تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798151050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدعیان مسیح موعود در میان نصارا و یهود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مدعیان مسیح موعود در میان نصارا و یهود
مدعیان مسیح موعود در میان نصارا و یهود اعتقاد به ظهور یک منجی بزرگ جهانی و اشتیاق به ظهور یک رهبر آسمانی در میان یهود و نصاری آن چنان اصیل است که در طول تاریخ افراد زیادی از ‌آنها خود را مسیح موعود معرفی کرده اند.


به گزارش فرهنگ نیوز، عقیده به ظهور یک « نجات دهنده» حتی از نظر یهود و نصاری نیز قطعی است و این که در میان همه طوایف یهود و همه شاخه های مسیحیت وجود این عقیده قطعی و مسلم است. چنان که نویسنده  آمریکایی کتاب «قاموس مقدس» درباره شیوع اعتقاد به ظهور و انتظار پیدایش یک «منجی بزرگ جهانی» در میان قوم «یهود» می نویسد: عبرانیان منتظر قدوم مبارک «مسیح» نسلا بعد نسل بودند و وعده آن وجود مبارک ... مکررا در «زبور» و کتب «اشعیا» داده شده است. تا وقتی که «یحیای تعمید دهنده» آمده، به قدوم مبارک وی بشارت داد. لیکن «یهود» آن نبوآت (پیشگویی ها) را نفهمیده با خود همی اندیشیدند که «مسیح» (سلطان زمان) خواهد شد و ایشان را از دست جور پیشگان و ظالمان رهایی خواهد داد و به اعلا درجه مجد و جلال ترقی خواهد کرد. 
 این نویسنده در ادامه در کتاب خود از یهودیان زبان به شکایت می گشاید که دعوت عیسای مسیح را بعد از آن همه اشتیاق و انتظار، سرانجام نپذیرفتند و او را مسیح واقعی نپنداشتند. او را با مسیح موعودی که سلطان زمان خواهد بود و- منجی واپسین و مژده اش را کتاب مقدس شان داده بود- و سال ها در انتظارش در التهاب سوزان لحظه شماری می کردند مطابق نیافتند. از این رو با او به دشمنی برخاستند، حتی وی را جنایتکار به ملت اسرائیل و تعالیمش را ضد آرمان اساسی کتب مقدس «عهد عتیق» (تورات و ملحقات آن) دانستند، ناچار به محاکمه اش فراخواندند و به اعدام محکومش کردند و همچنان با احساس غبنی جانکاه مجددا در انتظار «مسیح موعود» و رهایی بخش از رنج و ستم نشستند.
 
 مسیحیان با این که حضرت عیسی علیه السلام را «مسیح موعود» یهودیان می دانستند چون نسبت به پیروی او احساس ناتمامی کردند، یکباره امیدشان از «زمان حال» برکنده شد؛ حماسه انتظار را از سرگرفتند و در انتظار «مسیح» و بازگشت وی از آسمان در پایان جهان نشستند.
 
 طبق نوشته «مستر هاکس» آمریکایی، در کتاب خود «قاموس کتاب مقدس» کلمه «پسر انسان» 80 بار در «انجیل» و ملحقات آن ( عهد جدید) به کار رفته که فقط 30 مورد آن با حضرت عیسی علیه السلام قابل تطبیق است و 50 مورد دیگر از «مصلح» و نجات دهنده ای سخن می گوید که در آخر زمان ظهور خواهد کرد.
 
 اعتقاد به ظهور یک «منجی بزرگ جهانی» و اشتیاق به ظهور یک رهبر آسمانی در میان یهود و نصاری آن چنان اصیل و ریشه دار است که در طول تاریخ این دو ملت، مدعیان شگفتی را پدید آورده و افراد زیادی پیدا شده اند که خود را به دروغ «مسیح موعود» معرفی کرده اند.
 
 به طوری که صاحب کتاب «قاموس کتاب مقدس» درباره شماره مدعیان دروغین «مسیح موعود» می نویسد:  24 نفر از مسیحیان ( مسیح های دروغگو) در میان بنی اسراییل ظاهر گشتند که مشهورترین و معروف ترین آنها «برکوکبه» است که در اوایل قرن ثانی می زیست و آن دجال (دروغگو) معروف ادعا می نمود که راس و رئیس و پادشاه قوم یهود است.
 
 در صده دوازدهم تقریبا ده نفر از مسیحیان – یعنی مسیح های دروغگو– ظاهر گردیده جمعی را به خود گروانیده و این مطلب اسباب فتنه و جنگ شده و جمعی کثیر نیز در آن معرکه، طمعه شمشیر گردیدند و آخرین مسیحیان- مسیح های دروغگو- «مردخای» است. او شخصی بود آلمانی که در سال 1682 میلادی ظهور کرده، اسباب اشتداد فتنه و استعال نائره فساد گشت و چون فتنه بالا گرفت فراری گردیده معدوم الاثر شد.
 
 نویسنده کتاب «دیباچه ای بر رهبری» بعد از نقل این جریان از کتاب «قاموس کتاب مقدس» می نویسد: «متاسفانه اطلاع مولف آمریکایی– کتاب « قاموس کتاب مقدس» به زبان فارسی که سال ها نیز ساکن همدان بوده است درباره شماره مدعیان «مسیحایی» و همچنین درباره آخرین کسی  که به عنوان «مسیح موعود» قیام کرده نارسا است.
 
 شماره این مدعیان به مراتب بیشتر از آن است که وی یادآور شده است، همچنین قیام «مردخای» آلمانی در قرن هفده، واپسین قیامی نیست که تاریخ مسیحیت آن را به یاد می آرود. تنها طی دو قرن هیجده و نوزده در انگلستان بالغ بر شش تن، به نام «مسیح موعود» ظهور کرده اند و اغتشاش هایی را هم دامن زده اند و پاره ای از آنان نیز به کیفر رسیده اند.
 
 البته به موازات دین مسیح، در دین یهود نیز مسیح های دروغین متعدد ظهور کرده اند؛ از جمله یکی از مسیح های یهودی، «داود آل روی» از یهودیان ایران است. او در اواسط قرن دوازدهم در میان یهودیان ایران، مدعی شد که « مسیح موعود» است.         
 
 پی نوشت: «ظهور حضرت مهدی (عج) از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان» نوشته سید اسدالله هاشمی شهیدی
 
 


منبع: شبستان


95/3/9 - 20:51 - 2016-5-29 20:51:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن