محبوبترینها
معرفی چت روم مرام چت؛ بهترین چت روم فارسی برای حل همه مشکلات
از کجا بفهمیم قاشق چنگال اصل است | قاشق چنگال تقلبی نخرید!
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1799732787
˝نام تو ˝ تداعی گر ارکستر گلهاست
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش تفصیلی از آیین رونمایی آلبوم «نام تو» ˝نام تو ˝ تداعی گر ارکستر گلهاست خبرگزاری پانا: آلبوم موسیقی نام تو به آهنگسازی کورش شاهانی و با حضور حسین علیشاپور(خواننده) و بهزاد عبدی(تنظیم کننده) این اثر موسیقایی جمعه هشتم خرداد ماه 94 در شهر کتاب فرشته رونمایی شد. در این آیین که با حضور هنرمندان صاحبنامی برگزار شد، دکتر هومان اسعدی، بهزاد عبدی، حسین علیشاپور، استاد صدیق تعریف و کورش شاهانی سخنانی را مطرح کردند.
۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد ساعت 10:25
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ هومان اسعدی به عنوان اولین سخنران با اشاره به اینکه نام تو از دو بخش ماهور و افشاری تشکیل شده گفت: طرح کلی این آلبوم شبیه به آثار دوره آخر گلها است. استفاده از مقدمه، تصنیف، ساز و آواز متناوب و تکرار تصنیف نخست بخش های مختلف این آلبوم هستند.
اسعدی افزود: بخش اول که در دستگاه ماهور است، با پیش درآمدی از استاد مرتضی نی داوود آغاز میشود که به لحاظ ساختار بسیار سنتی است. نحوه پردازش این کار به صورتی است که در مقایسه با بسیاری از پیش درآمدهای دیگر، ساختار سنتیتری دارد. سولوی سنتور و بعد از آن نی و تار کار را پیش میبرد و پیش درآمد به پایان میرسد. در ادامه تصنیف در همراهی خواننده و ارکستر و حضور متناوب سازهای ایرانی به صورتی است که ارکستر کماکان به عنوان پس زمینه حضور دارد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در ادامه قسمتی تحت عنوان چهارمضراب با الهام از ضربیهای استاد حبیب سماعی اجرا میشود. پس از آن، کار با قلب سنت موسیقی کلاسیک ایرانی یعنی ساز و آواز و جواب آواز ادامه مییابد. در ادامه ساز و آواز در ماهور در همراهی آواز و سنتور شکل میگیرد. بعد از آن آواز با ساز تار اجرا میشود و در نهایت دوباره سنتور بخش فرود را در همراهی با آواز شکل میدهد. در آخر بر میگردیم به همان تصنیف اول که حدود 5 دقیقه و نیم به طول میانجامد. به طور کلی میتوان در مورد بخش اول اینگونه اظهار نظر کرد: تقارن خاصی بین بخشهای متریک، بخشهای ارکسترال تر و بخش ساز و آواز برقرار است. 15 دقیقه ساز و آواز به طول میانجامد و حدود 15 دقیقه هم بخش ارکسترال ادامه دارد.
هومان اسعدی گفت: به طور کلی این ارکستر تداعی گر ارکستر گلهاست. با این توضیح که اساس روی ارکستر سمفونیک کلاسیک غربی است و سازهای ایرانی هم در لحظاتی اضافه میشوند و رنگ و بویی هم ا فواصل خاص و هم با رنگ صدایی خاص اجرا میکنند. در موسیقی کلاسیک ایرانی قدیم بخش آوازی با متر آزاد بخش سنگین تری بود و بخش تصنیف که برخی آن را موسیقی میانی میدانند بخش کمتری از کار را شامل میشود.
این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه شاید کم شدن بخش آوازی تا حدودی ناشی از سرعت زمانه باشد افزود: مسئلهای که در کل این آلبوم دیدم و برایم جالب بود آن بود که اگرچه کار تا حدودی به کارهای گلها شبیه است اما نوازندهها رادیویی نمینوازند. همانطو که میدانید در یک دوره زمانی نوعی از نوازندگی در ایران رواج یافت که در مقایسه با سبک سنتی تفاوتهایی داشت. نکتهای که در این اثر برای من جالب بود مربوط به آنجاست که تداعی فضای کلاسیک کم رنگ است و نگاه سنتی پررنگ تر است. در تک نوازیهای استاد منتظری، هوشنمند عبادی و آقای سالک و شاهانی خیلی فضا به سمت رادیو نمیرود. این یک تفاوت با اجرای گلهاست.
وی در بخش دیگری از سخنانش قسمت دوم آلبوم نام تو را مورد نقد و بررسی قرار داد و گفت: این بخش که تا حدودی مختصرتر است با یک تصنیف آغاز میشود. در این بخش با سازهای ایرانی تا حدود زیادی سنتتیک تر برخورد شده است. در این بخش حضور سازهای ایرانی به صورتی است که رنگ آمیزی غنیتری شنیده میشود. تنظیم تصنیف قسمت دوم نقطه اوج این اثر است.
اسعدی افزود: این کار در بخش آواز با زحمت حسین علیشاپور به تلفیق شعر و موسیقی توجه زیادی شده است. نحوه ادای شعر به خوبی مورد توجه قرار گرفته و میشود آن را یکی از نقاط قوت کار دانست. ذوق آهنگسازانهای که از طرف آقای شاهانی و در همراهی با نوازندگان برجستهای چون استاد هادی منتظری، شروین مهاجر، سلمان سالک، پاشا هنجنی، هوشمند عبادی و ... کار را در نقطه خوبی قرار داده است. از سوی دیگر بهزاد عبدی با شناختی که از ارکستراسیون، آهنگسازی و موسیقی ایرانی دارند باعث شده کار بسیار زیبایی رقم بخورد. شاید بتوان گفت جای چنین کاری در میان نگاههای مختلفی که به موسیقی ایرانی وجود دارد خالی بود. من به تمام دوستان عزیز به خاطر زحمتی که کشیدند تبریک میگویم.
بهزاد عبدی: تلاش کردیم از افشاری به دام نوا نیافتیم
در بخش دیگری از آیین رونمایی آلبوم نام تو بهزاد عبدی صحبت کوتاهی داشت. عبدی سخنانش را با اشاره به نحوه شکل گیری آلبوم نام تو آغاز کرد و گفت: آقای شاهانی با من تماس گرفتند و گفتند قطعهای دارم که میخواهم برای ارکستر تنظیم شود. من به آن خاطر که به نظرم حال و هوای موسیقی ایرانی در سالهایی که نوازندهها کنار هم مینشستند و به صورت زنده همه سازها را میزدند حال و هوای جالبی بود. بعد از آن مترونوم و کلیکی که دائما در گوش نوازنده است و کالیبره کردن نوازندهها و ... آمد که من 10 سالی است از آن فاصله گرفتهام. اثرای مولوی، اپرای حافظ و موسیقی فیلمهایم را هم با ارکستر زنده ضبط کردهام. طبیعی است که وقتی نوازنده و خواننده به چنین فضایی وارد میشود کارش مشکل است چون نه ارکستری بوده که با آن بخواند و نه دیگر از مترونوم خبری هست. بنابراین ما مشکلاتی داشتیم اما تمام کار به صورت زنده اجرا شد.
برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم آخرین جشنواره فیلم فجر افزود: آقای شاهانی ملودی را خواند و فرستاد و من کار را با ارکستر ضبط کردم. همانطور که میدانید ارکستر غربی ماهور را نمیشناسد و آن را ماژور میشناسد، افشاری که دیگر اصلا نمیشناسد. بنابراین فواصلی که باید اجرا میشد اصلا فواصل عادی نبود. من تمام تلاشم را کردم که از افشاری به دام نوا نیفتیم یا اتفاقات بدی در کار نیفتد. خلاصه کار سخت بود اما به سرانجام رسید. خوشحالم در جمع شما هستم. خوانندگی و اجرای سازهای ایرانی هم در استودیو پاپ انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان دکتر اسعدی گفت: نگاه من به موسیقی ایرانی این است که موسیقی ایرانی دراماتیک است. این موسیقی از قبل هم دراماتیک بوده اما در یک وقفه خاص این موسیقی از حالت دراماتیک بودن در آمد. تمام اشعار ما دراماتیک هستند و باید علاوه بر بیان عشق و قد سرو و ... درام شکل گرفته در بطن خود را نشان دهند. شعرمثل تئاتر و سینما میماند. شعر ما تصویری دارد که موسیقی باید آن را بیان کند. اینکه من بیایم آواز بخوانم و دیگری هم ساز بزند و به قول دوستان بشود حالی و صفایی، باعث نمیشود هیچ اتفاق خاصی بیافتد. آن وقفهای که چند سالی است در موسیقی ما افتاده به آن خاطر بوده که مقوله درک درام نهفته در شعر فراموش شده است. من این تجربه را در اپرای مولوی، حافظ و البته در اپرای عاشورا آزمودهام.
عبدی در مورد تنظیم اثر نیز گفت: من در تنظیم تلاش کردم ارکستر خیلی مزاحم موسیقی ایرانی نشود. سعی کردم پیچیدگی زیادی به خرج ندهم تا اثر هویت خود را حفظ کند. سعی کردم کار خطی که دکتر شاهانی در ذهن داشت را حفظ کند و چندان از پیچیدگیهای هارمونیک خبری نباشد. امیدوارم وقتی این اثر را میشنوید دوستش داشته باشید.
علیشاپور: من فقط سعی کردم حرمت سفره را نگه دارم!
در ادامه این مراسم حسین علیشاپور پشت تریبون حاضر شد و گفت: از همه به خاطر تشریف آوردنشان تشکر میکنم. آقای کوهستانی از روی محبت مرا با لقبی مورد خطاب قرار دادند، که آن لقب شایسته سرکار خانم اخوان، استاد شفیعی و استاد تعریف است. همین که این سه بزرگ آواز ایران مرا به شاگردی بپذیرند برای بنده افتخار بسیار بزرگی است. خیلی خوشحالم که در خدمت آقای عبدی و آقای شاهانی و بقیه بزرگواران در این آلبوم بودم. از صحبت استاد علی اصغر شاهزیدی که از بزرگان آواز و بزرگ من هستند یادی می کنم و میگویم: دست خواننده در سفره شاعر است. بنده همیشه سعی کردهام حرمت سفره را نگه دارم، فقط همین!
شاهانی: دست اندرکاران آلبوم کار را رفاقتی پیش بردند
کورش شاهانی آهنگساز آلبوم نام تو این این آلبوم اولین تجربهاش در مقام آهنگساز است نیز گفت:یکی از بزرگترین دستاوردهایی که تهیه این آلبوم برای من داشت آن بود که از همان روز اول تماسم با آقای عبدی تا همین روزهای پایانی دوستان خیلی زیادی پیدا کردم. تمام دست اندرکارانی که در این آلبوم حضور دارند کار را رفاقتی انجام دادند. برایم خیلی مهم است که این دوستان را پیدا کردهام. در آخر میخواهم از تمام اساتیدی که در این جمع هستند و البته بقیه اساتید از زبان خواجه حافظ شیرازی خواهشی کنم: «همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس/ که دراز است ره مقصد و من نو سفرم».
صدیق تعریف: کاش آهنگساز مجبور نبود بر اساس افاعیل شعر کلاسیک ملودی بسازد!
در ادامه برنامه به دعوت مجری استاد صدیق تعریف برای حاضران صحبت کرد. تعریف گفت: اگر خانم اخوان و آقای مظفر شفیعی دوستان عزیزم فرمودند بنده باید صحبت کنم نهایت لطف را کردهاند. در حضور این دو استاد بزرگ بنده شاگرد هستم. باید بگویم هر نوع جلسهای که در حوزه هنر به خصوص هنر موسیقی باشد مغتنم است بنابراین باید از این جلسات استقبال کنیم.
وی ادامه داد: ای کاش میشد فصل مجددی در آهنگسازی ایران باز میشد که بر اساس آن آهنگساز ناچار نشود حتما بر اساس افاعیل شعر کلاسیک ایران ملودی بسازد. امروز آهنگساز مقید شده بر اساس همان افاعیل ملودی بسازد. این مسئله تنوع ملودی و ابتکار عمل را کم میکند و آهنسگار مجبور میشود بر همان اساس آهنگ بسازد. ای کاش میشد ترانهسراهای بزرگی چون ملکالشعرای بهار که ترانه جاودانه مرغ سحر، یا نسیم سحر و بهار دلکش و ... را ساخته و کسانی چون هوشگ ابتهاج و رهی معیری که در حوزه ترانه بی نظیر بودند و هستند را دوباره داشته باشیم. خود آهنگساز قبل از آنکه وارد حوزه شعر شود ملودیهایی میسازد که بعدا میتواند با ترانه ترانهسرا بر رویش کلام گذاشته شود. از این رهگذر درست مثل بسیاری از آهنگهای ماندگاری که در تاریخ موسیقی ایران داشتهایم میتواند به مقوله آهنگ تنوع بسیار بیشتری بدهد.
ساز و آواز زنده و عکس یادگاری
اجرای ساز و آواز در همراهی حسین علیشاپور(خواننده)، کورش شاهانی(سنتور) و خشایار شاهانی(تنبک) و گرفتن عکس یادگاری و امضای آلبوم از دیگر بخشهای مراسم رونمایی آلبوم به نام تو بودند.
هنگامه اخوان، صدیق تعریف، مظفر شفیعی، جمشید عندلیبی، حسین پرنیا، دکتر هومان اسعدی، پوریا اخواص، امیر اثنیعشری، پویا سرایی، اشکان کمانگری، سیامک جهانگیری، سلمان سالک، مهدی رستمی، احسان عبایی و ایمان عنصری... از جمله هنرمندانی بودند که در ان مراسم حضور داشتند.
گفتنی است آلبوم نام تو با آهنگسازی کورش شاهانی، خوانندگی حسین علیشاپور و تنظیم برای ارکستر بهزاد عبدی از سوی شرکت فرهنگی هنری آوای مهربانی و از امروز در مراکز فرهنگی و کتابفروشیها عرضه شده است. كوروش شاهانی(سنتور) ، شروین مهاجر(كمانچه)، پاشا هنجنی(نی)، سلمان سالك(تار و سه تار) و خشایار شاهانی(تمبك)، سازهای ایرانی بخش ارکسترال آلبوم را نواختهاند. در قسمت تكنوازی و جواب آواز هم ،استاد هادی منتظری(كمانچه)، كوروش شاهانی(سنتور)، هوشمند عبادی(نی)، سلمان سالك(تار) و خشایار شاهانی (تمبک) ،حضور دارند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]
صفحات پیشنهادی
اجرای "کنسرتو پیانو بتهون" توسط ارکستر سمفونیک منتفی شد | خبرگزاری ایلنا
اجرای "کنسرتو پیانو بتهون" توسط ارکستر سمفونیک منتفی شد به دلیل مشکلات جسمانی نوین افروز "سرناد چایکوفسکی" جایگزین "کنسرتو پیانو شماره 5" بتهوون به عنوان رپرتوار اجرایی کنسرت در برنامه اردیبهشت ارکستر سمفونیک تهران شد به گزارش خبرنگار ایلنا طبق برارکستر ملی ایران افتتاح میشود
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۸ ارکستر موسیقی ملی ایران هفتم خردادماه به رهبری فرهاد فخرالدینی افتتاح خواهد شد به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا این خبر را کیوان ساکت در نشست خبری کنسرتش اعلام کرد و گفت من بهعنوان سولیست ارکستر ملی را در این مراسم همراهی خواهم کرد ارکستر ملی ایراتعطیلیِ ارکسترِ ملی به پایان رسید | خبرگزاری ایلنا
با مدیریت و رهبری فرهاد فخرالدینی تعطیلیِ ارکسترِ ملی به پایان رسید ارکستر 17 سالهی ملی ایران که در سال 77 توسط فخرالدینی راهاندازی شد پس از 4 سال تعطیلی صبح امروز تمرین خود را آغاز کرد به گزارش خبرنگار ایلنا ارکستر ملی از ساعت 9 30 صبح امروز 2 خرداد اولین تمرین خود رادعوت رهبر ارکستر ایرانی به نیویورک
جام جم نوا خبر دعوت رهبر ارکستر ایرانی به نیویورک دعوت رهبر ارکستر ایرانی به نیویورک جمعه 1 خرداد 1394 18 10 | کد خبر 1952323521974618496 | بازدید 0 علی رهبری به عنوان رهبر ارکستر بین المللی فیلارمونیک جهانی جوانان در نیویورک انتخاب شد از علی رهبری بهاولین اجرای عمومی دانشجویان موسیقی تهران ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر روی صحنه میرود
اولین اجرای عمومی دانشجویان موسیقی تهرانارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر روی صحنه میرودارکستر فرهنگ و هنر با اجرای رپرتواری از آثار کلاسیک و آثار آهنگسازان ایرانی با دو خوانندۀ کلاسیک و ایرانی در خرداد ماه امسال روی صحنه خواهد رفت در این اجرا وحید تاج قطعات ایرانی و مهدی آقا محمدی قطکیوان ساکت خبر داد ارکستر موسیقی ملی ۷ خرداد افتتاح میشود
کیوان ساکت خبر دادارکستر موسیقی ملی ۷ خرداد افتتاح میشودکیوان ساکت نوازنده تار از افتتاح ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی در تاریخ هفتم خردادماه خبر داد به گزارش خبرنگار موسیقی فارس کیوان ساکت که در نشست خبری ارکستر بزرگ خود سخن میگفت در خصوص افتتاحفرهاد فخرالدینی در اولین روز بازگشایی ارکستر ملی: «ارکستر ملی» توجه ویژهای به تکنوازهای ایرانی خوا
فرهاد فخرالدینی در اولین روز بازگشایی ارکستر ملی ارکستر ملی توجه ویژهای به تکنوازهای ایرانی خواهد داشتارکستر ملی ایران که بیش از دو سال از تعطیلی اش میگذرد سر انجام امروز بازگشایی شد و اولین جلسه تمرین خود را به رهبری فرهاد فخرالدینی برگزار کرد به گزارش خبرگزاری فارس به نقلعلی رهبری به حواشی ارکستر سمفونیک تهران پاسخ داد | خبرگزاری ایلنا
با حضور در خبرگزاری ایلنا علی رهبری به حواشی ارکستر سمفونیک تهران پاسخ داد مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران عصر دیروز 29 اردیبهشت با حضور در ایلنا به تشریح حواشی و برنامههای آینده ارکستر سمفونیک تهران پرداخت به گزارش خبرنگار ایلنا علی رهبری با حضور در ایلنا و در اولین مصاحبارکستر موسیقی ملی ۷ خرداد افتتاح میشود
ارکستر موسیقی ملی ۷ خرداد افتتاح میشود کیوان ساکت نوازنده تار از افتتاح ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی در تاریخ هفتم خردادماه خبر داد آفتاب کیوان ساکت که در نشست خبری ارکستر بزرگ خود سخن میگفت در خصوص افتتاح ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرعلی رهبری رهبر ارکستر فیلارمونیک جهانی جوانان شد
جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۸ از علی رهبری به عنوان اولین رهبر ارکستر فیلارمونیک جهانی جوانان در نیویورک دعوت شده است این ارکستر شامل 200 نوازنده جوان از 70 کشور است به گزارش ایسنا بر اساس گزارش رسیده ایمیلی مبنی بر دعوت از علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران برای رهبریمرادخانی: با طرح ادغام ارکسترها مخالفت کردم
شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰ ۴۴ معاون امور هنری وزارت ارشاد خبر ادغام ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی ایران را رد کرد علی مرادخانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه تکلیف ارکسترهای اقدام شده چه میشود گفت همچنین چیزی وجود ندارد ما یک ارکستر سمفونیک و یک ارکستاجرای آخرین جلسه تمرین ارکستر سمفونیک تهران
اجرای آخرین جلسه تمرین ارکستر سمفونیک تهران تهران - ایرنا - آخرین جلسه ارکستر سمفونیک تهران باحضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ظهر امروز چهارشنبه علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در این نشست گفت ممهمترین اخبار گروه فرهنگی فارس در ۳۰ اردیبهشت ردپای پول بانکها در سینما/ بازگشت فخرالدینی به ارکستر ملی/ محرو
مهمترین اخبار گروه فرهنگی فارس در ۳۰ اردیبهشتردپای پول بانکها در سینما بازگشت فخرالدینی به ارکستر ملی محرومیت ۹۴ ناشر از نمایشگاه کتابشایعهسازی هواداران محمدعلی طاهری در فضای مجازی پولهای واردشده بانکها به سینما بازنگری در شرایط نامنویسی طرح ملی تلاوت محرومیت ۹۴ ناشر ازبازگشت فخرالدینی به ارکستر سمفونیک
بازگشت فخرالدینی به ارکستر سمفونیک علی رهبری در جریان تمرین ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد که آقای فخرالدینی به ارکستر بازگشتهاند و قطعا برای تمرین دادن با این نوازندگان همراه خواهند شد خبرگزاری ایسنا علی رهبری در جریان تمرین ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد که آقای فخرالدینی بهعلی مرادخانی در جمع خبرنگاران دفتر موسیقی نهاد ناظر بر ارکسترها است/با شجریان مذاکره نکردیم/ علی رهبری در خصوص
علی مرادخانی در جمع خبرنگاراندفتر موسیقی نهاد ناظر بر ارکسترها است با شجریان مذاکره نکردیم علی رهبری در خصوص اعلام رقم قراردها اشتباه کردمعاون هنری وزیر ارشاد در خصوص اعلام علی رهبری مبنی بر دریافت حقوق دو و نیم میلیونی نوازندگان ارکستر گفت کف دریافتی حقوق نوازندگان یک و نیم میارکستر سمفونیک با جان تازهای دورژاک مینوازد | خبرگزاری ایلنا
ارکستر سمفونیک با جان تازهای دورژاک مینوازد ایلنا ارکستر سمفونیک تهران آخرین تمرین خود را پیش از کنسرت امشب به رهبری "علی رهبری" انجام داد به گزارش خبرنگار ایلنا ارکستر سمفونیک تهران درحالیکه میزبان چهرههای تازهای بود تمرین خود را برافرهاد فخرالدینی به ارکستر ملی بازگشت/ ارکستر ملی از شنبه کارش را آغاز میکند
فرهاد فخرالدینی به ارکستر ملی بازگشت ارکستر ملی از شنبه کارش را آغاز میکندعلی رهبری گفت ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی از روز شنبه رسماً فعالیتش را آغاز میکند به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس صبح امروز تمرین ارکستر سمفونیک ملی ایران به رهبری علی رهبری برگزا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها