محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830241409
توصیف قرآنی علیاکبر از زبان سیدالشهداء
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
توصیف قرآنی علیاکبر از زبان سیدالشهداء
امام حسین(ع) در پاسخ به خواهش «عبدالله بن مطیع» برای نرفتن به کوفه، ضمن تلاوت آیه ۵۱ توبه، اوج توکل و خشنودی خود را در حماسه جاویدان خود بیان فرمودند.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش سرویس دینی جام نیوز، حجتالاسلام عبدالکریم پاکنیا در بیان اهمیت امامت صالحان اظهار کرد: سومین پیشوای اسلام در حرکت به سوی کوفه، هنگامی که در منزل «ذات عرق» با «بشر بن غالب اسدی» مواجه شد، بعد از گفتوگوی مقدماتی، به پرسشهای وی پاسخ گفت. « بشر بن غالب» از امام حسین(ع) پرسید: ای پسر دختر رسول خدا(ص) رسول خدا(ص) این آیه را برایم توضیح بده: «یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ...: روزی را که هر گروهی را با پیشوایشان فرا میخوانیم...»(اسراء 71) امام فرمود: آری ای برادر اسدی! هر کس از پیشوای هدایت پیروی کند او را به سوی بهشت میبرد و هر کس پیشوای ضلالت را اجابت کند، به سوی آتش جهنم رهنمون میشود. امام حسین(ع) آنگاه با تلاوت آیهای دیگر از قرآن کریم به بشربنغالب توضیح بیشتری داد: و این معنای قول خداوند است که در قرآن کریم فرموده است: «فَرِیقٌ فِی الْجَنَّةِ وَفَرِیقٌ فِی السَّعِیرِ: گروهی در بهشتند و گروهی در آتش»(شوری 7). این آیه هم که امام در مسیر حرکت تلاوت فرمود، پیام ویژه دیگری برای عموم دارد. حضرت سید الشهداء(ع) به مسئله حساس امامت و رهبری پرداخت و جایگاه والای آن را در زندگی و سرنوشت انسان بیان کرد.
پاکنیا در بیان سخنان امام در رابطه با جایگاه امامت، افزود: آن حضرت هشدار داد که افراد هر جامعه ممکن است بر اثر پیروی از رهبر صالح به سوی سعادت و بهشت حرکت کنند یا با پیروزی از رهبری ناصالح به قعر جهنم سقوط کنند؛ بنابر این آیه شریفه، مردم باید در انتخاب رهبر و الگو برای خود خیلی حساس و سختگیر باشند؛ به همین لحاظ در روایات اسلامی، ولایت رهبری صالح، رکن پنجم ایمان و در کنار نماز و روزه معرفی شده و حتی پذیرش اعمال نیک، منوط به ولایت و رهبری صالحان قرار داده شده است.
وی ادامه داد: هر شخصی مکلف به وظیفهای است و ضامن نتیجه نیست؛ چرا که مقدرات در دست خداوند متعال است. انسانهای متوکل، با همه وجود مقتدرات الهی را میپذیرند؛ چرا که خداوند به غیر خیر مقدر نمیکند.
مؤلف آموزههای وحی در قصههای تربیتی دلدادگی مطلق به خداوند را نیز یکی از عوامل مهم حرکت امام حسین(ع) دانست و با اشاره به مصادیق آن اظهار کرد: هنگامی که امام از ناحیه «بطن الرمه» حرکت میکردند، ابا عبدالله با «عبدالله بن مطیع» برخورد کرد که از سوی عراق میآمد، او به امام سلام کرد و عرض کرد: «پدرم فدای شما ای پسر رسول خدا(ع)، چه چیز سبب شده که شما حرم خدا و حرم جدت رسول الله(ص) را رها کنی و این گونه به سوی صحرا و بیابانهای عراق قدم بگذاری؟ امام حسین(ع) فرمودند: اهل کوفه برایم نامهها نوشته و از من خواستهاند که به آنجا بروم. آنان امیدواراند که با رفتن من نشانههای حق و ارزشهای الهی احیا شود و بدعتها از میان برود. «عبدالله بن مطیع» ملتمسانه به امام حسین(ع) عرض کرد: تو را به خدا قسم میدهم که به کوفه میا! به خدا سوگند اگر به آن جا بیایی؛ قطعا کشته خواهی شد! امام(ع) در این لحظه، این آیه شریفه را تلاوت فرمودند: «قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلاَّ مَا کَتَبَ اللّهُ لَنَا هُوَ مَوْلاَنَا وَعَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ: بگو جز آنچه خدا برای ما مقرر داشته هرگز به ما نمیرسد او سرپرست ماست و مومنان باید تنها بر خدا توکل کنند» (توبه/ 51) این آیه نیز آموزههایی مهم دارد؛ از جمله این که هر شخصی مکلف به وظیفهای است و ضامن نتیجه نیست؛ چرا که مقدرات در دست خداوند متعال است. انسانهای متوکل با همه وجود مقدرات الهی را میپذیرند؛ چرا که خداوند به غیر خیر مقدر نمیکند. امام حسین(ع) نیز با تلاوت این آیه شریفه از قرآن کریم اوج توکل و خشنودی خود را در حماسه جاویدان خود بیان فرمود.
تأکید امام حسین(ع) بر لزوم حضور جان بر کف در حرکتهای توحیدی با قرائت آیه 51 سوره کهف
حجتالاسلام پاک نیا یکی از نکات مهم قیام امام حسین(ع) را «گزینش افراد صالح» خواند و گفت: هنگامی که قافله کربلا به قصر «بنی مقاتل» رسید، متوجه شد که «عبدالله بن حر جعفی» یکی از سرشناسان کوفه در آنجا خیمه زده، امام اول پیکی به سوی او فرستاد و از او دعوت کرد تا در حماسه عاشورا امام را همراهی کند. وقتی پاسخ مثبتی نداد، حضرت شخصا برای دعوت او رفت. بعد از اینکه سخنانی بین امام و عبیدالله رد و بدل شد، نهایتاً به امام گفت: آقا! من خودم نمیتوانم بیایم اما از نظر مالی یاریتان میکنم و این اسب تندرو و شمشیر خود را که هر دو در نوع خود ممتازند، تقدیم شما میکنم. امام فرمود: ما برای شمشیر و اسب تو نیامدهایم، ما یاری کردن شخص تو را میخواهیم. اگر تو جان خود را از ما دریغ میداری، ما نیازی به مال تو نداریم. آنگاه این آیه را تلاوت فرمودند: »وَمَا کُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا: و من آن نیستم که گمراه گران را همکار خود بگیرم»(کهف/ 51).
وی در تشریح فلسفه قرائت این آیه افزود: امام با قرائت این آیه، یکی دیگر از صفحات زرین تاریخ عاشورا را ورق زد و درس دیگری به افراد آموخت که در حرکتهای توحیدی کارگزاران امین و جان بر کف لازم است و افراد ترسو، ضعیف النفس و ضعیف الایمان هرگز نمیتوانند دین حق را یاری کنند و از ارزشهای الهی پاسداری کنند. افراد را باید در گردنههای سخت آزمایش و نیروهای مخلص و تمامعیار را انتخاب کرد. منحرفان سیاسی که استقلال فکری، سیاسی و اقتصادی ندارد، نمیتوانند تا پایان مقاومت کنند و در یک کلام افراد گمراه در حرکتهای هدایت آفرین عاجز و ناتوانند. همین آیه را امام علی(ع) هنگامی قرائت کرد که به آن حضرت پیشنهاد عدم عزل معاویه را تا استقرار یافتن حکومتش کرده بودند. آیه استرجاع از جمله آیات و عباراتی است که امام حسین(ع) به هنگام شهادت یاران باوفایش و در موارد دیگر، بارها آن را تلاوت میفرمود و به این ترتیب پناهندگی خود را در مواقع سخت به خداوند ابراز میکرد.
تفهیم الهی بودن بیعت با امام حسین(ع) به کوفیان با استناد به آیه 10 سوره فتح
مدرس حوزه علمیه قم درباره پیامهای آیه استرجاع در حماسه عاشورا گفت: امام با تکیه بر این آیه اوج معرفت خود را در عرصه توحید ابراز کرد. این آیه واضحترین شعار حق جویان و سالکان وادی عرفان است. آنان هر گاه با انبوه مشکلات و سختیها و کمبودها و مصائب مواجه شوند با تلاوت این آیه که از عمق جانشان بر میآید، به دریای بی کران فضل و رحمت الهی پناهنده میشوند. تلاوت این آیه نشانگر صبر صابران و شکیبایی گرفتاران موحد در راه حق است.
«پاک نیا» این شیوه برخورد با شدائد و مصائب زندگی را از آموزههای رسول خدا(ص) دانست و گفت: این صبر را خداوند متعال به آنان آموخته است؛ چرا که «الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ: کسانی که چون مصیبتی به آنان برسد میگویند ما از آن خدا هستیم و به سوی او باز میگردیم»(بقره/ 156) و در ادامه، قرآن کریم میفرماید: «أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ: برایشان درودها و رحمتی از پروردگارشان(باد) و راه یافتگان (هم) خود ایشانند»(بقره/ 157).
مولف «آموزههای وحی در قصههای تربیتی» خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) نیز با قرائت این آیه به هنگام مصائب نفس گیر و فجایع طاقت فرسا به ما آموخت که به هنگام شداید و روال نعمتها محزون و ناراحت نشویم؛ چرا که همه نعمتها و مواهب الهی حتی وجود خود ما نیز متعلق به اوست که روزی به ما هبه کرده و روز دیگر نیز بنابر مصالحی از ما میگیرد. دنیا خانه همیشگی باری ما نیست و ما همچون مسافری باید از آن بگذریم و همه این مشکلات زنجیروار برای کالم شدن ما در سیر و سوی مقصد نهایی است؛ همچنان که خود در اوج طوفانهای سخت بلا این گونه بود این باور و حیاتی که امام به ما میآموزد، در کمال روح و تقویت ایمان و روحیه پایداری نقشی به سزا دارد.
مؤلف کتاب« ارتباط با خدا» یکی دیگر از عبرتهای عاشورا را «فرجام پیمان شکنان» خوانده و تصریح کرد: حضرت ابا عبدالله در منزلگاه «بیضه» در کنار سپاه خود برای لشگریان «حر بن یزید ریاحی» خطبهای خواند و اهل کوفه را از عواقب تاسف بار پیمان شکنی بر حذر داشت و در فرازی از آن فرمود: «نامههای شما به دستم رسید و فرستادههای شما پی در پی آمدند که شما با بیعت خود ما را تسلیم دشمن نمیکنید، اگر بر بیعت خود ثابت بمانید به رشد و کمال میرسد. من حسین فرزند علی و فاطمه دختر رسول الله خودم با شمایم و خاندانم با خاندان شماست، من الگو و اسوه شما هستیم اما اگر نقض پیمان کنید، قسم به جان خود این رفتار شما ناشناخته نیست، شما با پدرم، برادرم، و پسر عمم مسلم نقض پیمان کردهاید شما در کسب سعادت خطا کرده و نصیب توفیق و ایمان خود را بر باد دادهاید، آنگاه امام(ع) این آیه شریفه را تلاوت فرمودند « ... فَمَن نَّکَثَ فَإِنَّمَا یَنکُثُ عَلَى نَفْسِهِ...: پس هر که پیمان شکنی کند تنها به زیان خود پیمان میشکند» (فتح/10). خداوند در این آیه به پیمان بستن و عواقب پیمان شکنی با پیامبر اشاره کرده است. امام در واقع با استناد به این آیه به اهل کوفه و همه مسلمانان فهماند که پیمان بستن با پیامبر و امام معصوم(ع) در حقیقت پیمان با خداست و شکستن این پیمان نقض عهد الهی و عواقب وخیمی در پی دارد.
تلاوت آیه «أولیکَ حِزب الشیطان» در ماهیت واقعی کوفیان
وی با بیان اینکه اگر انسان به وعدههای حق الهی درباره حساب و کتاب اعمال خود در روز قیامت، باور قلبی داشته باشد و یقین کند که تمام اعمال حتی کوچکترین آنها در دنیا مواخذه دارد، هرگز خودسرانه عمل نمیکند و فریب ظاهر دنیا و وسوسههای شیطان را نمیخورد، افزود: حضرت وقتی دشمنان به هیچ وجه، تغییری در رفتارشان نمیدهند و همچنان بر طلب جنگ میکوبند و اصرار بر قتل آن حضرت دارند، در فرازی از خطبه خویش این آیه شریفه را تلاوت کردند: «اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِکْرَ اللَّهِ أُوْلَئِکَ حِزْبُ الشَّیْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ: شیطان بر آنان چیره شده و خدا را از یادشان برده است، آنان حزب شیطانند آگاه باش که حزب شیطان همان زیان کارانند»(مجادله/19). امام با این عبارت ماهیت واقعی آنان را به نمایش گذاشت و آنان را یاران حزب شیطان معرفی کرد و نهایت بدبختی و بی سعادتی ایشان را یاد آور شد.
معرفی حضرت علی اکبر به عنوان مصداق آیه 33 آل عمران
مؤلف «آموزههای وحی در قصههای تربیتی» در ادامه اظهار کرد: حضرت علی اکبر، وارث زیباییها و فضیلتهای امام حسین چنان رفیع و منیع بود که حضرت ابا عبدالله آن جوان ارجمند را یادگار رسول خدا میدانست و هرگاه دلش در فراق پیامبر تنگ میشد و مشتاق زیارت نبی مکرم اسلام میشد؛ در سیمای علی اکبر، رسول خدا را جستوجو میکرد و از عطر وجود آن گرامی رایحه رسولالله را استشمام میکرد. به همین لحاظ، امام هنگام وداع با فرزند برومندش آیه شریفهای را از سوره آل عمران تلاوت کرد و به دوست و دشمن بار دیگر عظمت علی اکبر(ع) را نمایان ساخت. امام وقتی که جناب علی اکبر را سوی دشمن روانه میکرد، این آیه را با صوت بلند تلاوت کرد: «إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ ذُرِّیَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ: به یقین خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را بر مردم جهان برتری داده است.فرزندانی که بعضی از آنان از(نسل) بعضی دیگرند و خداوند شنوای داناست» (آل عمران/ 33 و 34).
ایکنا: مدرس عالی حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) در این آیه شریفه به صفات زیبا و فضایل اخلاقی فرزند گرامیاش اشاره دارد که همه را از انبیاء و اولیاء و افراد برگزیده به ارث برده است. امام به دشمن خویش اعلام کرد که شما با کشتن علی اکبر به جنگ با ارزشها و فضیلتها برخاستهاید، او یک جوان معمولی نیست؛ بلکه مظهر پاکی و صداقت و تقواست که ریشه در خاندانش دارد. او عصاره صفات پسندیده انبیاء و اولیاست، شما با کشتن این جوان تمام انبیاء و اولیاء و اوصیا و همه خوبیها را هتک حرمت کردهاند.
۱۲/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]
صفحات پیشنهادی
تولید رادیویی برنامههای قرآنی به هفت زبان برای مخاطبان برونمرزی
تولید رادیویی برنامههای قرآنی به هفت زبان برای مخاطبان برونمرزی با همکاری شبکه رادیویی قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعة المصطفی ص العالمیه برنامههای قرآنی برای مخاطبان خارج از کشور به هفت زبان زنده دنیا تولید میشود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جاشیراز میزبان نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۴۹ مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد فارس از برگزاری مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدها متان در شیراز خبر داد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه فارس حجتالاسلام غلامحسین نیازی در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه در این جشنواره بیشبررسی کاربرد زبان های سامی در مطالعات قرآنی
بررسی کاربرد زبان های سامی در مطالعات قرآنی فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری مهر نوشت کارگاه دانش افزایی مبانی کاربرد زبان های سامی در مطالعات قرآنی با تدریس دکتر احمد پاکتچی به همت معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق ع و همکاری انجمن علمی الهیات کارمبانی کاربرد زبانهای سامی در مطالعات قرآنی بررسی می شود
دین و اندیشه قرآن و متون دینی با تدریس احمد پاکتچی مبانی کاربرد زبانهای سامی در مطالعات قرآنی بررسی می شود کارگاه دانش افزایی مبانی کاربرد زبانهای سامی در مطالعات قرآنی با تدریس دکتر احمد پاکتچی در دانشگاه امام صادق ع برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر به همت معاونت پژوهشیادارات فرهنگی از طرحهای قرآنی حمایتی ندارند
سهشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۸ یک فعال قرآنی گفت متأسفانه آمارهایی که در مورد فعالیتهای قرآنی ارائه میشود تا حدودی غیرواقعی است و همین باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه قرآن استان میشود سیدمحمد شاهرخی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه لرستان در رابطه با مشکیفت و کمیت برنامه های قرآنی ستاد دهه فجر ارتقا می یابد
دین و اندیشه آیین ها و تشکل های مذهبی کیفت و کمیت برنامه های قرآنی ستاد دهه فجر ارتقا می یابد معاون ارتباطات و فن آوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم از ارتقاء کمی و کیفی برنامه های قرآنی دهه فجر خبر داد به گزارش خبرگزاری مهر يوسف افراش معاون ارتباطات و فن آوری اطلاعات سازمابرای رسیدن به جامعهای پاک و سالم نیازمند ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم هستیم
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها در کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان شد برای رسیدن به جامعهای پاک و سالم نیازمند ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم هستیم علیرضا محجوب دراولین جلسه کارگروه طرح تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت جامعه کارگری گفت کارگران بزرگترین وطرح قرآني امام حسين(ع) شيفته نماز و قرآن تصويب و ابلاغ شد
دین و اندیشه آیین ها و تشکل های مذهبی توسط سازمان دارالقرآن الکریم طرح قرآني امام حسين ع شيفته نماز و قرآن تصويب و ابلاغ شد مدير امور استانها و مؤسسات سازمان دارالقرآن الكريم از تصويب و ابلاغ طرح قرآني امام حسين ع شيفته نماز و قرآن ويژه هيئت هاي مذهبي خبر داد به گزارش خبرگزتصویب و ابلاغ طرح قرآنی "امام حسین (ع) شیفته نماز و قرآن"
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸ ۰۵ مدیر امور استانها و موسسات سازمان دارالقرآن الکریم از تصویب و ابلاغ طرح قرآنی امام حسین ع شیفته نماز و قرآن ویژه هیاتهای مذهبی خبر داد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حسین بهبودی اظهار کرد طرح یاد شده در راستای منویاتانتشار اپلیکیشن قرآنی تحریف شده از سوی شرکت های اپل و سامسونگ
انتشار اپلیکیشن قرآنی تحریف شده از سوی شرکت های اپل و سامسونگ فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری مهر نوشت دو شرکت اپل و سامسونگ در لیست برنامه های خود به تازگی یک اپلیکیشن قرآنی تحریف شده برای تلفن های همراه ارائه داده اند اپلیکیشن جدید قرآنی که از سوی شرکت های اپل و70 درصد موقوفات برای عزاداری است ولی برای فعالیتهای قرآنی موقوفهای نداریم
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها در هم اندیشی وقف قرآنی عنوان شد 70 درصد موقوفات برای عزاداری است ولی برای فعالیتهای قرآنی موقوفهای نداریم حجتالاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وقف گفت حوزه معاونت ارشاد در این باره میتواند مشاوران حقوقی داشتمیزبانی خوزستان در برگزاری جشنواره قرآنی کشوری مدهامتان
میزبانی خوزستان در برگزاری جشنواره قرآنی کشوری مدهامتان سمنان - ایرنا - مدیر کل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از میزبانی خوزستان در برگزاری مرحله کشوری جشنواره مدهامتان خبر داد و گفت مرحله استانی این جشنواره تاکنون در پنج استان برگزار شده است مجتبی میرزایمصباح یزدی: نهی از منکر با زبان خشک جواب نمیدهد / در امر به معروف با بدفهمی مواجهیم
مصباح یزدی نهی از منکر با زبان خشک جواب نمیدهد در امر به معروف با بدفهمی مواجهیم فرهنگ > دین و اندیشه - فارس نوشت عضو مجلس خبرگان رهبری گفت نهی از منکر با زبان خشک جواب نمیدهد و باید روشی را جایگزین کرد که دیگران از آن استقبال کنند آیتالله محدرسهای عاشورا برای انسان عصر حاضر از زبان حجت الاسلام عبدالحسین معزی
درسهای عاشورا برای انسان عصر حاضر از زبان حجت الاسلام عبدالحسین معزی فرهنگ > دین و اندیشه - حجتالاسلام والمسلمین معزی با معتقد است که مسئله محرم و عاشورای امام حسین ع یکی از وقایع بزرگ تاریخ زندگی بشریت است و هرگز فراموش نمیشود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین او بانقش مهم اساتید مدعو از ایران در گسترش فعالیتهای قرآنی آلمان
نقش مهم اساتید مدعو از ایران در گسترش فعالیتهای قرآنی آلمان با دعوت اساتیدی برجسته از ایران همچون ابوالقاسمی شاهمیوه و پیروزمند در سالهای اخیر از سوی مرکز اسلامی امام علی ع هامبورگ انگیزه جوانان برای شرکت در فعالیتهای قرآنی در آلمان بیشتر شده است به این مطلب امتیاز دهید بفعالیت ۱۶۰ مدرسه قرآنی در کشور
سهشنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶ ۲۰ رئیس سازمان مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ مدرسه قرآنی در کشور وجود دارد گفت بخش عمدهای از این مدارس به مدارس صدرا اختصاص دارد محمدعلی فتحی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کردستان اظهار کرمیزبانی شیرخوارگان حسینی در 2500 منطقه/ با نام حضرت علی اصغر کربلا را جهانی می کنیم
میزبانی شیرخوارگان حسینی در 2500 منطقه با نام حضرت علی اصغر کربلا را جهانی می کنیم فرهنگ > دین و اندیشه - دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر ع می گوید دکترین مجمع جهانی علیاصغر تدوین و به رهبر انقلاب تقدیم میشود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی م-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها