تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798142603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات به لطف میعانات گازی با واردات سربه‌سر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صادرات به لطف میعانات گازی با واردات سربه‌سر است
گزارش ۹ ماهه تجارت خارجي نشان مي‌دهد تراز تجاري ايران بار ديگر در مرز صفر قرار دارد به طوري كه با مثبت شدن روند واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته تراز تجاري ايران به حدود مثبت ۵۵ ميليون دلار رسيده است.
به گزارش ايسنا، صادرات غيرنفتي ايران در ۹ ماهه سال جاري با 05/9 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود و اين در حالي است كه روند واردات كشورمان كه در ماه‌هاي گذشته منفي بود در آبان ماه مثبت شده و در پايان آذر ماه افزايش 38/4 درصدي داشته است.  بر اساس اين گزارش، تشريفات گمركي ۹۱ ميليون و ۲۶۲ هزار تن كالاي صادراتي و ۲۴ ميليون و ۸۶۷ هزار تن كالاي وارداتي در گمركات سراسر كشور انجام شده است.  رقم صادرات غيرنفتي كشورمان در ۹ ماهه سال گذشته ۲۸ ميليارد و ۹۷۰ ميليون دلار بود كه در مدت مشابه سال جاري به ۳۱ ميليارد و ۵۹۳ ميليون دلار رسيده است.  همچنين واردات ايران در اين مدت به ۳۱ ميليارد و ۵۳۸ ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 38/4 درصد افزايش را نشان مي‌دهد. اين آمار حكايت از آن دارد كه تراز تجاري ايران در ۹ ماهه سال تجاري همچنان مثبت بوده و عملكردي بهتر از آبان ماه داشته است.
 بنابراين گزارش، آمار تجارت خارجي كشور در حوزه صادرات، طي سنوات قبل در دو بخش صادرات غيرنفتي با احتساب و بدون احتساب ميعانات گازي اعلام مي‌شد و از آنجايي كه در سال‌هاي قبل براي اين كالا رديف تعرفه مجزا و مستقلي وجود نداشت، لذا با شرح گازهاي طبيعي مايع شده به همراه ساير گازهاي ذيل رديف تعرفه ۲۷۱۱۱۱۹۰ اظهار مي‌شد اما امسال براي نخستين بار رديف تعرفه مجزايي با كد ۲۷۰۹۰۰۱۰ جهت ميعانات گازي در نظر گرفته شده، لذا از ابتداي سال جاري صادرات دو كالاي ميعانات گازي و گازهاي طبيعي مايع شده به صورت مجزا و هر يك در ذيل كد تعرفه مختص به خود اعلام مي‌شود.

  اقلام عمده صادرات
در اين مدت ميعانات گازي با 5 ميليارد و ۱۲۴ ميليون دلار، عمده‌ترين كالاي صادراتي كشورمان بود كه 22/16  درصد از كل صادرات غيرنفتي را به خود اختصاص داده است. گازهاي طبيعي مايع شده نيز با يك ميليارد و ۹۵۲ ميليون دلار و سهم 18/6 درصدي در رتبه بعدي قرار دارد و پس از آن به ترتيب روغن‌هاي سبك و فرآورده‌ها به جز بنزين با يك ميليارد و ۲۳۰ ميليون دلار و سهم 89/3 درصدي، گازهاي نفتي و هيدروكربورهاي گازي شكل مايع شده با يك ميليارد و ۶۷ ميليون دلار و سهم 28/3 درصدي و پروپان مايع شده با ۸۶۸ ميليون دلار و سهم 75/2 درصدي قرار دارند.

  اقلام عمده واردات
اقلام عمده وارداتي نيز طي ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ به ترتيب شامل ذرت دامي به ارزش يك ميليارد و ۱۵ ميليون دلار، لوبياي سويا به ارزش ۶۵۶ ميليون دلار، قطعات منفصله جهت توليد اتومبيل سواري به ارزش ۶۰۵ ميليون دلار، وسايل نقليه موتوري به ارزش ۵۴۴ ميليون دلار و برنج به ارزش ۵۲۷ ميليون دلار بود.  در اين گزارش تأكيد شده است كه ترخيص برنج در آذر ماه بنا به مصوبه هيئت وزيران، توسط شركت تعاوني‌هاي مرزنشينان يا از محل ارزش افزوده مناطق آزاد صورت گرفته است.

  خريداران عمده كالاهاي ايراني
چين همچنان بزرگ‌ترين خريدار كالاهاي ايراني است به طوري كه در ۹ ماهه سال جاري حجم صادرات غيرنفتي كشورمان به چين به 5 ميليارد و ۶۹۷ ميليون دلار رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 05/7  درصد افزايش داشته است. پس از چين به ترتيب امارات متحده عربي با 5 ميليارد و ۵۰ ميليون دلار، عراق با 4 ميليارد و ۵۷۳ ميليون دلار، تركيه با 2 ميليارد و ۷۱۹ ميليون دلار و جمهوري كره با 2 ميليارد و ۳۳۳ ميليون دلار قرار دارند.
  كشورهاي عمده صادركننده كالا به ايران
آمار تجارت خارجي كشورمان در ۹ ماهه سال جاري نشان مي‌دهد كه رتبه‌هاي اول تا چهارم كشورهاي عمده صادركننده كالا به ايران به ترتيب به كشورهاي چين با 7 ميليارد و ۵۱۰ ميليون دلار، امارات متحده عربي با 5 ميليارد و ۱۰۳ ميليون دلار، جمهوري كره با 2 ميليارد و ۵۰۳ ميليون دلار و تركيه با 2 ميليارد و ۱۸ ميليون دلار اختصاص دارد.  روند واردات ايران از اين كشورها در كل كاهشي و به ترتيب 37/2 درصد، 1/10 درصد، 1/8 درصد و 89/9 درصد كاهش داشته است، اما واردات ايران از آلمان كه پنجمين كشور عمده طرف معامله با كشورمان بود 22/33 درصد افزايش داشته و در اين مدت به يك ميليارد و ۷۸۰ ميليون دلار رسيده است.
واردات كشورمان از ساير كشورها نيز در اين مدت در مجموع بيش از 9/19 درصد رشد داشته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن