محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1798195913
کیانوش عیاری از فیلم خود گفت: «کاناپه» فیلمی تلخ بدون پرداختن به سیاهیهاست
واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کیانوش عیاری از فیلم خود گفت: «کاناپه» فیلمی تلخ بدون پرداختن به سیاهیهاست
کیانوش عیاری با ابراز امیدواری از اینکه سینمای ایران فیلم «کاناپه» را نمایش دهد، گفت: این فیلم بدون پرداختن به سیاهیها، امروزِ ایران است و من آن را برای مردم ساختهام.
آفتابنیوز :
این کارگردان سینما که 6 سال پس از توقیف «خانه پدری»اش فیلمی جدید را با نام «کاناپه» ساخته است، به نظر میرسد بار دیگر به سدِ شورای پروانهی نمایش خورده و فیلمش در اولین گام از حضور در جشنواره فیلم فجر بازماند؛ آن هم بازماندنی که دبیر جشنواره به صراحت اعلام کرد، «مراجع بالاتری باید دربارهی آن تصمیمگیری کنند.» به گزارش ایسنا، عیاری که فیلم «کاناپه»اش به واسطهی حضور بازیگران زن با کلاهگیس در خانهی خود و نزد محارمشان با حاشیههایی همراه بوده و در صدر اخبار سینمایی هفتهی قبل قرار داشت، در گفتوگویی با ایسنا، به پرسشهایی دربارهی ساخت فیلمی که از ابتدا میدانست برای نمایش عمومی با مشکل روبهرو میشود پاسخ داد. «کاناپه» فیلمی تلخ بدون پرداختن به سیاهیها او ابتدا با اشاره به برخی توصیفها یا اطلاعاتی که مبنی بر کمدی بودن فیلمش مطرح شده است، گفت: «کاناپه» را به خاطر موضوعی که دارد یک فیلم تلخ میدانم اما یکی نوع تلخی که در آن طنزی وجود دارد که ممکن است در زندگی همهی ما و در شرایط سخت و ناگوار پیش آید. اصلا بهتر است اینطور بگویم که به نظرم «کاناپه»، امروز ایران است ولی قرار نیست به سیاهیها بپردازد و فقر را نشان دهد و اهمیت فیلم «کاناپه» دقیقا در همین نکته است. عیاری که این روزها و پس از پذیرفته نشدن فیلماش در جشنواره مشفول تدوین آن است، اضافه کرد: در روزهای گذشته همهی بحثها درباره «کاناپه» به حجاب و کلاهگیس برمیگردد، در حالی که وقتی فیلمی بتواند با جادوی سینما تماشاگر را با داستان همراه کند، طبیعی است که مسالهای مثل مو و حجاب بعد از مدتی اصلا دیگر دیده نمیشود و فقط همان دقایق اولیه است که برای مخاطب شوک و هیجان به همراه دارد، بعد دیگر عادی میشود. «کاناپه» را برای مردم ساختهام وی ادامه داد: من نمیتوانم تصور کنم که تماشاگر بیش از شوک اولیه درگیر مسالهی حجاب شود، چون آن وقت فیلم از دست میرود. من به «کاناپه» علاقهمندم، چون بدون کوچکترین گرهافکنی در راستای درامسازی موضوعی را مطرح میکند و مطمئن هستم تماشاگر عادی را هم دچار خستگی و دلزدگی نمیکند. تاکیدم بر تماشاگر عادی هم به این دلیل است که یک تماشاگر حرفهای سینما مثل شما که از اهالی رسانه در حوزهی سینما هستید، با تماشاگری که در سلیقهاش فیلمهای پرفروش با سطح کیفی پایین میگنجد، تفاوت دارد و من تاکید میکنم که این فیلم را برای مردم ساختهام. عیاری خاطرنشان کرد: میدانم که مسالهی حجاب و حاشیهی پیش آمده تماشاگران زیادی را در صورت اکران «کاناپه» به سینما میکشاند، اما خود فیلم هم این قابلیت را دارد که مردم را با داستان کاملا درگیر کند. همانطور که فیلمهای قبلی من نیز مثل «آن سوی آتش» و «بودن یا نبودن» را هم بدون گرهافکنی خاصی ساختم و مخاطب خود را پیدا کردند. او یاداور شد که هر دو فیلم اشاره شده پس از مدت بسیار کوتاه چند روزه از ادامهی اکران بازماندند در حالی که وقتی فیلم «آن سوی آتش» در هفتمین روز اکران از پردهی سینما پایین کشیده میشد، مدیر سینما آزادی به عیاری پیغام فرستاد که «کاری کن تا نمایش فیلم ادامه داشته باشد، چون مردم تازه با آن اخت شدهاند و استقبال از فیلم خوب است.» تحریف از «تنوره دیو» تا «خانه پدری» وی در پاسخ به اینکه «آیا تاکید شما بر مخاطب عادی باعث شد که در این فیلم سراغ استفاده از کلاهگیس بروید تا همه چیز مثل زندگی عادی باشد، آن هم در شرایطی که میدانستید در اکران به مشکل میخورید؟ » اظهار کرد: قطعا همینطور است. من از اولین فیلمی که ساختم یعنی «تنوره دیو» به این فکر میکردم که چطور ممکن است در یک فیلم رئالیستی این موضوع را اعمال کرد. در آنجا فرزانه کابلی نقش یک زن روستایی را بازی میکرد و من او را در خانهای نشان دادم که برادر همسرش نیز در آنجا زندگی میکند و به همین دلیل طبیعی بود که بیحجاب نباشد. او افزود: پس از آن در «شبح کژدم» برای اینکه منیژه آقایی بیحجاب نباشد سکانسهای او را بیرون از خانه قرار دادم و فقط در یک صحنه با جهانگیر الماسی در خانه بود که آن صحنه را هم طوری چیدم که به دلیل دعوا و دلخوری مدت زمان کمی با هم باشند و اصلا فرصت درآوردن روسری برای بازیگر زن که تازه از بیرون به خانه آمده بود نباشد. در «آن سوی آتش» هم عاطفه رضوی نقش یک دختر عشایر عرب را بازی میکرد و من او را مدام بیرون از خانه و در حالیکه شیر و ماست میفروخت تصویر کردم، اما بعد از آن با خودم فکر کردم یک بار جستی ملخک، دو بار جستی ملخک، تا کجا قرار است این روند ادامه داشته باشد؟ و همین شد که از فیلم بعدی دروغ یا بهتر بگویم تحریف، شروع شد. کیانوش عیاری ادامه داد: به این ترتیب در فیلم «روز باشکوه» تا فیلم آخرم که «خانه پدری» بود این ماجرا ادامه پیدا کرد. هر چند در «خانه پدری» زمانی که مینا ساداتی به خانه میرسد شرایط ساختمان به گونهای است که زندگی در آن جریان ندارد و احتیاجی به تصویر زن بدون حجاب در خانه نیست، اما در سریال «روزگار قریب» وقتی فرح یا شمس یا طرفداران آنها را با روسری تصویر میکردم به نظرم اتفاقی شرمآور بود که به دلیل قراردادی که با تلویزیون داشتم نمیشد کار دیگری انجام دهم. عیاری که پس از تدوین نهایی «کاناپه» از سال آینده باید مشغول ساخت یک سریال برای شبکه یک سیما شود، گفت: این مساله برای سریال جدیدی که قرار است بسازم هم وجود دارد و هرگز از مخیلهام عبور نمیکند که چنین مسالهای را در آنجا اعمال کنم، چون طبق قوانین تلویزیونی قرار است سریال بسازم. صرفنظر از اسپانسرهای چهار میلیاردی عیاری در پاسخ به اینکه وقتی میدانست فیلمش احتمالا امکان اکران پیدا نمیکند، چطور راضی به صرف هزینه و حتی حضور سرمایهگذار شده است؟ توضیح داد: من برای ساخت این فیلم چند اسپانسر از بانک، شرکتهای بیمه و شرکتهای لوازم خانگی داشتم که جمعا حدود چهار میلیارد تومان میشد، اما از آن صرفنظر کردم و گفتم به دلایلی نمیتوانم از اسپانسر استفاده کنم چون میدانستم فیلم با مشکلات جدی برای اکران روبهرو میشود. ضمن اینکه مهمترین اصل برایم رعایت یک باور بود؛ چرا که اگرچه گذشتن از چهار میلیارد تومان سخت است اما معتقدم نباید اتفاقی بیفتد که سرمایهگذاران نسبت به حضور در سینمای ایران بدبین شوند بنابراین 60 درصد از سرمایهگذاری این فیلم را خودم بر عهده گرفتم و دو نفر را هم که از طریق شهاب حسینی با آنها آشنا شدم هر دو هم از ابتدا وضعیت فیلم را میدانستند و با علم به این احتمالات سرمایهگذاری کردند. نمایش «کاناپه» در خارج از کشور؟ عیاری که قرار است به زودی سریالی با نام «87 متر» را با روایتی از یک داستان معاصر بسازد، در پایان در پاسخ به اینکه آیا قصد دارد «کاناپه» را در جشنوارههای خارجی نمایش دهد؟ گفت: اصلا به اکران فیلم در خارج از کشور فکر نکردهام، چون مساله حجاب برای آنها پیش پا افتاده است و فقط کسانی که به سینمای ایران اشراف دارند ممکن است از دیدن این فیلم تعجب کنند. تنها چیزی که الان میدانم این است که اکران «کاناپه» در ایران خیلی دشوار است و اگر اکران نشود از این پس دیگر فیلمی نخواهم ساخت که در آن کاراکتر مونث باشد، مگر اینکه او را در خیابان یا اماکن عمومی نشان دهم. با این حال هنوز امیدوارم و علاقهمندم سینمای ایران «کاناپه» را نمایش دهد.
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]
صفحات پیشنهادی
کیانوش عیاری فیلمی با موضوع سلامت و بهداشت میسازد
کیانوش عیاری فیلمی با موضوع سلامت و بهداشت میسازد کارگردان مجموعه روزگار قریب تاکید کرد موضوع سلامت و بهداشت میتواند دستمایه تولید آثار تصویری متعدد و متنوع باشد به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت کیانوش عیاکیانوش عیاری: هیچ فیلمی نمیسازم که خانمها در آن روسری به سر داشته باشند
کیانوش عیاری هیچ فیلمی نمیسازم که خانمها در آن روسری به سر داشته باشند در حالی که دبیر جشنواده فیلم فجر اعلام کرده بود که فیلم کاناپه ساخته کیانوش عیاری به دلیل مسائل ممیزی مورد بررسی قرار نگرفته و در میان فیلمهای حاضر در بخش رقابتی سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر نخواهدنسخه کامل فیلم کیانوش عیاری را فردا به فجر میدهیم/تدوین «کاناپه»
شاهرخ دستور تبار در گفتگو با مهر نسخه کامل فیلم کیانوش عیاری را فردا به فجر میدهیم تدوین کاناپه شناسهٔ خبر 3868447 - چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲ ۲۱ هنر > سینمای ایران jwplayer display inline-block; مجری طرح کاناپه از ارایه نسخه کامل این فیلم به دفتر سی و پنجمین جشنوارکیانوش عیاری و ساخت فیلم با موضوع سلامت
کیانوش عیاری و ساخت فیلم با موضوع سلامت تهران -ایرنا- کارگردان مجموعه روزگار قریب تاکید کرد موضوع سلامت و بهداشت میتواند دستمایه تولید آثار تصویری متعدد و متنوع باشد به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا کیانوش عیاری درباره اهمیت موضوع سلامت در سینما گفت سینمای ما تا به حفیلم/ خبرنگار شهیدی که خودش تیتر شد
فیلم خبرنگار شهیدی که خودش تیتر شد کلیپی در رثای خبرنگار شهید گروه مقاومت اسلامی نجبا را مشاهده میکنید به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس دفتر رسانه ای مقاومت اسلامی نجباء نمایندگی ایران کلیپی را در رثای عبدالله عریان عوده خبرنگار شهید نجبا را منتشر کرد عبدالله عرامبد فضای خودمانی و بدون تشریفات می خواست/ توجه به زیست جانوری
طراح دکور خندوانه در گفتگو با مهر رامبد فضای خودمانی و بدون تشریفات می خواست توجه به زیست جانوری شناسهٔ خبر 3867137 - سهشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸ ۵۹ هنر > رادیو و تلویزیون jwplayer display inline-block; بهراد جوانبخت طراح صحنه و دکور فصل چهارم خندوانه درباره توجه طراحیفیلمبرداری «کاناپه» به پایان رسید
آی سینما فیلمبرداری این فیلم سینمایی که به دلیل شرایط جوی هوای تهران کمی به طول کشید بعد از گذشت 85 جلسه امروز به پایان رسید کیانوش عیاری که فیلم کاناپه را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جلوی دوربین برد بعد از گذشت 85 جلسه فیلمبرداری این فیلم را امروز به پای«بدون تاریخ، بدون امضا» در راه جشنواره فیلم فجر
بدون تاریخ بدون امضا در راه جشنواره فیلم فجر تهران- ایرنا- فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضا به کارگردانی وحید جلیلوند به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا پیمان یزدانیان ساخت موسیقی فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضا به کارگردعلیمردانی: «آباجان» فیلمی اجتماعی در زمان جنگ/ اولین نمایش در فجر
علیمردانی آباجان فیلمی اجتماعی در زمان جنگ اولین نمایش در فجر علیمردانی درباره احتمال حضور فیلم آباجان در جشنواره فجر گفت اگر امسال فیلمم در جشنواره فجر پذیرفته شود هفتمین سالی است که در جشنواره فجر حضور دارم امیدوارم فیلم در حدی باشد که در جشنواره پذیرفته شود و اولین نمایششفیلم/ عجب دنیاییه آدم از یه ساعت بعد خودش خبر نداره!
فیلم عجب دنیاییه آدم از یه ساعت بعد خودش خبر نداره شناسهٔ خبر 3864199 - شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰ ۲۹ هنر > سینمای ایران jwplayer display inline-block; دریافت 59 MB تیزر فیلم سینمایی لِرد ساخته محمد رسول اف که متقاضی حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است رونمایی شد به-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها