تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833872214
اساس عرفان بودایی بر شادمانی حسّی است/ دالایلاما؛ مدعی که نمی تواند حتی رنج خویش را رفع کند
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دین و اندیشه نقد عرفان دالایلاما؛
اساس عرفان بودایی بر شادمانی حسّی است/ دالایلاما؛ مدعی که نمی تواند حتی رنج خویش را رفع کند
رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن در نقد عرفان دالایی لاما یادآور شد: از دیدگاه دالای لاما برطرف کردن رنج، در عالم شدن است، اما نه به معنی درس خواندن، بلکه مقصودشان از عالم شدن، اعتقاد فراوان به دالای لاما است. برخلاف آن چیزی که دالای لاما ادعا می کند، اوهیچ وقت نمی تواند آن رنجی را که خودش تعریف کرده است از بین ببرد، جالب است دالای لاما وقتی برادرش مرد، دو سه هفته گریه می کرد و همش در خودش بود، بهترین شاهد بر اینکه اینها نمی توانند آن رنجی که خودشان می گویند از بین ببرند همین است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی از اساتید خارج فقه حوزه علمیه و رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن در متن ذیل به بیان آخرین جلسه از نقد و بررسی عرفان نوظهور «دالایی لاما» پرداخته است که در پی می آید: قبلاً عرض کردیم که دالای لاما یک شاخه ای از بوداییت است و لذا همان اعتقادات و آداب و رسوم بودایی ها را دالای لاما هم قبول دارد. در دین بودا اسم خدا که اصلاً نیست، یعنی یک دینی است که هیچ وقت اسم خدا را به کار نمی برند، ولی واقعاً اعتقاد به خدا دارند، ولی اسم خدا را به زبان نمی آورند، بودایی ها بودا را می پرستند، و می گویند بودا خدا را می پرستد، در عرفان دالای لاما، مردم باید دالای لاما را یعنی رهبرشان را بپرستند، بعد دالای لاما بودا را بپرستد و بودا خدا را بپرستد، مهمترین حرف این عرفان بودایی(دالای لاما) این است که می گویند ما می خواهیم مردم به شادمانی برسند، جهان پر است از رنج و ما می خواهیم این رنج را کنار بزنیم، خود دالای لاما رنج را تعریف کرده و می گویند رنج عبارت است سیل، مریضی، زلزله، پیر شدن، مردن و آسیب هایی که مردم به یکدیگر وارد می کنند، و دنیا پر است از اینجور رنجها که قابل برطرف کردن است، و برطرف کردنش نیز از طریق برطرف کردن جهل است، و هر کسی که با دالای لاما ارتباط برقرار کند به همان اندازه رنجش برطرف می شود، در عرفان بودایی هر چیزی که شادی ایجاد کند مجاز است شادمانی و فرح یا انبساط که می گویند، خود دالای لاما در کلماتش تصریح کرده است که مقصود از شادمانی، شادمانی دنیوی است و آدم باید سعی کند هر چه بهتر و شادتر زندگی کند، یعنی اساس این عرفان بودایی بر شادمانی حسّی است، شادمانی دنیوی، به همین جهت لذت جنسی را بی حد و حصر قبول دارند و هر چیزی به نوعی شادی ایجاد کند مجاز می شمارند، مواد مخدر باشد این کار را می کنند، سرقت را مجاز می شمرند، اگر کسی چند دین بپزید، در ادیانی که در هندوستان است، دین هندو دینی است که کثرت گرایی در دین را می پذیرد، همین پلورالیزم یا صراط های مستقیم که بعضی ها در ایران مطرح کرده اند به نحو شدید و افراطی اش در هندوها وجود دارد، یعنی هندوها می گویند می شود یک آدمی هم مسلمان باشد و هم مسیحی باشد، دو دین داشته باشد، این طوری نیست، این کثرت گرایی در دین که یک آدم می شود چند دین داشته باشد، یعنی می شود یک آدم هم مسلمان باشد که موحد است و هم هندو باشد که سه هزار و سه تا بت دارد و می پرستد، این کثرت گرایی هندوها را دالای لاما پذیرفته است. ... در کلمات دالای لاما خیلی است، دالای لاما می گوید برطرف کردن رنج به دانایی است و عالم شدن، اما عالم شدن نه یعنی درس خواندن، بلکه مقصودشان از عالم شدن این است که اعتقاد فراوان به دالای لاما، این را می گویند عالم شدن، به همین جهت می شود بگویید تنها دینی که فلسفه درونش نیست، دین بودایی است، اصلاً فلسفه ندارد، دینی در هندوستان است عورت پرستی، دین عورت پرستی فلسفه دارد و یک دوره فلسفه شان چیزی حدود 50 جلد کتاب است، همجنس بازی فلسفه دارد، و فلسفه و استدلالهای خیلی مفصلی دارد، اما تنها دینی که اصلاً فلسفه ندارد همین بوداییت است، علتش این است که می خواهند اشتباهات و خطاهای دالای لاما را توجیه کنند، چون مثلاً این در آثار دالای لاما هست که می گوید ارتباط نامشروع دالای لاما با زن هر کس دیگری نه تنها مجاز است بلکه باعث خیر و برکت نیز می دانند، خوب این را با هیچ فلسفه ای نمی شود توجیه اش کرد و لذا فلسفه را قبول ندارند و می گویند از راه دل و از راه عرفان و اینجور چیزها باید به آن آگاهی رسید و با آن آگاهی رنج را از بین برد و جاذبه ای که الان بوداییت پیدا کرده است. تناسخ از بودایی به مسیحیت رسوخ کرد با اینکه دین بودا از دین هایی بود که مغولها خیلی خدمت کردند در نابودی این تفکر، یعنی این بودایی که تقریباً تا مرزهای مدیترانه رسیده بود، مغول ها این بودایی را از بین بردند تا مرزهای تقریباً افغانستان، یعنی اینجاها بودند، خود مغول ها اول جنایت کردند، خوب بعد که خوب شدند و مسلمان شدند بعضی هایشان و بناکردند با بودایی گری مبارزه کنند، ولی الان می بینید که بودایی تا آمریکا رفته است و در خیلی از آداب و رسوم بودایی در اروپا دارد اجرا می شود، و در آمریکا حتی مسیحی ها دارند آداب و رسوم بودایی را اجرا می کنند، الان شاید شما مسیحی پیدا نکنید که اعتقاد به تناسخ نداشته باشد، این تناسخ برای همین بودایی هاست، یا مثلاً نیروانا، من در تهران دیده ام که نوشته ساندویچ فروشی نیروانا. نیروانا همین اصلی ترین اعتقاد و آموزه کفر آمیز بودایی ها و هندو هاست و خیلی دورا دور خیلی دورا دور، نیروانا، شبیه وحدت وجودی می شود که بعضی از صوفی ها و دراویش می گویند، شاید مثلاً معنا کنید نیروانا یعنی همه خدایی، یا مثلاً نیروانا را معنا کنید به فنا در خدا یا اتحاد با خدا به معنای غلطش که یک اعتقاد کفر آمیز است، صددر صد کفر است، از نوع بدترین نوع کفر است، ولی همین اعتقاد نیروانا، هم در مسیحیت پذیرفته شده و هم در یهودیت، علتش نیز ترویج تفکر بودایی و عرفان دالای لاما است. چند جمله توضیح و نظر دین اسلام راجع به اینها؛ اولاً یک بحثی است در عرفان اسلامی که آیا فقط از طریق گریه می شود به خدا رسید یا از طریق شادی و فرح هم می شود به خدا رسید، یا گریه بهتر است یا شادمانی بهتر است، یا اینکه بگوییم این یک جا و آن یک جا، یا اینکه فقط با گریه می شود به خدا رسید اما با خوشحالی یا با جوک و طنز گفتن نمی شود به خدا رسید؟ چند آیه شریفه را یاداشت کرده ام: بعضی آیات شریفه قرآن اینطوری است که می فرماید : وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ(آیه 23 سوره حدید). آنچه را که خدا به شما داده است به آن فرح و شادمانی نداشته باشید. در آیه 188 آل عمران
لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوْا وَيُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا فَلا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفَازَةٍ مِنَ الْعَذَابِ. گمان نکنند آنها که شادمانی می کنند به آنچه به آنها داده شده است، پولی، ماشینی، خانه ای دارند، خوشحال اند و سرگرم اینهایند خیال نکنند چیز خوبی دستشان آمده است. اینگونه آیات آیه 134 سوره انعام و آیات دیگر اینها در مقام مذمت خوشحالی و فرح و شادمانی است، یک آیاتی هم برعکس اینها است؛ آیه 170 آل عمران می فرمایند: فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ
خوشحال و شادمانند، به آنچه که خداوند از فضل خود به آنان داده است. یا این آیه "فوقاهم الله شر ذلک الیوم و لقاهم نظرة و سرورا"(آیه 11 سوره انسان) آنها که خداوند شر قیامت را از آنها بازداشته و شادمانی و سرور را به آنها داده است. " إنه كان في أهله مسرورا". البته این آیه شاید در مقام مذمت باشد به هر حال یک آیات شریفه ای در قرآن است درباره مزمت فرح و یک آیاتی هست درباره ستایشش. شاید بشود از این آیات اینطور نتیجه گرفت. دالای لاما هیچگاه نمی تواند آن رنجی را که خود تعریف کرده، برطرف کند/غفلت از رنج به جای برطرف کردن آن برخلاف آن چیزی که دالای لاما ادعا می کند، دالای لاما هیچ وقت نمی تواند آن رنجی را که خودش تعریف کرده است از بین ببرد، جالب است دالای لاما یک وقت برادرش مرد، وقتی برادرش مرد، دو سه هفته گریه می کرد و همش در خودش بود، بهترین شاهد بر اینکه اینها نمی توانند آن رنجی که خودشان می گویند از بین ببرند همین است، نه تا حالا توانسته اند جلوی مرگ کسی را بگیرند، نه تا حالا توانسته اند جلوی پیر شدن یا مریض شدن کسی را بگیرند، یعنی آن رنجی که می گویند وجود دارد، بعضی هاشان می گویند چون ما معتقد به تناسخ هستیم، تناسخ باعث می شود که این بچه یا این آدمی که الان مرد ، دوباره به دنیا برمی گردد و لذا غصه ای ندارد، جواب این است که این بچه وقتی می میرد، حتی اگر دوباره به دنیا برگردد، ولی رنجش را دارد، علت این است که وقتی به دنیا بر می گردد دیگر پیش آن پدر و مادر نیست، آن کسی که الان برای مرده گریه می کند برای این گریه می کند که او از من جدا شد، حتی اگر دوباره برگردد به دنیا پهلوی این پدر و مادر که دیگر نیست و لذا رنج را دارد و از بین نمی رود. بنابراین رنجی که بودایی ها تعریف می کنند، هیچ وقت نمی توانند آن رنج را نابود کنند، البته یک اینطور چیزی دارند، معمولاً می روند در کوهستان و ذکرهایی را می گویند و با دستشان اینطور می کنند که این شیاطین یا این رنجهاییی که اینجا هست برود و بعد یک فضای تهی باز می شود و در این فضا که بروند غصه و ناراحتی وجود ندارد، این چیزها را ما قبول داریم، این چیزها در عالم است و این تاثیرات در عالم است ولی اینها برطرف کردن رنج نیست اینها غفلت از رنج است، آن که ما قبول داریم همین است که این آیات شریفه می گوید، این آیات می خواهند بفرمایند که یک فرح مادی داریم و یک فرح روحی و عقلی، فرح مادی که این آیات نکوهش می کنند این است که اگر کسی مواد مخدر استفاده کند، تریاک که می کشد، آن موقع تا یک تا دو ساعت نئشه است و توی (درون) لذت است ولی بعدش تا عمری غصه دار و در رنج است، این آیات در مقام این است که اینجور فرح و انبساطی که یک لحظه است و عمری غصه به دنبال دارد بد است و مذمت شده است، اما اگر فرحی بود که همیشه است این خیلی خوب است، مثل درس خواندن ، مثل تقوا، مثل عفت، یک آدمی که زاهد است به مراتب لذت و زهدش از آدم پول دار خیلی بیشتر است و هیچ غم و غصه ای ندارد، پس هر چیزی که لذت مادی باشد، زودگذر است و هر چیزی که لذت عقلی باشد دوام و شدت دارد و اثرش بیشتر است، همه جای دنیا این را قبول دارند که یک فوتبالیست لذتی که از فوتبال می برد به مراتب از لذت جنسی بیشتر است، به مراتب از لذت خوردن بیشتر است و این معنی اش این است که فقط لذت های مادی ملاک نیست. اسلام طرفدار شادی مبتنی بر عقل است حرف ما این است، دین ما طرفدار لذت است و ما بیش از آنها دم از شادی و فرح و انبساط می زنیم، در زندگی رسول خدا (ص) اگر بگردید، روایاتی که درباره شوخی کردن های پیامبر است، بیشتر است از روایاتی که درباره گریه کردن پیامبر است، اینطور خیلی داریم، اما آن لذت، لذت عقلی است، فرح فرح عقلی و شادمانی شادمانی عقلی است، این آیاتی که می فرماید "لا خوف علیهم و لاهم یحزنون" آیاتی که می فرماید "ان المومنون، الذین اذا ذکر الله وجلت قلوبهم" این ابتدای کار را می فرماید که اول کار "وجلت قلوبهم"، ولی آخر کار "الا بذکر الله تطمئن القلوب" ، اول کار ترس و خوف است، آخر کار آرامش و لذت و انبساط و اینها. آیاتی که می فرماید "حدائق ذات بهجه". ایاتی که درباره صفات خداست همه شادمانی در دین را دارد بیان می کند البته ضوابطی هم دارد. و اما مسئله نیروانا که اینها مطرح می کنند، اگر کسی درست نتواند نیروانا را تحلیل کند، کفر محض است و می شود همه خدایی و چیزی است که حتی هندوها نیز نمی توانند بپذیرند، دراویش خودمان نیز بعضی ها این طور تفکری دارند، مثل «نقطوی» های ایران یا حروفیه یا پیروان محمود پسی خانی در اصفهان نیز این تفکر را دارند ولی بودایی ها به خاطر اینکه آقای دالای لاما سفارش می کند به درس نخواندن و اینکه فکر و تامل و تدبر مخصوص دالای لاما است و دیگران فقط باید اعتقاد داشته باشند به دالای لاما؛ آدمی که اهل فکر و تدبر نباشد، به اینطور آدمی اگر شما بگوید که نیروانا، او تصورش این است که همه چیز خداست(نعوذ بالله) یعنی همان که می گویند جهله صوفیه یعنی آدم جاهل بهش بگویی وحدت وجود او خیال می کند یعنی همه خدا و این می شود کفر. من نمی توانم درباره خود دالای لاما یا خود بودا این قضاوت را کنم، که او همه چیز را خدا می دانست یا نمی دانست، چون فرض این است که او درس خوانده است، اما این پیروان و این تعالیمی که اینها به مردم یاد می دهند همه خدایی می شود و کفر محض است و عرفانی که هر ماده ای را خدا بداند عرفان نیست، این دیگر معنویتی درونش نیست، قبلاً شرایط معنویت را گفته بودم، که اگر یک چیز را می خواهیم بگوییم معنوی است باید بگوییم چه چیزهایی داشته باشد، اگر چه ویژگی هایی بود یک چیز می شود معنویت، اگر نبود می شود ظاهر گرایی، اگر طرفدار حس شدم این دیگر معنویت درونش نیست.
۱۳۹۳/۱/۲۱ - ۱۰:۳۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]
صفحات پیشنهادی
لیلاز:اقتصاد مقاومتی اساس استقلال ایران است/ایران نمیتواند به یکی از بلوکهای قدرت جهانی وابسته باشد
لیلاز اقتصاد مقاومتی اساس استقلال ایران است ایران نمیتواند به یکی از بلوکهای قدرت جهانی وابسته باشد فعال سیاسی اصلاحطلب با تأکید بر اینکه ما اقتصاد مقاومتی را اساس استقلال ایران میدانیم تصریح کرد اصلا به نظر من استقلال بدون استقلال اقتصادی معنا ندارد به گزارش نامه نیوز سعوزارت ورزش اهتمام بیشتری به کشتی مازندران داشته باشد ثمربخش: توقعی از فدراسیون کشتی نداریم/ خادم نمیتواند قان
وزارت ورزش اهتمام بیشتری به کشتی مازندران داشته باشدثمربخش توقعی از فدراسیون کشتی نداریم خادم نمیتواند قانون را زیر پا بگذاردرئیس هیات کشتی مازندران گفت توقعی از مسئولان فدراسیون کشتی نداریم علیاصغر ثمربخش در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درخصوص صحبت با رسول خادمپریدر: اسپانسرها از شطرنج حمایت نمیکنند
پریدر اسپانسرها از شطرنج حمایت نمیکنند استاد بزرگ شطرنج بزرگ ایران گفت با توجه به اینکه شطرنج کشورما به صورت حرفهای است اما اسپانسرها از شطرنج حمایت نمیکنند شادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت در سال 92 در قسمت نوجوانان و جوانان بسیار موفق بوده ام وپريدر: اسپانسرها از شطرنج حمايت نميکنند
پريدر اسپانسرها از شطرنج حمايت نميکنند استاد بزرگ شطرنج بزرگ ايران گفت با توجه به اينکه شطرنج کشورما به صورت حرفهاي است اما اسپانسرها از شطرنج حمايت نميکنند شادي پريدر اظهار داشت در سال 92 در قسمت نوجوانان و جوانان بسيار موفق بوده ام و کسب مدال طلاي جهاني توسط پوريغرب نمیتواند جایگاه هسته ای ایران را انکار کند
غرب نمیتواند جایگاه هسته ای ایران را انکار کند علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که ایران از نظر موضوع هستهای به جایگاهی رسیده که نمیشود آن را انکار کرد یعنی زنجیره هستهای در ایران به نتیجه رسیده است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر رئیس مجلس شورای اکنعانیمقدم: احتمال کاندیداتوری احمدینژاد در انتخابات مجلس از شهر ورامین وجود دارد اما قطعا شکست میخورد/ احم
کنعانیمقدم احتمال کاندیداتوری احمدینژاد در انتخابات مجلس از شهر ورامین وجود دارد اما قطعا شکست میخورد احمدینژاد تا 10 سال دیگر نمیتواند پایگاه مردمی خود را احیا کند عضو جبهه ایستادگی معقتد است که احمدینژاد پایگاه مردمی ندارد و نمیتواند تا ده سال آینده به سیاست بازگردد حجباری: کسی نمیتواند به من بگوید "برو به سلامت"/ از رسانهای شدن خبر خداحافظیام متعجبم
شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷ ۵۹ خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی فوتبال مهمترین خبر آغاز مجدد فعالیت رسانهها در سال جدید است خبری که به معنای به پایان رسیدن عمر فوتبالی یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بود بازیکنی که بیشتر از دوران حضورش در میادین به دلیل آسیب دیددر جریان پرونده دروازهبان برزیلی نیستم شکری: مدیربرنامه نمیتواند مانع بازی یک بازیکن شود/آنها قصد تهدید پرسپ
در جریان پرونده دروازهبان برزیلی نیستمشکری مدیربرنامه نمیتواند مانع بازی یک بازیکن شود آنها قصد تهدید پرسپولیس را دارندمشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت مدیربرنامه یا شرکت انتقال دهنده نمیتواند مانع بازی کردن یک بازیکن شود مصطفی شکری در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارستفاوتهای دیدگاه اسلام و غرب درباره حقوق بشر/ غربیها مبدأ و معاد را در حقوق بشر در نظر نمی گیرند
دین و اندیشه برنجکار در گفتگو با مهر تفاوتهای دیدگاه اسلام و غرب درباره حقوق بشر غربیها مبدأ و معاد را در حقوق بشر در نظر نمی گیرند یک استاد پردیس قم دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر در یک جمله بخواهیم تفاوت اسلام و غرب را در این خصوص بگوییم غربی ها جزء نگر و فرد نگر هستند ولی مامام جمعه شیراز: هیچ قدرتی نمی تواند جمهوری اسلامی را تهدید کند
امام جمعه شیراز هیچ قدرتی نمی تواند جمهوری اسلامی را تهدید کند شیراز - ایرنا نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه کشورمان در اوج اقتدار قرار دارد گفت ایران مانند افغانستان پاکستان و یا اوکراین نیست که بتوان آن را تهدید کرد هیچ قدرتی نمی تواند جمهوخطیب جمعه بهشهر : هیچ اقتصادی بدون وجود فرهنگ متعالی نمی تواند مفید باشد
خطیب جمعه بهشهر هیچ اقتصادی بدون وجود فرهنگ متعالی نمی تواند مفید باشد ساری – ایرنا – امام جمعه موقت بهشهر گفت هیچ اقتصادی بدون برخورداری و وجود یک فرهنگ متعالی نمی تواند سعادت آفرین و مفید باشد به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدضیاء الدین جباری روز جمعه در خظبه هگازپروم: وضعیت بدهیهای اوکراین نمیتواند تا ابد ادامه یابد
گازپروم وضعیت بدهیهای اوکراین نمیتواند تا ابد ادامه یابدرئیس شرکت گازپروم روسیه هشدار داد که تکلیف بدهیهای اوکراین در ازای خرید گاز باید هر چه زودتر روشن شود در حالیکه به گفته وزیر انرژی اوکراین در صورت عدم توافق با طرف روسی این کشور به دادگاه استکهلم مراجعه خواهد کرد بهرضا قوچان نژاد ؛ هدیه ای که حالا کسی نمی تواند بگوید ایرانی نیست
رضا قوچان نژاد هدیه ای که حالا کسی نمی تواند بگوید ایرانی نیست ورزش > فوتبال ملی - چهره های ورزش در سال 1392 چه کسانی بودند شاید بد نباشد روزی یکی از آنها را با هم مرور کنیم آنها که خاطره ساز شدند یا اثرگذار به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین او بی شک یکی از ستاره هافولاد در دیدار با بنیادکار نمی تواند از دو بازیکن خود استفاده کند
فولاد در دیدار با بنیادکار نمی تواند از دو بازیکن خود استفاده کند اهواز - ایرنا - تیم فوتبال فولاد خوزستان در دیدار با تیم فوتبال بنیادکار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا نمی تواند از دو بازیکن خود به علت محرومیت و مصدومیت استفاده کند به گزارش ایرنا شهاب کرمی به علت دو کارته بودننماینده مجلس: هیچ کشوری نمی تواند برای ایران تعیین تکلیف کند
نماینده مجلس هیچ کشوری نمی تواند برای ایران تعیین تکلیف کند ارومیه - ایرنا - رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا بهانه جدید غرب برای متهم ساختن ایران است و اتحادیه اروپا باید بداند هیچ کشوری نمی تواند برای ایران تعیین تکلیف کند عابد فتامقام معظم رهبری: واقعیات جامعه جهانی براساس خواستههای آمریکا به پیش نمیرود
جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۵ حضرت آیتالله خامنهای صبح امروز در اولین روز بهار و نخستین روز سال 1393 در اجتماع عظیم و پُر شور زائران و مجاوران رضوی علیه السلام با تبریک مجدد سال نو ابعاد مختلف نقشه کلان راه کشور در سال جدید یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را تبیهیچ قدرتی نمی تواند حق استفاده ازانرزی هسته ای را از ملت ایران بگیرد
هیچ قدرتی نمی تواند حق استفاده ازانرزی هسته ای را از ملت ایران بگیرد یزد - ایرنا - امام جمعه بافق انرژی هسته ای را حق طبیعی مردم دانست و گفت هیچ قدرتی نمی تواند این حق مسلم را از مردم انقلابی ایران بگیرد حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در گفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت 20 فرور-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها