تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798106907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت 30 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بازگشت 30 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 30 درصد از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها که از داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی وصول می‌شود، از سال آینده به خود شهرک‌ها بازگردانده خواهد شد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس، در جهت حمایت از شهرک‌های صنعتی، 30 درصد از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها که از داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی وصول می‌شود، از سال آینده به خود شهرک‌ها بازگردانده خواهد شد.

به گفته وی، بنگاه‌هایی که به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات خود مشمول جریمه شده بودند نیز در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تخفیف قرار گرفته‌اند به طوری که تا 90 درصد جرایم مشمول تخفیف شده و این طرح تا پایان سال نیز تمدید شده است.

یزدانی در خصوص تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی از محل کمک‌های فنی و اعتباری نیز گفت: 3 هزار و 420 میلیارد ریال تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری و اجرای طرح نوسازی در قالب 1642 قرارداد و با اشتغال‌زایی 134 هزار نفری از شهریور 92 تا شهریور 95 به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به تملک 1100 طرح یا بنگاه تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط سیستم بانکی، گفت: بانک‌ها طبق قانون مکلف هستند این بنگاه‌ها را تعیین تکلیف کنند تا توسط سیستم بانکی فعال شوند و یا به صاحبانشان برگردانده شوند.

یزدانی ادامه داد: بدهی بنگاه‌ها به سیستم بانکی آنقدر زیاد شده که سرمایه‌گذار اولیه نیز به دنبال پس‌گیری واحد نیست، در این شرایط بانک‌ها مکلفند این بنگاه‌ها را به مزایده بگذارند که پیگیری این مسئله در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک در ادامه در مورد پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک صنعتی نیز گفت: در سال جاری 58 هزار و 999 واحد و طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که 36 هزار و 600 طرح و واحد در کارگروه‌های استانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

یزدانی ادامه داد: به این ترتیب به 10 هزار و 141 طرح و واحد صنعتی تسهیلات 7 هزار و 200 میلیارد تومانی پرداخت شده و بانک‌ها نیز به صورت مستقیم به 8 هزار و 952 طرح و واحد تسهیلات 5 هزار و 900 میلیارد تومانی اعطا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع 19 هزار و 93 طرح و واحد صنعتی از تسهیلات 12 هزار و 100 میلیارد تومانی برخوردار شده‌اند.

یزدانی ادامه داد: 750 میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی صرف خرید مواد اولیه و تجهیزات شده است و 1116 طرح و واحد صنعتی دریافت‌کننده تسهیلات مورد بازدید کارشناسان وزارت صنعت قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک همچنین با اشاره به پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت به مجلس برای اشتغال‌زایی در مناطق روستایی، گفت: این موضوع بعد از بررسی بودجه 95 در دستور کار قرار می‌گیرد که تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح برای افزایش بهره‌وری در نواحی روستایی و اشتغال‌زایی برای روستائیان از محل منابع 1.5 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

یزدانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حضور شرکت‌های چینی در منطقه ویژه بم نیز گفت: خودروساز چری چین به  این منطقه وارد شده و در حال حاضر 200 هکتار زمین را در اختیار دارد که این میزان قابل افزایش تا 400 هکتار است.

وی ادامه داد: شرکت چری با 5 واحد تولیدکننده قطعات خودرو برای تولید رادیوپخش،‌ صندلی خودرو و یکسری تجهیزات داخلی خودرو قرارداد بسته است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک ادامه داد:‌ چینی‌ها قول دادند در سال 2017 در منطقه بم سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته یزدانی، شرکت‌های چینی برای حضور در زمینه مصالح ساختمانی و حوزه پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی نیز از ما اطلاعات خواسته‌اند که ما نیز این اطلاعات را به آنها ارائه کرده‌ایم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک همچنین با اشاره به راه‌اندازی 3319 بنگاه صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی طی سال‌های اخیر، گفت: 2855 واحد صنعتی تعطیل در دولت جدید مجدداً راه‌اندازی شدند که 832 واحد مربوط به 9 ماهه اخیر بوده است.




۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن