تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805477767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهضتهاي اسلامي بدون مردمي بودن هرگز كارايي و اثربخشي حداكثري نخواهند داشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات:
نهضتهاي اسلامي بدون "مردمي بودن" هرگز كارايي و اثربخشي حداكثري نخواهند داشت
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در دیدار دبيركل و اعضاي شوراي جماعات اسلامي پاكستان، مردمي بودن و تأسي از اسلام را عامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي در ايران عنوان كرد و گفت: نهضتهاي اسلامي در جهان بدون داشتن دو مولفه اصلي "شناخت و تبيین هدف" و "مردمي بودن" هرگز كارايي و اثربخشي حداكثري نخواهند داشت.



به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر ابوذر ابراهيمي تركمان رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي روز گذشته 15 اسفندماه با دبيركل جماعات اسلامي پاكستان و جمعي از رهبران جماعات جمهوري اسلامي پاكستان ديدار و گفتگو نمود.
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در اين ديدار مردمي بودن و تأسي از اسلام را عامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي در ايران عنوان كرد و گفت: نهضتهاي اسلامي در جهان بدون داشتن دو مولفه اصلي "شناخت و تبيین هدف" و "مردمي بودن" هرگز كارايي و اثربخشي حداكثري نخواهند داشت. هنگامي كه يك مسلمان با "شناخت نتيجه هدف خود" كه همان اصلاح جامعه است به تلاش براي تبين و گسترش اين پيام بر مي آيد يقينا به خود و رفتار شخصي يا حزبي آن نگاه نمي كند بلكه به نتيجه پاياني اين پيام نگاه مي كند و بالطبع تلاش او در بلندمدت به خاطر نيت خدا خواهانه آن بر عمق جان مخاطبان مي نشيند.
 
وي همچنين گفت: براي موفقيت و ماندگاري پيامهاي وحدت آفرين، نيت خالصانه و قرب الي الله شرط اصلي مي باشد  و علت جهاني شدن پيام انقلاب اسلامي و پيروزي آن نيز نيت خالصانه معمار بزرگ انقلاب اسلامي و نيز خواست قلبي و فطري مردم مسلمان ايران اسلامي بود و اگر نيت براي خدا باشد پيام بر دلها خواهد نشست.
 
وي در ادامه گفت: همه افراد و عالمان بزرگ جهان من جمله حضرت امام خميني(ه)،" ابوالاعلی مودودی" و ديگر شخصيتهاي مطرح، تنها با دارا بودن اين نيت خالصانه و خدايي توانستند پيام نهضت و تفكراتشان در جهان جاودانه نمايند.
 
وي همچنين خطاب به هيئت عالي رتبه جماعات اسلامي پاكستان گفت: هدف ما و شما هدفي مشخص و واحد كه همانا گام نهادن در مسير خدا با تأسي به قران مجيد و با هدف جاري نمودن سيره و سنت پيامبر عظيم الشأن اسلام حضرت محمد(ص) در مسير وحدت امت اسلامي است و در اين مسير جاي هيچ تفرقه و درنگي كه بدخواهان غربي و كج انديشان افراطي از آن سخن مي گويند وجود ندارد.
 
وي همچنين گفت: در همين راستا اخيرا جمهوري اسلامي ايران افتخار ساخت مراحل پاياني "فيلم محمد رسول الله" را در كارنامه زرين فعاليتهاي سينمايي خود به ثبت رسانده است و جالب اين است كه در هيج كجاي اين فيلم رنگ و بوي اختلاف مذهبي يا وجود اعتقادات صرف شيعي مشاهده نمي شود و تاكنون نيز به گفته كارگردان اين فيلم كشورهاي زيادي متقاضي خريد امتياز پخش اين فيلم شده اند.
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات همچنين با برشمردن زمينه هاي گسترده همكاريهاي هاي فرهنگي ميان جمهوري اسلامي ايران و جماعات اسلامي پاكستان، گفت: مامي توانيم با همكاري شما رهبران ديني جمهوري اسلامي پاكستان نمونه بسيار عالي از هم دلي و اتحاد اسلامي را ايجاد نمائيم و موضوعاتي
همچون انتقال تجربيات فرهنگي و پژوهشي در حوزه زبان فارسي، مديريت و اداره امور مدارس ديني، امور بانوان و نقش ارزشمند بانوان در جامعه و فرهنگ را در مسير همكاريهاي فرهنگي خود تجربه نمائيم.
 
وي با اشاره به توانمنديهاي گسترده و متفاوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به عنوان متولي ديپلماسي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، بر آمادگي اين سازمان در انجام گسترده تعاملا فرهنگي، علمي، پژوهشي و هنري با جماعات اسلامي جمهوري اسلامي پاكستان تاكيد نمود. رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ايران با فتوايي عالمانه دامن زدن به اختلاف ميان فرق اسلامي خصوصا اختلاف ميان برادران اهل تسنن و تشيع را حرام دانستن و در جاي ديگر با فتوايي موضوع ساخت و تكثير سلاحهاي هسته اي را نيز حرام خوانند اما گويا گوش شنوايي توسط غرب براي شنيدن اين پيام وجود ندارد و هر چه اختلاف ميان برادران اهل تسنن و پيروان اهل تشيع بيشتر باشد غرب و امريكا از اين امر بيشتر خرسند خواهند شد.
 
در ابتداي اين ديدار " لياقت بلوچ" دبيركل جماعت اسلامي جمهوري اسلامي پاكستان كه به نمایندگی از 10 تن رهبران جماعات اسلامي ايالات مختلف پاكستان سخن مي گفت: از رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و مديران اين سازمان  به جهت همكاريهاي فرهنگي و همت عالي آنها تشكر نموده و اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران به رهبري قائد بزرگ آن حضرت امام خميني (ه) بزرگترين اتفاق عصر حاضر در حوزه كشورهاي اسلامي بود و برگزاري  اين نشست صميمي و
مهم با حضور مسئولان ارشد جماعات اسلامي جمهوري اسلامي پاكستان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حكايت از جو عالي برادرانه و اسلامي ما و جمهوري اسلامي ايران است و ما از شما درخواست داريم با توجه به تجارب ارزشمند جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي مختلف فرهنگي، هنري و تكنولوژي
برادران خود را در پاكستان ياري نمائيد و اين تجارب ارزشمند را براي بهرمندي ملت مسلمان پاكستان در اختيار ما قرار دهيد. ما مشتاق به همكاري و تعامل سازنده و برادرانه با جمهوري اسلامي ايران هستيم.
 
وي با اشاره به سابقه ارادت و پيوستگي فكري "مولانا مودودي" از حضرت امام خميني (ره) به ارزشهاي مشترك و نيازهاي واحد دو جامعه اسلامي ايران و پاكستان اشاره كرد و گفت : وظيفه اصلي جماعات اسلامي در پاكستان تبیين و  تبليغ ارزشهاي اسلامي در جامعه اسلامي اين كشور است و ما از برادران
مسلمان خود در ايران اسلامي خواستار حمايت و مساعدت در همه امور فرهنگي و ديني و اجتماعي هستيم.
 
ابراهيمي تركمان همچنين در پاسخ به يكي از رهبران جماعت اسلامي پاكستان از ظرفيت ارزشمند زبان فارسي در گسترش تعاملات فرهنگي دو ملت مسلمان ايران و پاكستان سخن گفت و بر نقش بي بديل ادبيات فارسي در روشنگري و تبين آموزه هاي اسلامي تاكيد كرد و اظهار داشت، آموزه هاي اسلامي و ديني در آثار همه ادبا و شعراي بزرگ ايران زمين همواره وجود داشته شما با مطالعه مثنوي ،ديوان حافظ و ديگر آثار ادبيات كلاسيك زبان فارسي به اين حقيقت دست مي يابيد كه ادبيات كلاسيك زبان فارسي مشحون از دستورات و آموزه اي ديني مي باشد.
 
در اين ديدار دكتر تبرائيان معاون بين الملل مجمع جهاني تقريب و تني چند از معاونين و مسئولين اين مجمع نيز حضور داشتند.
 
اين هيئت به دعوت مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به جمهوري اسلامي ايران سفر نموده است و در طول سفر به كشورمان ضمن ديدار با مقامات و مسئولان ارشد جمهوري اسلامي از مراكز علمي و ديني نيز بازديد خواهند داشت.



۱۳۹۲/۱۲/۱۶ - ۱۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن