تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798169814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانوی فرهنگ ساز؛ تو بمان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: شهرام اقبال زاده برای توران میرهادی در فرهیختگان نوشت: بانوی بزرگ فرهنگ‌ساز، نماد پایدار فعالیت فرهنگی و کنش مدنی و بانوی نهادساز و مدیر سازماندهی و مادر ادبیات کودک ایران، نظریه‌پرداز آموزش و پرورش نوین مشارکتی و خلاق در ایران و بنیانگذار شورای کتاب کودک، مهربانوی ایران توران میرهادی به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شد. برای بهبودش زانوی نیایش بر زمین می‌زنم! توران دختر ایران تو بمان، تو بخوان تا من بخوانم! تو بمان تا من بمانم!
 

امشب ‌ای ماه تو همدرد من مسکینی!
 

در زیر گفتاری کوتاه از استادم مهربانوی فرهنگ ایران، توران میرهادی را به شما تقدیم می‌کنم؛ استادی که به شاگردی‌اش می‌بالم. استادی که روش و منش مرا اصلاح کرد و شکیبایی و پایداری و ایستادگی در برابر کوه مشکلات و کار آهسته و پیوسته را به ما آموخت. کسی که رهنمودش به ما این بود «از غم‌های بزرگ، کار بزرگ بسازید.»
 

کسی که تیرباران همسرش، سرگرد جعفر وکیلی- کاش نامه‌های زندان این مرد بزرگ بازنشر می‌شد تا مشخص می‌شد چرا جنبش‌ها و خیزش‌های فداکارانه مردم ایران [در دوران رژیم گذشته] ناکام ‌ماند.
 

جعفر وکیلی در چند نامه واپسین روزهای زندگی کوتاهش به روشنی نشان می‌دهد که نبود دموکراسی در قلمروی کلان که بینش و روش‌های غیردموکراتیک در قلمروی تشکیلاتی نیروهای اپوزیسیون و منش جاه‌طلبانه و باندبازی و دسته‌بندی و دسیسه‌چینی، آفت بزرگ این جنبش‌هاست- ، جوانمرگی برادرش فرهاد، غرق شدن فرزندش را در سیل پیش چشمانش، سرطان و مرگ همسر دومش محسن خمارلو در میانسالی و... همه را تاب آورد و زانو خم نکرد و چون کوه استوار ایستاد.
 

او که از نیروهای سیاسی موجود سرخورده و ناامید شده بود در پی راهی بود که دانش امروزین را با فرهنگ دموکراتیک و بینش و روش آموزش خلاق مشارکتی و غیررقابتی به نسل جدید منتقل کند. از این‌رو مدرسه فرهاد را پی نهاد و الگویی کارآمد را پیش چشم دیگران قرار داد. به این هم بسنده نکرد و در سال 1341 با جمعی از پیشروان آموزش و پرورش نوین، شورای کتاب کودک را بنا نهاد که بیش از 50 سال فعالیت درخشان و راهگشا را در کارنامه خود دارد.
 

باری از دید میرهادی، آموزش و پرورش قلب و مغز هر نظام اجتماعی است. در اولین مجمع عمومی شورای کتاب کودک در حضور استادان بزرگم میرهادی، نوش‌آفرین انصاری، زنده‌یاد یحیی مافی و... پیشکسوتان و همکاران شورایی با الهام از آموخته‌هایم از این بزرگان، در سخن آغازین گفتم «راه ریشه‌ای درازمدت مبارزه با تروریسم، فرهنگ است؛ یعنی تبلیغ و ترویج فرهنگ دموکراتیک به صورت بنیادین و از کودکی... .»
 

راهی که توران میرهادی و یاران و رهروانش پرچم آن را برافراشته‌اند و آن را هرگز بر زمین نخواهند گذاشت. داعش و تروریسم محصول فقر اقتصادی و فرهنگی و آموزش و پرورش ناکارآمد و فقدان دموکراسی در جوامع عقب‌مانده و سیاست‌های منفعت‌جویانه انحصارات تسلیحاتی است که به‌جای تامین و تدارک امکانات آموزشی، اسلحه به خاورمیانه می‌فرستند. [...]

پ. ن: آخرین وضعیت بانو میرهادی... امروز قرار است سی‌تی‌اسکن سوم انجام گیرد تا نتیجه روند درمان مشخص شود. نسبت به قبل آرامش بیشتری دارند.




۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن