تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798044315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این تئاتر را ایستاده ببیند!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: سعید بهنام خانیکی یکی از کارگردان‌های اجرا چیدمان «برگرد مرا ببین» با ارایه توضیحاتی درباره شیوه اجرایی این اثر گفت: تماشاگر نمایش ما تماشاگری فعال است که در طول اجرای نمایش همراه با گروه حرکت می‌کند و به صورت ایستاده، نظاره‌گر نمایش است.


این تئاتر را ایستاده ببیند!



این کارگردان که همراه با شیرین فرشباف و نسیم ریاضی این اثر نمایشی را بر اساس «قطعاتی از یک سخنرانی عاشقانه» نوشته رولان بارت اجرا می‌کند، در گفتگو با ماادامه داد: شیوه اجرایی ما ترکیبی از نمایش، هنرهای تجسمی و ویدیو است و در واقع این اثر، نوعی نمایش چیدمان به حساب می‌آید. تجربه‌ای که پیش از این در نمایشگاه هنرهای جدید و بعد از آن در مجموعه‌ای از پرفورمنس‌های دیگر در موزه هنرهای معاصر انجام شده بود.

خانیکی یادآور شد: آغازگر این نوع اجراها حمید پورآذری است که آثاری را در مکان‌های غیرمتعارف اجرا کرد. با این حال شاید هنوز این شیوه، مخاطب گسترده خود را پیدا نکرده باشد و ما  همچنان در حال آزمون و خطا هستیم و بیشتر تماشاگران ما کسانی هستند که پیگیر این گونه اجراها بوده‌اند.

این دانش‌آموخته تئاتر اضافه کرد: کار ما گونه‌ای از پرفورمنس است که در آن فقط حواس شنیداری و دیداری مخاطب را تحت تأثیر قرار نمی‌دهیم بلکه دیگر احساسات او را هم درگیر می‌کنیم.

وی درباره کاربرد روایت در این اثر نمایشی توضیح داد: روایت در طول کار جریان دارد. برداشت ما از کتاب رولان بارت است که در واقع اثری اپیزودیک درباره فلسفه عشق است و ما از آن برداشتی دراماتیک و نمایشی داریم. به همین دلیل روایت را از دل شخصیت‌های این رمان گرفته‌ایم.

خانیکی درباره شیوه اجرایی این اثر که با هدایت سه کارگردان اجرا می‌شود، گفت: به دلیل گستردگی ژانر کاری، بهتر دیدیم در بخش‌های نمایشی، تجسمی و ویدیو تخصص‌های مختلف حضور داشته باشند. در این گروه سه نفره هر یک از ما بخش ویژه خود را دارد و محور کارمان مشخص است اما در نهایت همه برای رسیدن به کیفیت مطلوب در کنار هم اتفاق نظر داریم.

او با اشاره به دشواری‌های این شیوه اجرایی برای گروه اجراکننده ادامه داد: این شیوه سختی‌های خاص خود را دارد و خوشبختانه گروه اجرایی خیلی با ما همراه بودند. از سوی دیگر حضور آقای رضا کیانیان که به گروه ما اعتماد کرد و در بخش نریشین‌ با ما همکاری کرد، نیز جای تقدیر دارد.

خانیکی درباره اجرای این نمایش در یک خانه قدیمی که محلی غیرمتعارف برای اجرای تئاتر است، توضیح داد: پرفورمنس ما در خانه قدیمی گفتمان شهر و معماری در میدان فلسطین اجرا می‌شود. ساختمانی سه طبقه که اجرای ما در کل فضای آن در جریان است و تماشاگر به صورت ایستاده همراه با ما حرکت می‌کند.

او درباره دشواری اجرای نمایش در مکانی که به عنوان مکان اجرای تئاتر تعریف نشده و فعالیتهای روتین تئاتری ندارد، اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است که این خانه به عنوان سالن تئاتر شناخته شده نیست. به همین دلیل برای یافتن مخاطب باید تلاشی چند برابری داشته باشیم. ضمن اینکه از آنجا که این مکان قرار نیست مکانی دائمی برای اجرای تئاتر باشد، خودش هم سعی بر جذب مخاطب ندارد. به همین دلیل ما به عنوان گروه اجراکننده باید بیشتر انرژی بگذاریم.

خانیکی افزود: در حال حاضر اطلاع‌رسانی ما به شکل دهان به دهان انجام می‌شود و هر تماشاگری که کار را می‌بیند، اگر آن را دوست داشته باشد به دیگران توصیه می‌کند. در هر اجرا 30 مخاطب داریم زیرا فضای اجرا به گونه‌ای است که فقط 30 نفر می‌توانند کار را ببینند. به هر حال یک تجربه جدید در حوزه چیدمان است که قبلا خیلی کار نشده اما خوشبختانه بازتاب خوبی داشته است بویژه اینکه تماشاگر را منفعل نمی‌خواهد بلکه او را به تماشاگری فعال تبدیل می‌کند.

این نمایش با بازی محسن رستگار، بانی پال شومون، مارال عبادی، نیلوفر ندایی و تهیه کنندگی بهارک خاوری و نریشن: رضا کیانیان اجرا می‌شود.
سرپرست گروه اجرا گران سحر روستایی است و اجرا گران به ترتیب حروف الفبا: امیر ابراهیم زاده، آریو افشار، محمد حسن درباغی فر، نرگس شیر محمدی، محبوبه عباسی، هاله غزایی یگانه هستند.
‎ در خلاصه داستان آن آمده است:  اجرا چیدمان « برگرد مرا ببین » بر اساس کتاب « قطعاتی از یک سخنرانی عاشقانه » نوشته رولان بارت شکل گرفته است که بارت در این کتاب کاراکتر عاشق را در موقعیت‌های مختلف فلسفی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهد؛ موقعیت‌هایی همچون شیفتگی ، تنهایی ، انتظار ، اضطراب و...

 این اثر نمایشی که اجرای آن برای تماشاگران بالای 12 سال تا روز 5 شهریور ماه هر شب ساعت 21 به مدت 80 دقیقه به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴، خانه وارطان به صحنه می‌رود.




۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن