تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798110364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهادی برای گذراندن روزهای کشدار آخر هفته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیشنهادی برای گذراندن روزهای کشدار آخر هفته
مراکز فرهنگی هنری شهر این بار هم بهانه‌ای را برای گذراندن آخر هفته‌ای با هنر فراهم کرده‌اند.



به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این روزها که پاییز در آستانه اوج خودش قرار گرفته و جلوه‌های وی‍ژه این فصل در هر گوشه و کناری خودنمایی می‌کند، نگارخانه‌ها و گالری‌های شهر هم با رنگ‌هایی از جنس هنر دست به خلق کارهایی زده‌اند تا بازهم فرصتی را برای هنردوستان مهیا کنند.


از جمله نگارخانه «نگاه» که از جمعه 5 آذر میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان و پیشکسوتانی چون  حسینعلی ذابحی، عبدالحمید پازوکی، یعقوب عمامه پیچ و دادود یوسفی میره جین می‌شود.

این نمایشگاه تا 5 آذر در گالری مذکور به نشانی لواسان، بلوار اصلی (امام خمینی)، خیابان شکوفه (عصطلک)، خیابان نگار، کوچه گلزار، انتهای کوچه، پلاک 32 برقرار است.



خانه هنرمندان ایران
 
این خانه مثل همیشه که میزبان هنرمندان  گوناگون است، این هفته هم سه نمایشگاه را برگزار می کند، از جمله نمایشگاه گروهی «دنیای عجیب با عنوان الفبا» که در کنار آثار تصویرگری و نقاشی 33 هنرمند ،چندین اثر هم از کودکان 4 تا 10 سال به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه تا 13 آذر ادامه دارد.

همچنین نگارخانه «بهار» نیز نمایشگاهی از عکس‌های دکتر بهمن نامور مطلق را که شامل تصاویری از طبیعت گردی است، برگزار می‌کند.

علاوه بر این نمایشگاه عکس جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نیز یکی دیگر از نمایشگاه هایی است که در این خانه برقرار است و تا 7 آذز پذیرای بازدیدکنندگان است.



پلسیبو
 
این عنوان نمایشگاه ایلیا تهمتنی است که از 6 تا 18 آذر به نشانی خیابان وزراء، كوچه چهارم، شماره 11 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

داریوش کیارس در خصوص این نمایشگاه نوشته است: 

ایلیا تهمتنی در سال‌هایی که گذشت، همواره به ناسازگاری قدرت با ارزش‌های انسانی تاکید می‌کرد.

سعی داشت زیبایی، با شدت و خشونت مورد حمله قرار گیرد تا گرایش‌های ضد زیباشناسانه نسل خود را بر ملا کند.

طی این سال‌ها، از طریق تصویرسازی بر کاغذ حرف‌هایش را می‌زد؛ پوستر می‌ساخت؛ کاریکاتور می‌کشید؛ طرح می‌زد ...

امسال و در این نمایش از طریق همان تخیّل _ همچون یک شَمَن_ با اعصار رابطه می‌گیرد تا در روابطی جدید به آرمان‌های خود پاسخ دهد و ...



گالری شیرین و شیرین 2


بهناز جلالی نقاشی‌های خود را با عنوان «تهران درعبور از خیال» از 6 آذر به گالری شیرین آورده است.


این گالری تا 18 آذر به نشانی خیابان كریمخان زند، خیابان سنایی، كوچه سیزدهم، پلاک 5 میزبان هنردوستان خواهد بود.

همچنین گالری شیرین دو هم از همان تاریخ میزبان نقاشی‌های علی یحیی با عنوان پیش درآمد می‌شود.



گالری 26


این نگارخانه با آثاری از علی گلباز به میزبانی هنر می‌رود.

نقاشی‌های این هنرمند از 6 تا 10 آذر در این گالری به نشانی فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 3 قابل بازدید هستند.




جنگل سیاه

گالری طراحان آزاد «جنگل سیاه» را با نقاشی‌های جواد مدرسی به نمایش می‌گذارد.

علاقه‌مندان می‌توانند از 6 تا 17 آذر برای بازدید از این آثار به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک 5 مراجعه کنند.



گالری آبتین


این مجموعه از 6 آذر آثار سارا قمی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

این گالری به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد تا 17 آذر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.



خرده ها و تکه ها

امیر علی قاسمی آثار هنرمندانی را در قالب و اشکال خاصی با عنوان «خرده ها و تکه ها» به گالری آران آورده است.

وی راجع به این نمایشگاه گفته است: خرده ها و تکه ها، پروژه‌ مشترکی از جامعه‌ نیومدیا و گالری آران است که دنیایی تصویری، چندپاره و معلق ما بین مدیاهای مختلف را ترسیم می‌کند. در پروسه‌ انتخاب این پروژه‌ گروهی تلاش بر گردآوری تجربه‌هایی داشته‌ایم که شاخه‌های موازی و متقاطع بیشماری را درمی‌نوردند: از سویی کار بر روی کاغذ و تکه چسبانی با شعرمجسم، منظره با خاطره، و اجرا با صدا درهم می آمیزند. بریده های ویدئوها در تلفیق با خرده ها و تکه های  پیدا شده و مجسمه که با «حاضرآماده‌هایی» یافته شده از کوچه و خیابان ترکیب می‌شوند.


نمایشگاه خود کلاژی است از نسل ها و سلایق شان که از لایه های مختلف شکل می گیرد: آثاری که تازه از تنور درآمده اند و پروژه هایی که از یادها رفته‌اند. خرده ها و تکه ها با پرفورمانس و نشست هایی درباره‌ هنرصوتی، هنر در حیطه عمومی، و تصویر متحرک تکمیل می‌شود و یا به عبارت بهتر پایان باز خود را رقم می‌زند. 

در این مجموعه هنرمندانی چون عباس بدیهی- یوشا بشیر- امیرعلی محبی نژاد- علیرضا ملکیان- آیه رحیمی- بهار وفایی -فرشاد نکومنش -هومن علیزاده - طناز دانشمند- کیان فروزش- مائده جناب -مهتاب علیزاده- نوید سلاجقه- نازنین اهری پور- نیما بهره مند - رضا بهزاد نیا - سیمین یعقوبی-صادق صادقی پور- امیر امیری - آیدین صمیمی مفخم - مارتینا کوسسکا -نسترن صفایی -سامان خسروی با آثارشان حضور دارند.



نگارخانه نقش جهان 

این گالری به نشانی نیاوران،از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک9 میزبان نمایشگاه سه هنرمند است.

آتوسا درخشنده، انسیه سعیدی و پرستو سعیدی از هنرمندان این مجموعه هستند که تا 11 آذر برقرار است.




دو ثانیه قبل وقوع


مهسا علیخانی ا ز 6 آذر عکس های خود را با عنوان دو ثانیه قبل از وقوع را به گالری هما می آورد.


این نمایشگاه تا 17 آدر به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک پذیرای بازدیدکنندگان است.



گالری زیرزمین دستان


این نگارخانه آثار هنرمندی را با عنوان «نمایش باید ادامه یابد» به نمایش می گذارد.


سمیرا  اسکندرفر هنرمندی است که در خصوص  کارهایش در این نمایشگاه این طور عنوان کرده است: لا به لای رنج و شادی، لا به لای بودن و نبودن، سنگینی و سبکی...جنون و آرامش، تلخی و شیرینی دست و پا می زنی. بیهوده به نظر می رسی. لا به لای نیاز و بی نیازی، ضعف و قدرت و خودت رو تماشا می کنی که لا به لای تمام این توانستن ها و نتوانستن ها تغییر فرم میدی. تو هیولایی هستی که تغییر فرم میدی و همیشه راهی برای ادامه پیدا می کنی. 

چون زندگی همینه ...

مثل سوپ سبزیجات کوهی. کمی تلخ، کمی بیمزه، کمی شیرین، کمی ترش...

ولی این سوپ خوشمزه س. به خودت می گی بازم ازین سوپ می خوام.

علاقه مندان تا 20 آذر می توانند به این گالری مراجعه کنند.



گالری راه ابریشم-پارک لاله

در این نگارخانه نمایشگاهی با عنوان اسرار ازل خیام و هنر امروز از 6 آذر برگزار می شود که در توضیح آن آمده است: خیام نیشابوری، اگر چه فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، منطقی، موسیقیدان هم بوده است اما عمده شهرت خود در روزگار معاصر را مدیون شاعری خود و به طور مشخص رباعیات خویش است. رباعیات خیام از مشهورترین قطعات ادبی در جهان است که همواره مورد اقبال جامعه اندیشمند جهانی بوده است، رباعی‌هایی که گمان‌برانگیز و پرسش‌آمیز هستند و هریک بازگوکننده حیرت فیلسوفانه و تهور عالمانه خیام است. پیشرو بودن و آزاداندیشی توام با منطق و شاعرانگی، رباعیات خیام را متنی قابل درک و همدلی برای تمامی آدمیان فارغ از زمان و زبان و نژاد بدل کرده است.

پروژه  اسرار ازل، خیام و هنر  امروز، نتیجه همفکری و همیاری نزدیک هنرمندان شاخص معاصر ایران با گالری راه ابریشم است.

در دهه‌های اخیر، پرداختن به هنر شرقی در جامعه غرب به سنتی رایج تبدیل شده و نمایشگاه‌های متعددی پیرامون هنر ایران برگزار گردیده است. اما در ایران، پرداختن به پروژه ای که محصول هم اندیشی و همراهی میان هنرمندان و برگزار کنندگان و با فاصله گرفتن از فضای رویدادهای معاصر و مبتنی بر رجوع به مبانی کهن تمدنی باشد، نگاهی نو به مفهوم برگزاری نمایشگاه است. هنرمندانی که به پیشنهاد خلق اثری با موضوع «خیام» در مدیوم مورد نظر خود پاسخ داده اند، شکلی جدید از فرآیند ارائه اثر «هنری» را رقم زده اند.  هر هنرمند با شرکت در این نمایشگاه، اثری منحصر به فرد اما در امتداد سبک و مکتب خویش خلق نموده و بدین گونه راهی جدید برای ایجاد پیوند هنر معاصر ایران و فرهنگ و ادبیات کهن ایرانی با عبور از فاصله زمانی چند هزار ساله یافته است. نمایشگاهی که پیش رو دارید مروری بر تلاش های سه نسل از هنرمندان ایرانی برای درک، بازتولید و چالش با سؤالات و مفاهیم فلسفی همواره تازه و فراگیر رباعیات خیام است. 

این نمایشگاه که آثاری از هنرمندان سه نسل مختلف هنرهای تجسمی ایران را در خود دارد، با محوریت  عمر خیام و هنر معاصر ایران شکل گرفته است. خیام از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان تاریخ ادبیات فارسی‌ست که مجموعه رباعیات او به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و همواره در میان پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبی جهان قرار داشته است. آثار و تفکرات او در طول تاریخ منبع الهام و خلاقیت در نزد هنرمندان ملت‌های مختلف بوده  و این اولین بار است که آثار هنرمندان ایرانی با محوریت خیام در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته می‌شود.


فرشید مثقالی، محمد احصایی، عباس کیارستمی، پریوش گنجی، حسین محجوبی، فرح اصولی، مصطفی دشتی، بهرام دبیری، مریم زندی، رضا لواسانی، ابراهیم حقیقی، نیکزاد نجومی، رعنا جوادی، گیزلا وارگا سینایی، رضا کیانیان، مهسا وحدت، بزرگمهر حسین پور، شهره مهران، بهرام شیردل، احمد مرشدلو، مصطفی دره‌باغی، شادی قدیریان، سمیرا علیخانزاده، محمود بخشی، هاوار امینی، ناهید حقیقت، لیلی درخشانی، مجید کورنگ بهشتی، مهدی وثوق‌نیا، پویا آریان‌پور، مهرداد محبعلی، بهمن کیارستمی، مهشید نوشیروانی، فرحناز شریفی، جلال سپهر، شهریار احمدی، حامد رشتیان، فرناز ربیعی‌جاه، هومن مهدی‌زاده جعفری، بابک کاظمی و تهمینه منزوی، گلناز طاهری و شاهد صفاری هنرمندان حاضر در این رویداد هستند که آثار خود را در قالب‌ نقاشی، عکس، طراحی، مجسمه و ویدئو به تماشا می‌گذارند.

علاقه مندان می توانند تا 4 دی به این نگارخانه برای بازدید از آثار مراجعه کنند.




ضربات متفاوت تهران


گالری دنا از 6 آذر آثاری از  جیانکارلو پتروچی را به نمایش می گذارد.


علاقه‌مندان می‌توانند تا 16 آذر به این گالری واقع در نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، كوچه سوسن، پلاک 4، زنگ 2 مراجعه نمایند.



گالری دستان 2


فرهاد گاوزن یکی از هنرمندان بنام طراحی کشورمان از 6 تا 8 2 آذر طراحی‌های خود را به گالری دستان می آورد.

برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید تا تاریخ مذکور به نشانی خیابان فرشته، پلاك 82 بروید.



گالری اعتماد 1 و 2

گالری اعتماد، نقاشی‌های روشنک امین اللهی را تا  17 آذر به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه با عنوان رنگ باد تا تاریخ مذکور به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 پذیرای بازدیدکنندگان است.

علاوه بر این گالری اعتماد2 هم نمایشگاهی از فاطمه باقری را برگزار می‌کند.

این نمایشگاه با عنوان «طبیعت بی روایت» تا 17 آذر برقرار خواهد بود  و همچنین در خصوص این نمایشگاه آمده است: موضوع ثابت ‪کارهای فاطمه درخت است و تفاوت درخشان در هر اثر مفهومی متفاوت را ارجاع می دهند. زاویه دید او به طبیعت و بزرگنمایی اطرافش، افق او و جایگاهش را نشان می دهد. فاطمه خود را در بی قصه گی انتخابهایش، میان جزئیات و اجزای درختان، آرام، خوشبخت و تنها می‌یابد.


نگارخانه لاله


این گالری نمایشگاهی با عنوان «آوت سایدرآرت» را از 6 تا 18 آذر برگزار می کند.

در توضیح این نمایشگاه نوشته شده:
 
سومین سالانه هنرمندان خودآموخته با عنوان «آوت سایدرآرت» و با حضور 9 هنرمند در گالری لاله برگزار می‌شود. این نمایشگاه در نظر دارد به نوعی قرائت هنری بپردازد که پدیدآورندگان آن، فارغ از اسلوب و قوانین مدون و کلیشه شده آکادمی، با تکیه بر قریحه، نبوغ و استعداد و ضرورت‌های روحی و روانی دست به خلق آثاری می‌زنند که اغلب از سوی نهادها  و هنرمندان رسمی، خام دستانه، کم ارزش و غیرجدی تلقی می شود. در حالیکه هنر ناب آن است که برخاسته از ناخودآگاه باشد.

همانگونه که ذکر شد اکنون سومین سال است این پروژه با گردآوری مرتضی زاهدی و با کشف و معرفی پتانسیل های موجود در این زمینه به جامعه در حال شکل گیری است و در این آثار زنده یادان: حسن حاضرمشار، سلیم کرمی(عمو سلیم)، داوود کوچکی، ذبیح الله محمدی (گرگعلی لرستانی)، امیر کمند، منصور فرهی، محمد آریایی، پژمان برفراز و علی نوروزی پره در شاخه های نائیو آرت، فولک آرت، پریمیتیو آرت، چیلدرن آرت و ... در قالب نقاشی، حجم و آثار تلفیقی به نمایش گذاشته می شود.

شایان ذکر است تفاوت این نمایشگاه با دوره های قبل در حضور چندین هنرمند جدید با تنوع بیان هنری از نقاط مختلف کشور است. همچنین همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه، نشست پژوهشی با حضور هنرمندان و کارشناسان نقد آثار هنری برگزار خواهد شد.
 

یک لحظه احساس


این عنوان نمایشگاهی است که از 6 تا آذر برقرار خواهد بود.


فهیمه عباس پور هنرمندی است که نقاشی های خود را در این مجموعه تا تاریخ مذکور به نمایش می گذارد.




در کنار این مجموعه ها گالری هایی چون گلستان، آبی، کارگاه هنر، ماه ، سبحان و ... نیز برنامه هایی را برای هنردوستان در این هفته خواهند داشت.






گزارش از: فاطمه شهدوست



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/







اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

فرصتی دیگر برای هنرگردی
رکود اقتصادی در بازار هنر نفس می‌کشد
این بار آخر هفته را با هنر بگذرانید
بفرمایید کمی هنر!
این مجموعه‌ها را از دست ندهید!
بهانه‌ای برای هنرگردی
حتی هنر هم عزادار حسین (ع) شده است
تغییراتی به رنگ هنر
هنرنمایی از جنس پاییز در گوشه و کنار شهر
نگارخانه‌هایی که پاییز را جشن گرفته‌اند





۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن