تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814457925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش همتراز کاشی و صلیب کاشی در افزایش سرعت و دقت نصب کاشی و سرامیک


واضح آرشیو وب فارسی::

همتراز کاشی و صلیب کاشی دو مورد از نوآوری‌های جدید صنعت کاشی‌کاری هستند و برای ایجاد سطح صاف و یکسان و تنظیم فاصله دقیق بین کاشی‌ها و سرامیک‌ها کاربرد دارند. استفاده از این ابزارها نه‌تنها زیبایی ظاهری و کیفیت کار را افزایش می‌دهد؛ بلکه سرعت و دقت عملیات نصب کاشی و سرامیک را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با کاربردها و مزایای همتراز کاشی، سرامیک و فواید استفاده از صلیب یا اسپیسر کاشی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



نحوه استفاده از همتراز کاشی و صلیب کاشی به چه صورت است؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، همتراز کاشی ابزاری جدید و تشکیل‌شده از دو قطعه پلاستیکی شامل گیره و گوه است و در سال‌های اخیر بین نصابان کاشی و سرامیک طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ابزار سطح کاشی و سرامیک را یکسان و صاف کرده و اختلاف بین آن‌ها را از بین می‌برد. برای استفاده از همتراز کاشی و سرامیک ابتدا باید قطعه گیره یا کلیپس در بخش زیرین و محل بند بین دو کاشی یا سرامیک قرار گیرد و سپس گوه یا پل به داخل دهانه کلیپس فشار داده شود. با آچار یا انبر مخصوص می‌توان گوه داخل گیره را محکم‌تر کرد.

صلیب کاشی که با نام بند یا اسپیسر کاشی نیز شناخته می‌شود، یکی از ابزارهای ارزان، کارآمد و مقرون‌به‌صرفه است که فاصله بین‌ کاشی‌ها یا سرامیک‌ها را یکسان و شکل ظاهری کار را منظم و زیبا می‌کند. این وسیله پلاستیکی معمولا از نظر شکل ظاهری به پلاس و صلیب شباهت دارد و در ضخامت‌های متنوع بین 1 تا 10 میلی‌متر تولید می‌شود. اسپیسرهای با ضخامت 1 تا 6 میلی‌متر برای نصب کاشی و سرامیک کف کاربرد دارند. در نصب کاشی و سرامیک سطح عمودی و نماکاری ساختمان‌ها نیز از اسپیسرهایی با ضخامت بین 7 تا 10 میلی‌متر استفاده می‌کنند. نحوه استفاده از صلیب کاشی به این صورت است که در مرحله بعد از اجرای چسب کاشی و قرار دادن کاشی اول و شاقول شدن آن، صلیب را بین بند کاشی اول با کاشی دوم قرار داده و کار را ادامه می‌دهند. بعد از اتمام نصب کاشی‌ها و اطمینان از خشک شدن چسب، اسپیسرها را از بین بند کاشی‌ها جدا می‌کنند.



استفاده از همتراز کاشی چه مزایایی به‌همراه دارد؟

مهم‌ترین مزایای استفاده از همتراز در صنعت کاشی‌کاری شامل موارد زیر است:

افزایش سرعت و دقت نصب کاشی و سرامیک توسط نصاب

بالا بردن کیفیت و افزایش زیبایی کار

جلوگیری از تجمع مایعات در اثر هم‌سطح نبودن سطح کاشی و سرامیک

افزایش راحتی و سهولت در بندکشی و کاربرد آسان

امکان استفاده از همتراز در تمام سطوح عمودی و افقی

برطرف کردن مشکل بالا و پایین بودن لبه‌های کاشی و سرامیک

جلوگیری از تغییر رنگ کاشی و سرامیک در اثر تجمع مایعات و آلاینده‌ها

عدم نیاز به تجربه و مهارت بالا برای استفاده

امکان استفاده در نصب سنگ، پارکت، کفپوش و فایل‌های چوبی کف

یکسان‌سازی لبه‌های کاشی و سرامیک جهت فرش کردن کف

کمک به ایجاد سطحی کاملا صاف و یکدست

صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های نصب کاشی و سرامیک

عدم نیاز به استفاده از چکش برای تراز کردن کاشی‌ها و سرامیک‌ها با وجود انبر همتراز

جلوگیری از حرکت، جابه‌جایی و لغزش کاشی‌ها و سرامیک‌ها در زمان کار

قفل شدن کاشی‌ها و سرامیک‌ها و عدم نگرانی از شل شدن آن‌ها بعد از نصب

امکان تردد روی سطح، بلافاصله بعد از اتمام کار

عدم آسیب دیدن و شکستگی کاشی‌ها و سرامیک‌ها در اثر ضربه‌های چکش در روش سنتی

باتوجه‌به تنوع بالای این ابزارها در بازار تجهیزات ساختمان‌سازی، برای انتخاب مناسب‌ترین همتراز کاشی و سرامیک باید به نکاتی مانند نوع کاشی و سرامیک، و میزان ضخامت و ابعاد آن‌ها، نوع کاربری کاشی و سرامیک، قیمت همتراز و برند تولیدکننده توجه داشته باشید. همتراز کاشی متره پلاست یکی از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار است و مشتریان زیادی دارد.

آشنایی با مزایای صلیب کاشی

از مزایای صلیب یا اسپیسر کاشی می‌توان مواردی مانند ایجاد ظاهری بسیار زیبا و جذاب در پایان کار کاشی‌کاری یا سرامیک‌کاری، ایجاد درزها و بندهای گونیا و منظم با فاصله‌های یکسان، ایجاد پوششی یکپارچه در ردیفی منظم، افزایش سرعت کار، وزن سبک، حمل‌ونقل آسان و قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه را نام برد. برندهای مختلفی در زمینه تولید اسپیسر مشغول فعالیت هستند؛ اما اگر قصد دارید محصولی باکیفیت را با بهترین قیمت خریداری کنید، صلیب کاشی متره پلاست، برند بسیار مناسبی است.



خرید آنلاین همتراز کاشی و صلیب کاشی، آسان‌ترین روش خرید این ابزارهای مفید و کاربردی

در این مطلب دو مورد از پرکاربردترین ابزارهای نوین صنعت ساختمان‌سازی یعنی همتراز کاشی و سرامیک و اسپیسر کاشی را معرفی کردیم و راجع‌به ویژگی‌ها، کاربردها و مزایای هر یک توضیح دادیم و بهترین برند تولیدکننده این محصولات یعنی متره پلاست را معرفی کردیم. برای خرید این ابزارها روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما درحال‌حاضر از بین روش‌های خرید حضوری از فروشگاه‌های ابزار فروشی، فروشگاه‌های مصالح ساختمانی و فروشگاه‌های اینترنتی، بهترین، راحت‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. در خرید آنلاین امکان استفاده از مشاوره رایگان نیز وجود دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن