تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816183930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران‌شناس فرانسوی: ایران را با ترجمه آثار شیعی به مردم فرانسه معرفی کنید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ایران‌شناس فرانسوی: ایران را با ترجمه آثار شیعی به مردم فرانسه معرفی کنید فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری مهر نوشت:

"ژان کلود ووازن" ایران‌شناس فرانسوی و رایزن فرهنگی فرانسه در الجزایر در دیدار با دکتر "علی دهگاهی" رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درخصوص موضوع ایرانشناسی در فرانسه و انتقال اندیشه‌های ایرانی به زبان فرانسه به بحث وگفت و گو نشست.

در این دیدار "کلود ووازن" با بیان اینکه برای تدوین این کتاب مدت سه سال از بناهای تاریخی در نقاط مختلف ایران بازدید کرده و تحقیقات میدانی انجام داده‌ است گفت: نگارش کتاب "قلعه‌ها و دژهای ایرانی" موجب آشنایی و انس بیشتر وی با فرهنگ و تمدن ایران شده است. بناهای تاریخی و طبیعت زیبای چهار فصل ایران در جهان منحصر به فرد است و کمتر کشوری را می‌توان سراغ گرفت که چنین نمونه‌هایی از میراث تمدنی و زیبایی‌های طبیعی را در خود جای داده باشد.

"کلود ووازن" در خصوص انجام یک کار پژوهشی و سخنرانی در زمینه "تاریخچه ترجمه از فارسی به زبان فرانسه" و نقد و بررسی نقاط قوت و ضعف ترجمه متون ایرانی در زمینه تاریخ و تمدن اظهار داشت: فرانسویان از نخستین کسانی بودند که در حوزه باستان‌شناسی به ایران وارد شدند و تحقیقات میدانی خوبی در این زمینه در ایران انجام دادند.

به گفته وی بناهای تاریخی ایران همچون شیراز و اصفهان در میان نخبگان دانشگاهی فرانسه آثار شناخته شده‌ای هستند ولی اطلاع زیادی از قلاع و دژهای استان‌های سایر مناطق ایران به زبان فرانسه وجود ندارد.

"کلود ووازن" با تاکید بر اینکه ایران صاحب فرهنگ و تمدن درخشانی است که باید بهتر و بیشتر به جهان و بویژه غرب معرفی شود گفت: به دلیل تبلیغات منفی رسانه‌های معاند با ایران، جامعه فرانسه شناخت دقیقی از اوضاع ایران و مذهب شیعه و سنی ندارد و تفاوت‌های آن را نمی‌داند. ترجمه آثاری درباره شیعه به زبان فرانسه کمک خواهد کرد تا مخاطبان عمومی در فرانسه شناخت بهتری از ایران بدست آورند.

در ادامه "دهگاهی" ضمن توضیحاتی درباره پیشینه ایرانشناسی، ایرانشناسان فرانسوی و خدمات آنها در بازشناسی فرهنگ ایرانی در سده های اخیر، به برخی از آثار مهم در تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران که به دست محققان فرانسوی انجام شده است اشاره کرد و گفت: هانری ماسه، لویی ماسینیون، هانری کوربن از ایرانشناسان شهیر فرانسوی بودند که سهم زیادی در معرفی فرهنگ ایران در فرانسه داشتند.

وی افزود: قدمت ترجمه از زبان فارسی به زبان فرانسوی به بیش از سه سده می‌رسد و افرادی چون باپتیست و دوپرون آثار زیادی را از تمدن ایرانی به زبان فرانسه ترجمه کردند که این ترجمه ها ماندگار شدند.

مراسم رونمایی از کتاب "دژها و قلعه های ایرانی" به همت مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، به زودی با همکاری مؤسسه شهر کتاب انجام خواهد شد. "ژان کلود ووازن" از ایرانشناسان برجسته فرانسوی و مؤلف کتاب "قلعه‌ها و دژهای ایرانی" است که این کتاب اخیراً توسط انتشارات بین‌المللی الهدی به دو زبان فرانسه و فارسی در ایران منتشر شده است. /6262



یکشنبه 25 اسفند 1392 - 12:32:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن