تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798063380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیران موسسه هنرمندان پیشکسوت در خراسان رضوی/تربت جام، خواف تا مرز افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیران موسسه هنرمندان پیشکسوت در خراسان رضوی/تربت جام، خواف تا مرز افغانستان
روزهای پایانی هفته گذشته خراسان رضوی میزبان گروه عیادت کننده موسسه هنرمندان پیشکسوت از هنرمندان کهنسال و با سابقه این دیار بود.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت و در ادامه سلسله برنامه های عیادت از هنرمندان خارج از تهران،سیدعباس عظیمی(مدیرعامل)،عزت الله مهرآوران(از اعضا) و 2 تن از مدیران این موسسه برای دیدار، ملاقات و عیادت با پیشکسوتان هنر این استان در زمینه موسیقی نواحی به شکل زمینی عازم خراسان رضوی شدند.

بر اساس این گزارش نخستین برنامه، عیادت از فاروق کیانی پیشکسوت هنرهای نمایش آیینی و حرکات موزون محلی و عضو جدید موسسه ، در شهر تربت جام بود که دومین عیادت از وی در منزلش به حساب می آمد.


مدیران موسسه هنرمندان پیشکسوت در خراسان رضوی/تربت جام، خواف تا مرز افغانستان



کیانی چندی پیش به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و مدت طولانی در منزل دوران نقاهت خود را گذراند.

این ملاقات با حضور  سیدعباس عظیمی ، عزت الله مهرآوران ، فاروق درپور فرزند هنرمند فقید نور محمد درپور ، عده ای از هنرمندان و مسولین فرهنگی تربت جام در منزل پیشکسوت هنرهای نمایشی آیینی انجام شد. 

فاروق درپور ضمن تقدیر از حضور مسولین فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این اتفاق را بر خود مغتنم شمرد و همچنین گفت: از اینکه عزت الله مهرآوران چهره نام آشنا و پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون آن هم به شکل زمینی قبول زحمت کرده و به عیادت من آمده بسیار خوشحالم . 


وی ادامه داد: در طی سالیان فعالیت حرفه ای هنرم از سال 52 به این سو در برنامه های داخلی و خارجی همچون برنامه فرانسه و کاناداو ... به دردهای مختلفی همچون دیسک کمر و ناراحتی قلبی منجر به عمل جراحی دچار شدم و درحال حاضر با دیابت و عوارض ناشی از آن روبرو هستم، اما عشق به فرهنگ ملی کشور همیشه مانع از قطع فعالیت حرفه ای من شده است. امروز هم برای انجام عمل جراحی عازم بیمارستان بودم که با رسیدن خبر حضور شما آن را به تعویق انداختم.



در ادامه این عیادت نیز میهمانان حاضر به بیان خاطرات از هنرنمایی های این هنرمند در سالهای دور و نزدیک پرداختند و در پایان نیز با اهدای لوح  گل و هدیه ای از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت از فاروق کیانی تجلیل به عمل آمد.

با پایان این برنامه گروه عیادت کننده منزل فاروق کیانی را به قصد روستای مرزی یادگار اولیا برای دیدار با همسر و خانواده دوتارنواز،هنرمند فقید موسیقی نواحی ، نورمحمد درپور ترک کردند.

حضور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه یکی از چهره های آشنای سینما و تلویزیون و از اعضای این موسسه در این روستای دور افتاده و محروم و همچنین رفتن به منزل این هنرمند که اسفند پارسال بخاطر بیماری سرطان در مشهد درگذشت، برای خانواده ، همسر و فرزندان آن مرحوم بسیار خوشحال کننده بود.

در این دیدار سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با زنده کردن یاد خاطره هنرمند فقید اظهار داشت: درگذشت نورمحمد درپور برای جامعه هنر بسیار دردناک بود ،هنرمندی با شهرت جهانی که فقدانش دیگر جایگزینی برای هنر موسیقی نواحی کشور در پی نداشت.


مدیران موسسه هنرمندان پیشکسوت در خراسان رضوی/تربت جام، خواف تا مرز افغانستان


وی افزود: سیاست و برنامه ریزی موسسه هنرمندان پیشکسوت بر این مبنا است که با درگذشت یک عضو حمایت های این مرکز متوقف نشود و همچنان همان تکریمی که برای هنرمند در نظر گرفته می شد، برای همسر او در نظر گرفته شود.

در ادامه مبین درپور نوه خردسال هنرمند فقید نیز با اجرای قطعه ای یاد و خاطره نور محمد درپور را زنده کرد و نشان داد راه این هنرمند در خانواده اش ادامه دارد. اهدای هدیه موسسه  و عکسی به یادگار پایان بخش این عیادت بود.

لازم به ذکر است پیش از این نیز نمایندگان موسسه هنرمندان پیشکسوت در زمان حیات وی با حضور در روستای یادگار اولیا و همچنین مدیرعامل موسسه با حضور در بیمارستان امام سجاد تربت جام از این هنرمند فقید عیادت به عمل آورده بودند.

مقصد بعدی این سفر ، روستای باخرز از توابع تربت جام برای عیادت و سر زدن به محمد ابراهیم شریف زاده در نظر گرفته شد.

شریف زاده خواننده و آهنگساز موسیقی نواحی است که با مشکلات زیادی از جمله نداشتن درآمد ، بیمه و همچنین بیماری مواجه است.

پبشکسوت آواز موسیقی مقامی درخواستش تاکنون برای عضویت در شورای ارزشیابی هنرمندان کشور به نتیجه نرسیده است ، اما همچنان پیگیری ها از سوی موسسه برای عضویت این هنرمند ادامه دارد .


مدیران موسسه هنرمندان پیشکسوت در خراسان رضوی/تربت جام، خواف تا مرز افغانستان


دختر این خواننده باخرزی که به تنهایی از هنرمند کهن سال مراقبت می کند با اشاره به فراموشی نسبی و همچنین کهولت و مخارج فراوان درمانی وی خواستار رسیدگی سریعتر به پرونده هنرمندان پیشکسوت بدون مدرک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. 

از حاشیه های این سفر می توان به عزیمت به خراسان رضوی از مسیر ساری برای سرکشی و عیادت مجدد از جمال اجلالی در ماه اخیر نیز اشاره کرد که خوشبختانه این هنرمند شرایط صعودی و رو به بهبودی را سپری می کند اما با این وجود و به گفته پزشک وی روند درمانی این پیشکسوت به دلیل کند بودن جذب لخته خون مغزی ممکن است حتی تا یکماه به طول بیانجامد. 

همچنین مشارکت دربرگزاری و حضور در مراسم نکوداشت عثمان محمد پرست در خواف از دیگر نکات این سفر به حساب می آید.

عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پایان از اینکه در مدتی کوتاه و  2 روزه و با سفری زمینی موفق به اجرای برنامه عیادت و ملاقات و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت؛ جمال اجلالی(ساری)، فاروق کیانی(تربت جام)، خانواده زنده یاد نورمحمد درپور (روستای مرزی یادگار اولیا)، محمد ابراهیم شریف زاده (روستای باخرز) و عثمان محمد پرست(شهرستان خواف) شده است، اظهار خرسندی کرد و از همراهی و همکاری عزت الله مهرآوران پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون که در این سن و سال و با تحمل رنج، مشقت و سختی های سفر زمینی با مصافتی بیش از 2800 کیلومتر باعث خوشحالی هنرمندان عزیز و حتی مردم هنردوست این مناطق شده است قدر دانی کرد.






۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن