تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804627983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مهم اساتید مدعو از ایران در گسترش فعالیت‌های قرآنی آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نقش مهم اساتید مدعو از ایران در گسترش فعالیت‌های قرآنی آلمان
با دعوت اساتیدی برجسته از ایران همچون ابوالقاسمی، شاه‌میوه و پیروزمند در سال‌های اخیر از سوی مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ، انگیزه جوانان برای شرکت در فعالیت‌های قرآنی در آلمان بیشتر شده است.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، مجید سعیدی‌نیکو، نماینده کشور آلمان در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان که دی‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، 29 دی ماه 1368 در شهر «کاسل» آلمان به دنیا آمد. او در حال حاضر نزد پدر و مادر زندگی و در شهر «ماربورگ» تحصیل می‌کند. وی دانشجوی ترم ششم رشته داروسازی بوده و دو ترم از تحصیل و یک ترم از کارآموزی او در داروخانه باقی مانده است.

سعیدی‌نیکو در بخش نخست گفت‌وگوی خود در مورد آغاز فعالیت‌های قرآنی خود گفت: از 5 یا 6 سالگی خواندن و نوشتن حروف عربی را به کمک پدر و مادرم یاد گرفتم و در سن 11 – 12 سالگی با شرکت‌کردن در مجالس حسینیه شهر کاسل و با کمک حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «سیدمحسن طباطبایی» قرائت قرآن با رعایت قواعد روانخوانی و تجوید را فرا گرفتم. بعد از کامل کردن قواعد قرآن نزد استاد «علی رمضانی» رفتم و در کلاس‌های صوت و لحن ایشان، با قرائت، الحان و مقامات قرآن آشنا شدم.

وی در ادامه با قدردانی از پدر و مادر، برادر و عموی خود «منصور سعیدی نیکو» که یکی از مدرسان قرآن کریم در آلمان است، آنان را مشوقان اصلی خود در گرایش به سمت فعالیت‌های قرآنی خواند و گفت: استاد «مسعود پیروزمند» در سال‌های اخیر و در حال حاضر دانش و تجربیات قرآنی خود در زمینه تلاوت را به من منتقل می‌کنند و نقش مهمی در کامل‌تر شدن و بهتر شدن تلاوت من دارند.

سعیدی‌نیکو افزود: در سال‌های اول به دلیل اینکه درس‌هایم کم بود، خیلی وقت برای یادگیری تلاوت گذاشتم، شاید هر روز 3 تا 4 ساعت در خانه یا در حسینیه تمرین می‌کردم و وقت می‌گذاشتم. در حال حاضر با حجم گرفتن درس‌ها در دانشگاه، تمریناتم کمتر شده و به یک ساعت در روز رسیده که با رسیدن تعطیلات میان‌ترم بیشتر و بعد از آغاز ترم کمتر می‌شود. در زمانیکه وقت کمتری برای تمرین و تلاوت دارم بیشتر سعی می‌کنم به تلاوت اساتید قرآن گوش بدهم تا بتوانم از این تلاوت‌ها به نحو احسن استفاده کنم.

این قاری قرآن کریم گفت: در میان اساتید قرآنی، تلاوت استاد «احمد ابوالقاسمی» را بیش از همه می‌پسندم. من اینجا خیلی از کلاس‌های صوت و لحن ایشان که ثبت شده، استفاده می‌کنم. همینطور فکر نمی‌کنم حتی یکی از قسمت‌های برنامه «مصباح» را که از طریق رادیو قرآن پخش می‌شد، از دست داده باشم. من از دقت استاد ابوالقاسمی در هنگام گوش دادن تلاوت و موشکافی کردن تلاوت شاگردانشان لذت می‌برم. ایشان با 5 دقیقه گوش دادن به تلاوت فرد، می‌توانند مشکلات چندساله او را در زمینه تلاوت قرآن برطرف کنند. استاد ابوالقاسمی در حال حاضر در زمینه تدریس قرائت قرآن جزء بهترین اساتید هستند. به اضافه تخصص‌ها، اخلاق قرآنی ایشان است که جوانان را جذب می‌کند.

یادگیری و تدریس قرآن کریم در کنار تحصیل

وی در مورد دیگر فعالیت‌های قرآنی خود گفت: چند سالی است که در حسینیه شهر کاسل، همراه عموی بزرگوارم در کلاس‌های تدریس روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم فعالیت می‌کنم. از یک سال قبل نیز شروع به تدریس قرآن و تلاوت کردم و الحمدلله به یاری خدا این جلسات که هفتگی برگزار می‌شوند، روز‌به‌روز بهتر شده و شاگردان با مقامات، الحان و مفاهیم قرآن آشنا شده‌اند و با تقلید کردن از تلاوت‌های اساتید برجسته قرآن، تلاوت‌هایشان در حال شکل‌گیری است.

قرآن کریم؛ بهترین دوست در زندگی

سعیدی نیکو در ادامه با اشاره به تأثیرات انس با قرآن بر زندگی شخصی‌اش گفت: قرآن بر زندگی من تأثیر زیادی گذاشته است و این تأثیر روز‌به‌روز بیشتر هم می‌شود. مؤانست با قرآن و آشنا شدن و بررسی کردن مفاهیم قرآن تأثیر خود را بر زندگی شخص می‌گذارد. دوستی با قرآن کریم بهترین دوستی در زندگی است و به نظر من قرآن کریم تنها دوستی است که همیشه در تمام لحظات فرح و اندوه، یار و همدم همیشگی انسان است. به نظر من قرآن به زندگی فرد نور می‌بخشد و جوابی است بر همه سؤالات عالم. من همیشه سعی بر این دارم که بیشتر به قرآن عمل کنم تا تلاوت محض، همچنین تلاش می‌کنم با الگو گرفتن از اهل بیت(ع) بتوانم قرآن را درک کنم. به نظر من قرآن مانند اقیانوسی است که مرزی ندارد و انسان هرچقدر بیشتر خودش را با قرآن وفق دهد، چند قطره‌ای بیشتر از این اقیانوس نصیبش می‌شود.

برگزاری مسابقات سالانه قرآن کریم در آلمان

این قاری مقیم کشور آلمان گفت: هرساله در مرکز امام علی(ع) در شهر هامبورگ، مسابقات اروپایی قرآن کریم برگزار می‌شود که خیلی مورد استقبال قرار می‌گیرد و نمایندگانی از کشورهای آلمان، هلند، انگلیس، نروژ، سوئد و بلژیک در این مسابقات در رشته‌های قرائت، مفاهیم و حفظ قرآن شرکت می‌کنند. همچنین نفرات برگزیده هر کشور به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اوقاف در ایران اعزام می‌شوند. من متأسفانه به خاطر حجم درس‌‌ها و امتحانات پایان ترم در زمان برگزاری مسابقات قرآن در شهر هامبورگ نتوانستم در این مسابقات مشارکت داشته باشم اما ان‌شاءالله با یاری خدا قصد دارم در سال‌های آینده در این مسابقات حضور یابم.
وی گفت: من یکبار در سومین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، شرکت کردم که اولین تجربه من در مسابقات بین‌المللی قرآن بود و با حضور در این رقابت‌ها توانستم تجربه خوبی کسب کنم و با خیلی از اساتید، قراء و حفاظ قرآن آشنا شدم.

سعیدی‌نیکو افزود: به نظر من مسابقات قرآن به انس گرفتن جوانان با قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی کمک می‌کند. در مرحله اول جوانان مسلمان کشورهای مختلف در این مسابقات با هم آشنا می‌شوند و در مرحله بعدی طی ارتباط و شناخت بیشتر از یکدیگر، همدلی و وحدت میان این گروه از جوانان ایجاد می‌شود. مثلاً وقتی یک قاری یا یک حافظی که از کشور آلمان در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند، با آن کشور آشنا می‌شود و چون در میان جوانان قرآنی کشور خود شناخته شده است، شناخت خود را به آن‌ها منتقل می‌کند. این فرد حتی در مجالس مذهبی جوانان که در شهرهای آلمان برگزار می‌شود به عنوان قاری آن مجلس دعوت می‌شود و قبل از تلاوتش به مخاطبین معرفی می‌شود و بدین وسیله جوانانی که در آن محفل حضور دارند مشتاقانه از تجربیات این فرد استفاده می‌کنند و به این شیوه فعالیت‌های قرآنی در بین جوانان بیشتر گسترش پیدا می‌کند. مسابقات قرآن دانشجویی حتی در دانشگاه‌ها سبب تبلیغ برای اسلام و قرآن می‌شود. به نظر من این مسابقات خیلی بیشتر از یک رویداد قرآنی محسوب می‌شود و می‌تواند به انس‌گیری بیشتر جوانان با قرآن در کشورهای غیراسلامی کمک کند.

افزایش فعالیت‌های قرآنی در کشور آلمان

مجید سعیدی نیکو یادآور شد: فعالیت‌های قرآنی در چند سال اخیر در کشور آلمان گسترش پیدا کرده است. در بیشتر شهرهای آلمان کلاس‌های آموزشی قرآن، مجالس و محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌گردد و الحمدالله خیلی از جوان‌ها به این سمت گرایش پیدا کرده‌اند و روز‌به‌روز فعالیت‌های قرآنی بیشتر می‌شود.

ایکنا: وی افزود: با برگزاری مسابقات هر ساله در مرکز امام علی(ع) هامبورگ، قراء و حفاظ خودشان را برای این مسابقات آماده می‌کنند تا بتوانند بهترین نتایج را در این رقابت‌ها کسب کنند. با دعوت اساتیدی برجسته از ایران مانند ابوالقاسمی، شاه‌میوه و پیروزمند در سال‌های اخیر از سوی مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ و با همراهی اساتید برجسته کشور آلمان از جمله استاد علی رمضانی و استاد حسن صادقی، انگیزه جوانان برای شرکت در فعالیت‌های قرآنی در این کشور بیشتر شده است.
 




۰۷/۰۸/۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن