تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798165951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشنامه عجیب نیروی انتظامی برای کافی‌شاپ‌ها و چند نکته


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بخشنامه عجیب نیروی انتظامی برای کافی‌شاپ‌ها و چند نکته
صادر کنندگان این بخشنامه کذایی از اعضای این صنف خواسته‌اند یا با مشتریانی که هدیه ولنتاین می‌دهند و می‌گیرند، برخورد کنند یا منتظر دیدن عواقب کوتاهی خود باشند؛ عواقبی که مشخص نشده چیست، ولی می‌توان حدس زد توقف فعالیت و یا حتی پلمب مغازه از جمله آنها باشد.
آفتاب : «ولنتیان فرهنگ منحط غربی هاست»؛ احتمالا مخالفان این دیدگاه را می‌شناسیم؛ همان هایی که در این روز هدیه می‌خرند و هدیه می‌دهند و این روز را گرامی می‌دارند. آنهایی که بر اساس تمامی قوانین عملشان مجرمانه نیست اما می‌توان بابت این رفتارشان، دیگران را تنبیه کرد!


اداره اماکن نیروی انتظامی تهران با صدور بخشنامه‌ای، ولنتاین را «فرهنگ منحط غرب» توصیف و آن را ممنوع اعلام کرد؛ ممنوعیتی که البته شامل همه قشرهای جامعه نمی‌شود بلکه تنها اعضای یک صنف خاص مشمول آن شده و ملزم به رعایتش هستند.


آن گونه که اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی شاپ تهران خبر داده، بر اساس این بخشنامه، واحدهای صنفی زیرمجموعه این اتحادیه نه تنها مجاز نیستند که از علائم و نمادهای این روز استفاده نمایند، بلکه باید مانع از بزرگداشت این روز توسط مشتریانشان هم شوند!


متن کامل بخشنامه ناجا که در سایت اینترنتی اتحادیه منتشر شده به این شرح است؛


طبق بخشنامه اداره اماکن با موضوع مقابله با ترویج فرهنگ منحط غرب موسوم به روز والنتاین به استحضار می رساند: واحد های صنفی به هیچ عنوان حق تبلیغ و عرضه اجناس با نام و علائم والنتاین را ندارند و هیچگونه تجمع دختران و پسران و اهدای نماد هایی چون عروسک و گل و شکلات و... نباید در واحد صنفی بوجود بیاید در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن به عهده شخص و واحد صنفی می باشد.


بر اساس این بخشنامه، می‌توان دریافت که دو تذکر عمده به اعضای صنف بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران داده شده است: نخست اینکه حق تبلیغ و عرضه اجناس با نام و علائم این روز را ندارند و دوم آنکه نباید اجازه دهند مشتریان در محدوده مغازه ایشان، به یکدیگر هدیه ولنتاین دهند. دو تذکری که تأمل در آنها نشان می‌دهد، هیچ یک مبنای قانونی ندارند و حتی رعایتشان می‌تواند تنش‌زا و التهاب آفرین هم باشد.


به این دلیل که نمی‌توان مانع از واردات اجناس با علائم مربوط به ولنتاین یا نشانه های این جشن فرنگی به کشور نشد، اجازه داد این اقلام در بازار توزیع شده و به فروش برسند و تجارتی در این خصوص به راه افتد و دست آخر تنها به صنف کافی شاپ داران متعرض شویم؛ گویی عامل رایج شدن این پدیده غربی در جامعه بستنی فروشان و مالکان کافی شاپ ها هستند.


این در حالی است که چه بسا شاغلین در این حرفه خود را محق می‌دانند، به بهانه این روز دستی به سر و گوش مغازه های خود کشیده و کاسبی خود را به این مناسبت رونق دهند؛ مناسبتی که برای این افراد مثل سایر مغازه داران، مساوی با رونق گرفتن کاسبی شان است. مثل کریسمس، یا نوروز یا هر مناسبت مشابهی که منجر به افزایش مشتری می‌شود و صاحبان کافی شاپ ها هم سعی می‌کنند با استفاده از نمادهای آن، برای خود سهم بیشتری از بازار حاصل آورند.


بماند که اگر قرار به مقابله با صنف کافی شاپ داران به مناسبت استفاده از نشانه های ولنتاین باشد، به دستمایه ای بیشتر از یک بخشنامه نیاز است و البته باید به صورت کشوری عمل کرد، چون پذیرفتنی نیست کافی شاپ های تهرانی از موهبتی محروم شوند و همکارانشان در دیگر شهرها شرایط متفاوتی داشته باشند.


از این اشکالات بگذریم، بعد دوم تذکر نیروی انتظامی عجیب تر از آن است که تنها غیر قانونی بودنش مورد توجه قرار گیرد، زیرا می‌بینیم صادر کنندگان این بخشنامه کذایی از اعضای این صنف خواسته‌اند یا با مشتریانی که هدیه ولنتاین می‌دهند و می‌گیرند برخورد نمایند یا منتظر دیدن عواقب کوتاهی خود باشند؛ عواقبی که مشخص نشده چیست، ولی می‌توان حدس زد توقف فعالیت و یا حتی پلمب مغازه از جمله آنها باشد.


با این حساب، می‌توان از صادر کنندگان بخشنامه پرسید که کافی شاپ دارها چگونه باید مانع از هدیه دادن و گرفتن شوند و اصولا از روی چه ملاک و معیاری باید تشخیص دهند که هدیه ای داده شده یا خیر؟ هدیه داده شده نماد ولنتاین بوده یا خیر؟ چه نوع گل و شکلاتی نماد ولنتاین است و چه نوعی شان نماد سالگرد ازدواج یا هر مناسبت دیگری؟ و... .


ابهاماتی که دقت در آنها، این بخشنامه را به یکی از عجیب ترین اقدامات پلیس تبدیل می‌کند و این سوال را به وجود می‌آورد که تا چه زمانی قرار است با چنین بگیر و ببندها به جنگ مشکلاتی که در جامعه بروز می‌کنند برویم؟ نکند مسئولان انتظامی بر این باورند که رایج شدن ولنتاین در جامعه ناشی از برخورد نکردن با کافی شاپ دارها تا به امروز بوده است؟!


منبع: تابناک











تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن