تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799742009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیر آقایی: به حاتمی کیا دین دارم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: امیر آقایی: به حاتمی کیا دین دارم برنامه جمعه شب سینمای ایران میزبان امیرآقایی، شبنم مقدمی و مهرداد اسکویی بود که با هر کدام از آنها درباره نقش ها و فیلم هایشان به گفتگو کردند.
۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن ساعت 13:22

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، برنامه جمعه شب سینمای ایران میزبان امیرآقایی، شبنم مقدمی و مهرداد اسکویی بود که با هر کدام از آنها درباره نقش ها و فیلم هایشان به گفتگو کردند.
امیر آقایی درباره حضورش در فیلم بادیگارد گفت: بادیگارد حتی بهتر از آن چیزی که در فیلمنامه خواندم بود  ضمن اینکه من به حاتمی کیا دین دارم و اولین کار جدی من سال ۷۹ در سریال خاک سرخ با حاتمی کیا بود و سال بعد از آن هم ارتفاع پست را با او کار کردم .
وی ادامه داد: مگر ما چندتا از این نوع کارگردان ها در سینمایمان داریم که دغدغه های بزرگ داشته باشند . به عنوان مثال، شخصی مثل پرویز پرستویی برای من متد نیست مکتب است .
 وی درباره بازی اش در بادیگارد گفت : آن چیزی که در ابتدا که فیلمنامه را خواندم دست و دلم را لرزاند این بود که با نقشم که ریاست حفاظت بود چه کار باید کنم ؟ ازآنجا که معتقدم همه کاراکترها درون ماپنهان هستند احساس کردم این نقش در من وجود دارد و تنها باید شمایل ، راه رفتن و نگاه آن تغییر کند .
آقایی  گفت : در این فیلم رفاقتم با حیدر ( پرویز پرستویی ) را دوست داشتم . یادم می آید درسکانس پایانی جمله ای میان ما رد و بدل شد که من اصلا نمی توانستم به صورت پرستویی نگاه کنم.
بازیگر فیلم بادیگارد درباره زمان این فیلم نیز گفت : مدت زمان فیلم را  دقیقا نمی دانم و برای اولین بار با تماشاچیان فیلم را مشاهده کردم خداروشکر همه فیلم رادوست داشتند و هرکسی که من را دید از فیلم ابراز رضایت کرد. البته این اتفاق باید می افتاد ، معتقدم بادیگارد یکی از فیلم های پر فروش سال بعد خواهد بود.
وی با اشاره به وسواس زیاد خود  در اجرای نقش هایش گفت: همیشه گفتم بهترین نقشم را تا به امروز بازی نکردم و امیر آقایی چهل و اندی ساله با امیر آقایی بیست سال پیش تفاوت دارد .شاید نقشی را که سال ها پیش بازی کردم با تجربه امروزم بسیار متفاوت میشد ، معتقدم دیگر وقت آن است که باید خودمان را بنویسیم چندسالی می شود که شخصیت هایی را که پیدا نمی کنم را خودم مینویسم . به همین خاطر فیلمنامه آیت را نوشتم زیرا آیت کسی است که سال ها دنبالش بودم و هیچوقت آن را نیافتم . 
آقایی در پاسخ به این سوال که آیا در فیلم آیت بازی هم خواهد کرد یا نه ؟ پاسخ داد : با یکی دو تهیه کننده برای ساخت آیت صحبت کردم و حبیب ایل بیگی در جریان این کار هست و باید حمایت کند چراکه فیلم سختی است و اگر خودم آن را بسازم بازی نمی کنم البته آیت را چه بازی کنم یا نه باید بوجود بیاید
آقایی در پاسخ به این سوال که فیلم را آیا با دل می بیند یا با عقل گفت : کاملا دلی می بینم و مثل مخاطب عادی می نشینم و بار اول از دیدن فیلم لذت می برم . 
وی درادامه با اشاره به اینکه پس از گرفتن نقش تمرینات مداومی را انجام می دهد گفت: وقتی که خواب نقش را ببینم می فهمم که درگیر آن شده ام . امروز وقتی می خواستم بادیگارد را ببینم خیلی استرس داشتم اما دیدن فیلم به همراه تماشاچیان خیلی لذت بخش است چرا که با بازخورد آنها می فهمی کجا خوب بودی و کجا اشتباه کرده ای !
بازیگر فیلم بادیگارد درباره فعالیت در تیاتر نیز گفت : سیزده سال است با تیاتر قهرم و در آن کار نمی کنم ، البته نمایشنامه ام خارج از ایران به زبان های آلمانی و فرانسوی کار شده البته داخل ایران نه .
وی در باره ی علت قهر خود با تیاتر گقت : خیلی چیز عجیبی نیست چراکه معتقدم با اینکه همه می دانیم تیاتر عشق می خواهد اما این دلیل نمی شود فعالان این عرصه چهار سال پول نگیرند بعد هم بگوییم چون عاشق هستند اتفاقا آنها باید پولشان را نقد بگیرند چراکه روی صحنه عرق جوین میریزند.
آقایی درباره  اهمیت نقش بلند یا کوتاه برای او گفت : نقش کوتاه و بلند برایم اهمیت ندارد بلکه میزان چالشی که با آن نقش دچارش می شوم برایم مهم است مثلا در فیلم شیفت شب فقط سه سکانس داشتم اما زیر و زبر آن شاید از یک نقش اصلی فیلم سینمایی هم بیشتر بود .
وی درباره اهمیت میزان دستمزد برایش در نقش های پیشنهادی گفت : در کارهایی که احساس می کنم خوب از آب درمی آید چشم داشت مالی ام در حد نرمال است اما هیچ وقت نقشی را به خاطرپول بازی نکردم .
آقایی خواستارتهیه برنامه ای مانند نود برای بحث و بررسی در خصوص نحوه کار بازیگران شد و گفت : ضرورت دارد برنامه ای برای بحث و بررسی راجع به بازیگران در فیلم های مختلف تهیه شود . همانطور که فردوسی پور با برنامه نود توانست ادبیات فوتبال را عوض کند فکر می کنم ساختن چنین برنامه ای می تواند به ادبیات و لحن بازیگری در سینما کمک کند چراکه بازیگران می دانند قرار است هر هفته به چالش کشیده شوند .
شبنم مقدمی : سخت گیری در قبول نقش فضیلت نیست
شبنم مقدمی بازیگر فیلم زاپاس با اشاره به اینکه نقشش را در این فیلم  دوست دارد گفت : نیک نژاد در کار انرژی خاصی دارد و با اینکه ممکن است درونش غوغا باشد تا فیلم به جشنواره برسد اما در عین حال آرام است و آرامش خاصی را به بازیگر القا می کند .  از کار با او بسیار لذت بردم چراکه او دقیقا می داند از بازیگر چه می خواهد .
وی با اشاره به اینکه حتما در آینده نیز جلوی دوربین نیک نژاد بازی خواهد کرد گفت : به دلیل همکاری خوبی که فیلم زاپاس داشتیم حتما این همکاری تکرار خواهد شد . مثلا اگر در جریان بازی و ترکیب بندی می خواستم  چیزی را به نقش اضافه کنم و او اگر آن را نمی خواست  خیلی ظریف آن قسمت را از نقش من می گرفت .
مقدمی با بیان اینکه زاپاس را به همراه تماشاگران در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر مشاهده کرده است گفت : فیلم را خیلی دوست داشتم و از دیدن آن لذت بردم . البته دو کار دیگرم که ابد و یک روز و نفس بود را نیز دوست داشتم.
بازیگر فیلم زاپاس با بیان اینکه نقش های بلند و کوتاه برای او اهمیت چندانی ندارد گفت : همیشه سعی می کنم نقش هایی را بازی کنم که دوست دارم ، اگر نقش کوتاه هم بازی می کنم حتما باید آن را دوست داشته باشم . خیلی طول نقش برایم مهم نیست و اینکه چه قدر من را به چالش می کشد برایم اهمیت دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نقش های پشنهادی را با وسواس قبول می کند گفت : تا حد کمی بله! البته نه گفتن به نقش ها یک فضیلت نیست چرا که یک بازیگر هرچه پرکارتر باشد برایش بهتر است و این سخت گیری هایم مقداری من را عقب می اندازد .
بازیگر زاپاس با اشاره به شهر زیبای رامیان در استان گلستان  که فیلم در آنجا تهیه شده است گفت : این شهر کوچک بسیار زیباست و طبیعت عجیبی دارد ، اینکه دوربین از شهر ،اتوبان و مدنیت بزرگ جدا شود بسیار خوب است . نقش من نیز زنی بود که دنبال دریافت ویژگی های شهری بود اما خودش یک زن شهری نبود و به همین خاطر نقشم را خیلی دوست داشتم .
وی درمورد فعالیت در تیاتر نیز گفت : تلاش می کنم تا حتما سالی یکی دو بار حتما کار تیاتر داشته باشم چرا که خاستگاه من آنجاست .آخرین کارم نیز تونل بودکه تیر و مرداد امسال آن را بازی کردم .
مقدمی درباره بازی در فیلم ابد و یک روز  سعید روستایی گفت : روستایی خیلی کارش را خوب بلد است و یک نابغه محسوب می شود . او بیشترسن و سال خود تجربه دارد ، وقتی فیلم را می بینم می فهمم که دلیل سخت گیری هایش در کار بی مورد نبوده است ، در آن موقع شاید پیش خودم می گفتم من که با تجربه ام چرا تا این حد سختگیری میکند اما الان دلیل آن را متوجه می شوم. به نظر من باید به کارگردان های فیلم اولی بیشتر بها داده شود و به آنها اعتماد شود.
اسکویی:از توجه مسولان سازمان سینمایی به فیلم های مستند خوشحالم
در بخش دوم این برنامه مهرداد اسکویی درباره ساخت فیلم «رویاهای دم صبح» و حضور آن در جشنواره فیلم فجر گفت: از اینکه با فیلم مستند رویاهای دم صبح در جشنواره حضور دارم احساسا غرور می کنم.معتقدم دهه گذشته دهه سینمای مستند در اروپا و آمریکای شمالی بود و دهه پیش رو دهه سینمای مستند، فیلم های کوتاه و انیمیشن در ایران است.
وی ادامه داد : از اینکه با سیاست های سازمان سینمایی ،یک اتفاق خوب درباره فیلم مستند در حال شکل گرفتن است بسیار خوشحالم.
کارگردان فیلم مستند رویاهای دم صبح افزود: حضور سینمای مستند برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر بسیار امر پسندیده ای است .فیلم من در جشنواره برلین در کنار فیلم های ارزشمند خارجی در بخش های دیگر برای رسیدن به جایزه خرس طلایی رقابت کرد و از همان آغاز کار به همراه تیم تولید در فکر این بودیم که یک کار کاملا حرفه ای را عرضه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون یک برنامه ریزی مدون برای عرضه فیلم های مستند در جاهایی که باید باشند وجود نداشته است اما در حال حاضر با سیاست های سازمان سینمایی یک اتفاق خوب در توجه به سینمای مستند در حال وقوع است.
اسکویی با ابراز خوشحالی از اینکه قرار است این فیلم در ایران اکران عمومی شود گفت: البته طبق قرار داد قرار است این فیلم در چند کشور دیگر نیز به نمایش دربیاید.با توجه به سیاست های خوبی که در حال اجرا و برنامه ریزی است فکر می کنم سینمای مستند خیلی زود جای خود را در میان خانوارهای ایرانی باز کند و مطمینا مردم از آن استقبال خواهند کرد.
کارگردان فیلم های مستند با تقدیر از فیلم ابد و یک روز سعید روستایی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر سینمای ایران سالی یک فیلمساز و یک استعداد را به سینمای ایران معرفی کند کار خود را کرده است.البته سینمای ایران خوشبختانه همین کار را می کند و روی ریل خود در حال حرکت است.
وی با ابراز خوشحالی از حضور مسولان سازمان سینمایی برای دیدن فیلمش در جشنواره گفت: از اینکه رییس سازمان سینمایی به همراه خانواده اش و دبیر جشنواره فجر برای دیدن فیلم مستند رویاهای دم صبح در سالن حاضر شدند بسیار خوشحالم چرا که حضور آن ها حکایت از توجه و حمایتشان از سینمای مستند است و ما مستند سازان این را خوب می فهمیم.سینمای مستند آرشیو.هویت و بایگانی یک کشور است و ما می توانیم معضلات و توانمندی های مردم را از طریق سینمای مستند به خودشان نشان دهیم.ما نمی توانیم نبض مردم را در دست بگیریم مگر اینکه آن چیزهایی را نیاز دارند به آن ها عرضه کنیم
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن