تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798144700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد منفی 25درصدی تولیدات صنعتی در سال 94


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رشد منفی 25درصدی تولیدات صنعتی در سال 94
رئيس اتاق تهران با اشاره به گزارش پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي در خصوص رشد صنعتي گفت: با توجه به رشد منفي 25 درصدي صنعت كشور براي سومين فصل متوالي انتظار داريم اين رشد در زمستان هم منفي باشد.
نویسنده : مهران ابراهيميان 


رئيس اتاق تهران با اشاره به گزارش پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي در خصوص رشد صنعتي گفت: با توجه به رشد منفي 25 درصدي صنعت كشور براي سومين فصل متوالي انتظار داريم اين رشد در زمستان هم منفي باشد.
 مسعود خوانساري در نشست ديروز هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران با اشاره به گزارش جديد پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي كه به سفارش اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران تهيه شده است، گفت: رشد توليدات صنعتي در سومين فصل سال ۹۴ در مقايسه با فصل پاييز سال ۹۳ منفي 8/24 درصد شده است كه حكايت از بروز رشد منفي توليدات صنعتي در سومين فصل متوالي دارد.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران در اين نشست كه با هدف بررسي بودجه 95 برگزار شد، افزود: شاخص توليدات صنعتي براي 9 ماهه سال ۹۴ معادل ۱۱ درصد رشد منفي را نشان مي‌دهد، ضمن اينكه رشد فروش واحدهاي صنعتي در ۹ ماهه سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد منفي ۱۹ درصدي مواجه بوده است.
خوانساري تأكيد كرد: لازم است كه سياستگذاران و برنامه‌ريزان اقتصادي و صنعتي كشور توجه ويژه‌اي به اين بخش داشته باشند.
 
  وضعيت نگران‌كننده
وي با بيان اينكه گزارش پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي يك ماه و نيم زودتر از گزارش بانك مركزي به دست اتاق بازرگاني تهران مي‌رسد، تصريح كرد: در يكسال اخير در تمامي بخش‌هاي صنعتي كشور به جز صنايع دارويي و غذايي و آشاميدني، آمارها منفي بوده است، ضمن اينكه ادامه روند واردات در كشور نيز بسيار نگران‌كننده است، چراكه بخش عمده‌اي از واردات را مواد اوليه و كالاهاي واسطه‌اي بخش توليد تشكيل مي‌دهد كه بر اين اساس تداوم آن در سه فصل گذشته و البته در پاييز سال جاري نسبت به سال قبل، روند منفي داشته و نشانگر اين است كه نبايد انتظار داشت براي فصل زمستان، رشد مثبت صنعتي را تجربه كنيم.
وي با بيان اينكه تقاضاي داخلي كاهش داشته، گفت: پيشنهاد ما به دولت اين است كه راه‌هايي را در نظر گيرد كه بتواند منجر به افزايش صادرات غيرنفتي كشور شود.
 
  ارز 2997 توماني در بودجه
رئيس اتاق بازرگاني با اشاره به مشكلات بخش خصوصي گفت: بر اساس محاسبات ما نرخ ارز در بودجه 2997 تومان در نظر گرفته شده است كه از دولت مي‌خواهيم هر چه زودتر براي توسعه صادرات به تك نرخي شدن ارز مبادرت بورزد.
وي با بيان اينكه بر اساس وعده‌هاي دولت بايد تكليف بدهي‌هاي خود را به بخش خصوصي روشن مي‌كرد، گفت: ‌تكليف بدهي‌هاي دولت در بودجه معلوم نيست و اين موضوع بخش خصوصي را نگران كرده است.
 همچنين در اين نشست ابراهيم بهادراني، مشاور رئيس اتاق تهران با اشاره به رشد ۳۶ درصدي درآمد مالياتي در لايحه بودجه گفت: درآمدهاي مالياتي، درآمد حاصل از فروش نفت، اوراق مشاركت از بازار سرمايه و فروش شركت‌هاي اقلام مهم درآمدي بودجه را تشكيل مي‌دهد كه در اين ميان 101 هزار ميليارد تومان از مجموع 267 ميليارد تومان بودجه پيشنهادي براي ماليات پيش‌بيني شده، 68 ميليارد تومان از محل درآمد فروش نفت و 27 هزار ميليارد تومان از فروش اوراق مشاركت است.
وي با بيان اينكه بودجه پيشنهادي دولت براي سال 95 نسبت به سال 94، 21 و نيم درصد رشد داشته است، افزود: از اين ميزان 20 درصد از محل فروش نفت براي صندوق توسعه ملي، ‌14 و نيم درصد سهم شركت نفت و 65 و نيم درصد براي بودجه مصرف مي‌شود كه با توجه به كاهش قيمت نفت رقم چشمگيري نيست.
بهادراني افزود: در بودجه 95 بناست تا 15 تومان به عوارض آب شهري و 3 تومان به هر كيلو‌وات برق شهري اضافه شود تا از محل آن براي برق روستايي استفاده شود.
دبير ستاد اقتصادي پسا‌تحريم اتاق تهران به ايراد ديگر بودجه 95 پرداخت و گفت: براي هدفمندي يارانه‌ها در سال 95 مبلغ 48 هزار ميليارد تومان ديده شده است كه به صورت كلي و براي توليد هم چيز مشخصي ديده نشده است.
 
  11 ايراد و پيشنهاد براي بودجه
بنا بر اين گزارش، در پايان اين برنامه اتاق بازرگاني تهران به استناد مواد قانوني موجود طي بيانيه‌اي 11 پيشنهاد و انتقاد خود را درباره بودجه 95 اعلام كرد و از دولت خواست تا فشار مالياتي خود را افزايش ندهد.
در اين بيانيه آمده است: براساس بند پ ماده يك قانون رفع موانع توليد، دولت موظف شده كه از سال ۱۳۹۴ به بعد همزمان با ارائه لايحه بودجه جدول بدهي‌ها و مطالبات قطعي شده و تعهدات دولت به بخش خصوصي و بانك‌ها را به مجلس شوراي اسلامي ارائه كند كه دريافت اين جدول مورد تأكيد بخش خصوصي است.
با توجه به عدم ارائه گزارش عملكرد حكم تهاتر بدهي‌هاي دولت به بخش خصوصي لازم است ضمن بررسي ميزان عملكرد آن رديف و مبلغ لازم براي انجام اين امر در لايحه بودجه سال ۹۵ پيش‌بيني شود.
همچنين در اين بيانيه از دولت خواسته شده است ميزان مابه‌التفاوت مطالبات قطعي اشخاص حقيقي و حقوقي خصوصي و تعاوني از دولت و شركت‌هاي دولتي و بدهي قطعي شده آنان به دولت و شركت‌هاي دولتي در لايحه بودجه سالانه، انتشار اوراق صكوك اجاره را پيش‌بيني نمايد. اجراي اين حكم با پيش‌بيني رديف و مبلغ لازم براي اين منظور در لايحه بودجه سال ۹۵ ضروري است.
در بيانيه تأكيد شده است: با توجه به فرصت پيش آمده خصوصاً در شرايط پساتحريم، پيش‌بيني احكام و رديف‌هاي لازم براي استفاده كارآمد از ابزارهاي سياستي، در لايحه بودجه سال آينده مورد تأكيد مي‌باشد.
 شفاف‌سازي مفهوم و مكانيزم كاربرد اسناد خزانه اسلامي و پيش‌بيني‌هاي لازم براي عملي شدن آن در لايحه بودجه سال آينده يكي ديگر از بندهاي اين بيانيه است.
در ادامه اين بيانيه با تأكيد بر كاهش فشارهاي مالياتي آمده است: با توجه بر تأكيد دولت به كوچك و چابك‌سازي بدنه اجرايي، تأثيرات بودجه‌اي آن در لايحه پيشنهادي مشاهده نمي‌شود.
در پايان اين بيانيه آمده است: نبايد نرخ 2997 توماني توسط بانك مركزي مبناي تعيين ارز نرخ مبادله‌اي قرار گيرد و بايد تلاش شود تا شكاف ارز مبادله‌اي و نرخ بازار كاهش يابد و با توجه به ملاحظات حفظ قدرت رقابت‌پذيري اقتصاد داخلي در سريع‌ترين زمان ممكن نسبت به يكسان‌سازي نرخ ارز اقدام شود.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن