تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798464858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاريجاني: شرط موفقيت در مسائل هسته‌اي تحقق اقتصاد مقاومتي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لاريجاني: شرط موفقيت در مسائل هسته‌اي تحقق اقتصاد مقاومتي است
رئيس مجلس تأكيد كرد كنگره امريكا حرف‌هاي بي‌حساب و كتابي مي‌زند و مرتب نقل مي‌كنند مشكل كنگره است ولي كسي اين حرف‌ها را باور نمي‌كند، اين مشكل را خود دولت امريكا بايد حل كند، ايران اصولي دارد كه بر اساس آن اصول حركت مي‌كند.
رئيس مجلس تأكيد كرد كنگره امريكا حرف‌هاي بي‌حساب و كتابي مي‌زند و مرتب نقل مي‌كنند مشكل كنگره است ولي كسي اين حرف‌ها را باور نمي‌كند، اين مشكل را خود دولت امريكا بايد حل كند، ايران اصولي دارد كه بر اساس آن اصول حركت مي‌كند.
به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح (پنج‌شنبه) در سخناني در همايش راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در توجه به مسائل استراتژيك منطقه گام‌هاي خوبي برداشته است و البته اين حرف ما نيست، اضطراب دشمن اين موضوع را نشان مي‌دهد، نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي قبلاً‌ گفته بود «داعش را ول كنيد بلكه بايد با ايران مبارزه كنيد» گفته بود ما هر‌گونه كمكي به امريكا براي مبارزه با داعش مي‌كنيم ولي به شرطي كه ائتلاف ضد داعش با ايران همكاري نكند. مي‌بينيد اضطراب در چه حدي است.
وي افزود: اگر ما به دنبال موفقيت در مسائل هسته‌اي هستيم بايد شرايط تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي را فراهم كنيم، گاهي غربي‌ها حرف‌هايي راجع به مسائل هسته‌اي مي‌زنند، چون تلقي آنان اين است كه از نظر اقتصادي توانسته‌اند ما را تخريب كنند و حر‌ف‌هاي كلفتي مي‌زنند اما بايد بدانند آنان موفق نخواهند شد، ما يك اصولي داريم كه بر اساس آن اصول حركت مي‌كنيم.
رئيس مجلس خاطرنشان كرد: كنگره امريكا مسائلي را مطرح مي‌كند، اينطور نيست كه كسي اين حرف‌ها را باور كند، نبايد ايران را از راهي كه انتخاب كرده، مأيوس كنند، اينطور نيست كه ما با حرف‌هاي كنگره امريكا تصميم‌ بگيريم، اينكه كنگره امريكا حرف‌هاي بي‌حساب و كتابي مي‌زند و مرتب نقل مي‌كنند كه مشكل كنگره است بايد بدانند كسي اين سخنان را باور نمي‌كند، اين مشكل خودتان است و خودتان بايد آن را حل كنيد، نبايد ايران را از راهي كه انتخاب كرده مأيوس كنيد.
لاريجاني ادامه داد: اميدواريم در مذاكرات هسته‌اي، غربي‌ها عاقلانه رفتار كنند و تصورات اشتباه آنها را به مسير غلط نبرد، در جنگ تحميلي با 6ميليارد دلار كشور را اداره كرديم اما امروز كه شرايط مانند آن روزها نيست، پس بايد بدانند هرچقدر سختگيري كنند ما بلديم چگونه از مسير ديگري برويم.
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: در كشور ما يك فكري در درون انقلاب اسلامي محقق شد و آن اين بود كه ايران يك تفكر اسلامي را براي خودش برگزيده و يك تفكر استقلال در نظر گرفته است، آن چيزي كه امام به ما آموخت و انقلاب دنبال كرد اين بود. وي افزود: دشمنان انقلاب اسلامي مرتب براي ما مزاحمت ايجاد كردند و اين تفكر حركت داشت و پيش رفت و دموكراسي در منطقه را پيگيري كرد. ولي دشمنان مزاحمت‌هايي هم براي ما ايجاد كردند، انقلاب ايران در منطقه دستاوردهاي بزرگي داشت.
رئيس مجلس يادآور شد: كاملاً با واقعيات مي‌توان ثابت كرد كه در 10 سال اخير اگر انقلاب اسلامي در عراق، افغانستان و لبنان دهيانه عمل نمي‌كرد صحنه كل بين‌الملل با نوعي ديكتاتوري بين‌المللي مواجه مي‌شد. اينكه برخي قدرت‌ها امروز مي‌گويند دنيا ديگر از حالت تك‌قطبي خارج شده و به چند قطبي تبديل شده، به خاطر برخي اقداماتي است كه انجام شده است، آنان با چند نمونه شكست در عرصه بين‌المللي مواجه شدند و همين امر نقش انقلاب اسلامي در تنظيم شرايط بين‌المللي را نشان مي‌دهد. دشمنان تا جايي كه توانسته‌اند در برابر ايران سد و مانع ايجاد كرده‌اند.
رئيس مجلس با بيان اينكه ببينيد در انرژي هسته‌اي چه بازي درآوردند، گفت:‌در 10 سال اخير 1+5 هركاري كه توانستند انجام دادند اما پايداري و استقامت ملت ايران و توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري باعث شد حركت پيش‌رونده كشور ادامه داشته باشد. در جريان پرونده هسته‌اي ايران درست است كه مزاحمت‌هايشان گزندگي داشت اما جلوي پيشروي ايران را نگرفت.
لاريجاني با بيان اينكه اقتصاد ايران به بيماري‌هاي مزمني دچار شده است، خاطرنشان كرد: نفت و گاز بايد به ثروت ملي تبديل شود اما به بودجه جاري كشور تبديل شده است، اين به معناي درست استفاده نكردن از منابع و ثروت ملي كشور است، از اين منابع و ثروت بايد براي وابسته نشدن كشور استفاده مي‌كرديم، بعد از پيروزي انقلاب، با تئوري دولتي كردن امور، اين بيماري مزمن تشديد شد، لذا بخش ديواني ما منبسط‌تر شد، بودجه جاري بخش زيادي از بودجه كشور را به خود اختصاص داده است و همين امر جلوي رشد اقتصادي كشور را مي‌گيرد.
وي ادامه داد: بايد بدانيم اقتصاد مقاومتي پاسخ به اين مشكلات است، اتكاي بودجه به درآمدهاي حاصل از صادرات نفتي بايد كاهش يابد، يكي از مشكلات ديگر اين بود كه قبل از انقلاب اسلامي، توليد در دست برخي خاندان‌ها مي‌چرخيد و امر عمومي در كشور نبود كه پس از پيروزي انقلاب، توليد ملي شد اما در اختيار دولت قرار گرفت يعني همان بيماري به شكل ديگري ادامه يافت. لذا رشد اقتصادي ما را كند كردند و علاج نكرديم.
لاريجاني در پايان خاطرنشان كرد: گاهي از آنجايي كه در دوره قبل، برخي مديريت‌هاي غلط اتفاق افتاد كه تنش‌هايي در اقتصاد كشور به وجود آمد، غربي‌ها آدرس‌هاي غلط گرفتند، بنابراين بايد توجه داشته باشيم كه شرايط امروز ما نشان مي‌دهد وقت علاج بيماري‌هاي مزمن اقتصادي كشور است، امروز مقام معظم رهبري سياست‌هاي كلي را ابلاغ فرمودند و دولت و مجلس نيز فعال هستند لذا وقت آن است كه بيماري‌هاي مزمن اقتصادي را علاج كنيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن