تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «آرایش غلیظ» مقدم دوست:می خواستیم قبح بی وفایی و نامردی را نشان دهیم/«قال گذاشتن» جزء اصلی نامردی است/از «گودا» تاثیر نگرفتم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «آرایش غلیظ»
مقدم دوست:می خواستیم قبح بی وفایی و نامردی را نشان دهیم/«قال گذاشتن» جزء اصلی نامردی است/از «گودا» تاثیر نگرفتم
نشست نقد و بررسی فیلم «آرایش غلیظ» با حضور هادی مقدم‌دوست (نویسنده)‌، سیدمحمد حسینی و خسروشاهی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مقدم دوست:می خواستیم قبح بی وفایی و نامردی را نشان دهیم/«قال گذاشتن» جزء اصلی نامردی است/از «گودا» تاثیر نگرفتم


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در ابتدای نشست هادی مقدم‌دوست با تبیین طرح اولیه و شکل‌گیری فیلم‌نامه شروع کرد و گفت: بنده و نعمت‌‌الله چند سال پیش طرحی مشترک داشتیم که حاوی مختصاتی بود که وقتی نعمت‌الله تصمیم گرفت فیلم سینمایی بسازد به سمتش رفتیم و برخی عناصر جذاب آن را بیرون آوردیم. وی افزود: شروع حقیقی یک فیلم‌نامه از زمانی نیست که ما تصمیم می‌گیریم فیلم‌نامه بنویسم بلکه از جایی است که ما تصمیم می‌گیریم روی مخاطب تأثیر بگذاریم و آنچه نقطه عزیمت ما در این فیلم‌نامه بود رسیدن به نقطه بی‌وفایی و نامردی بود و می‌خواستیم قبح این مسئله را بیان کنم. در ادامه بحث خسروشاهی، با یادی از شهید مرتضی آوینی درباره تسخیر جوهر تکنیک هنر غرب توسط او گفت: شعبده و چیزی که از طرف غرب برای مردم رو شده و بیان هنری سینما که امروز مطرح است، شهید آوینی اعتقاد داشتند کسانی که اهل ایمان باشند این شعبده در آنها کارگر نمی‌افتد بلکه شعبده را با ذات هنرمند خود رام می‌‌کنند و به تسخیر و تسلیم درمی‌آورند. در ادامه مقدم‌دوست در پاسخ به یکی از حاضرین درباره عدم انسجام جزئیات فیلم با یکدیگر گفت: یکی از آسیب‌هایی که آدم در این جلسه‌ها درباره موضوع فیلمش صحبت می‌کند خودزنی برای فیلم است. من هم معتقدم که فیلم باید منظور خود را در قالب لحظات داستانی با بیننده در میان بگذارد و خیلی رو بازی نکند و فقط توسط دیالوگ حرف نزند. وی درباره تأثیر از فیلم «از نفس افتاده» گودا گفت: من حقیقتاً این فیلم را ندیدم و هیچ وقت از تأثیر مشخص هیچ فیلمی با مهندسی معکوس استفاده نکردم. همچنین خسروشاهی «آرایش غلیظ» را فیلمی شریف در تقبیح مسائل مطرح در فیلم دانست و گفت: شتابزدگی به فیلم لطمه زده و همه چیز خیلی در خدمت فیلم‌نامه‌نویسی است و به بهترین شکل ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست در دست هم می‌دهند تا فیلم تمام شود. مقدم‌دوست درباره اشکال مختلف نقل داستان و روایت گفت: ما در زندگی روزمره هم وقتی می‌خواهیم تأثیر خاصی روی مخاطب بگذاریم از نوع روایت خاصی استفاده می‌کنیم. نوع روایت ما هم در این فیلم شبیه حکایات قدیمی ایرانی بود که به خاطر طمع افراد قصه هیچ‌کس کامروا نمی‌شود. شخصیت «مسعود» در نقطه‌هایی اشتباهاتی انجام می‌دهد که در نقطه اضطرار دامنش را می‌گیرد و این فقط یک چینش مصنوعی فیلم‌نامه نبود. بلکه ما می‌خواستیم بگویم هر شرارتی عواقبی دارد و اثبات این سازوکار است که شر عاقبت خوبی ندارد. وی همچنین درباره فانتزی بودن شخصیت برقی در فیلم گفت: این مسئله از نظر علمی امکان‌پذیر است و نمونه‌های حقیقی مسئله باورپذیری را حل می‌کند اما به اختیار مخاطب است که باور کنید یا نه. این فیلم‌نامه درباره حواس داستان و ارتباط تماشاچی با فیلم گفت: اتفاقاً ما ماجرای پزشکی آقای برقی را رها نکردیم و علیرغم اینکه حواس تماشاگر به ماجراهای جدید فیلم پرت می‌شود، ما قصه این آقا را با تمام شدن همایش تمام می‌کنیم. وی تشریح کرد:‌رها کردن برخی شخصیت‌ها مثل پیرمرد و هومن مقتضای داستان است و به اصطلاح «قال گذاشتن» در دایرة‌المعارف نامردی حرف اول را می‌زند. انتهای پیام/

92/11/22 - 17:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن