهترين فيلم سي و پنجمين جشنواره فجر با حضور تهيه‌كننده، كارگردان، بازيگران و ساير عوامل فيلم در تالار جلسات حوزه هنري برگزار شد.
سيدمحمود رضوي در اين نشست گفت: به لحاظ عقلاني و شرايط توليد اين فيلم نمي‌توانست در جشنواره فيلم فجر حضور پيدا كند. اگر بخواهيم واژه كار جهادي را در جايي به كار ببريم به دست‌اندركاران اين پروژه مي‌توانيم بگوييم كه كار جهادي كردند.
وي ادامه داد: دو ماه شبانه‌روز پيش‌توليد اين كار را انجام مي‌داديم اما نمي‌دانستيم پروانه ساخت براي اين فيلم صادر مي‌شود يا خير و بعد از شروع توليد دو ماه عوامل با تلاش شبانه‌روزي كار كردند. رضوي گفت: با اينكه تعداد عوامل اين پروژه زياد بود اما چند تيم شبانه‌روزي به كار مشغول بودند و اصلاً فرصت استراحتي برايشان نبود كه اگر كار غير اين پيش مي‌رفت به كيفيت فعلي نمي‌رسيديم، قطعاً براي نمايش در جشنواره فجر آماده نمي‌شد.
اين تهيه‌كننده در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: بعد از ساخته شدن فيلم مي‌دانستيم كه فيلم خوب ساختيم اما بدون تعارف تصور فيلم برتر را نمي‌كرديم. از روز آخر وقتي با استقبال مردم مواجه شديم توقع براي ما جدي شد و فكر مي‌كرديم كه اگر سيمرغ را نگيريم حق ما خورده شده است. در روزهاي آخر جشنواره سينما آزادي روزي پنج سانس براي فيلم «ماجراي نيمروز» سانس فوق‌العاده مي‌رفت اما همچنان مردم بيرون سالن منتظر بودند. وي گفت: به دليل همين فضاي خوبي كه مردم براي اين فيلم ايجاد كردند، تصميم گرفتيم هر چه زودتر فيلم را اكران كنيم.
   مهدويان: تك‌تك عوامل با عشق كار كردند
محمدحسين مهدويان، كارگردان فيلم نيز در سخناني گفت: عزم جدي براي ساخت اين فيلم داشتيم. از روزي كه مشغول نگارش سناريو بوديم به نوشتن يك كار درجه يك فكر مي‌كرديم و به جرئت مي‌توانم بگويم كه تك تك عوامل ذره‌اي كوتاهي نكردند.
وي ادامه داد: در شرايط بسيار سخت و سرماي بي‌سابقه آذر ماه كار را ساختيم، در سرمايي كه صحنه‌هاي فيلم ما تابستان بود. تمام عوامل اين فيلم با مناسبات دوستانه و صميمي و با عشق كار كردند. از آن دست كارهايي كه عوامل يك فيلم كوتاه دور هم جمع مي‌شوند و با جانشان براي ساخت فيلم زحمت مي‌كشند. براي تحقيق و پژوهش حضور دوستاني چون آقاي مرتضي اصفهاني، حسن روزي‌طلب، بهزاد جعفري و ديگر عوامل و استفاده از تجربيات آنها در چيدمان درست اين فيلم بسيار به ما كمك كرد.
   حجازي‌فر: در عرصه هنر صرفاً سياه و سفيد نبينيم
هادي حجازي‌فر بازيگر فيلم «ماجراي نيمروز» نيز در بخشي از اين نشست گفت: متأسفانه عرصه هنر دچار آفتي شده و اين آفت بيشتر متوجه تئاتر دفاع مقدس است و آن اينكه سياست‌گذاران و مديران به مقوله هنر يا سياه نگاه مي‌كنند يا سفيد و چنين نگاهي به كارهاي توليدي آسيب وارد مي‌كند.
حجازي‌فر با بيان اينكه چنين نگاهي كساني را كه واقعي به مقوله كار هنري نگاه مي‌كنند دلزده مي‌كند، بيان كرد: تجربه فيلم «ايستاده در غبار» در سال گذشته نشان داد كه از اثر خوب همه طيف‌ها استقبال خواهند كرد. به نظر من چنين اتفاقي خوب است. حاج احمد متوسليان كه كمتر كسي او را مي‌شناخت محبوب بسياري از مردم شد. فضاي فيلم «ماجراي نيمروز» هم قطعاً، همان فضا را تداعي و ايجاد خواهد كرد. در ادامه اين مراسم محسن مؤمني‌شريف هم ضمن تبريك به تمامي عوامل اين فيلم گفت: به راستي شايسته تقدير هستيد كه در جشنواره فيلم فجر به خوبي درخشيديد.
وي ادامه داد: از آقاي سيدمحمود رضوي تشكر مي‌كنم كه تهيه‌كننده‌اي صاحب سبك به حساب مي‌آيند و همينطور، آقاي مهدويان كه خلاقيت در كارهايشان كاملاً مشهود است. فيلم‌هايي كه مي‌سازند هم باورپذير و هم مستندگونه روايت مي‌شوند. در اين فيلم زندگي جريان دارد.
رئيس حوزه هنري انقلاب اسلامي با بيان اينكه استقبال از فيلم «ماجراي نيمروز» پيام‌هاي خوبي داشت، تصريح كرد: خوشبختانه، اين فيلم هم با اقبال عموم و هم خواص همراه بود.
وي با اشاره به اينكه مردم نيازمند دانستن تاريخ معاصر ايران هستند، گفت: تاريخ منبع تغذيه فرهنگ يك ملت به شمار مي‌رود؛ ملتي كه به تاريخ خود بي‌اعتنا باشد، منفعل و شكست‌پذير است. بي‌علاقگي عمومي به تاريخ شايد، به شيوه آموزش تاريخ در مدارس بر‌مي‌گردد كه سبب شده كمتر كسي از مطالعه تاريخ لذت ببرد.
   رئيس سازمان سينمايي حوزه هنري: فيلم «ماجراي نيمروز» اثري شجاعانه است
محمد حمزه‌زاده، رئيس سازمان سينمايي حوزه هنري به عوامل فيلم بابت حضور خوبشان در جشنواره و ساخت فيلمي با كيفيت تبريك گفت.
وي گفت: فيلم «ماجراي نيمروز» اثري شجاعانه است و اگر جسارت، شجاعت و پشتكار نبود، هيچ‌گاه اين اثر درخشان خلق نمي‌شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن