تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798197577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ جای اطمینانی وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰




Multimedia_pics_1386_12_Art_118.jpg

سرپرست اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: مقابله با پدیده وندالیسم (تخریب آثار هنری) به برنامه‌ها و تمهیدات این سازمان چندان مربوط نیست، بلکه فرهنگ‌سازی رسانه‌ها و خواست مردم سبب می‌شود آسیبی آثار هنری را تهدید نکند. "علیرضا فاضلی" در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مردم به مرور زمان خودشان را با هر محیط و عنصری وفق می‌دهند، به‌عنوان مثال، امروزه دیگر کسی به خودش اجازه نمی‌دهد در میدان فردوسی نه‌تنها به مجسمه، بلکه به گل و گیاه آن نیز آسیبی وارد کند، زیرا احساس می‌کند این‌ها چیزهای خوبی هستند و باید وجود داشته باشند. از طرفی آن‌ها را به‌عنوان یک نشانه متعلق به خود، شهر و کشورش می‌داند. بارها پیش آمده که من در حال دیدن مجسمه‌ای برای اطمینان از سلامت آن هستم که مردم به من می‌گویند، با این مجسمه چه‌ کار داری؟! او با بیان این‌که برای هر اِلِمان و مجسمه‌ی شهری نه‌تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا ممکن است اتفاقی پیش آید، ادامه داد: بیشتر آسیب‌ها به آثاری وارد می‌شود که جدید نصب می‌شوند و مردم هنوز به دیدن آن‌ها عادت نکرده‌اند. حل این مشکل نیز به فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها و خواست مردم مربوط است. از سویی سازمان زیباسازی سعی می‌کند آثار را از جنس مقاوم بسازد و در مکانی نصب کند که کمترین آسیب را ببیند. فاضلی گفت: ما سه دانشکده برای رشته مجسمه‌سازی در ایران داریم و اگر هر سال 15 تا 20 نفر دانشجو در آن‌ها مشغول به تحصیل شوند، سالی 50 خانواده با مجسمه‌سازی آشنا می‌شوند. اتفاق‌های هنری مانند سمپوزیوم و بی‌ینال‌های شهری نیز مسلما فضای فرهنگی و رشد عمومی را بالا برده‌اند و اکنون نسبت به گذشته وضعیت خیلی بهتر شده و بسیاری از مردم از اِلِمان‌های شهری مراقبت می‌کنند، به‌ویژه این‌که مردم بومی منطقه‌ای باشند و نسبت به مجسمه احساس عِرق کنند. او درباره استفاده از مواد بازیافتی در خلق هنرهای شهری، اظهار کرد: گاهی جریانی به‌وجود می‌آید که همه نگاه‌ها به آن معطوف می‌شود، یکی - دو سال است که توجه به محیط زیست و مواد بازیافتی به بسیاری از حوزه‌ها وارد شده و به هنر نیز رسیده است. برخی مواد بازیافتی، ماندگار هستند و برخی این‌گونه نیستند، سازمان زیباسازی از نصب مجسمه‌های بازیافتی که ارزش هنری و ماندگاری داشته باشند، استقبال می‌کند. سرپرست اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری با اشاره به رویداد هنری «بهارستان» که به نصب المان‌های شهری برای استقبال از بهار مربوط بود، افزود: در این رویداد بر استفاده از مواد با ماندگاری کم و بازیافتی تأکید کرد‌یم، زیرا جشنواره‌ای برای استقبال از بهار و عید نوروز بود و قرار بود کارها پس از دو ماه جمع‌آوری شوند، سپس ما به رسالت اصلی خود که ساخت مجسمه‌های ماندگار است، بازگردیم. البته یکی از آثار بازیافتی خلق‌شده در رویداد «بهارستان» به علت استفاده از قطعات ماشینی و استحکام آن، در محل نصبش در «باغ‌ فردوس» باقی می‌ماند. فاضلی همچنین در پاسخ به این پرسش که چقدر نسبت به کپی‌ نبودن طرح‌های اجراشده در شهر اطمینان دارید؟ بیان کرد: هیچ جای اطمینانی وجود ندارد. فضای مجازی کپی‌ بودن برخی آثار را برای ما نمایان می‌کند و از سوی دیگر، دست عده‌ای را برای کپی کردن باز می‌گذارد که شاید سال‌ها بعد متوجه آن شویم. ما حساسیت زیادی نسبت به کپی‌ نبودن مجسمه‌های ماندگار سطح شهر داریم، البته بیشتر هنرمندانی هم که به ما اثر ارائه می‌کنند، پیشینه هنری دارند و به همین علت آثارشان مدام در حال رصد شدن است و این، مهر اعتباری بر آن‌ها می‌زند. سرپرست اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران همچنین با اشاره به این‌که رشته مجسمه‌سازی در کشور و دانشگاه‌های ما نوپاست، اضافه کرد: این موضوع عمق چندانی در ایران ندارد. هنرمندان ما ابتدا سعی کردند از ذائقه ذهنی خود استفاده کنند و به همین علت، بیشتر این آثار اورجینال و زاییده ذهن خود هنرمندان هستند. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن