تبلیغات
تبلیغات متنی
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852263369
باب گفتگوی معلم و فیلسوف را باید گشود/ چرا معلم باید فلسفه بداند
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتوگوی معلم و فیلسوف اثر جدید دکتر خسرو باقری؛
باب گفتگوی معلم و فیلسوف را باید گشود/ چرا معلم باید فلسفه بداند
شناسهٔ خبر: 2519704 سهشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
دین و اندیشه > اندیشمندان
در حال حاضر یکی از مصائبی که تعلیم و تربیت ایران از آن رنج میبرد شکاف میان نظر و عمل است؛ زیرا فیلسوفان و نظریه پردازان تعلیم و تربیت بدون توجه به عرصه عمل نظریه پردازی می کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب گفتوگوی معلم و فیلسوف اثر دکتر خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران است که توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. اثر مذکور گفتگویی خیالی میان معلم و فیلسوف تعلیم و تربیت است. هدف از نگارش این کتاب جلب توجه معلمان به دیدگاه های مختلف در فلسفه تعلیم و تربیت و تبیین این است که اساساً یک معلم چرا باید فلسفه تعلیم و تربیت بداند و بخواند. مهمتر اینکه دری به روی گفتگوی میان معلم و فیلسوفان تعلیم و تربیت گشوده شود.دکتر باقری به عنوان یکی از فیلسوفان تعلیم و تربیت ایران، همیشه دغدغه گفتگو میان صاحبنظران و اندیشمندان جامعه را داشته و معتقد است که در خلال گفتگوست که جامعه علمی ما پیشرفت میکند. در کتاب حاضر هم مبنا را بر این گذاشته که این اثر بتواند باب گفتگو را در میان معلم و فیلسوف تعلیم و تربیت بگشاید.در حال حاضر یکی از مصائبی که تعلیم و تربیت ایران از آن رنج میبرد شکاف میان نظر و عمل است؛ زیرا از یکسو فیلسوفان و نظریه پردازان تعلیم و تربیت بدون توجه به عرصه عمل نظریه پردازی می کنند و از دیگر سو معلمان نیز که درگیر عرصه عمل اند خود را بی نیاز از نظر و نظریه پردازی می بینند. در واقع همین دوری نظر و عمل از یکدیگر و باز نشدن طریق گفتگو میان معلمان و فیلسوفان تعلیم و تربیت منجر به شکست هر دو طریق شده و در این میان دود این آتش بر چشم متربیان نظام آموزشی میرود. از آنجا که هنوز فرهنگ گفتگو در میان دست اندرکاران تعلیم و تربیت در ایران جا نیفتاده و هرکسی از جاده یکطرفه خود میرود؛ ناگزیر برای پر شدن این شکاف باید کتابی نوشته می شد و این کار با نوشتن این کتاب تا حدود زیادی تحقق یافته است. البته همان طور که نویسنده کتاب هم اذعان کرده این کار با دو امر متعارض روبرو خواهد بود؛ از یک جهت، واژه ها و اصطلاحات فلسفی دشواری خاصی دارند و به راحتی برای معلمان قابل فهم نیستند و از جهت دیگر، یک ضرورت انکارناپذیر وجود دارد و این است که باید معلمان در جریان کار خود و حرفهای فیلسوفان تعلیم و تربیت قرار گیرند.در این راستا برای جمع این دو امر مهم و دست و پاگیر، دکتر باقری راه میانه را بر میگزیند و می گوید: «اعتقاد به ضرورت انکارناپذیر این کار، از سویی، و قبول دشواری زبان آن، از سوی دیگر، مرا به این نتیجه رهنمون شدند که راهی آسانتر برای تحقق آن بیابم و سرانجام، این راه را در انتخاب نوع گفتگو (دیالوگ) یافتم. گفتگو، تا حد زیادی قلم را از رفتتن به سوی رسمیت معمول در نگارش آثار فلسفی باز می دارد و آن را به سمت فضای گفتگوی شفاهی می کشاند و به این ترتیب آن را تلطیف و سبکبال می گرداند و از این جهت برای گفتگو با معلم مناسب است. به علاوه، گفتگو از دیرباز، دست کم با افلاطون، به عنوان گونه ای توانا و متناسب با فلسفه و مباحث فلسفی جلوه گر شده است. امید است که حاصل کار بتواند مقصود را برآورد و باب گفتگو را با معلم بگشاید.»این کتاب اگر چه در واقع گفتگوی میان معلم و فیلسوف نام گرفته؛ اما خواندن آن برای چند دسته از افراد مفید بوده و خالی از لطف نخواهد بود. اولین دسته معلمان (شامل مدیر و کارکنان و تمامی دست اندرکاران عرصهی تربیت) هستند. دسته دوم دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت و دانشجویان رشتهی علوم تربیتی به طور کلی، و دسته دیگر والدین میباشند. کتاب برای دانشجویان رشتهی علوم تربیتی از آن رو اهمیت دارد که آنها را متوجه می کند که معلم و کسانی که دست اندر کار عرصه عمل اند از آنانی که درگیر عرصه نظر هستند چه خواسته هایی دارند و این موجب بازنگری در پرداختن صِرف به کار نظری شده و آنان را متوجه درهم تنیدگی دو حوزه نظر و عمل می کند. این خود می تواند منشأ برکات زیادی از جمله پرداختن به پژوهش در این زمینه مهم و به ایجاد گفتگو میان معلم و آنان بینجامد.در مورد والدین هم آنچه برای معلم ضروری است برای آنان هم صدق می کند؛ زیرا والدین هم مانند معلم (در جلسه اول و دوم گفتگو با فیلسوف) خود را صاحبنظر در امر تربیت می دانند و به خیال خود تربیت همان انتقال آگاهی و امر و نهی کردن، شبیهکردن کودک به خود و ... است، در حالیکه با خواندن این کتاب متوجه خواهد شد که امر تربیت چقدر پیچیده و وادی صعب العبوری بوده و در پسِ هر رفتار و عملی که در امر تربیت میان مربی (معلم، والدین، اطرافیان) و متربی (کودک، دانش آموز) رخ خواهد داد، لایه های نامحسوس و مهمی لانه کرده اند که بدون توجه به آنها امر تربیت به امری نظیر تلقین، اجبار، شبیهسازی و ... بدل خواهد شد.کتاب گفتگوی معلم و فیلسوف، در شش فصل تنظیم شده است: چند نکته جالب در این گفتگوها وجود دارد. اول اینکه در هر بخش از کتاب معلم آغازگر سوال است و سوالاتی را مطرح می کند که فیلسوف با زبانی ساده ولی پر از نکتههای گران قیمت و مهم در عالم تعلیم و تربیت، به آنها پاسخ می دهد. نکته دیگر این است که جوابها طوری داده می شود که برانگیزاننده سؤالات بیشتری باشد. در کل سؤالات اساسی در آن زمینه طرح میشوند که همین نکته می تواند در تدریس معلمان الهام بخش باشد؛ زیرا، در روند فعلی آموزشی کشور ما، معلمان کمتر اجازه می دهند که دانش آموزان آنان را مورد سؤال قرار دهند.در واقع یک رابطه یکطرفه برقرار است و سؤالات دانش آموز نادیده گرفته می شود اما اگر متوجه باشیم همان طور که فیلسوف در گفتگو با معلم و سؤال پرسیدن وی را مهم تلقی می کند، معلم نیز برای فهم دیدگاه دانش آموز و درک نیازهایش نیاز به برقراری گفتگو و دیالوگ با وی دارد و اگر به این امر توجه نکند عملاً ناقض امر تربیت شده است. بنابراین این کتاب می تواند پیوندی باشد میان پایین ترین سطح عمل تا بالاترین سطح نظر و به تصحیح تلقی ما از فرآیند تعلیم و تربیت بینجامد.در گفتگوی نخست، ضرورت توجه معلم به فلسفه بازکاوی شده است. در اینجا معلم از فیلسوف می پرسد که تعلیم و تربیت به این آسانی و سرراستی چه نیازی به بحثهای پیچیده و دشوار معرفت شناسی، هستی شناسی و ارزش شناسی و ... دارد؟ مگر تربیت غیر از این است که من به کلاس بروم و مطالبی را بیاموزانم و برای اطمینان از فهم آن مطلب، از او سؤال بپرسم و ارزشیابی کنم؟ سؤالات دیگری که می پرسد هیچ اعتنایی به فلسفه را حتی پیش فرض هم نگرفته اند، اما فیلسوف در پاسخ به معلم، او را متوجه دیدگاه فیلسوفان می کند و می گوید اگر سقراط از شما بپرسد که چرا با «گفتن» آغاز می کنی و نه با «پرسیدن»؛ دیویی از شما بپرسد چرا تدریس را با «مسأله» شاگردان آغاز نمیکنی؟ در پاسخ اگر بگویی که همه معلمان دیگر این کار را می کنند، در این هنگام فیلسوفی چون فوکو شما را به امر «بهنجار کردن» محکوم می کند که فرسنگها با تربیت فاصله دارد.اینکه بگویی تدریس یعنی گفتن یک رشته مطالب به دانش آموزان، در این صورت شما ذهن آنان را مانند ظرفی خالی فرض کرده ای که می توان آنرا هر طور و با هر محتوایی پر کرد، اما این در حالی است که فیلسوفی مانند کانت معتقد است که ذهن انسان قالبهایی دارد که درک امور بر حسب آنها صورت می گیرد نه اینکه هر آنچه در مقابل ما قرار گیرد درست همان طور درک شود. بنابراین می توان فهمید که ذهن نه تنها ظرفی خالی نیست، بلکه گزینشگر مطالب هم هست.در گفتگوی دوم، چیستی فلسفه با تفصیل بیشتری به بحث گذاشته شده و این امر در ارتباط با تلاش فیلسوفانی که به کار فلسفی مشغولند بررسی شده است. در این بخش معلم راجع به چیستی فلسفه و کار فیلسوفان و تفاوت فلسفه با علم و ... می پرسد. فیلسوف هم با زبانی ساده و شیوا مطالب خود را بیان می کند و فلسفه را معرفتی مینامد که راجع به وجود، معرفت و زبان، هستی و ... سؤالات اساسی و عمیق می پرسد. این پرسش راجع به چیستی می تواند به عرصه تعلیم و تربیت هم رسوخ کرده و چیستی مفاهیم یادگیری، تدریس، تشویق، تنبیه و ... را مورد پرسش قرار دهد. در نهایت تفاوت فلسفه با علم و کار فیلسوفان با کار عالمان بیان شده است.در گفتگوی سوم، رابطه نظر و عمل در کانون توجه قرار گرفته است تا بر مراوده میان فیلسوف که در سمت و سوی نظر و معلم که در سوی عمل ایستاده است پرتوی افشانده شود. طبق معمول باز هم معلم آغازگر پرسش است و به حالتی بدبینانه می گوید چه نیازی به گفتگوی بین ما هست زمانی که هر دوی ما از دو دنیای متفاوت هستیم؟ معلم می تواند کاری که مدرسه از او می خواهد را به نحو منظم انجام بدهد و هیچ دستگاه نظری نامحسوسی هم با خود نداشته باشد. بنابراین، چه نیازی به گفتگو با فیلسوف است؟ فیلسوف در پاسخ به او، ضمن قبول تعلق آنان به دو دنیای متفاوت، این نکته را یادآور می شود که این دو مقام چنان به هم آغشته اند که نمی توان آنها را تفکیک کرد.
از آنجا که معلم به تنبیه، تشویق، ارزشیابی و ... می پردازد، نباید گمان کند که بی واسطه و بدون هر تصور و نظری، به طور مستقیم با عمل سروکار دارد؛ زیرا معلم همواره از پس تصور و نظری معین به عمل می پردازد. در ادامه گفتگوها فیلسوف تفاوت «نظر» و «نظریه» را که موجب بدفهمی معلم شده با زبانی ساده به او تفهیم می کند. در نهایت، فیلسوف برای تکمیل بحثهای خود دلیل اینکه نظریه های مختلف در عمل به وحدت می رسند و حالت برعکس را یعنی هنگامی که با مبنای نظری مشترک به عملهای متفاوتی می رسیم، برای معلم توضیح میدهد. این دو مسأله اخیر یکی از مسائل پیچیده در عرصه نظر و عمل هستند که فیلسوف در قالب زبانی بسیار ساده و شیوا آنرا به خواننده نشان می دهد.در گفتگوهای چهارم، پنجم و ششم، به طور صریحتری پای فلسفه و به خصوص فلسفه تعلیم و تربیت به میان کشیده می شود و در واقع ضرورت و کاربرد فلسفه در تعلیم و تربیت نشان داده می شود. در این گفتگوها، وقتی که معلم تا حدودی با کار فیلسوفان آشنا شده و به صورت ضمنی اهمیت کار آنان را پذیرفته سؤالهای دقیق تر و چالش برانگیزتر می پرسد (دقیقا باید اینجا اذعان کرد فایده گفتگو این است که دیدگاهها را به هم نزدیک می کند) و در واقع تلاش برای نزدیکی به دیدگاه طرفین مشهودتر می شود.فیلسوف در ادامه این سه فصل به نکات اساسی در فلسفه تعلیم و تربیت می پردازد. به عنوان نمونه بیان می کند وقتی که فیلسوف با نگاه ژرفکاوانه خود به هدف، برنامه و روش در تعلیم و تربیت می پردازد، با این کار مسائلی از قبیل ماهیت دانش، هدف زندگی و باید و نبایدهایی که در این راه وجود دارند، روشن شده و در نتیجه، عاملان تربیتی دست کم با آگاهی بیشتری به این امور می پردازند. مسائلی دیگر نظیر اینکه «آیا یادگیری بدون یاددهی ممکن است؟» را به بحث گذاشته و همچنین نشان میدهد که شعار «روش اندیشیدن را بیاموزیم، نه فقط اندیشه را»، چندان صحیح نیست؛ زیرا، محتوا و روش لازم و ملزوم یکدیگرند.همچنین اینکه تربیت را به پژواک نسلهای قبلی تبدیل کنیم غیرقابل قبول است. بنابراین، نباید تربیت را این بدانیم که تنها آنچه را که پیشینیان آموخته اند به نسل بعدی آموخته و فقط سخنان پیشینیان را تکرار کرد، بلکه تعلیم و تربیت باید راه درنوردیدن مرزهایش را به شاگردان نشان دهد. از دیگر نقاط قوت این گفتگوها آشنایی با روش تحلیل مفهومی است که با توجه به این روش می توان مفاهیم اساسی و مهم در عرصه تعلیم و تربیت را به تحلیل کشاند و لغزشهای فکری و معناهای نادرستی که از آنها لحاظ می شود. در گفتگوی پایانی بحث بر سر این است که آیا فرهنگ و تعلیم و تربیت باید از قواعد کلی و جهان شمول پیروی کند یا تلاش خود را متوجه امور بومی و محلی کند؟ بحثها از منظر فیلسوفان مدرن و پست مدرن و فواید و زیانهای روی آوری به هر کدام از این دو حالت مطرح شده و در نهایت فیلسوف و معلم به این نتیجه می رسند که نباید هیچ کدام از این دو حالت را به صورت قهرآمیز طرد یا قبول کرده و یکی از این حالتها را به نفع دیگری خاموش کنیم؛ زیرا انسانها همان طور که فرهنگ پذیرند و رو به وحدت دارند، فرهنگساز نیز هستند و این امر از گرایش آنها به کثرت سرچشمه می گیرد. نکته جالب در پایان گفتگو تغییر منظر معلم و فیلسوف است که در گفتگوی اول از هم فاصله داشتند اما در پایان دیدگاههایشان به سمت توافق ضمنی و گاهی توافق کامل سوق می یابد. این کار جز از طریق گفتگو ممکن نبود. امید است که این کتاب آغازی باشد برای گفتگوهای دیگر در این عرصه ها و روزی شاهد آن باشیم که والدین، دانش آموزان، اندیشمندان و روشنفکران جامعه، سیاستگذاران و به طور خلاصه تمام ذینفعان حوزه تربیت، پایشان به این گفتگوها باز شود تا مسیر پرپیچ و خم تربیت هموارتر شود. دکتر باقری با تألیف این کتاب، گامی مهم در تحقق این طریق پر از خیر نهاده اند و بابی باز کرده اند که بهترین راه برای فهم دیدگاههای یکدیگر جهت بهبود اوضاع علمی و فرهنگی امروزی جامعه ماست.**نویسنده: آزاد محمدی، دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]
صفحات پیشنهادی
وقتی معلم ما خدا شد مهذب شدن و آدم شدن کار آسانی میشود
پای درس اخلاق آیت الله مظاهری وقتی معلم ما خدا شد مهذب شدن و آدم شدن کار آسانی میشود شناسهٔ خبر 2518344 یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۸ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود گفت وقتی معلم ما خدا شد مهذّب شدن و آدم شدن کار آسانی میشود اگر خچه کنیم که خدا معلم اخلاق ما شود؟
پای درس اخلاق آیت الله مظاهری چه کنیم که خدا معلم اخلاق ما شود شناسهٔ خبر 2510352 سهشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود گفت درسورۀ معارج دستورالعملی داده شده است هرچه تهذیب نفس مشکل است این دستورالعمل آسان اباب حطة چیست و چرا اهل بیت(ع) بدان تشبیه شده اند؟
پرسمان دینی باب حطة چیست و چرا اهل بیت ع بدان تشبیه شده اند برای بنیاسرائیل باب حطّهای بود و ای امت پیامبر برای شما نیز باب حطهای قرار داده شده که همان اهل بیت پیامبرند به گزارش سرویس دینی جام نیوز داستانهای بسیاری از یهودیان در قرآن نقل شده است که برخی الغو ممنوعیت حجاب برای معلمان آلمانی
در بیانه ای اعلام شد لغو ممنوعیت حجاب برای معلمان آلمانی این قانون از سوی گروههای بینالمللی حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفت و تبعیض علیه بانوان مسلمان خوانده شد به گزارش سرویس دینی جام نیوز دادگاه عالی آلمان قانون ۱۲ ساله ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی برای معلمان مداگزارش مشروح فارس از نقد کتاب «فارابی و فلسفه هنر دینی» علی معلم: مرد یعنی مرگ و زن یعنی زندگی/ همه م
گزارش مشروح فارس از نقد کتاب فارابی و فلسفه هنر دینیعلی معلم مرد یعنی مرگ و زن یعنی زندگی همه مردم جهان شاعر هستندرئیس فرهنگستان هنر گفت به استثنای انبیاء و اولیای الهی حتی فیلسوفان نیز بیشتر تخیل میکنند تا تعقل بنابراین پس از اولیاء خدا همه مردم جهان شاعر هستند چرا که با ععلی معلمدامغانی «فارابی و فلسفه هنر دینی» را نقد میکند
علی معلمدامغانی فارابی و فلسفه هنر دینی را نقد میکندکتاب فارابی و فلسفه هنر دینی تألیف نادیا مفتونی با حضور علی معلمدامغانی نقد و بررسی میشود به گزارش خبرگزاری فارس نشست نقد و بررسی کتاب «فارابی و فلسفه هنر دینی» تألیف دکتر نادیا مفتونی با حضور استاد علی داممعلم دامغانی در بررسی کتاب «فارابی و فلسفه هنر دینی»: هستی دروغین انسان را به کمال نمیرساند/همه مطا
معلم دامغانی در بررسی کتاب فارابی و فلسفه هنر دینی هستی دروغین انسان را به کمال نمیرساند همه مطالب فارابی را تصدیق نمیکنمرئیس فرهنگستان هنر گفت به استثنای انبیا و اولیای الهی حتی فیلسوفان نیز بیشتر تخیل میکنند تا تعقل بنابراین پس از اولیا خدا همه مردم جهان شاعر هستند چرا کهبوسه عارف بر دست معلم دوران تحصیل + عکس
بوسه عارف بر دست معلم دوران تحصیل عکس در مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی دکتر محمدرضا عارف که در دانشگاه یزد برگزار شد حضور معلم دوران تحصیل عارف در این مراسم از نکات قابل توجه بود آفتاب زمانیکه هرندی با عصا به روی جایگاه رفت عارف با بوسه بر دستان معلم دوران تحصیل خود مراتتبعیض های پرداختی معلمان اردبیلی رفع شود
سپهری تبعیض های پرداختی معلمان اردبیلی رفع شود شناسهٔ خبر 2515555 سهشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۰ استانها > اردبیل اردبیل – مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خواستار رفع تبعیض های پرداختی معلمان این استان شد به گزارش خبرنگار مهر صابر سپهری بعد از ظهر سه شنبه در همایش تجلیلشش سال زندان برای یک معلم انگلیسی به اتهام پیوستن به داعش
شش سال زندان برای یک معلم انگلیسی به اتهام پیوستن به داعش به گزارش نامه نیوز دادگاهی در لندن روز پنجشنبه یک معلم شیمی در انگلیس را به اتهام تلاش برای رفتن به سوریه و پیوستن به گروه تروریستی داعش به شش سال زندان محکوم کرد به گزارش ایرنا در دادگاه ولویچ در لندن گفته شده استمعاون وزیر: رتبهبندی معلمان حلال مشکلات است
معاون وزیر رتبهبندی معلمان حلال مشکلات استتاریخ انتشار سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴ ۵۵ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت اجرای طرح رتبهبندی معلمان به همت دولت و مجلس حلال مشکلات فرهنگیان خواهد بود حمیدرضا کفاش در حاشیه مراسم تجلیل از مربیان پرورشی و تربیتیآموزش و پرورش تنها مسئول امور تربیتی نیست/عزت معلم ضرورت توسعه
کفاش آموزش و پرورش تنها مسئول امور تربیتی نیست عزت معلم ضرورت توسعه شناسهٔ خبر 2515573 سهشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۹ استانها > اردبیل اردبیل – معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که آموزش و پرورش تنها مسئول امور تربیتی در جامعه نیست به گزارش خبرنگار مهر حمیدنظام رتبهبندی معلمان مشکلات را جل میکند |اخبار ایران و جهان
نظام رتبهبندی معلمان مشکلات را جل میکند معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت اجرای طرح ارتقای علمی و نظام رتبه بندی معلمان موجب تحول این وزارتخانه و حل بسیاری از مشکلات آن می شود کد خبر ۴۸۱۱۴۵ تاریخ انتشار ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰ ۱۳ - 05 March 2015 معاون پرورشی و ف-رتبهبندی معلمان در 4 گروه برای افزایش حقوق
رتبهبندی معلمان در 4 گروه برای افزایش حقوق عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت کلیات طرح رتبهبندی معلمان در دولت بررسی شد و بر این اساس فرهنگیان در چهار رتبه طبقهبندی میشوند که رتبه نخست ۷۰ درصد آنها را شامل میشود علیرضا منادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقخاطرات یک «همافر» در راه انتشار/ روایتی از معلم زبان رهبر انقلاب
سوره مهر عرضه میکند خاطرات یک همافر در راه انتشار روایتی از معلم زبان رهبر انقلاب شناسهٔ خبر 2509143 سهشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۰ فرهنگ > کتاب کتاب همافر شامل خاطرات یکی از همافران نیروی هوایی از مبارزات سیاسیاش در سال های قبل از انقلاب نیز آشنایی او با مقام معظم رهبمیرشکاک در نشست «عصر اثر»: بنیان شعر معلم تفکر و تعقل است/ علی معلم شاعر شاعران است
میرشکاک در نشست عصر اثر بنیان شعر معلم تفکر و تعقل است علی معلم شاعر شاعران استشعر استاد علی معلم شعر ذوقی نیست که برای مردم شعر بگوید و همه اشعار او را درک کنند بنیان شعر معلم تفکر و تعقل است به عبارتی معلم شاعر شاعران است به گزارش خبرگزاری فارس سومین نشست تخصصی «عصرمحکومیت معلم انگلیسی به اتهام پیوستن به داعش |اخبار ایران و جهان
محکومیت معلم انگلیسی به اتهام پیوستن به داعش دادگاهی در لندن روز پنجشنبه یک معلم شیمی در انگلیس را به اتهام تلاش برای رفتن به سوریه و پیوستن به گروه تروریستی داعش به شش سال زندان محکوم کرد کد خبر ۴۸۱۱۴۸ تاریخ انتشار ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰ ۳۴ - 05 March 2015 دادگاهی در لندن روز پن-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها