تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798112177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش تعرفه واردات هم قيمت گوشت قرمز را پایین نیاورد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كاهش تعرفه واردات هم قيمت گوشت قرمز را پایین نیاورد
در حالي كه دولت براي تنظيم بازار گوشت قرمز با استفاده از ابزارهاي كنترلي بازار از جمله كاهش تعرفه و تغيير ارز متقاضي به مبادله‌اي اقدام كرده، اما بخش خصوصي معتقد است، دولت بايد برنامه منسجم تأمين گوشت قرمز را براي سال 96 ابلاغ كند.


در حالي كه دولت براي تنظيم بازار گوشت قرمز با استفاده از ابزارهاي كنترلي بازار از جمله كاهش تعرفه و تغيير ارز متقاضي به مبادله‌اي اقدام كرده، اما بخش خصوصي معتقد است، دولت بايد برنامه منسجم تأمين گوشت قرمز را براي سال 96 ابلاغ كند.
به دنبال افزايش قيمت گوشت قرمز تا حدود هر كيلوگرم 40 هزارتومان در ماه‌هاي اخير، شركت پشتيباني امور دام با عرضه گوشت گرم گوسفندي در برخي ميادين ميوه و تره‌بار به قيمت هر كيلو 31 هزار و 500 تومان سعي كرد، تا گامي را در راستاي تعادل‌بخشي به اين كالا بردارد كه اگرچه اثرات اين اقدام در كاهش قيمت گوشت قرمز مشاهده نشد، اما تا حدي مانع افزايش قيمت گوشت قرمز در بازار شد.
از طرف ديگر، دولت با كاهش تعرفه واردات گوشت قرمز (گوسفندي) از 26 درصد به 5 درصد و تبديل ارز متقاضي به ارز مبادله‌اي براي واردات آن سعي كرده تا قيمت اين كالا را در بازار كاهش دهد كه البته در اينجا اين سؤال پيش مي‌آيد كه واقعاً راهكار تنظيم بازار گوشت قرمز و كالاهايي از اين دست تغيير در تعرفه واردات است؟
براساس اين گزارش، برخي دست‌اندركاران بازار گوشت قرمز علت افزايش قيمت گوشت قرمز را صرف‌نظر از فعاليت واسطه‌ها و زياده‌خواهي‌ برخي فروشندگان، كمبود دام زنده در اطراف استان تهران، قاچاق دام به كشورهاي همسايه و افزايش هزينه‌هاي حمل و نقل براي حمل دام از استان‌هاي مرزي به تهران عنوان كردند كه اين مسائل نشان مي‌دهد، عوامل مؤثر بر افزايش قيمت گوشت قرمز فقط بحث واردات نيست، بلكه افزايش هزينه‌هاي خدماتي هم در اين بخش در قيمت تمام شده كالا مؤثر است.
ناگفته نماند كه اگرچه برخي دست‌اندركاران علت افزايش قيمت گوشت قرمز را قاچاق دام عنوان مي‌كنند، اما رئيس مجمع صادركنندگان دام زنده با رد قاچاق دام زنده از كشور معتقد است اگر اجازه صادرات دام زنده را نمي‌دادند، مي‌توانستيم بگوييم كه دام زنده قاچاق مي‌شد، اما از آن
جايي كه صادرات دام، آزاد است، چنين چيزي امكان ندارد.

  تغيير تعرفه‌ ابزار تنظيم بازار دولت است
يدالله صادقي، سرپرست معاونت امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به اين سؤال كه چه راهكارهايي دولت براي تنظيم و تعادل‌بخشي به بازار گوشت قرمز دارد، گفت: دولت سعي دارد كه قيمت گوشت گوسفندي را با محاسبه 7 تا 8 درصد نرخ تورم به قيمت سال‌ قبل برگرداند و بنابراين براي اين منظور اقدام به كاهش تعرفه واردات گوشت گوسفندي و همچنين تغيير ارز واردات گوشت قرمز (گوسفندي) از متقاضي به مبادله‌اي كرده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا وقتي در هر موضوع به شرايط بحراني مي‌رسيم، دولت اقدام به كاهش تعرفه‌ها مي‌كند و چرا به دنبال حل ريشه‌اي مسائل نيست، بيان داشت: تغيير در نرخ تعرفه يكي از ابزارهاي تنظيم بازار است و دولت و وزارت جهاد كشاورزي هم برحسب شرايط بازار از اين ابزارها براي كنترل بازار استفاده مي‌كنند.

   بهينه‌سازي واردات با ايجاد ميز تعيين قيمت جهاني گوشت
اما فرهاد آگاهي رئيس انجمن واردكنندگان فرآورده‌هاي خام دامي در خصوص كاهش تعرفه واردات گوشت گفت: دولت به دنبال نوسان قيمت گوشت قرمز، سعي كرده در ماه‌هاي پاياني سال و احتمال افزايش تقاضا، با كاهش تعرفه واردات گوشت قرمز از 26 به 5 درصد زمينه لازم براي كاهش قيمت گوشت گوسفندي را فراهم سازد.
وي افزود: به هرحال كاهش تعرفه واردات، مي‌تواند با كاهش هزينه تمام شده واردات، وضعيت بهتري را پيش روي بازار قرار دهد، ولي بايد به اين نكته توجه داشت كه تجارت خارجي، يك پديده پيچيده و درهم تنيده با مؤلفه‌هاي متعدد است و بهتر است دولت براي سال 96، پيش از پايان سال جاري، يك برنامه منسجم در مورد تأمين گوشت قرمز ابلاغ كند.
رئيس انجمن واردكنندگان فرآورده‌هاي خام دامي تصريح كرد: مهم‌ترين خواسته فعالان اقتصادي در اين حوزه، اعتماد دولت به بلوغ بخش خصوصي و تعريف درست از جايگاه تشكل‌هاي تخصصي است.  وي گفت: درست است كه تنظيم بازار گوشت يك وظيفه حاكميتي است كه دولت‌ها بر عهده دارند، اما مسئله اساسي اين است كه نقش تشكل‌ها در اين ميان مهم است كه متأسفانه جدي گرفته نمي‌شود.
آگاهي با پيشنهاد ايجاد ميز تعيين قيمت گوشت جهاني در راستاي بهينه‌سازي واردات، گفت: ايجاد چنين ميزي امكان رصد قيمت‌هاي جهاني را به صورت آنلاين فراهم مي‌كند و حتي امكان الگوريتم‌ پيش‌بيني‌ جهاني را هم فراهم مي‌كند.
وي افزود: ايجاد ميز تعيين قيمت گوشت جهاني، ساز و كار لازم براي بهينه‌سازي واردات را فراهم مي‌سازد و مي‌تواند مانع از تحميل هزينه اضافه واردات شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن