تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798173923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملكرد صدا‌و‌سيما درتوليد برنامه‌هاي قرآني ضعيف است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عملكرد صدا‌و‌سيما درتوليد برنامه‌هاي قرآني ضعيف است
صدا‌و‌سيما مي‌تواند تأثير بسياري در ترويج فرهنگ قرآن‌خواني در خانواده و جامعه داشته باشد. نهادي كه مي‌تواند به راحتي افراد را با قرآن و معارف بر‌حقش آشنا سازد.
نویسنده : ندا طباخيان 


صدا‌و‌سيما مي‌تواند تأثير بسياري در ترويج فرهنگ قرآن‌خواني در خانواده و جامعه داشته باشد. نهادي كه مي‌تواند به راحتي  افراد را با قرآن و معارف بر‌حقش آشنا سازد. از حق نگذريم تاكنون برنامه‌هاي قرآني زيادي در تلويزيون برگزار شده است اما چند نفر از افراد جامعه به اين ميزگردهاي قرآني توجه مي‌كنند؟! مردم ما چه مدت از شبانه‌روز را پاي برنامه‌هاي پرمحتوا و پر مفهوم شبكه قرآن مي‌نشينند؟! و در عوض، چند درصد از مردم به پاي فيلم‌هاي پرمخاطب و سريال‌هاي طنز مي‌نشينند؟
آيا وقت آن نرسيده است كه روش القاي مفاهيم قرآني را از حالت رسمي و يكنواخت دربياوريم؟ آيا اسلام مخالف آن است كه معارف قرآني در قالب يك مسابقه شاد و مفرح كه هم تفريح است و هم در آن آموزش گنجانده شده، برگزار شود؟ آيا اشكالي دارد كه در سريال‌هاي ولو طنز (كه بيشترين مخاطب را دارد) در ميان ديالوگ‌هاي بازيگران از فرامين الهي استفاده شود؟ آيا معناي واقعي طنز كه گوياي حقايق زندگي است مخالفتي با آيات قرآن و آموزه‌هاي ديني دارد؟ و اينجاست كه خلأ نويسندگان قدر در جامعه به خوبي حس مي‌شود.
به خوبي مي‌دانيم كه قرآن، اين كتاب ارزشمند الهي مملو از قصص زيبا و زندگي‌ساز است. بيش از 2هزار قصه قرآني كم چيزي نيست براي پر و بال دادن و تبديل شدن به فيلم‌هاي بسيار پر محتوا و در عين حال پر‌مخاطبي چون يوسف پيامبر، مردان آنجلس يا مريم مقدس. از آنجايي كه اينها قصه‌اي شيرين و جذاب دارند با آنكه دهها بار طي اين چند سال از تلويزيون پخش شده‌اند، باز هم مخاطب را پاي خود ميخكوب مي‌كنند و افسوس كه تعداد اين فيلم‌ها از تعداد انگشتان دست تجاوز نمي‌كند.
به نظر مي‌رسد كه مسئولان صدا‌و‌سيما بايد همانطور كه از چند سال پيش شروع كرده‌اند، با همكاري حوزه و دانشگاه رشته‌هايي چون فيلمسازي يا ساخت انيميشن با محتواي قصص قرآني و روايي تأسيس كنند.
در جامعه‌اي كه حقوق يك فوتباليست نيمكت‌نشين يك ميليارد تومان در سال است چقدر هزينه صرف نشر و ارائه معارف قرآني مي‌شود؟ مگر نه اين است كه حقوق مربي قرآن جزو معدود حقوق‌هايي است كه بايد از بيت‌المال برداشته شود؟ چرا حقوق اكثر مربيان قرآني آنقدر ناچيز است كه بهتر است بگوييم في‌سبيل‌الله قرآن درس مي‌دهند! مگر يك مربي قرآن تحصيلكرده نيست؟
چرا بايد حقوق او با حقوق يك مربي رياضي يا مربي زبان‌هاي گوناگون اصلاً قابل مقايسه نباشد؟ چرا بايد مؤسسات قرآني كشور كه چندين سال است لياقت خود را در تربيت افراد برجسته در حفظ، قرائت و تفسير قرآن به همگان اثبات كرده‌اند از طرف هيچ ارگاني حمايت نشوند و مجبور باشند براي پرداخت حقوق هرچند ناچيز مربيان خود از قرآن‌آموزان شهريه دريافت كنند؟ و چه زيادند كساني كه دوست دارند خود و فرزندانشان قرآن بياموزند و توان پرداخت همين هزينه‌هاي كم را ندارند. از اين بحث مي‌گذريم، اما عملكرد صدا‌و‌سيماي كشور در رابطه با توليد برنامه‌هاي قرآني، پخش آن، رشد و القاي مفاهيم قرآني در خانواده‌ها و به خصوص جامعه ايراني - اسلامي اصلاً خوب و قابل ستايش و تقدير نبوده است. صدا‌و‌سيماي ما به نوعي با عدم توليد برنامه‌هاي متفاوت قرآني، كتاب خدا را مهجور كرده و بايد بكوشد تا از اين ضعف خارج شود.
چه زيبا مولاي متقيان امروز را پيشگويي كرده و فرمودند: همانا پس از من روزي بر شما فرا خواهد رسيد كه چيزي پنهان‌تر از حق و آشكارتر از باطل و فراوان‌تر از دروغ به خدا و پيامبرش نباشد و نزد مردم آن زمان كالايي زيانمند‌تر از قرآن نيست. . . حاملان قرآن آن را واگذاشته و حافظان قرآن آن را فراموش مي‌كنند، پس در آن روز قرآن و پيروانش ميان مردم رانده و مهجور مي‌گردند و هر دو غريبانه در يك راه ناشناخته سرگردانند و پناهگاهي ميان مردم ندارند. پس قرآن و پيروانش در ميان مردم هستند اما گويا حضور ندارند. با مردمند ولي از آنان بريده‌اند... پس از قرآن جز نامي نزدشان باقي نماند و آنان جز خطي را از قرآن نشناسند.
در آخر حديثي تفكربرانگيز از پيامبر گرامي اسلام(ص) نقل كرده و سخن را به پايان مي‌رسانيم: هر كس قرآن را بياموزد و بداند و مصحف را در جايي بياويزد و آن را تعهد نكند و در آن ننگرد، قرآن روز قيامت مي‌آيد و بر وي بياويزد و گويد: خدايا اين بنده مرا مهجور كرده. ميان من و او حكم فرما. به اميد آنكه هيچ يك از ما و ارگان‌ها و سازمان‌هاي رسمي كشورمان شامل حديث مذكور نشويم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن