تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802441587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه جمهوری اسلامی: اعتراف شرمن به سخت بودن مذاکره با ایران نشان دهنده موضع قدرتمند هیات مذاکره کننده ایرانی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روزنامه جمهوری اسلامی: اعتراف شرمن به سخت بودن مذاکره با ایران نشان دهنده موضع قدرتمند هیات مذاکره کننده ایرانی است

روزنامه جمهوری اسلامی: اعتراف شرمن به سخت بودن مذاکره با ایران نشان دهنده موضع قدرتمند هیات مذاکره کننده ایرانی است
علاوه بر اینکه این اعتراف مجدد به غنی سازی برای ایران مورد اعتراض نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت. به گزارش نامه نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:

سخنان "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و اعتراف وی به اینکه ایران در چارچوب توافق نهائی و جامع مذاکرات هسته‌ای از حق غنی‌سازی برخوردار است، همچنان بازتاب‌های گسترده دارد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز درخصوص برنامه اتمی ایران گفت: هدف ما غنی سازی صفر، سانتریفیوژ صفر و پلوتونیوم صفر است."

شرمن گفته بود: "آمریکا مانند اسرائیل نمی‌خواهد ایران غنی سازی کند اما این درخواست، غیرمنطقی است. معیار موفقیت مذاکرات هسته‌ای با ایران، عدم کسب بمب اتمی توسط این کشور است، دیگران نباید در مذاکرات هسته‌ای ایران دخالت کنند. وی همچنین با صراحت اعلام کرده بود: "مذاکرات هسته‌ای با ایران، سخت است اما تلاش‌های دیپلماتیک باید برای حل این مسئله ادامه یابد. معیار موفقیت مذاکرات هسته‌ای با ایران، عدم کسب بمب اتمی توسط این کشور است."

علاوه بر اینکه این اعتراف مجدد به غنی سازی برای ایران مورد اعتراض نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اینکه یک مقام ارشد دستگاه سیاست خارجی آمریکا با صراحت از سخت بودن مذاکره با ایران سخن می‌گوید، نشان دهنده موضع قدرتمند هیأت مذاکره کننده ایرانی است. علاوه بر این، معاون وزیر خارجه آمریکا در همین سخنان تأکید کرده است که دیگران نباید در مذاکرات هسته‌ای ایران دخالت کنند.

غیرمنطقی دانستن انتظار محروم شدن ایران از غنی سازی اورانیوم، چرخش قابل ملاحظه‌ای در نوع سخن گفتن مسئولان سیاسی آمریکا را نشان می‌دهد. این چرخش تحمیلی، نشان دهنده شرایط خاص دولت آمریکاست که چاره‌ای غیر از تسلیم شدن در برابر واقعیت موجود ندارد. انحراف جدی در سیاست خارجی دهه‌های اخیر دولت آمریکا که در دولت اوباما نیز ادامه یافته، فشار بازرگانان و شرکت‌های آمریکائی به دولتمردان کشورشان برای پایان دادن به محرومیت آنها از بازار ایران، مسابقه‌ای که دولت‌های اروپائی برای ورود به بازارهای ایران با همدیگر گذاشته‌اند و پایگاه قوی نظام جمهوری اسلامی در میان مردم ایران، عوامل مهمی هستند که دولتمردان آمریکائی را وادار به تسلیم شدن در برابر واقعیت موجود کرده است. پایگاه و پشتوانه قوی مردمی نظام جمهوری اسلامی در راه پیمائی 22 بهمن امسال یکبار دیگر با شفافیت بیشتر به رخ غربی‌ها کشیده شد و همین پایگاه قوی موجب شد هیأت مذاکره کننده ایرانی با پشتوانه مستحکم‌تری در مذاکرات وین سخن بگوید و هیأت آمریکائی را وادار کند از خواسته غیرمنطقی خود یعنی گسترش دامنه مذاکرات به مسائل دیگری از قبیل فعالیت‌های موشکی ایران و حقوق بشر صرفنظر نماید و این دور از مذاکرات با موفقیت کامل هیأت ایرانی به پایان برسد.

متعاقب مذاکرات وین، اظهارنظرهای زیادی از مقامات اروپائی و آمریکائی به گوش می‌رسد که عموماً به نفع جمهوری اسلامی ایران و در جهت مخالف زیاده خواهی‌های دولتمردان آمریکائی است. سفیر دانمارک در تهران گفته است: "‌تحریم‌ها ضرر داشت، اروپا به ایران نیاز دارد، روابط تجاری و اقتصادی ایران و دانمارک باید بیش از پیش افزایش یابد و این دو کشور شرکای اقتصادی خوبی برای هم باشند." نوام چامسکی، سیاستمدار کهنه کار آمریکائی نیز با صراحت اعلام کرده است: "آمریکا بهیچوجه حق تحریم کردن ایران را ندارد."

علاوه بر آمریکا و اروپا، دولت‌های پیشرفته شرقی نیز در یک مسابقه آشکار با یکدیگر و با اروپا از طریق سفر به تهران و اعلام نظرهای مثبت درباره گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، درصدد جبران خسران‌های سال‌های اخیر هستند. رئیس امور بین‌المللی ژاپن گفته است: "توافق ژنو، زمینه را برای گسترش روابط تهران - توکیو فراهم کرده است". حضور چند تن از مسئولین کشورهای آسیای جنوب شرقی طی روزهای اخیر در تهران و تلاش آنها برای توسعه روابط با ایران نیز بخشی از مسابقه‌ایست که دولت‌ها در شرایط کنونی برای ورود به بازارهای ایران و توسعه روابط با تهران در آن شرکت کرده‌اند.

روشن است که اگر دولتمردان آمریکائی با این واقعیت‌های ملموس مواجه نبودند قطعاً به آنچه اکنون رضایت داده‌اند هرگز تن نمی‌دادند. اینکه نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم نامشروع صهیونیستی، گفته است: "درخصوص برنامه‌های اتمی ایران، هدف ما غنی سازی صفر، سانتریفیوژ صفر، و تولید پلوتونیوم صفر است." این جمله عمق خشم سران رژیم صهیونیستی از موفقیت‌های هیأت ایرانی در مذاکرات را نشان می‌دهد و می‌دانیم که سران کاخ سفید نیز تا آنجا که بتوانند تلاش می‌کنند رضایت سران رژیم صهیونیستی را تأمین کنند و هرگز حاضر نیستند نگرانی آنها را تحمل نمایند. اینکه اکنون معاون وزیر خارجه آمریکا با صراحت اعلام می‌کند ایران در توافق نهائی مذاکرات، غنی سازی خواهد داشت، درست همان چیزی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را خشمگین کرده و دولتمردان آمریکائی نیز چاره‌ای غیر از تحمل آن ندارند.

جمهوری اسلامی ایران، نه تنها غنی سازی را در توافق نهائی خواهد داشت، بلکه هرگز این امتیاز را از دست نداده و نخواهد داد و برخلاف خواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سانتریفیوژهم دارد و خواهد داشت و هیچیک از داشته‌ها و دستاوردهای خود را نیز از دست نخواهد داد. در مورد سلاح هسته‌ای نیز آمریکا و دیگر اعضاء گروه 1+5 هیچ نقشی نداشته‌اند بلکه مسئولان ایرانی به دلیل اینکه اعتقادی به تولید و داشتن چنین سلاحی ندارند و آن را برای جامعه بشری زیانبار می‌دانند حاضر به تولید آن نیستند و البته معتقدند هیچ کشوری نباید آن را در اختیار داشته باشد.

بدین ترتیب، باید هیأت ایرانی مذاکره کننده با گروه 1+5 را به خاطر استواری، مواضع دقیق، قدرت پیشبرد اهداف نظام، حفظ حقوق مردم و رعایت خط قرمزها تحسین کنیم. این تلاش موفق ایجاب می‌کند تمام فعالان سیاسی ضمن آنکه نقد منصفانه و راهنمائی‌های دلسوزانه را همواره برای خود محفوظ می‌دارند، در جهت تقویت هیأت ایرانی بکوشند تا این هیأت بتواند به راهی که در پیش گرفته با صلابت ادامه دهد و تا لغو کامل تحریم‌های ظالمانه و احقاق کلیه حقوق ملت به مأموریت مهم خود ادامه دهد.






1392/12/7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن