تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798225891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان دینی نظر بدهند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
کارشناسان دینی نظر بدهند
واکنش فرهاد اصلانی به استفاده از کلاه‌گیس در سینما
کارشناسان دینی نظر بدهند فرهاد اصلانی؛ بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشورمان از جمله افرادی است که موضعی موافق با استفاده از ابزارهایی چون کلاه‌گیس در سینما دارد.


به گزارش فرهنگ نیوز،به نقل ازتسنیم در روزهای گذشته اخبار جنجالی پیرامون فیلم «کاناپه» و کنار گذاشته‌شدن تازه‌ترین ساخته کیانوش عیاری از بخش رقابتی جشنواره سی‌و‌پنجم فیلم فجر نظرات مختلفی را در این زمینه به‌وجود آورد. دلیل حذف فیلم بنا به گفته اطرافیان عیاری، استفاده نامناسب فیلمساز قدیمی سینمای ایران از «کلاه‌ گیس» برای شش کاراکتر زن فیلم بود. عیاری فراتر از این موضوع عنوان کرده است که در جهت رسیدن به رئالیسم در سینما از این پس به هیچ‌وجه در نماهای داخلی فیلم‌هایش برای شخصیت‌های زن از روسری استفاده نخواهد کرد!

جدا از این‌که تولید در سینمای ایران قوانینی دارد که فیلمسازان برای تولید و نمایش فیلم ملزوم به رعایت آن‌ها هستند نظرات برخی سینماگران و کارشناسان فرهنگی و مذهبی را در این زمینه جویا شده‌ایم.

این بازیگر پیشکسوت که امسال هم آثاری در جشنواره فجر دارد درباره نحوه پوشش بازیگران و نوع چهره‌پردازی شخصیت‌ها براساس موازین شرعی و عرفی جامعه به «صبا» گفت: من کارشناس مسائل دینی نیستم که بخواهم به‌طور قاطع درباره این مسئله نظر بدهم و به‌نظرم حتما لازم است کارشناسان دینی و اهل فن در این باره نظر داده و مواضع خود را صادر کنند اما به‌نظر من سینما برای نمایش بسیاری از اتفاقات نیاز به کمک گرفتن از عواملی برای نشان دادن وضعیت‌ها و موقعیت‌های درام دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند استفاده از کلاه‌گیس باشد.

بازیگر نقش‌های ماندگاری چون «عبیداله بن زیاد» در مجموعه «مختارنامه» در پاسخ به این‌که چگونه می‌توان به‌دور از هرگونه آسیب‌های احتمالی سراغ ابزاری چون کلاه‌گیس رفت، عنوان کرد: باید نظارت و کنترل لازم درباره همه اتفاقات وجود داشته باشد. من فکر می‌کنم برخی از داستان‌ها و مجموعه‌ها مانند سریال‌های تاریخی براساس اقتضای کار لازم دارند از مواردی چون کلاه‌گیس استفاده کنند. به‌هرحال برای واقعی نشان‌دادن اتفاقات و دوری از هرگونه تصنعی بودن اثر، برخی فیلمسازان علاقه‌مند به استفاده از کلاه‌گیس برای شخصیت‌های زن هستند و به‌نظرم اشکالی ندارد.

اصلانی که بارها در جشنواره‌های مختلف از جمله فیلم فجر، عنوان سیمرغ بازیگری را کسب کرده است، درباره شرایط رخ داده برای فیلم «کاناپه» در آستانه جشنواره سی‌وپنجم که حواشی مختلفی را به‌دنبال داشت، به «صبا» گفت: من بنا ندارم درباره فیلمی خاص صحبت کنم و به‌طور کلی فکر می‌کنم با مدیریت درست و میانجی‌گری می‌توان جلوی برخی از حواشی و اتفاقات را گرفت. استفاده از کلاه‌گیس هم می‌تواند به شکل آزمایشی در آثاری به کار رود و ببینیم چه نتیجه‌ای رخ می‌دهد و چه مشکلاتی دارد!

فرهاد اصلانی که چندی پیش فیلم «دختر» با بازی‌اش وارد شبکه نمایش خانگی شده است، درباره چگونگی پوشش بازیگران در سینما گفت: باید از افراط و تفریط جلوگیری کرد. سینمای مصر هم زمانی دور با همین اتفاقات مانند استفاده از کلاه‌گیس مواجه شد و حلش کرد. ما در تلویزیون کشورمان می‌بینیم که بسیاری از آثار خارجی به‌راحتی نمایش داده می‌شود و نباید درباره آثاری که موارد ممیزی را رعایت کرده‌اند، سختگیرانه برخورد کرد.

بازیگر فیلم ماندگار «سفر به چزابه» تاکید کرد: باید رویه مشخصی درباره مسائلی مانند استفاده از کلاه‌گیس وجود داشته باشد و همه بتوانند براساس رویکرد مشخصی رفتار کنند تا دیگر هر کسی ادعای خاصی نکند. از این نظر لازم است مسئولان دینی و فرهنگی نظر قاطعی را صادر کنند.
 

منبع: تسنیم


95/10/29 - 20:30 - 2017-1-18 20:30:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن