تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798202360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير اکران‌هاي مردمي جشنواره «عمار» پدر شهيد احمدي روشن شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۴۶ب.ظ)
دبير اکران‌هاي مردمي جشنواره «عمار» پدر شهيد احمدي روشن شد موج-در ديداري با حضور اعضاي دبيرخانه جشنواره مردمي عمار و محمد سرور رجايي و حجت الاسلام عسگر آقايي در منزل پدر شهيد مصطفي احمدي روشن، حاج رحيم احمدي روشن، به عنوان دبير اکران‌هاي مردمي ششمين جشنواره عمار معرفي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ديداري که با حضور اعضاي دبيرخانه جشنواره مردمي عمار، محمد سرور رجايي، شاعر و مستندساز افغانستاني و حجت الاسلام عسگر آقايي (سوژه مستند آخوند چيني) در منزل پدر شهيد مصطفي احمدي روشن، برگزار شد، حاج رحيم احمدي روشن، به عنوان دبير اکران‌هاي مردمي ششمين جشنواره عمار معرفي شد.
بنابرين گزارش، در ابتداي اين ديدار، سيدرسول منفرد دبير اجرايي جشنواره مردمي عمار و رضا کبودبند دبير اجرايي اکران‌هاي مردمي گزارشي از فعاليت‌هاي جشنواره ارائه کردند.

براي به نتيجه رسيدن انقلاب اسلامي، نيازمند عمارها هستيم
در ادامه اين ديدار، پدر شهيد احمدي روشن، ضمن قدرداني از تلاش‌هاي اعضاي دبيرخانه جشنواره عمار با اشاره به آيه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»(قصص/۵) گفت: خداوند به خاطر ولايتمداري، استقامت و استکبارستيزي مردم ايران، اين ملت را مورد عنايت خود قرار داده است.
وي ادامه داد: بنده دوران انقلاب و جنگ تحميلي را تجربه کردم و بر همين اساس معتقدم ملت ايران شايسته اين انتخاب بوده است و امروز، مي‌بينيم که بعد از گذشت نزديک به چهار دهه از انقلاب با اهداي هزاران شهيد، همچنان در اين راه محکم و استوار است.
پدر شهيد احمدي روشن افزود: علت اين استقامت، بصيرت ملت ايران و اعتقاد مردم به راهي است که در آن قدم گذاشته‌اند اما در اين راه عمارهايي هم بايد باشند تا اين حرکت به نتيجه برسد.

شناساندن عمارها، وظيفه جشنواره است
حاج رحيم احمدي روشن با اشاره به خدمات شهيد اندرزگو قبل از پيروزي انقلاب و لزوم تقدير از فيلم‌سازاني که به اين عمارها توجه مي‌کنند، بيان کرد: انقلاب اسلامي ملت ايران براي مردم دنيا به عنوان يک الگو مطرح است، چراکه مي‌بينيم بعد از پيروزي انقلاب، با الگوگيري از آن، بيداري اسلامي در ديگر کشورهاي اسلامي شکل مي‌گيرد، به عنوان مثال، مردم افغانستان در مقابل ارتش سرخ شوروي مي‌ايستند و آن‌ها را از خاک کشورشان بيرون مي‌کنند.
وي ادامه داد: تا زماني که عمارهايي مثل احمدشاه مسعود معروف به شير دره پنج‌شير در افغانستان بودند، استکبار جهاني جرأت نمي‌کرد به اين کشور وارد شود، اما بعد از به شهادت رساندن وي، براحتي وارد افغانستان شدند.
حاج رحيم احمدي روشن، خطاب به دست‌اندرکاران عمار، اظهار داشت: شما بايد اين جشنواره را بر اساس شناساندن عمارهايي مثل شهيد همت‌ها، شهيد باقري‌ها و شهيد باکري‌ها پيش ببريد.
پدر شهيد احمدي روشن افزود: جشنواره عمار، بايد نسبت به شناساندن اين عمارها و الگوها اقدام کند، مثلاً در زمان جنگ تحميلي، شهيد همت و رشادت‌هايش، به عنوان الگو براي جوانان معرفي مي‌شدند، امروز نيز در زمينه علمي شهيدان رضايي‌نژاد، شهرياري، علي‌محمدي و احمدي روشن به عنوان عمارهاي انقلاب بايد به نسل امروز و آينده شناسانده شوند تا خداي ناکرده مصداق گفته شهيد مطهري مبني بر فراموش شدن قهرمانان انقلاب نشود.
وي در همين باره ادامه داد: به طور مثال، درباره سرداران و قهرمانان مشروطه مي‌بينيم که بدليل اين که اهميتي قائل نشدند، بسياري از رشادت‌هاي آنان امروز به فراموشي سپرده شده است.

جشنواره عمار، بايد رشادت‌ها و فداکاري‌هاي عمارهاي انقلاب را نشان دهد
پدر شهيد احمدي روشن با اشاره به ماجراي بيعت گرفتن از امام علي (ع) اظهار کرد: زماني که امام عليه السلام را کشان کشان مي‌بردند تا از ايشان بيعت بگيرند، حضرت عمار هم کنارشان بودند و يک دستش بر روي قبضه شمشيرش و چشمش هم به امام بود که بگويد چکار کند؛ عمارهاي انقلاب هم بايد مثل عمار ياسر، هميشه آماده باشند و براساس منويات ولايت فقيه عمل کنند.
حاج رحيم احمدي روشن خطاب به اعضاي دبيرخانه عمار، افزود: مايه تأسف است که برخي از افراد با ناديده گرفتن رهنمودهاي ولي فقيه راه ديگري را مي‌روند، اما اگر عمارهاي انقلاب با بصيرت و موقعيت‌سنجي خودشان عمل کنند، بنابر فرمايش مقام معظم رهبري، ديگر حسين‌ها به کربلا کشيده نمي‌شوند و سر حسين‌ها بر سر نيزه‌ها نمي‌رود و اين وظيفه بر عهده جشنواره عمار است که با نمايش فيلم‌هاي روشنگرانه، رشادت‌ها و فداکاري‌هاي عمارها را به نسل امروز و آينده منتقل کند که اين باعث جذب عمارهاي ديگري به انقلاب هم مي‌شود.

آخوند چيني: اکران فيلم‌هاي عمار، باعث سوق پيدا کردن فعالان فرهنگي به مساجد مي‌شود
حجت الاسلام عسگر آقايي (سوژه مستند آخوند چيني) نيز در اين ديدار گفت: يکي از ويژگي‌هاي اکران‌هاي مردمي عمار، نداشتن محدوديت زماني در اکران‌هاي مردمي است به طوري که در تمام طول فيلم‌هاي آن پخش مي‌شوند، به عنوان مثال مستند «آخوند چيني» که مربوط به دوره سوم جشنواره مي‌شود، امروز هم در جاهاي مختلف کشور نمايش داده مي‌شود.
وي با اشاره به اکران فيلم‌هاي عمار در مساجد چين بيان کرد: همان‌گونه که شخصي که وارد مسجد مي‌شود، بايد پاک و مطهر باشد، فيلم‌هايي هم که در مساجد اکران مي‌شود بايد داراي محتواي مناسبي باشند و تاکنون پيش نيامده است که کسي درباره محتواي فيلم‌هاي عمار که در مساجد اکران شده، اعتراض کند و اين موضوع علاوه بر برکات زيادي که دارد باعث کشيده شدن مردم و فعالان فرهنگي به سمت مساجد هم مي‌شود و به نوعي فرمايش امام (ره) هم مبني بر اين که «مساجد سنگر است، سنگرها را پر کيند»، تحقق مي‌يابد.

شاعر و مستندساز افغانستاني: شهداي هسته‌اي متعلق به تمام ملت‌هاي مقاوم جهان هستند
محمد سرور رجايي، شاعر و مستندساز افغانستاني نيز در اين ديدار، گفت: شهداي ايران و افغانستان ظرفيت فوق العاده‌اي براي اتحاد ملت‌هاي مسلمان دارند و من معتقدم شهداي هسته‌اي نه‌تنها شهداي ايران بلکه افتخار و شهداي تمام ملت‌هاي مسلمان و مقاوم جهان هستند که در برابر استکبار ايستادگي مي‌کنند.
وي افزود: اگر اين شهدا، معرفي و شناسانده شوند، يقيناً همبستگي و اتحاد ملت‌هاي مقاوم چند برابر مي‌شود و جا دارد با توجه به وضعيت مردم افغانستان، تلاش کنيم که رزمندگان افغانستاني هم که امروز در سوريه در دفاع از حرم حضرت زينب (س) به شهادت مي‌رسند، معرفي شوند، چرا که اعتقاد دارم شهداي ايراني و شهداي افغانستاني در واقع شهدايي از يک ملت هستند که در دو سوي مرزها جدا از هم افتادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن