تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798349782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و محور توانمندی های داخلی میسر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی: تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و محور توانمندی های داخلی میسر است مشهد-ایرنا-نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و بر محور توانمندی های داخلی مسیر است.


الیاس نادران روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی ـ منطقه ای اقتصاد مقاومتی با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی مقاوم نمودن اقتصاد در برابر فشارها و تحریم ها و آثار خارجی و مرتفع کردن نارسایی ها، ناکارآمدی ها و ضعف های اقتصاد داخلی در برابر نوسانات خارجی است.
وی یادآورشد: مقاوم سازی اقتصاد ایران در دو حیطه مورد توجه است که نخستین آن اقدام در راستای ایجاد رویکرد تولید محوری با اتکا به توان داخلی در سیاست گذاران و فعالان عرصه اقتصاد از دولت، مجلس و بخش های خصوصی و تعاونی است.
نادران افزود: طی سالهای گذشته گرفتار چرخه معیوبی در حوزه اقتصاد شدیم به گونه ای که ارز حاصل از خام فروشی به داخل کشور منتقل و در اداره کشور صرف گردید اما سهم اصلی حوزه های اقتصادی از این چرخه معیوب ، عموما نصیب حوزه تجارت می شد آنهم تجارتی که بیشتر متکی بر واردات بود نه صادرات .
وی گفت: امروز باید این اراده در لایه های مختلف مدیریتی کشور انعکاس یابد که هر کس سهم خود را در تغییر رویکرد از تجارت به تولید انجام دهد.
نادران اظهارکرد: طی این سالها حتی رویکرد در حوزه تولید با نگاه به ورود کالاهای سرمایه ای و تجاری خارجی بوده است.
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از همه باید این رویکرد تغییر یابد .
وی ادامه داد: صنعت هسته ای، موشکی و فناوری های نوین بویژه در حوزه نانو از جمله بخش هایی است که نظام سلطه همه تلاش خود را برای ایجاد محرومیت و محدودیت کشور به کار گرفته است.
وی با بیان اینکه صنایع موشکی کشور دارای تکنولوژی های پیچیده تر و به مراتب بیشتر از صنعت نفت و خودروسازی می باشد، گفت: در این صنایع با وجود اعمال حداکثر محدودیت ها توانستیم با اتکا به توانمندی های داخلی پیشرفت های گسترده ای را به دست آوریم به گونه ای که از نسل اول سانتریوفیوژهای داخلی در سایه اتکا به توان داخلی امروز به نسل هشتم آن رسیده و ظرفیت های غنی سازی هسته ای کشور را صدها برابر افزایش داده ایم.
نادران گفت: جوانان جمهوری اسلامی توانستند در بخش هسته ای و موشکی و مانند آن به پیشرفته ترین تکنولوژی و دستاوردهای روز دنیا دست یابند اما در صنعت نفت به دلیل آنکه این تغییر رویکرد از تجارت و واردات به اتکا بر توانمندی و تولید داخلی ایجاد نشد، همچنان در تکنولوژی و فناوری و تنوع سازی در تولیدات نفتی همچنان عقب هستیم.
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این امر موجب تبدیل محور فشار نظام سلطه بر کشور شده است.
وی بیان کرد: کشور ایران با حجم گسترده متخصصان و نخبگان نباید در صنعت نفت تا این حد عقب مانده باشد.
نادران افزود: اگر رویکرد تولید محور متکی بر توانمندی های داخلی در صنعت نفت کشور اعمال می شد امروز جمهوری اسلامی در مذاکرات دست بالا داشت و جلوتر بود.
نادران افزایش بهره وری نیروی کار و تولید ، شفاف سازی و ایمن سازی محیط کسب و کار فارغ از محدودیت ها و موانع را از دیگر ضرورت ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
وی بیان کرد: وقتی در اقتصاد سهم تجارت از تولید پیشی می گیرد، هزینه مبادله در تولید افزایش یافته و سودآوری به همان میزان کاهش می یابد و تولید داخل نیز به سمت تجارت و واردات رقبت می یابد.
نادران ناکارآمدی سیستم های بانکی، بیمه ای را از دیگر مسائل در این حوزه دانست و گفت: باید راهکارهای برون رفت از این وضعیت به سیاستگذاران ارائه شود.
وی گفت: باید مجموعه امکانات و توانمندی ها را به نحوی در کنار هم قرار داده و استفاده کنیم که به فرض شکست مذاکرات بتوانیم روی پای خود ایستاده و ادامه دهیم.
نادران مردمی کردن اقتصاد با توجه به اقتضائات زیست محیطی و شرایط اقتصادی هر منطقه، مقابله با فساد در حوزه های مختلف در جهت افزایش مقاومت اقتصادی و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ضروری را از محورهای تحقق اقتصادی مقاومتی دانست.
وی گفت: یک اقتصاد رانتی در درون خود موجب زایش فساد می شود که باید زمینه های فساد مالی در حوزه های مختلف مالی و اقتصادی از بین برود.
نادران این امر را با کارآمد کردن و شفاف سازی مناسبات اقتصادی و امن نمودن محیط کسب و کار قابل تحقق دانست و افزود: در این صورت افراد به جای رانت جویی به سراغ کارآفرینی می روند که رشد اقتصادی، معیشت و سلامت اقتصاد را در پی دارد.
وی گفت: صندوق توسعه ملی و حساب ذخیره ارزی برای سرمایه گذاری و توسعه زیر ساختها و تولید و ضربه گیری دولت در نوسانات و شرایط سخت اقتصادی ایجاد شد که در یک مورد نسبتا موفق بودیم و در مورد دیگر عملکرد خوبی نداشتیم.
وی تاکید کرد: باید این موانع را بخش های دولتی و نیز نمایندگان مجلس بر طرف کرده تا اقتصادی رو به رشد و پیشرفت داشته باشیم.
"همایش ملی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی" روز چهارشنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و برخی شخصیتهای برجسته حوزه اقتصادی قوای مقننه و مجریه در مشهد آغاز شد.
ک/2
2713/522


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن