تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798171784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت فعالیت‌های پژوهش محور در بنیاد شهید و امور ایثارگران - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
انصاری بنیاد شهید
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: تغییرات محیطی، تغییر نیازهای جامعه و متفاوت شدن تهدیدات دشمنان از جمله عواملی است که تغییر سازمان تجربه محور به سازمان دانش بنیان را ضروری ساخته است. به گزارش ایسنا، نشست شورای پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه 6 مرداد ماه به ریاست سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد و با حضور سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد، محمد رضا سروش رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد، علیرضا کریمیان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد و علی عباس کمری رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و سایر اعضاء برگزار شد.
سردار محسن انصاری در این نشست بر ضرورت فعالیت پژوهش محور در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد و گفت: دلیل ضرورت پژوهش محور بودن بنیاد رسالت و مأموریت اصلی این نهاد است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقابل کل جامعه و جامعه ایثارگری ملزم به توسعه فرهنگی است به گونه ای که در جامعه به دنبال توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و در جامعه ایثارگری با ارائه خدمات و تشکیل سازمانی پویا، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را پیگیری می‌کند.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «بنیاد باید کمربسته توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد» تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب و رسالت بنیاد بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و البته با توجه به این که شرایط محیطی و نیاز جامعه به شدت در حال تغییر است باید شیوه خود را برای ادامه راه تغییر دهیم.
وی ادامه داد: تغییر پرشتاب شرایط محیطی و نیازهای جامعه و همچنین متفاوت شدن تهدیدات دشمنان از جنگ سخت به جنگ نرم باعث شده که بیندیشیم بنیاد شهید و امور ایثارگران در برهه کنونی باید چه نقشی را برای حفظ حیات سازمانی ایفا کند ضمن اینکه شیوه خدماتی بنیاد باید استراتژی واحد و مشخص باشد و اگر می‌خواهیم راه جدیدی را انتخاب کنیم حتماً باید سازمان یادگیرنده باشیم و در درون سازمان خود تغییراتی بدهیم و پژوهشگران مدیریت معتقدند رمز بقا سازمانها، تغییرات در شیوه ها و نوآوری و خلاقیت در برابر تغییرات شرایط محیطی و تغییر نیازهای جامعه است که این گونه سازمانها را سازمان یاد گیرنده می نامند.
دکتر انصاری با تأکید بر این که بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سازمان یادگیرنده است خاطرنشان کرد: این سازمان بنابر اقتضائات موجود تغییراتی را به وجود آورده و در حال حرکت از تجربه محوری به دانش محوری است به عنوان مثال تأسیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در همین راستا بوده است.
قائم مقام بنیاد در تشریح ویژگی‌های سازمان یادگیرنده بنیاد افزود: برنامه ریزی و فعالیت بنیاد بر اساس دانش و شیوه‌های به روز از موضوعاتی است که در مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد باید مورد توجه قرار گیرد و این مرکز می‌تواند تغییرات را از حسی و تجربی به بینشی و علمی تبدیل کند و در این زمینه باید توجه داشت که اگر تغییرات بر اساس پژوهش و دانش نباشد حتماً شکست خواهد خورد.
وی افزود: اگر بخواهیم همه فعالیت‌های بنیاد دانش بنیان و پژوهش محور باشد باید همه سازمان حضور مرکز مطالعات و پژوهش‌ها را حس کنند و لازمه این امر این است که این مرکز در بدنه کارشناسی بنیاد حضور فعالی داشته باشد و پس از آن باید نیازسنجی و برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد و موضوع مهم و پایانی نیز تربیت پژوهشگر خبره است.
سردار محسن انصاری با تأکید بر این که باید اعتقاد به کار پژوهشی در میان مدیران نهادینه شود، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی بر این مسئله تأکید دارند که اعتقاد به کار پژوهشی باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادینه شود و بدین منظور برگزاری جلسات کاربستی برای مدیران ضروری است.
قائم مقام بنیاد در پایان تأسیس کتابخانه مکانیزه را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد که این کتابخانه به زودی با انتشار در پایگاه اطلاع رسانی ایثار در اختیار عموم پژوهشگران قرار گیرد.
گفتنی است، در ابتدای این نشست محمدرضا سروش رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد به ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز شامل اصلاح ساختار پژوهشی بنیاد، کاربردی کردن دانش در بنیاد، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویی پرداخت.
وی تدوین شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌ها، برگزاری کمیته کاربست دانش در راستای برگزاری کارگاه‌های یافته‌های پژوهشی، نشست‌های کاربست یافته‌های پژوهشی، تهیه و تدوین شیوه نامه و معرفی مدل‌های کاربست دانش و اعمال نتایج به دست آمده در فعالیت‌های اجرایی، انتشار مجلات علمی – پژوهشی، تدوین کتاب‌های کاربردی مربوط به جامعه ایثارگری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تأسیس پایگاه اطلاعات علمی ایثار را از دیگر فعالیت‌های مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد اعلام کرد.
انتهای پیام
 


پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن