تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798162937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام شگفت انگیز «من سالوادور نیستم»


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پیام شگفت انگیز «من سالوادور نیستم»




رسیدن فروش فیلم سینمایی«من سالوادور نیستم» به مرز ۱۴ میلیارد تومان و شکستن رکود آثاری همچون شهر موش ها و اخراجی ها شگفتی بسیاری از منتقدان و مخاطبان سینمای ایران را به همراه داشته است.





پایگاه تحلیلی رصدنیوز - مرتضی حسینی: رسیدن فروش  فیلم سینمایی«من سالوادور نیستم» به مرز ۱۴ میلیارد تومان و شکستن رکود آثاری همچون شهر موش ها و اخراجی ها  شگفتی بسیاری از منتقدان و مخاطبان سینمای ایران را به همراه داشته است.

در حالی که  پیش بینی می شد این فیلم نهایتا با فروشی بین ۵ تا ۸ میلیارد تومان ( که در نوع خود قابل  توجه بود)  اکران نوروزی را به پایان ببرد، با سونامی هجوم تماشاگران به سینماها رنگ دیگری به خود گرفت. اما اقبال مخاطبان سینمای ایران به این فیلم را می توان حاصل چند عامل دانست.

علاوه بر فصل مناسب اکران نوروزی، نباید از حضور ستاره ای پولساز همچون رضا عطاران غافل شد. عطاران بی تردید ستاره بی رقیب این روزهای سینمای ایران است و حضورش تضمین فروشی فوق العاده را تضمین می کند. شیوه بازی طنازانه او مورد اقبال گسترده تماشاگران قرار گرفته وحتی بازی اش در آثار متوسط هم با استقبال مواجه می شود.


«من سالوادور نیستم» و یک پیام شگفت انگیز



عامل تاثیرگذار و مهم دیگر در فروش«من سالوادور نیستم» را می باست در ذائقه مخاطبان  و گرایش آنان به فیلم های کمدی دانست این مسئله بیش از هرچیز نشان دهنده این حقیقت است که ماهیت سرگرم کنندگی سینما همچنان داری قوت و اثرگذاری بالاست و می توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. نکته ای که می تواند مرود توجه سیاستگزاران فرهنگی کشور نیز قرار گیرد. نکته دیگر به اهمیت تبلیغات شبکه ای و چهره به چهره باز می گردد که در نتیجه آن، تبلیغات رسانه های رسمی  به حاشیه می رود.

 این به حاشیه رفتن صرفا به معنی شکست یا عقب نشینی این رسانه ها نیست بلکه  لزوم استفاده از ابزارها و تکنیک های کنونی را گوشزد می کند دیگر دوره ای که صرفاً با تیزرهای تلویزیونی، بنرهای شهری و تبلیغات مطبوعاتی  تماشاگران به  دیدن فیلم ترغیب شوند گذشته و به تعبیر بهتر تاثیر آنها کم رنگ شده است. در عوض این شبکه های اجتماعی و تبیلغات چهره به چهره است که دامنه نفوذ یک اثر هنری را تا این حد بالا می برد.

 در  همین حال احتمال  توقف اکران این فیلم با توجه به مصوبه شورای صنفی نمایش، لزوم بازنگری مجدد در قوانین اکران را بیش از پیش گوشزد م یکند. در همین ارتباط تابناک در گزارشی به این موضوع پرداخته و  نوشته است:« آئین نامه شورای صنفی نمایش لحظه به لحظه تغییر می‌کند و در همین چارچوب  طبق آئین نامه شورای صنفی نمایش در سال ۹۵ در ۶ ماه نخست سال، فیلم ها تنها می توانند با احتساب کف فروش تا سقف ۷ هفته در سرگروه های سینمایی خود اکران شوند و تا سقف ۱۰ هفته در سینماهای آزاد (زیرگروه) به نمایش خود ادامه دهند.

این میزان در نیمه دوم سال به همان سقف ۱۰ هفته با احتساب کف فروش در سینماهای سرگروه افزایش می یابد. با این حساب فیلم های نوروزی باید از ۱۵ اردیبهشت ماه جای خود را به فیلم های دیگر دهند، ولو اینکه این فیلم‌ها توان فروش بیشتری را داشته باشند و کف فروش را در سینماهای سرگروه حفظ کرده باشند. در واقع حتی اگر مردم هر هفته یک میلیارد تومان بلیت یک فیلم سینمایی را بخرند، آن فیلم از پرده پایین کشیده می‌شود!

این رویکرد تامل برانگیز در حالی در پیش گرفته شده که فیلم‌های روی پرده به شدت در حال فروش هستند و مشخصاً  «من سالوادور نیستم» با ۱۳٫۵ میلیارد تومان فروش می‌توانست با چند هفته دیگر حضور در چرخه اکران، رکورد فروش را جابجا کند و در جایگاه پرفروش ترین فیلم ایرانی قرار گیرد. با این حال تصمیم شورای صنفی نمایش در حکم آب سردی بر پیکره سینمای ایران خواهد بود که سال ۹۵ را با موفقیت دور از ذهن و امیدوار کننده آغاز کرده است. تصمیم که انتظار میرد اب توجه به شرایط فعلی و الته در نظر گرفتن حق اکران فیلم های جدید د رآن تجدید نظرصورت بگیرد.






تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن