تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798635481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیمانی تاریخی میان عربستان و آمریکا، رو به زوال اما روابط محرمانه عربستان و اسرائیل رو به گسترش است/ عربستان امیدوار است که اسرائیل به ایران حمله کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رای الیوم نوشت:
پیمانی تاریخی میان عربستان و آمریکا، رو به زوال اما روابط محرمانه عربستان و اسرائیل رو به گسترش است/ عربستان امیدوار است که اسرائیل به ایران حمله کند
رای الیوم نوشت: بر اساس یک تحقیق اسرائیلی، هم پیمانی تاریخی میان عربستان و آمریکا، رو به زوال است و علت این امر دغدغه ریاض درقبال افزایش تولید نفت آمریکاست اما در مقابل، روابط عربستان و اسرائیل اگر چه محرمانه اما رو به گسترش است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی به قلم  "زهیر اندراوس"، نوشت: "عودید عیران" دیپلمات اسبق اسرائیل در پژوهشی که برای مرکز تحقیقات امنیت اسرائیل وابسته به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل تهیه کرده بود، تاکید کرد: ائتلاف و هم پیمانی تاریخی میان عربستان سعودی و آمریکا، که در فوریه سال 1945 یعنی 70 سال پیش آغاز شده بود، به سمت زوال و نابودی پیش می رود. 


وی افزود: اختلافات میان ریاض و واشنگتن، فقط محدود به موضع گیری در قبال ایران و براندازی بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیست بلکه اختلافات اصلی میان دو کشور به علت دغدغه مسئولان عربستانی در قبال این مساله است که آمریکا تا سال 2016، در یک سال، می تواند  روزانه ده میلیون بشکه نفت تولید کند و این مقدار بیشتر از تولید نفت عربستان در سال 2013 است.


بر پایه این گزارش، این دیپلمات در تحقیق خود تاکید کرد: معادله نفت در برابر حمایت و حفاظت امنیتی، دیگر تقریبا منتفی است و این مساله باعث شد تا خاندان حاکم در عربستان به سراغ دیگر کشورهای بزرگ برای حفظ خود بروند.


در این تحقیق همچنین آمده است: با وجود فقدان روابط دپیلماتیک عادی میان اسرائیل و عربستان سعودی، اما به علت وجود منافع مشترک بین دو طرف درمورد ايران، باعث شده تا ریاض و تل آویو در این اواخر بسیار به یکدیگر نزدیک شوند. با وجود اینکه عربستان، بهبود روابط با اسرائیل را به پیشرفت مذاکرات میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها مشروط کرده بود، اما تفاوت زیادی میان داشتن روابط کامل دیپلماتیک و بین گسست کامل میان این دو وجود دارد؛ موضوعی که به دو طرف فرصت می دهد که به دور از انظار افکار عمومی، به طور مشترک با هم کار کنند.       


در این تحقیق آمده است: اطلاع از اسناد منتشر شده ویكیلیكس برای هر کسی که دو چشم بینا دارد، ثابت می کند که ریاض و تل آویو گفتگوهای محرمانه و مستمری در ارتباط با موضوع ایران داشته باشند.این اسناد همچنین اثبات کرده که بسیاری از شرکت های اسرائیلی در زمینه دادن مشورت ها و مشاوره های امنیتی -اطلاعاتی، آموزش نیروهای ویژه و ارائه سامانه های تکنولوژیکی پیشرفته، به کشورهای خلیج فارس کمک می کنند. به این مساله باید دیدارهای محرمانه و مستمر میان مسئولان بلند پایه دو طرف را نیز اضافه کرد.
همچنین در این تحقیق مشخص شده است که اسرائیل سیاست خود را در قبال صادرات سلاح به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نرم و قابل انعطاف کرده است همچنین مخالفت خود را در قبال اقدام واشنگتن در تجهیز این کشورها به سلاح، کاهش داد. این پیام آشکاری به این کشورها بود که می توانند همکاری را جایگزین تهدید کنند. 


به نوشته رای الیوم، بر اساس تحقیقات این دپیلمات اسبق اسرائیلی، عربستان و کشورهای دیگر خلیج فارس از میزان قدرت اسرائیل در آمریکا و همچنین میزان تاثیر گذاری آن بر روی تصمیم گیریهای کنگره مطلع هستند در نتیجه این کشورها معتقدند که باید سطحی از روابط خود با تل آویو را حفظ کنند. اما هنوز زمان برقراری روابط طبیعی فرا نرسیده است چرا که بدون پیشرفت مشخصی در مذاکرت مسالمت آمیز با فلسطینی ها، نمی توان بیش از این در روابط پیش رفت.


این تحقیق در ادامه یاد آور شد: بر اساس دیدگاه عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس، در حال حاضر نتایج منفی حاصل از داشتن روابط دیپلماتیک علنی با اسرائیل، بیش از نتایج مثبت آن است چرا که کشورهای خلیج فارس اکنون دارای روابط مخفیانه با اسرائیل هستند بدون اینکه ناچار باشند به افکار عمومي حساب پس دهند؛ ملت هایی که با موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستند. همچنین این مساله به نفع اسرائیل است چرا که برای (این رژیم) بهتر است که روابط با عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس محرمانه و غیر رسمی باقی بماند.


به نوشته این روزنامه، در این تحقیق همچنین آمده است: اخیرا در پی مخالفت آمریکا با حمله نظامی به ایران و سوریه، روابط ریاض و تل آویو تقویت شده است اما این تحقیق به تصمیم سازان اسرائیلی توصیه کرده که اقدام به تشکیل ائتلافی با عربستان و مصر علیه باراک اوباما، نکنند چرا که این امر بدون شک به روابط اسرئیل و آمریکا که شاهد مرحله ای حساس است، ضربه می زند.


این تحقیق ادعا کرد: عربستان امیدوار است که اسرائیل به ایران حمله کند، در عین حال از ترس اینکه هزینه این حمله بر روی دوش این کشور قرار گیرد، با ایماء و کنایه از کمک به اسرائیل در این زمینه سخن می گوید .


این تحقیق در پایان تاکید می کند: در هر صورت نمی توان روابط عربستان و اسرائیل را بویژه در سایه نبود هیچگونه اعتراف متقابلی از این دو، کم اهمیت دانست .


 
انتهای پيام/






تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن