تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
خرید سوسیس پرکن اصل با گارانتی
تشخیص دیسک و صفحه اصلی از تقلبی (6 راه ساده)
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
ده راهنمایی برای نوازندگان مبتدی یوکللی
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1806348028
![نمایش مجدد: همجنس گرایی چه حکمی در قرآن دارد؟ refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
همجنس گرایی چه حکمی در قرآن دارد؟
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: همجنس گرایی چه حکمی در قرآن دارد؟
همانا شما از روى شهوت به جاى زنان با مردان مىآمیزید، (نه تنها در این امر متجاوز از فطرتید) بلكه شما (در هر كارى) گروهى اسرافكارید.
![همجنس گرایی چه حکمی در قرآن دارد؟](http://www.niksalehi.com/din-andishe/khabar/5649645985659749165496146141127.jpg)
این موضوع را میتوان به دو مقصود حمل کرد: یکی منظر «فقهی»، یعنی احکام حلال و حرام و مجازات آن چیست؟ و دیگری منظر نگاه و جایگاه. یعنی مثلاً قرآن به این رفتار چه نگاهی دارد و چه فرموده است؟بدیهی است که «منظر فقهی» موضوع بحث ما نمیباشد، چرا که اولاً تمامی احکام فقهی در قرآن نیامده است، بلکه فرموده است از حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله اخذ کنید، مثل احکام رکعات نماز که اصلیترین عبادت و ستون دین است – و دیگر آن که ما نوعاً فقیه و مجتهد نیستیم که بخواهیم با رجوع به قرآن کریم و حتی احادیث و سایر منابع، استنباط و استخراج و بیان احکام نماییم. لذا برای اطلاع از احکام جزایی همجنسبازی مردان یا زنان، باید به فقه رجوع کرد. این یک حقهی وهابیت است که رایج کردهاند هر حکم فقهی را میپرسند در کدام سوره و آیه آمده است؟ چرا که آنان بدون هیچ حجتی به «حسبنا کتاب الله» و ظاهر آیات بسنده کردهاند و ما به حکم خداوند متعال در آیات بسیار، تابع «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم» هستیم و تفسیر و تأویل آیات و نیز شرح و بیان احکام را از آنان اخذ میکنیم:
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُۆْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلاً» (النساء، 59)ترجمه: اى كسانى كه ایمان آوردهاید، خدا را اطاعت كنید و از فرستاده او و صاحبان امرتان (كه جانشینان معصوم پیامبرند) اطاعت نمایید. پس اگر درباره چیزى (از امور دین یا دنیا) نزاع داشتید آن را به خدا و رسولش برگردانید (اختلاف در دین را به وسیله فقیه و اختلاف در دنیا را به واسطه قاضى به كتاب و سنّت بازگردانید) اگر ایمان به خدا و روز واپسین دارید، این (براى شما) بهتر و خوش عاقبتتر است.اما در خصوص منظر دوم، یعنی نگاه به همجنسگرایی، مذمّت و نکوهش و منع آن، مباحث بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که ذیلاً به برخی از آنها اشاره میگردد:الف – نظام خلقت و آرامشخلقت علیمانه و حکیمانه و بر اساس نظم است. رعایت این نظم در هر امری، موجب آرامش میگردد و عدم رعایت آن آرامش (تسکین) و بالتبع رشد در هر زمینهای را مختل میسازد. از این رو میفرماید: شما را زوج (زن و مرد) آفریدم و برای شما همسری و عشق، محبت و جاذبه فیمابین را قرار دادم « لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا» تا با آنها به آرامش دستیابید. پس هر گونه جایگزینی و هنجارشکنی در امور و روابط همسری که «زناشویی، همبستری یا جماع» از اهمّ آن است، سبب میشود که آرامش فردی [جسمی، روانی، روحی، اخلاقی، ایمانی و ...] به هم بریزد و بالتبع آرامش اجتماعی [اخلاقی، امنیتی، اقتصادی، حتی سیاسی و ...] نیز مختل گردد (چنان چه امروزه در امریکا و اروپا شاهد این ناآرامی فردی و اختلال اجتماعی هستیم):
«و َمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ» (الرّوم - 22)ترجمه: و از نشانههاى او این است كه از خودتان (نوع انسان، نه ملک یا جن یا حیوان) همسرانى براى شما آفرید تا در كنارشان آرام گیرید، و میانتان دوستى و مهربانى نهاد. آرى در این [نعمت] براى مردمى كه مىاندیشند نشانههایى است.هم جنسگرایی، جهالت و اسراف است:بدیهی است که حرکت در جهت خلاف نظام آفرینش در هر امری و از جمله ارضای غریزه شهوت جنسی، از یک سو «جهالت» است و از سوی دیگر «اسراف».جهالت است، چون عامل به آن نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضای شهوت را نمیداند و به خلافی عمل میکند که حتی حیوان نمیکند، بلکه خلاف طبیعت خود و نظام خلقت حرکت میکند – پس این عمل او، صرفاً از روی شهوت نیست، بلکه در اصل از جهالت است:«أ َئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ» (النّمل، 55)ترجمه: آیا شما به جاى زنان از روى شهوت با مردها در مى آمیزید [نه] بلكه شما مردمى جهالتپیشهاید.
و اسراف است به خاطر آن که «نعمت جنسیت» و نیز حقوق خود، هم جنسان و جنس متفاوت و هم چنین نعمت سلامت و کمال فردی و اجتماعی را ضایع میکند.
«إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ» (الأعراف، 81)ترجمه: همانا شما از روى شهوت به جاى زنان با مردان مىآمیزید، (نه تنها در این امر متجاوز از فطرتید) بلكه شما (در هر كارى) گروهى اسرافكارید. کیفر و استحقاق عذاب
خداوند متعال در قرآن کریم از دو قوم قدرتمند و غنی به نامهای «قوم لوط» و «اصحاب الرّس» یاد میکند. دو قومی که به رغم برخورداری از ثروت و قدرت و آسایش و آرامش در زندگی، از یک سو به بت پرستی و تکذیب نبی خود روی آوردند و از سوی دیگر به عمل شنیع همجنسگرایی پرداختند و هر دو قوم با عذاب الهی به طور کلی نابود شدند. در حالی که در هیچ کجا تصریح نشده است که قومی به خاطر رواج «زنا» به طور کلی نابود شده باشد.
در قوم لوط، همجنسگرایی بین مردان رواج یافت و متقابلاً در قوم «رس»، همجنسگرایی بین زنان رواج یافت. چنان چه از امام صادق علیهالسلام نقل شده است:«زنانی بر امام صادق وارد شدند و زنی از آنان از همجنس بازی زنان سۆال کرد و امام فرمود حد آن حد زنا است. زنی گفت: در قرآن سخنی از (هم جنس بازی زنان) آمده؟ امام فرمود: آری. اصحاب رس به این فساد گرفتار بودند». بنا بر این اگر خداوند ما را فقط به قرآن ارجاع داده بود، شما حق داشتید بگویید چون در قرآن در مورد مجازات زنای محصن و محصنه و هم جنس بازی کیفری خاص ذکر نشده، پس کیفر زنای محصن و محصنه، همان کیفر زنا است و هم جنس بازی هم کیفر ندارد و حداکثر باید تنبیه شود.» (من لا یحضره الفقیه ، ج 4 ، ص 42 - 43)(دقت شود در این نقل ضمن بیان رذیلت اصحاب الرّس، تصریح شده که منشأ احکام، فقط آیات قرآن کریم نمیباشد).
«وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِینَ ... إِنَّا مُنزِلُونَ عَلَى أَهْلِ هَذِهِ الْقَرْیَةِ رِجْزًا مِّنَ السَّمَاءِ بِمَا كَانُوا یَفْسُقُون» (العنکبوت، 28 تا 34)ترجمه: و [یاد كن] لوط را هنگامى كه به قوم خود گفتشما به كارى زشت مىپردازید كه هیچ یك از مردم زمین در آن [كار] بر شما پیشى نگرفته است ... ما بر مردم این شهر به [سزاى] فسقى كه مىكردند عذابى از آسمان فرو خواهیم فرستاد.
«وَعَادًا وَثَمُودَ وَأَصْحَابَ الرَّسِّ وَقُرُونًا بَیْنَ ذَلِكَ كَثِیرًا» (الفرقان، 38)ترجمه: و عاد و ثمود و اصحاب رسّ و بسیاری نسلها را كه میان آنها بودند [هلاك كردیم].
تبیان
یکشنبه 17 اسفند 1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]
صفحات پیشنهادی
تعارض گزارشهای منابع تاریخی و قرآن کریم
تعارض گزارشهای منابع تاریخی و قرآن کریماین مقاله درصدد بیان این پاسخ است که در گزارش از حوادث تعارضهای موردی بین گزارشهای منابع با گزارشهای قرآنی بهچشم میخورد و با بررسی یازده مورد تعارض در اکثر موارد به اثبات رسیده است بخش دوم و پایانی انگیزه فدیه خواهان در گذشته رسسهم قرآن را در فضای مجازی افزایش میدهیم
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۳ رئیس سازمان دارالقرآنالکریم در نشست معاونان فرهنگی آموزشی و پژوهشی ادارات کل تبلیغات اسلامی تاکید کرد سهم قرآن را در فضای مجازی افزایش میدهیم به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مهدی قرهشیخلو مواردی همچون نگاه معنا محور وقاری برتر مسابقات «تلاوت» راهی مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف شد
در پی رایزنی قره شیخلو و حسینی قاری برتر مسابقات تلاوت راهی مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف شد شناسهٔ خبر 2505555 سهشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۶ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی در پی رایزنی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نفرنفرات برتر مسابقات قرآن در رشتههای مختلف معرفی شدند
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸ ۲۷ نفرات برتر رشتههای حفظ کل مفاهیم قرائت و حفظ 20 جزء سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش خواهران و برادران با برگزاری مرحله نهایی معرفی شدند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا نفرات برتر رشته حفظ کل سی و هفتمین دوره مسااستدلال خلاف قرآن!
پرسمان استدلال خلاف قرآن حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی به پرسشی درباره استدلال خلیفه اول در غصب فدک پاسخ دادند به گزارش سرویس دینی جام نیوز حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی به پرسشی درباره استدلال ابوبکر در غصب فدک پاسخ دادند متن پرسش مطرح شده وپنسبی گرایی اخلاقی غیرقابل فهم است
مقاله نسبی گرایی اخلاقی غیرقابل فهم است شناسهٔ خبر 2505608 جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۹ دین و اندیشه > اندیشمندان هیچ شکی نیست که انسان های آینده ممکن است نسبت به برخی از اعمال ما متعجب شوند یا احساس انزجار کنند به خاطر چنینی دلایلی برخی معتقدند که حقیقتی عینی در مورد اخلاق وجامام جمعه موقت تهران: آیت الله خوشوقت قرآن را در متن زندگی خود پیاده میکرد
یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱ ۳۵ امام جمعه موقت تهران گفت آنچه همه داشتند آیت الله خوشوقت یکجا داشت همواره به علوم سیاسی و جریانات زمان آشنا بود و در این جهت پناهگاه و مرجع بود و بسیاری از جوانان او را برای خودشان اعلم میدانستند به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایاختصاص جایزه ویژه برای تلاوت معنامحور در مسابقات سراسری قرآن
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۴۶ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از اختصاص جایزه ویژه برای تلاوت معنامحور در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه آذربایجانشرقی حجتالاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینیفینالیست های رشته های مختلف خواهران در مسابقات سراسری قرآن معرفی
فینالیست های رشته های مختلف خواهران در مسابقات سراسری قرآن معرفی شناسهٔ خبر 2508761 یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۶ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی روز گذشته با برگزاری مرحله نیمه نهایی رشته های مختلف بخش خواهران چهره های فینالیست های هر رشته مشخص شدند به گزارش خبرگزاری مهر دفینالیستهای رشتههای مختلف خواهران در مسابقات قرآن معرفی شدند
یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۱ با برگزاری مرحله نیمه نهایی رشتههای مختلف بخش خواهران فینالیستهای هر رشته مشخص شدند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در رشته قرائت بخش خواهران خانمها زینب لیراوی نسیبه کرمی پارسا پرنیان عصابخش هاله فیروزی فاطمه عیدی«بررسی آیات نقل قول قرآن کریم با رویکرد تربیتی»
معرفی کتاب بررسی آیات نقل قول قرآن کریم با رویکرد تربیتی شناسهٔ خبر 2511324 جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۱ دین و اندیشه > سایر کتاب بررسی آیات نقل قول قرآن کریم با رویکرد تربیتی نوشته و پژوهش دکتر احمد علی افتخاری از سوی انتشارات کتابخانه و مدرسه چهل ستون مسجد جامع تهران رواقرآن اول به نماز تأکید دارد بعد رسیدگی به دیگران
پای درس اخلاق آیت الله مظاهری قرآن اول به نماز تأکید دارد بعد رسیدگی به دیگران شناسهٔ خبر 2504431 دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی آیت الله مظاهری دردرس اخلاق گفت قرآن اول نماز را میگوید وبعداز نماز رسیدگی به دیگران رامیگوید انسان میتوانآزمون ملی طرح حفظ قرآن برگزار میشود
سهشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۱ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گفت سومین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن ساعت 9 صبح روز جمعه 15 اسفندماه با حضور 300 هزار قرآنآموز همزمان در سراسر کشور برگزار میشود به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشفینالیستهای رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند
فینالیستهای رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند شناسهٔ خبر 2508759 یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۵ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی با برگزاری مرحله نیمهنهایی چهره هشت قاری نهایی رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند به گزارش خبرگزاری مهر با برگزاری مرحلههیات داوران سیوهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۶ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اسامی هیات داوران سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش برادران را اعلام کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلاموالمسلمین حسینی با بیان اینکه 25 داور برادرحسن دانش بر سکوی نخست قرائت قرآن کشور ایستاد
حسن دانش بر سکوی نخست قرائت قرآن کشور ایستاد شناسهٔ خبر 2509485 دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶ ۴۳ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی حسن دانش قاری یزدی به مقام نخست رشته تلاوت مسابقات سراسری قرآن کریم دست یافت به گزارش خبرگزاری مهر حسن دانش به مقام نخست رشته تلاوت سیوهفتمین دورهاختتامیه مسابقات سراسری قرآن با پیام آیتالله سبحانی برگزارمیشود
تا ساعاتی دیگر اختتامیه مسابقات سراسری قرآن با پیام آیتالله سبحانی برگزارمیشود شناسهٔ خبر 2509350 دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۷ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صبح امروز با پیام آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید و سخنرانی-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها