تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798000200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصباحی‌مقدم: بحرانی عظیم از دل بانک‌ها بیرون می‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مصباحی‌مقدم: بحرانی عظیم از دل بانک‌ها بیرون می‌زند
محسن رضايي: 37 سال است که اقتصاد ایران با تردید جلو می‌رود / عبداللهی: ما نباید «زیردست» خارجی‌ها باشیم...
نویسنده : وحید حاجی‌پور 


كنگره ملي عملياتي كردن اقتصاد اسلامي در بستر اقتصاد ايران؛ كنگره‌اي كه محسن رضايي از لزوم مديريت جهادي گفت و فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) به قراردادها پرداخت.
به گزارش «جوان»، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين كنگره گفت: 37 سال است که اقتصاد ایران با تردید جلو می‌رود و ريل اقتصاد ايران و نظم اقتصادي آن بايد تغيير كند. سياست‌هاي رهبري اگر در طريقتي غيراجرايي شود، ابتدا به حاشيه مي‌رود و بعد از آن فراموش مي‌شود. در 25 سال اخير كره‌جنوبي از ما جلو زده است. اگر سياست‌هاي رهبري در موضوعات اقتصادي اجرايي مي‌شد، وضع اقتصاد ما 10 برابر بهتر مي‌بود. عملياتي شدن اقتصاد مقاومتي از طريق غلبه بر موانعي كه در داخل داريم مقدور است و راه عملياتي كردن اقتصاد اسلامي از يك برنامه نمي‌گذرد. از دل يك نهضت مي‌گذرد كه برنامه‌هايي در دل آن است. اين استاد اقتصاد در ادامه به اولويت‌هاي اقتصاد اسلامي و مقاومتي اشاره كرد و گفت: در سبك و الگوي اقتصادي بنگاه در اولويت نيست. منطقه، شهر و روستا اهميت دارد. با مديريت جهادي و ارزش‌هاي اسلامي مي‌توانيم راه عملياتي شدن اقتصاد را طي كنيم. در اين راه موانعي كه دارد مقاومت مي‌كند را بايد برطرف كنيم. اين يك جنگ نرم در مقابل اقتصاد اسلامي است كه منتظر اتصال به سرمايه‌داري غرب است. چه 700 ميليارد دلار درآمد باشد، چه نباشد، ترديد، اقتصاد ايران را نگه داشته است. در مديريت جهادي و انقلابي مي‌تواند اين راه را ريل‌گذاري جديدي انجام بدهد تا اقتصاد ايران به شكوفايي برسد و اقتصاد اسلامي عملياتي بشود.

مخالف حضور خارجی‌ها نیستیم
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا هم به عنوان سخنران ديگر اين كنگره با بيان اينكه جوان تحصيلكرده ايران اسلامي زير مجموعه خارجي‌ها شود براي ما ننگ است، گفت: در واقع ما با آنها همكاري مي‌كنيم اما اينكه ليدر و رهبري كنسرسيوم چه كسي باشد يك بحث جداست. عبادالله عبداللهي به قراردادهاي IPC اشاره كرد و گفت: گاهي تكنولوژي وجود دارد اما بايد ارتقا يابد كه براي ارتقا بايد از علم روز استفاده كرد، اما پايه اين تكنولوژي در كشور وجود دارد و اگر ما در بحث قراردادهاي نفتي در توسعه ميادين يا افزايش بازيافت مشكلاتي داريم، به معناي اين نيست كه نمي‌توانيم اين كار را انجام دهيم. ما مخالف حضور خارجي‌ها نيستيم اما اين ارتباطات بايد اصولي و تعريف شده باشد و قرارگاه خاتم براي همراهي با خارجي‌ها آمادگي دارد، اما در بخش اجرا و مهندسي بايد ابتكار عمل در دست جوانان ايراني باشد نه اينكه زيرمجموعه خارجي‌ها شويم.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا با بيان اينكه ايراداتي گرفته مي‌شود كه چرا نيروهاي نظامي به كارهاي عمراني و صنعتي ورود پيدا مي‌كنند، گفت: مطالعه تاريخ نشان مي‌دهد كه پس از جنگ جهاني اول كشورهاي چين، كره، ‌فرانسه و امريكا از توان نيروهاي نظامي استفاده كردند و در حال حاضر نيز قرارگاه خاتم ظرفيت‌هايي را در كارهاي عمراني و صنعتي برعهده دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا با بيان اينكه در گذشته تمام ساخت‌هاي عمراني و عادي و نه صنعتي و پالايشگاه‌هاي بزرگ كشور در اختيار خارجي‌ها بود، گفت: در اين مورد مي‌توان به سد لار اشاره كرد كه آب شرب تهران را تأمين مي‌كند و داراي ظرفيت بيش از يك ميليارد است اما طبق بررسي‌ها تمام اين آب از زير سد هدر مي‌رود. براي ساخت اين سدها به ايراني‌ها نه تنها اجازه ورود به سايت داده نشد بلكه در طراحي، ساخت و بهره‌برداري نيز اين اجازه‌ها داده نشد اما امروزه به خواست خداوند و همت جوانان عزيز ايراني، در ساخت بزرگ‌ترين پالايشگاه‌هاي گازي و نفتي رتبه اول را دارا هستيم و هيچ نيازي به دانش فني براي ساخت پالايشگاه نيست. عبداللهي ادامه داد: وقتي اين ماده به‌وجود آمد بايد در پالايشگا‌ه‌هاي گازي محصولاتي مانند نفتا، گازوئيل و بنزين را توليد كند كه در اين راستا بزرگ‌ترين پالايشگاه خاورميانه به ابعاد 700 هكتار در بندرعباس توسط قرارگاه خاتم‌الانبيا ساخته مي‌شود و طي دو هفته گذشته واحد تقطير آن راه‌اندازي شد و تا پايان سال حتماً بنزين به كشور مي‌دهد. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا با بيان اينكه اين پالايشگاه توسط جوانان ايراني ساخته شده و نشان‌دهنده توانمندي كشور است، گفت: امروزه بزرگ‌ترين ثروت هر كشور نيروي انساني است و 10 ميليون فرد تحصيلكرده، 4 ميليون دانشجو و دهها ميليون فرد با تجربه داريم كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

عبداللهي تأكيد كرد: امروزه تلاش مي‌كنيم سرمايه‌گذار را از خارج بياوريم، در حالي كه در كشور ما حدود 1/2 تريليون پول در دست مردم است كه اگر يك منبع قابل اعتماد در كشور وجود داشته باشد ديگر سرمايه‌گذاران اين پول‌ها را در بانك سرمايه‌گذاري نمي‌كنند به طور مثال در پروژه ميعانات گازي بندرعباس، بسياري از دستگاه‌ها سهم دارند، يك پذيره‌نويسي براي فروش سهام انجام شد كه در عرض 30 ثانيه 300 ميليارد تومان توسط مردم خريداري شد.
  
بحران عظیم در بانك‌ها
عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) هم در سخنراني خود گفت: اگرچه ما منتقد نظام سرمايه‌داري غرب و موضوع وال‌استريت و غيره هستيم اما ادامه وضعيت فعلي موجب مي‌شود اين قضايا نيز در ايران عمق پيدا كند كه نيازمند يك نگاه كلان در حوزه نظام بانكداري است.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم با بيان اينكه نظام بانكي به گونه‌اي است كه نظام اقتصادي را با مشكل مواجه كرده است، گفت: انباشت سرمایه‌ در بانک‌ها به جای هزینه در تولید تبدیل به بحرانی عظیم در آینده‌ای نه چندان دور خواهد شد. وی افزود: ذات اين نظام به گونه‌اي است كه عملاً تفاوت جدي با نظام بانكداري ربوي ندارد. وي ادامه داد: مشكل ديگر مشتريان بزرگ بانك‌ها هستند كه براي بانك‌ها بسيار مهم هستند به گونه‌اي كه بانك‌ها حتي حاضر نيستند اطلاعات آنها را فاش كنند و در واقع مي‌گويند اين افراد مشتريان خوش حساب ما هستند. مثلاً يك مشتري هزار و 500 ميليارد تومان وام از بانك گرفته و مثلاً 22 شركت احداث مي‌كند؛ هر چقدر كه مي‌خواهند منابع را به سيستم بانكداري برگرداند اين كار را انجام نمي‌دهد و فاينانس مي‌كند و وجوه را به شركت‌هاي جديد خودش اختصاص مي‌دهد. با افزايش اين شركت‌ها اين منابع بلوكه شده و به سيستم بانكي باز نمي‌گردد، در واقع بخش اعظم منابع بانكي قفل است، بخشي در منابع خود و در بنگاه‌هاي طرف قرارداد آنها كه تعداد اين بنگاه‌ها هم تقريباً 160 تا 200 واحد است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن