واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: اسدالله نيك نژاد: مسائل فيلم لاله از كريستال شفافتر است
۶ميليارد براي فيلم هزينه شده و فقط ۲۰درصد فيلم باقي مانده است. اگر از ساخت فيلم جلوگيري شود؛ بايد به مردم پاسخ داده شود. اگر فيلم را ادامه ندهيم؛ وضعيت پرداخت خسارت با چه كسي است؟! اسدالله نيك نژاد: مسائل فيلم لاله از كريستال شفافتر است
ايلنا: اسدا لله نيكنژاد(كارگردان فيلم لاله) معتقد است؛ وضعيت فيلم لاله از كريستال شفافتر است و تاكنون ۶ ميليارد براي اين فيلم هزينه شده و ۸ درصد فيلمبرداري انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، نيكنژاد كه بعد از مدتها سكوت خد را شكسته است درباره روند ساخت اين فيلم گفت: من زماني كه در آمريكا بودم ديدم كه به ناحق عليه كشور و مردم من حرف زده ميشود و قضاوت ميشود. من دنبال راهكاري بودم كه خدمت به مردم ايران انجام دهم. من در آمريكا هم دفتر داشتم و هم استوديو دارم و ميخواستم كه به مردم كمك كنم.
وي ادامه داد: ابتدا ميخواستم زندگي مكرم قنبري خانم نقاشي را كه در شمال زندگي ميكند و علارغم بيسوادي توانسته است موفق شود را بسازم اما حرفهاي رئيس جمهور درباره هولوكاست باعث رنجش يهوديان شد و امكان ساخت پيدا نكرد بعد با داستان لاله صديق آشنا شدم و ميخواستم با اين داستان ترقي و رشد جامعه خودم را نشان دهم. قرار شد ابتدا در پارامونت و برادران وارنر فيلم را بسازم اما بعد كه فيلمنامه را ميخوانند متوجه ميشدند كه اين فيلمنامه با نگاه آنها با ايران تفاوت دارد و لذا مخالفت ميكردند.
وي كه در برنامه هفت سينمايي شب گذشته(10 آبان) در اين برنامه حضور پيدا كرده بود، افزود: با دوستان قديمي خودم در ايران تماس گرفتم. از يكي از دوستان من كه از مديران قبلي تلويزيون بود و در نيويورك بود كمك گرفتم. بعد احمدينژاد آمد امريكا و در ضيافت شامي كه برقرار شد؛ من دعوت شدم. شمقدري را در آن مهماني ديدم و با او صحبت كردم و بعد پروژه به فارابي منتقل شد و خوانده شد. طرح توجيه اقتصادي و يك قرارداد ۲۰ صفحه را به فارابي دادم و فارابي بعد از يك ماه نظر خودش را اعلام كرد.
وي ادامه داد: در تاريخ اول اگوست آمدم تهران و توافقنامه امضا شد. ميرعلايي قرارداد را امضا كرد. قرار بود كه پيش پرداخت ۳۵۰ ميليون تومان را به من بدهند كه من چك ميدهم و مدرك هم ميدهم. بعد در تهران دفتر گرفتم و كار توليد آغاز شد.
نيكنژاد ادامه داد: بعد به آمريكا ميروم تا توليد را در آنجا نيز همزمان شروع كنم. بعد از تحريمها قرار شد كه شركت نور كه مال من بود و در آمريكا است؛ فعاليتي نكند لذا قرار بود من در كانادا شركتي را ثبت كنم و فيلمنامه در كانادا ثبت شود و بعد همكاري شروع شود.
وي با اشاره به مالكيت فيلم گفت: مالكيت فيلم براي مركز گسترش است اما حق مالكيت با حق كپي رايت تفاوت دارد.
وي ادامه داد: قرار بود نقش مربي لاله را رابرت دنيرو بازي كند. مدير دنيرو اعلام كرد كه ۲ ميليون دلار براي ۲۴ روز ميخواهد و نصف آن را ابتدا ميگيرد و نصف بعدي را هم آخر فيلم ميگيرد.
۱۵ نيكنژاد افزود: اين همكاري ميسر نشد لذا من در لندن دنبال بازيگر ميگشتم اما در تهران دفتر ما را تعطيل كردند.
وي با انتقاد از رقم دستمزدهايي كه براي بازيگران گفته ميشود؛ افزود: اينكه گفته ميشود قرار داد نيكي كريمي ۱۰۰ ميليون تومان است؛ درست نيست.
نيكنژاد با اشاره به بودجه فيلم گفت: ۶ ميليارد براي فيلم هزينه شده است و فقط ۲۰درصد فيلم باقي مانده است و اگر از ساخت آن جلوگيري شود؛ بايد به مردم پاسخ داده شود. من با افتخار ميخواهم براي مردم فيلم بسازم. اين سوال را ميپرسم كه اگر فيلم را ادامه ندهيم وضعيت پرداخت خسارت با چه كسي است؟!
شنبه 11 آبان 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايلنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]