محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842805004
گزارش فارس از از نشست نقد و بررسی فیلم «فصل فراموشی فریبا» رافعی: میخواستیم در مقابل مردم آینه قرار دهیم/ زندگانی: فیلمهای ما طبقه متوسط را سطحی نشان میدهد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از از نشست نقد و بررسی فیلم «فصل فراموشی فریبا»
رافعی: میخواستیم در مقابل مردم آینه قرار دهیم/ زندگانی: فیلمهای ما طبقه متوسط را سطحی نشان میدهد
کارگردان فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» گفت: به هیچ عنوان در این فیلم قصد سیاهنمایی نداشتیم و تنها میخواستیم در مقابل جامعه آینهای قرار دهیم تا خوبیها و بدیهای خودمان را ببینیم.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» با حضور عباس رافعی کارگردان، ساره بیات، امین زندگانی و هومن کیایی بازیگران، علی اصغری فیلمنامهنویس، رعنا امیری طراح صحنه و لباس، مهرداد قلیپور چهرهپرداز و پرهام وفایی تدوینگر فیلم در برج میلاد برگزار شد. بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست ساره بیات در خصوص ایفای نقش فریبا و چگونگی نزدیک شدن به او گفت: در خصوص رسیدن به نقش باید از زمان خوانش فیلمنامه شروع کنم که نسبت به قبلتر همه نقشهایی که پیشنهاد شده بود متفاوت بود و کاملاً متفاوت از نقشهایی بود که در فضای بسته آپارتمانها محدود بودند و فکر کردم چقدر خوب است بازیگر بتواند در خیابان باشد و دغدغههای مردم را از نزدیک ببیند. وی افزود: برای رسیدن به این نقش خیلی از عوامل دخیل بودند از جمله راهنماییهای آقای رافعی و همکاری گروه، اما نقش فریبا مربوط به دغدغه زنان جامعه بود و من تمام تلاشم را کردم تا این دغدغه را به خوبی نشان دهم و امیدوارم توانسته باشم درد و رنج فریبا را به خوبی منتقل کرده باشم. علی اصغری فیلمنامهنویس «فصل فراموشی فریبا» در پاسخ به این سؤال که چرا ماجرای باردار شدن فریبا در ادامه قصه گم شد گفت: شور فیلم با باردار شدن فریبا است که او جواب آزمایشش را همراه با شیرینی میگیرد و مرتضی آن را میبیند اما به دلیل اینکه موضوع اصلی چیز دیگری بود در ادامه به آن پرداخته نشد. بر اساس این گزارش، عباس رافعی نیز در پاسخ به این سؤال که «فصل فراموشی فریبا» دغدغه چند درصد از مردم است و آیا این فیلم را برای حضور در جشنوارههای خارجی ساخته است یا خیر؟ گفت: فصل فراموشی فریبا فیلمی نیست که بتوان آن را فیلم سیاه یا سیاهنمایی دانست آدمهایی در شهر هستند و چه بسا میدانیم آنها نظرات سویی دارند اما میبینیم که چقدر خوب هستند و ما نمیخواستیم در این فیلم آدمها را جوری نشان دهیم که همه چیز سیاه باشد بلکه خواستیم تهران را که جایش در سینمای ایران خالی است نشان بدهیم. تهرانی که در خیابانهایش پر از نرده است و ما برای رد شدن از آنها مجبور به عبور از سوی این نردهها هستیم و شاید چون با این نردهها بزرگ شدهایم دیگر آنها را حس نمیکنیم. وی ادامه داد: قصد بر این بود که با ساخت این فیلم آینه در مقابل جامعه قرار دهم تا خوبیها و بدیهای خودمان را ببینیم و اگر کجی و نامرتبی در ما است آن را اصلاح کنیم و در مقابل آینه خودمان را ببینیم. رافعی ادامه داد: دوستی که معتقد بود این فیلم دغدغه مردم جامعه نیست شاید به نظر ایشان مشکل اقتصادی مشکل بزرگ جامعه ایرانی است در حالی که در 8 سال گذشته به لحاظ اقتصادی بسیار دچار مشکل شدیم و در این فیلم هم آدمها به دنبال معیشت خود هستند و موقعیت پیش آمده تا یک زن برای خرج عمل شوهرش به پول احتیاج دارد. کارگردان «فصل فراموشی فریبا» خاطرنشان کرد: نمیدانم چند درصد از این فیلم دغدغه روز مردم جامعه نبوده است اما من سعی کردم فیلمی جامعهشناسانه بسازم که خودمان را در آن احساس کنیم و دلیل آنچه مردم با سینما قهر کردهاند هم این است که هیچ کدام خودمان را در سینما نمیبینیم و فیلمها در خلأ اتفاق میافتد به همین دلیل ما سعی کردیم تا به صورت مستند گونه فیلمبرداری کنیم و حتی دختری که از مترو فرار میکند تا جنسهایش را بفروشد کاملاً واقعی بود و بسیاری از حرفهای او را اصلاً نتوانستیم نشان دهیم. رافعی همچنین در خصوص این سؤال که آیا این فیلم مشکلی برای پروانه نمایش دارد یا خیر؟ گفت: برای پروانه ساخت اوایل با مشکل مواجه شدیم و پس از اصلاحاتی پروانه ساخت آن داده شد تا بتوانیم فیلم را بسازیم اما تا این لحظه مشکلی نداریم و امیدواریم در آینده هم برای پروانه نمایش مشکلی نداشته باشیم. رافعی همچنین در خصوص تلخ بودن فیلم گفت: اگر فیلم تلخ است به دلیل زندگی فریبا است اما نباید فکر کنیم تماشاچی فیلم تلخ را نمیبیند و تنها فیلم طنز میبیند. فصل فراموشی فریبا تولید یک جمع مستقل است و نیاز دارد تا تماشاچی برود این فیلم را ببیند تا بتواند فیلم بعدیاش را بسازد هر چند اگر تلخ باشد. این کارگردان سینما ادامه داد: شاید فصل فراموشی فریبا فیلم تلخی باشد اما این تلخی به زایش دوباره زن میانجامد زنی که در طول فیلم مشغول بافتن پلیور برای همسرش است و در انتهای فیلم آن پلیور را خودش میپوشد و در واقع فریبا زندگی جدیدی را برای خود بافته است. در ادامه این مراسم، امین زندگانی بازیگر نقش مرتضی نیز اظهار داشت: این اولین فیلمی بود که تعداد سکانسهایش برای من کم بود اما اعتراف میکنم اگر قرار بود 70سکانس معمولی بازی میکردم نسبت به این 12 سکانس سخت کار راحتتری بود. وی افزود: این فیلم به نظر من سیاه نیست و برخورد آدمها با لحظات مختلف است اما چیزی که من را دارد نگران میکند این است که فیلمهای ما یک مقدار طبقه متوسط را درگیر مسائل سطحی نشان میدهد در حالی که ما ایرانیها آدمهای سطحی نیستیم و فکر میکنم اگر این گونه پیش برویم تماشاگر چیزی را در سینما پیدا نمیکند تا خودش را در آن ببیند. زندگانی تأکید کرد: به هر حال مرتضی یک بخشی از وجودش میتواند شبیه خود من باشد و همه ما در وجودمان مرتضایی داریم که تصمیمات هیجانی بگیرد و این تصمیم در زندگی خودش و یک نفر دیگر تأثیر بگذارد اما فکر میکنم مخاطب با این فیلم میتواند آدرس مشخص و خوبی از دغدغههای خودش روی پرده پیدا کند. در ادامه این نشست، ساره بیات در خصوص این نکته که چرا پس از «جدایی نادر از سیمین» کمتر در فیلمهای سینمایی حضور داشته است گفت: فیلمنامههایی که به دستم میرسد را خیلی دوست ندارم و دوست دارم وقتی کاری را انتخاب میکنم حتماً وجهی در آن وجود داشته باشد و سعی کردهام همیشه از کارهای بدنه و گیشه عبور کنم و دلیل نقش فریبا رسالتی است که در کار من نهفته است و دوست دارم حرفهای مردم رنج کشیده را بازی کنم و به مردم نشان دهم البته دوست هم ندارم تنها در یک نقش متوقف شوم. انتهای پیام/و
92/11/15 - 19:53
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف» رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی برفرحمانی تحت تأثیر سینمای فرهادی نیستم تیموریان همیشه بازیگری مستقل بودهاممهدی رحمانیان کارگردان فیلم سینمایی برف در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت با تمام احترامی که برای اصغر فرهادی قائلم اما فیلمم به هیچ وجه متأثر از سینمای فرهاگزارش فارس از نشست نقد و بررسی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» داوری:«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» گذر از
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو داوری زندگی مشترک آقای محمودی و بانو گذر از سنت به مدرنیته است فیلم بدون هیچ ممیزی پروانه نمایش گرفتتهیه کننده فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو با اشاره به اینکه این فیلم در موررد گذر از سنت به مدرنیه اگزارش فارس از نشست خبری فیلم «مردن به وقت شهریور» علیمردانی: «مردن به وقت شهریور» به جنگ س
گزارش فارس از نشست خبری فیلم مردن به وقت شهریورعلیمردانی مردن به وقت شهریور به جنگ سرعت مدرنیته میرودکارگردان مردن به وقت شهریور با انتقاد از سرعت تهاجم فرهنگی به کشور گفت در این فیلم تمام سعیام را کردهام که خطرات سرعت مدرنیته در میان نسل جوان را به نمایش بگذارم ● گزاگزارش فارس از نشست فیلم «بیگانه» در برج میلاد توکلی: شخصیت های «بیگانه» ناامید نیستند/کریم
گزارش فارس از نشست فیلم بیگانه در برج میلادتوکلی شخصیت های بیگانه ناامید نیستند کریمی هنگام ساخت بخشنامه سینمای امیدصادر نشده بودبهرام توکلی کارگرددان فیلم بیگانه در نشست فیلمش گفت شخصیت های این فیلم ناامید نیستند بلکه درگیری های جدی خود را دارند و چون خیلی شاد نیستند دلیلی بگزارش فارس از نشست خبری فیلم «چه»/ ۲ حاتمیکیا: چمران برای من مرد صلح ولی نه به هر قیمت بود
گزارش فارس از نشست خبری فیلم چه ۲حاتمیکیا چمران برای من مرد صلح ولی نه به هر قیمت بودابراهیم حاتمیکیا گفت چمران وقتی برای من چمران شد که متوجه شدم او مرد صلح نه به هر قیمت بود و امروز این را با گوشت و پوست حس میکنیم به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در ادامه نشست خبریگزارش فارس از نشست نقد ماه دایره دیدار کریمیعباسی: «خواهیم دید» داستانی برای خواننده ایرانی و دور ا
گزارش فارس از نشست نقد ماه دایره دیدارکریمیعباسی خواهیم دید داستانی برای خواننده ایرانی و دور از سانتیمانتالیزم استنشست نقد و بررسی کتاب خواهیم دید با حضور سیدصابر امامی و علیرضا امیدوند نویسندگان داستان و عباس کریمیعباسی منتقد ادبی برگزار شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیاتگزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی «خط ویژه» کیایی: سعی کردم فیلنامه را بر اساس واقعیت بنویسم/سام
گزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی خط ویژهکیایی سعی کردم فیلنامه را بر اساس واقعیت بنویسم سام غریبیان یک غریبیان برای سینمای ایران کافی استکارگردان فیلم سینمایی خط ویژه گفت من سعی کردم فیلنامه را بر اساس واقعیت بنویسم چون حرف ما این است که هر آدم عدالتخواهی دوست دارد که جامعگزارش فارس از نشست فیلم«زندگی جای دیگری است» هادی: فیلم دارای زوایای ارزشی است/ حامد بهداد: دوست دار
گزارش فارس از نشست فیلمزندگی جای دیگری استهادی فیلم دارای زوایای ارزشی است حامد بهداد دوست دارم به کمال برسممنوچهر هادی با اشاره به مضمون زندگی جای دیگری است گفت این فیلم دارای زوایای ارزشی است و سعی کردیم در همه بخشها این موضوع را بیان کنیم ما در این فیلم دور زدن قانون راگزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی «گنجشکک اشیمشی» کرامتی: نگاه امیدوار کننده به معنی پایان خوش ن
گزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی گنجشکک اشیمشیکرامتی نگاه امیدوار کننده به معنی پایان خوش نیست نیکخواه گنجشکک اشیمشی فیلم کودک نیستمسعود کرامتی در نشست خبری فیلم سینمایی گنجشکک اشیمشی گفت قرار بود نگاه امیدوارانه در پایان فیلم نشان داده شود اما نگاه امیدوارانه به معنی پگزارش فارس از تاریخچه نشانهای نظامی ایران از «اقدس» تا «فتح»؛ مدالهایی که بر سینه سرداران
گزارش فارس از تاریخچه نشانهای نظامی ایراناز اقدس تا فتح مدالهایی که بر سینه سرداران ایرانی نشسته استدر طول تاریخ و از زمانی که سرزمین ایران دارای یک ارتش مستقل میهنی شده است اهدای نشانهای نظامی به پاس مجاهدت و جانفشانی در راه دفاع از میهن سنتی پسندیده در تمام حکومتها بوده اگزارش فارس از سومین روز جشنواره فجر: باز شدن روزنه «سینمای امید» با «چ» حاتمی کیا/جولان تل
گزارش فارس از سومین روز جشنواره فجر باز شدن روزنه سینمای امید با چ حاتمی کیا جولان تله فیلم ها در جشنواره سینماییروز سوم جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز شد که پس از نمایش ده فیلم تلخ بالاخره با فیلم چ حاتمی کیا روزنه هایی از سینمای امید دیده شد خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان روز سدر نشست نقد و بررسی «نمایش دو یک به نفع بارسلونا» عنوان شد بازی فوتبال میتواند دغدغهساز باشد
در نشست نقد و بررسی نمایش دو یک به نفع بارسلونا عنوان شدبازی فوتبال میتواند دغدغهساز باشدنویسنده و کارگردان نمایش دو یک به نفع بارسلونا گفت بازی فوتبال میتواند دغدغهساز باشد به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد نشست نقد و بررسی نمایش دو یک به نفع بارسلونا امشب با حضور مهسا غفوروایت فتح برگزار میکند نشست نقد و بررسی «هر ماه، یک کتاب» با حضور نویسندگان اثر به صورت ماهیانه
روایت فتح برگزار میکندنشست نقد و بررسی هر ماه یک کتاب با حضور نویسندگان اثر به صورت ماهیانهنشست هر ماه یک کتاب ماهیانه به صورت مستمر با حضور نویسندگان آثار در مؤسسه انتشاراتی روایت فتح برگزار میشود به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس توانا ف مؤسسه انتشاراتی روایبرگزاری نشست نقد و بررسی فیلم برتر جشنواره عمار در قزوین
سهشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵ ۵۴ نشست نقد و بررسی فیلم نیمه بلند لکه اثر برتر جشنواره عمار با حضور نویسنده و کارگردان آن در قزوین برگزار شد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ٬ نشست نقد و بررسی بهترین فیلم نیمه بلند چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار شب گذشته 30 دی درسیگزارش فارس از نشست امروز وزیر کشور با فعالان حزبی «احزاب» به دنبال «خانه» در روز برفی پایت
گزارش فارس از نشست امروز وزیر کشور با فعالان حزبیاحزاب به دنبال خانه در روز برفی پایتخت تأکید مجدد وزیر بر رسمیت نداشتن احزاب منحلهنشست فعالان حزبی و سیاسی صبح امروز سهشنبه با حضور وزیر کشور با سه محور خانه احزاب یارانه احزاب و معاضدتهای حقوقی و قضایی برگزار شد به گزارش خبربا نمایش دو فیلم «دندان مار» و «آن سوی آتش» سینمای دهه ۶۰ نقد و بررسی میشود
با نمایش دو فیلم دندان مار و آن سوی آتشسینمای دهه ۶۰ نقد و بررسی میشودفیلمهای آنسوی آتش کیانوش عیاری و دندان مار مسعود کیمیایی در باشگاه فیلم شهر نقد و بررسی میشود به گزارش خبرگزاری فارس فیلمهای سینمایی آنسوی آتش کیانوش عیاری و دندان مار مسعود کیمیایی با حضور منتقدین نظیر جگزارش فارس از نشست خبری سازمان توسعه سینمایی جهان بیگلری : از کاکلی مجیدی تا پروژه فاخر«دا» و مستند
گزارش فارس از نشست خبری سازمان توسعه سینماییجهان بیگلری از کاکلی مجیدی تا پروژه فاخردا و مستند ابرها در راهندصبح امروز نشست خبری مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی در محل سازمان با حضور جمعی از اهالی رسانه به منظور تشریح برنامه این مرکز برگزار شد به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها