تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797999232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طیب‌نیا: فضاي كسب ‌و ‌كار ايران در شأن ملت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طیب‌نیا: فضاي كسب ‌و ‌كار ايران در شأن ملت نيست
در حالي كه حسن روحاني در مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري وعده بهبود فضاي كسب و كار را به ملت داده بود در ماه‌هاي پاياني دولت رئيس كل بانك مركزي و وزير اقتصاد از فضاي كسب و كار انتقاد كردند.
نویسنده : هادی غلامحسینی 


به گزارش «جوان»، در حالي كه در ماه‌هاي پاياني دولتي قرار داريم كه 100روزه قرار بود اقتصادملت ايران را بهبود ببخشد، وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه به هيچ وجه از دستاوردها راضي نيستم، گفت: فضاي كسب و كار فعلي در شأن ملت نيست، اين در حالي است كه در آخرين گزارش بانك جهاني رتبه ايران در فضاي كسب و كار سه پله كاهش يافته است و اخيراً رئيس كل بانك مركزي نيز نابساماني فضاي كسب و كار را در معوق شدن تسهيلات بانكي مؤثر عنوان داشته بود. 


گفتني است پيش از وزير اقتصاد سيف رئيس كل بانك مركزي از فضاي كسب و كار انتقاد كرده و تلويحي گفته بود، با اين وضع كسب و كار اگر تسهيلات هم بدهيم باز معوقه مي‌گردد. گفتني است علاوه بر نامعلوم بودن بدهي‌ها و دارايي‌هاي دولت، حجم بدهي‌هاي معوقه بانكي هم نامعلوم است. 
  
نقشه ملی استعلامات
علي طيب‌نيا وزير امور اقتصادي و دارايي روز گذشته در شرايطي كه در پايان عمر دولت قرار داريم در مراسم رونمايي از نقشه ملي استعلامات مجوزهاي كشور اظهار داشت: برآورد و تصوير درستي از بدهي‌هاي دولت در شروع كار نداشتيم و اساساً نهاد سازماني و چارچوب نهادي براي مديريت بدهي‌هاي دولت وجود نداشت، بنابراين بايد اول برآورد صورت بگيرد و بعد ساماندهي در دستور كار باشد و براي اولين بار برآوردي از ميزان بدهي‌ها به دست آورده‌ايم. 


وي با اشاره به اينكه جلسه‌اي داشتيم تا بحث پايداري و چگونگي بودجه را طراحي و برنامه‌ريزي كنيم، گفت: داشتن اطلاعات پايه مهم و مؤثر است و در حوزه دارايي‌ها اطلاعات درستي نداريم، يكي از پروژه‌هاي مهم مديريت دارايي‌های دولت است. دولت با ميليون‌ها آيتم دارايي هنوز توانايي استفاده به نحو مطلوب و كارآمد را ندارد، متأسفانه كسي آيتم‌هاي دارايي‌هاي دولت را نمي‌داند. 
طيب‌نيا ادامه داد: تاكنون دارايي‌ها احصا نشده چه برسد، به اينكه ارزش‌گذاري شود. وزارت اقتصاد در اين زمينه توسط خزانه‌داري به دنبال شناسنامه‌دار كردن دارايي‌هاي دولت است. 


وي با بيان اينكه در دوره انتخابات يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي روحاني بهبود فضاي كسب و كار بود، تصريح كرد: مهم‌ترين مشكل در چهار دهه گذشته رشد اقتصادي پايين با متوسط 3/2 درصد بود و اين رشد به زحمت آثار جمعيت را تأمين مي‌كرد و امكان بالا بردن استانداردهاي مردم را نداشت. اين رشد پرنوسان و كم است و وابسته به تكانه‌هاي خارجي بوده و با تغيير درآمد نفت دچار تلاطم شديد مي‌شود و نقش بهره‌وري نازل و عمدتاً منفي بوده است. 
وزير اقتصاد با طرح اين سؤال كه چرا بهره‌وري نقش كمي ايفا مي‌‌كند، گفت: نتيجه دولتي و نفتي بودن اقتصاد ايران عامل اصلي است و بايد دنبال رفع اين دو عارضه باشيم. در اقتصاد مقاومتي و برنامه اين موضوع هدف قرار گرفته است، يكي از موانع اصلي سرمايه‌گذاري محيط كسب و كار نامساعد است كه هزينه به فعالان اقتصادي تحميل مي‌كند و توجيه ندارد. 
طيب‌نيا با اشاره به اينكه هزينه‌هاي مبادلاتي به دليل كسب و كار نامناسب بالاست، عنوان كرد: سرعت اصلاحات در حد انتظارات ما نبوده و در بين 189 كشور سال 92 رتبه 152 را داشتيم و امروز به 120 رسيده است. هرگز اين رتبه در شأن ملت نيست و بايد موقعيت شايسته‌تري داشته باشيم. به هيچ يك از دستاوردهايي كه داشتيم راضي نيستم. با اين فضاي كسب و كار به رشد مطلوب در عرصه بين‌المللي نخواهيم رسيد و بايد اين شرايط را اصلاح كنيم. در اين راستا اصلاح فرايند صدور مجوزها مهم‌تر از حذف مجوزهاست.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن